Rise of the Argonauts
Courun Yauntyrr · 22 marca 2021"Rise of the Argonauts" pozwala nam powrócić do 2008 roku, gdy nie znaliśmy jeszcze Grecji oczami Kassandry czy Aleksiosa, zaś misja zdobycia mitycznego futra barana Chrysomallosa musiała niemal bezpośrednio rywalizować z komandorem Shepardem oraz załogą "Normandii". Ktoś kiedyś powiedział, że...
The Legend of Heroes: Trails of Cold Steel II
Kacpero · 5 marca 2021Falcon ma jakieś takie dziwne upodobanie do stosowania cliffhangerów. Jest to zawsze drażniące przy doświadczaniu fabuły, ale dobra historia może to zrekompensować. Dziś wezmę pod lupę "The Legend of Heroes: Trails of Cold Steel II" i stwierdzę, czy było warto w tym wypadku. Gdy Rean budzi...
The Legend of Heroes: Trails of Cold Steel
Kacpero · 3 lutego 2021Przy długich seriach zagwozdką jest wprowadzanie modyfikacji. Muszą być one na tyle spore, by kolejne części mogły się od siebie odróżniać. Jednocześnie nie mogą być aż tak duże, by zupełnie odciąć się od dotychczasowego dorobku, bo zniechęci to fanów, których zgromadziły poprzedniczki. Dziś...
Cyberpunk 2077
Strażnik · 29 stycznia 2021Zanim przejdę do właściwej recenzji, muszę zaznaczyć kilka rzeczy. Po pierwsze, przeszedłem "Cyberpunka 2077" na PC, dlatego nie będę odnosił się do tragicznej sytuacji edycji konsolowych. Wypuszczenie niegrywalnego produktu na te platformy jest kolosalną porażką ze strony CD Projekt RED, to...
Killing Floor: Incursion
Strażnik · 23 stycznia 2021Seria "Killing Floor" to bliski kuzyn gier "Left 4 Dead". Ich wspólną cechą jest obecność hord zombie oraz nacisk na granie z innymi graczami w trybie kooperacji. O ile swego czasu grałem w "Left 4 Dead" i miałem sporo frajdy, to serię "Killing Floor" znam jedynie ze słyszenia. "Killing Floor:...
Haven
Strażnik · 5 stycznia 2021"Haven" jest grą o miłości i związkach. Na początku poznajemy chłopaka i dziewczynę – Kay oraz Yu. Zakochani bohaterowie są uciekinierami z autorytarnego reżimu zwanego Apiary. Żyją na pokładzie Nest, małego statku kosmicznego, na planecie Source, złożonej z setek małych latających wysp. Ich idylla...
The Legend of Heroes: Trails in the Sky the 3rd
Kacpero · 1 stycznia 2021Historię można dzielić w różny sposób. Czasem możemy dokładnie rozróżnić fabułę poszczególnych części serii, innym razem mamy do czynienia z dziełami, które mają za zadanie mieszać opowieści danego uniwersum celem ich spojenia i lepszego wyjaśnienia. To właśnie z czymś takim mamy do czynienia po...
The Legend of Heroes: Trails in the Sky Second Chapter
Kacpero · 1 stycznia 2021Po kontynuację jakiejś serii można sięgać z różnych powodów, jednak według mnie do najważniejszych zalicza się kontynuacja dobrej fabuły. To właśnie kierowało mą wolą, gdy siadałem do "Legend of Heroes: Trails in the Sky Second Chapter". A teraz pora, bym podzielił się swymi przemyśleniami. ...
The Legend of Heroes: Trails in the Sky
Kacpero · 1 stycznia 2021RPG-i wywodzące się z Japonii potrafią być nietypowe. Często charakteryzują się długimi, wieloczęściowymi opowieściami, które zaskakują oryginalnością, humorem i ciekawą historią. Z tymi przemyśleniami dziś na warsztat wezmę "The Legend of Heroes: Trails in the Sky". Królestwo Liberl na...
Moss
Strażnik · 20 grudnia 2020"Moss" była jedną z pierwszych gier, które wypróbowałem po zakupie Oculus Rift. Jest to platformówka zaprojektowana od podstaw pod VR. Gramy w nią na siedząco, otoczeni bardzo ładnym światem przedstawionym, w którym możemy dość swobodnie się rozglądać. Dzięki takiemu rozwiązaniu w ogóle nie...
Vampire: The Masquerade – Coteries of New York
Courun Yauntyrr · 8 grudnia 2020Polskie niezależne studio Draw Distance z Krakowa postanowiło dołączyć do wampirzej Camarilli, dzięki czemu powstała narracyjna gra przygodowa, znana też jako "visual novela", w której będąc krwiopijcą spróbujemy nie tylko przeżyć na ulicach Nowego Jorku, ale przy okazji stworzyć własną...
Spiritfarer
Strażnik · 23 października 2020Gra "Spiritfarer" była dla mnie bardzo przyjemnym zaskoczeniem i świetną odskocznią od rzeczywistości. Usłyszałem o niej dopiero w momencie, w którym ukazały się pierwsze recenzje oraz znakomity zwiastun premierowy, zwięźle podsumowujący rozgrywkę. Piękna oprawa graficzna oraz bardzo pozytywny...
Tell Me Why
Strażnik · 9 października 2020Francuskie studio Dontnod jest bardzo dobre w opowiadaniu historii o Ameryce i Amerykanach. Ich gry z serii "Life is Strange" w ciekawy sposób poruszały kwestię dojrzewania nastolatków w tym kraju, zgrabnie łącząc je z wątkami paranormalnymi. W pierwszej części wcieliliśmy się w Max Caulfield...
Shantae and the Seven Sirens
Kacpero · 3 października 2020Studio Way Forward już od 30 lat funkcjonuje na rynku gier, zapewniając rozrywkę swoim fanom. Jedną z ich najbardziej znanych serii są przygody półdżinki imieniem Shantae. No a teraz raz jeszcze możemy udać się z nią na kolejną przygodę wraz z "Shantae and the Seven Sirens". Mała odmiana na...
Ghost of Tsushima
Strażnik · 16 września 2020W marcu 2014 roku, parę miesięcy po premierze Playstation 4, ukazała się pierwsza gra studia Sucker Punch na nową generację konsol. Infamous Second Son była solidną kontynuacją serii lubianej przez graczy. Podobnie było z jej mini-kontynuacją Infamous First Light, która ukazała się parę miesięcy...
Mistover
Kacpero · 14 sierpnia 2020Powstanie "Darkest Dungeon" było czymś, co na dobrą sprawę zapoczątkowało nową jakość wśród gier, doprowadzając do rozpoczęcia mody na dzieła z kategorii roguelike – losowo generowane poziomy, wysoki poziom trudności, permadeath. Stało się to prawdziwą gratką dla graczy lubujących się w wyzwaniach,...
Control
Strażnik · 25 lipca 2020"Control" jest najnowszą produkcją od studia Remedy Entertainment, znanego z prób łączenia dwóch rozbieżnych światów – gier i filmów. Nic zatem dziwnego, że podobnie jak "Max Payne", "Alan Wake" czy "Quantum Break", "Control" jest grą bardzo filmową, z wszelkimi tego dobrymi i złymi stronami....
Pyre
Strażnik · 21 lipca 2020"Pyre" jest trzecią grą od kalifornijskiego studia Supergiant Games. Ich wcześniejsze produkcje, "Bastion" i "Transistor", cieszyły się uznaniem zarówno wśród graczy jak i krytyków. Obie gry pokazały również, że twórcy nie idą na łatwiznę, nie boją się zmiany formuły i eksperymentowania z...