Sortuj wg:

The Alliance Alive HD Remastered

Kacpero · 18 maja 2020

jRPG-i to odmiana gier ciesząca się dość szczególną specyfiką. Do najbardziej charakterystycznych cech należy oczywiście wschodnia grafika, a także częsta konieczność długiego i żmudnego grindu. Jeśli jednak jest się w stanie przymknąć oko na to drugie, a pierwsze polubić, to można łatwo znaleźć...

Dex

Tokar · 16 kwietnia 2020

Czeski cyberpunk brzmi tyleż egzotycznie, co intrygująco. Nasi sąsiedzi zza południowej granicy dowodzą, że lata, gdy na produkcje rodem z Europy Środkowej można było patrzeć podejrzliwie i traktować je jako budżetowe odpowiedniki hitów z szeroko pojętego Zachodu, minęły bezpowrotnie. To...

NieR: Automata

Strażnik · 8 kwietnia 2020

"NieR: Automata" jest wieloma rzeczami w jednym. Jest sequelem wydanej w 2010 roku gry "Nier" (znanej również jako "NieR: Gestalt") i żeby było ciekawiej, gry "Drakengard" z 2003 roku. Za całą serią stoi japoński producent Yoko Taro znany z ekscentrycznego sposobu udzielania wywiadów oraz tworzenia...

Kingdom Come: Deliverance

Ravn · 6 kwietnia 2020

Czechy, pierwsza połowa XV wieku. Miejsce zdecydowanie niezbyt przyjemne. Chyba że dla ekscentryków lubiących oglądać płonące miasta i wsie. Tak było w czasach, kiedy wśród husytów szalał Reynevan z Szarlejem i Samsonem, jak również w przygodach Henryka ze Skalicy... W "Kingdom Come:...

Wasteland: Remastered

Tokar · 5 kwietnia 2020

Niejeden z nas znalazł się w sytuacji, gdy chcieliśmy wprowadzić kogoś z młodszego rodzeństwa w klasykę gatunku i zaszczepić w niedoświadczonym umyśle, wychowanym na wypełnionych wodotryskami nowoczesnych produkcjach AAA+, pasję do tak dawnych hitów jak "Baldur's Gate" czy "Fallout". Życie...

Beautiful Desolation

Strażnik · 1 kwietnia 2020

Historia gry "Beautiful Desolation" rozpoczyna się w Republice Południowej Afryki w latach 80'. W pewną deszczową noc nad Kapsztadem pojawia się znikąd tajemniczy obiekt o kształcie niemożliwej figury geometrycznej zwanej trójkątem Penrose’a. Pojawienie się jednostki ma katastrofalne skutki dla...

Indivisible

Kacpero · 28 marca 2020

Niezależne indyki to ważna i ciekawa forma gier. Ich twórcy mogą sobie pozwolić na nieco większa innowacyjność, od czasu do czasu zaskakując ciekawymi rozwiązaniami lub fabułą. Takie, jak sądzę, myślenie towarzyszyło tworzeniu gry "Indivisible" przez studio Lab Zero Games, znane z bijatyki...

Iron Danger

Kacpero · 25 marca 2020

Innowacyjność ma ogromne znaczenie dla graczy. Nowe koncepcje i zmienione zastosowanie starych mogą wyróżnić dzieło i przykuć ich uwagę. Nowe, ciekawe pomysły pchają branżę naprzód. "Iron Danger", gra stworzona przez Daedalic Entertainment oraz Action Squad ma taki potencjał. Kipuna to...

Rimworld

Strażnik · 24 marca 2020

Kryzys mojej kolonii zaczął się dość niewinnie. W trakcie polowania mój naczelny lekarz zostaje pogryziony przez wkurzonego dzika. Doktorek przeżywa, dzik nie. Zwłoki dzika trafiają do zamrażarki, a człowiek do pokoju medycznego, gdzie zostaje opatrzony przez dużo mniej wykwalifikowanego medyka....

Crossroads Inn

Kacpero · 17 marca 2020

Kickstarter to miejsce, które pozwala na najróżniejsze rzeczy. Dzięki odpowiedniej reklamie i szukaniu osób o podobnych gustach, da się zyskać duże wsparcie dla niezwykłych projektów. Efekty mogą być naprawdę zaskakujące. Można to zobaczyć w najnowszej produkcji Kraken Unleashed Games,...

Shortest Trip to Earth

Kacpero · 8 marca 2020

Ostatnimi czasy sporą popularnością cieszą się gry typu rougelike. Ich dość unikalna konstrukcja sprawia, że są względnie proste w produkcji, co czyni je koncepcją cieszącą się szeroką popularnością pośród twórców "indyków". Choć większość z tych dzieł zakłada raczej dowodzenie kilkuosobową grupą...

Bloodstained: Ritual of the Night

Kacpero · 1 marca 2020

Kickstarter to miejsce, które rządzi się własnymi prawami. Najczęściej używają go nowicjusze, którzy, żeby liczyć na wsparcie, muszą się wykazać dobrą prezentacją produktu. Jednak czasem z tej platformy korzystają także starzy wyjadacze, swobodnie bazujący na wyrobionej w środowisku reputacji. Tak...

Death Stranding

Strażnik · 20 lutego 2020

Po burzliwym i do dziś niewyjaśnionym rozstaniu z Konami, producent Hideo Kojima odbył długą podróż dookoła świata. Odwiedził między innymi Islandię, której krajobrazami się zachwycił, oraz liczne studia tworzące gry komputerowe, w których podpatrywał metody organizacyjne i rzemiosło. Spotkał się...

Blasphemous

Kacpero · 29 listopada 2019

Gry zręcznościowe wracają do łask pod sztandarem metroidvanii. Kontynuacje i nowości. Poszukiwania nowych rozwiązań, jak i wyraźne odwołania do protoplastów. Twórcy "Blasphemous" – The Game Kitchen i Team17 Digital LTD – wybrali drugą opcję w obu kategoriach. Krainę zwaną Cvstodia nawiedziła...

Children of Morta

Kacpero · 17 listopada 2019

Mechanika popularnych ostatnio roguelike'ów – losowa generacja poziomów – zapewnia, że każde podejście będzie trochę inne i nie da się wyuczyć rozgrywki na pamięć. Wysoki poziom trudności i permanentna śmierć gwarantuje, że zabawa za każdym razem będzie wyzwaniem. W połączeniu ze stertą wydarzeń...

Vampyr

Courun Yauntyrr · 15 listopada 2019

Studio Dontnod ma na swoim koncie "Life is Strange" oraz "Remember Me", czyli dwie oryginalne historie, które co prawda nie zostały "opakowane" w idealne technicznie gry, ale nie sposób o nich zapomnieć jeszcze długo po obejrzeniu napisów końcowych. "Vampyr" miał być połączeniem świetnej fabuły...

Amid Evil

Mikeal · 11 listopada 2019

"Amid Evil" ramię w ramię z "DUSK" i "Ion Fury" odrzucił zmiany, które zaszły w FPS-ach w ciągu ostatnich 15 lat i przywrócił gatunkowi magię z lat 90., kiedy to wrogów było mnogo, fabuły mało, a mapy nie były korytarzami poprzecinanymi wstawkami filmowymi. Generalizuję, gdyż w tamtym czasie...

Warhammer 40:000 Dawn of War II: Retribiution

Kacpero · 10 listopada 2019

Uniwersum Warhammera 40,000 jest znane z licznych opowieści. Stanowią one serce jednego z najmroczniejszych światów, jakie kiedykolwiek stworzyła ludzka wyobraźnia. Wiele z tych historii jest bardzo wciągająca, ale każda przygoda musi mieć swój kres, a to jak się kończy jest znacznie ważniejsze od...

Wczytywanie...