Sortuj wg:

Avernum 3: Ruined World

Mikeal · 13 czerwca 2018

„Avernum 3: Ruined World” to zakończenie najnowszej trylogii „Avernum”, będącej remakiem pierwszej trylogii „Avernum”, która była remakiem trylogii „Exile”. Jest przez to (łącznie z grami z serii „Exile”) dwunastą produkcją Jeffa Vogela i jego studia Spiderweb Software. Przy tak rozbudowanej...

Shantae: Half Genie Hero

Kacpero · 27 stycznia 2018

Studio Way Forward wypuściło na rynek kilka gier platformowych. Jedną z nich jest ”Shantae: Half Genie Hero”, którą wspomogła zbiórka na Kickstarterze. Powstała dzięki temu kolejna część serii, nieustępująca poprzedniczkom i zawierająca mnóstwo przygód. Życie Shantae po odzyskaniu magicznych...

Shantae and the Pirate's Curse

Kacpero · 27 stycznia 2018

”Shantae and the Pirate’s Curse” to platformówka autorstwa studia Way Forward, stanowiąca trzecią odsłonę serii zapoczątkowanej w 2002 roku. Osadzona w świecie rodem z "Baśni tysiąca i jednej nocy" jest świetną zręcznościówką, jedną z najlepszych w tym gatunku. Shantae, która podczas ostatniej...

Shantae: Risky's Revenge – Director's Cut

Kacpero · 27 stycznia 2018

"Shantae: Risky’s Revenge – Director’s Cut” to dzieło studia Way Forward wydane w 2014 roku. Jest to rozszerzona wersja gry z 2010 roku, kontynuacja niedocenionej ”Shantae”, jednej z najlepszych gier, jakie zostały wydane na Gameboy Color na początku stulecia. Ta platformówka bezsprzecznie ma...

Overlord II

Kacpero · 16 stycznia 2018

Moralność to jeden z najciekawszych aspektów fabularnych gier. Można być szlachetnym paladynem albo chamskim i wrednym najemnikiem, który robi to co musi i nie baczy na nic. Świetnymi przykładami są tu choćby "Mass Effect" albo "Baldur’s Gate". W "Fable: Zapomniane opowieści” dostajemy możliwość...

Amelon – wrażenia

Courun Yauntyrr · 28 grudnia 2017

O „Amelon” nie słyszałem do tej pory nic. Pewnie dlatego, że dostałem w swoje ręce pierwszą, niezależną produkcję, za którą stoi ledwie pełnoletni chłopak. To właśnie on poprosił, byśmy zagrali w jego grę i wydali jakiś werdykt. Świat przyszłości, wszczepy oraz możliwość przetestowania czegoś przed...

Batman: The Telltale Series – The Enemy Within: Fractured Mask

Courun Yauntyrr · 26 listopada 2017

Batman jest ostatnio na fali. Nie zdążyłem jeszcze ochłonąć po jego wyczynach na dużym ekranie, gdzie wspólnie z całą drużyną walczył z pewnym samozwańczym niszczycielem światów, a tu nagle Telltale serwuje nam trzeci epizod przygód najsłynniejszego detektywa Gotham. "Fractured Mask" to nie...

Saints Row IV

Ravn · 26 października 2017

Marka "Saints Row" zaczynała skromnie – pierwsze dwie odsłony są de facto parodią serii "GTA", pierwsza odsłona zaś nie doczekała się w ogóle konwersji na PC (dostępna jest tylko na konsolę Xbox 360). Druga odsłona z kolei, a pierwsza na PC – mimo wielu pozytywów nie została dobrze przyjęta – z...

Overlord

Kacpero · 26 października 2017

Możliwość wybierania między dobrem a złem zaczęła się rozpowszechniać od „Baldur’s Gate”. Dzisiaj większość gier dysponujących mniej lub bardziej skomplikowaną fabułą daje nam w tej materii pewne możliwości, a świat otaczający bohatera reaguje w jakiś sposób na jego poczynania. Szczytem...

Diablo III: Przebudzenie Nekromantów

Courun Yauntyrr · 16 sierpnia 2017

"Rise of the Necromancer" to już drugi dodatek do trzeciej odsłony serii "Diablo". Chociaż wiedzieliśmy od początku, że nie będzie tym, czym "Lord of Destruction" czy "Reaper of Souls", to jednak wciąż liczyłem na to, że Blizzard pozytywnie mnie zaskoczy, uciszając tym samym wszelkie...

Pyre

Lessingham · 2 sierpnia 2017

Za twoje zbrodnie skazano cię na wieczny pobyt Po Drugiej Stronie (Downside)* – strącono do mistycznego więzienia rozdartego przez obcą magię, nieprzyjaznego i dzikiego. Choć w zewnętrznym świecie nie udało ci się umknąć karzącej sprawiedliwości Rzeczypospolitej, to być może Po Drugiej Stronie...

Game of Thrones: A Telltale Games Series – The Lost Lords

Courun Yauntyrr · 27 lipca 2017

Ponoć nic dwa razy się nie zdarza, ale wyobraźcie sobie, że siedzę w zamku mojego rodu i mam nie lada dylemat. Wojsko w rozsypce, ukochany ojciec odszedł, zaś nad rodzinnym domem zbierają się czarne chmury. W takich okolicznościach trudno oczekiwać powtórki cudu pod Racławicami. Do tego jeszcze...

Bound by Flame

Ravn · 14 lipca 2017

"Bound by Flame" to dziecko studia Spiders wypuszczone na świat wiosną 2014 roku. Owe dziecię wbrew płomiennemu tytułowi zostało przyjęte zgoła chłodno. Dlaczego i czy słusznie? "Bound by Flame" (w dalszej części będę skracał do BF) jest grą aRPG. Fabuła koncentruje się wokół najemnika...

Regalia: Of Men And Monarchs

Kacpero · 12 czerwca 2017

Ostatnimi czasy polska branża gier komputerowych przechodzi naprawdę dobry okres. „Wiedźmin” był świetnym dowodem, że produkcje znad Wisły bez problemu dorównują, a nawet przewyższają dzieła z Zachodu. Teraz nadszedł czas na Wschód, odległe krainy, gdzie rządzą turowe RPG-i z głębokimi i...

Deus Ex: Rozłam Ludzkości – Dziura w Systemie

Courun Yauntyrr · 1 czerwca 2017

"System Rift", czyli "Dziura w systemie", to DLC wydane już cztery tygodnie po premierze podstawowej części gry. Zawartość wycięta tylko po to, by kawałki sprzedawać osobno i porządnie na tym zarobić? Taka była także moja pierwsza myśl, jednak w swoje ręce dostajemy zupełnie odrębną historię,...

Expeditions: Viking

Tokar · 31 maja 2017

Courun w swojej recenzji "Vikings: Wolves of Midgard" postanowił wysnuć śmiałą tezę, że w chwili obecnej na próżno szukać lepszego przedstawiciela gatunku skąpanego w nordyckich klimatach niż wspomniana gra. No i proszę bardzo, minęło zaledwie kilka tygodni, a na horyzoncie już pojawił się tytuł,...

The Surge

Courun Yauntyrr · 30 maja 2017

„The Surge” w wielu aspektach przypomina słynną serię „Dark Souls”, lecz nowa gra niemieckiego Deck13, a więc twórców „Lords of the Fallen”, w kilku aspektach różni się od znanego protoplasty. Czy nasi zachodni sąsiedzi zdołają przekonać do siebie tych, którzy do tej pory stronili od japońskiej...

Krai Mira: Edycja Rozszerzona

Tokar · 7 maja 2017

Produkcja Tell-Tech Games silnie bazuje na uczuciu nostalgii i jednym z celów studia niewątpliwie było rozbudzenie wspomnień z przeszłości, a konkretnie z umiłowanych lat 90', kiedy to komputerowe gry fabularne oparte o perspektywę widoku izometrycznego dzieliły oraz rządziły,...

Wczytywanie...