Sortuj wg:

Killing Floor: Incursion

Strażnik · 23 stycznia 2021

Seria "Killing Floor" to bliski kuzyn gier "Left 4 Dead". Ich wspólną cechą jest obecność hord zombie oraz nacisk na granie z innymi graczami w trybie kooperacji. O ile swego czasu grałem w "Left 4 Dead" i miałem sporo frajdy, to serię "Killing Floor" znam jedynie ze słyszenia. "Killing Floor:...

Haven

Strażnik · 5 stycznia 2021

"Haven" jest grą o miłości i związkach. Na początku poznajemy chłopaka i dziewczynę – Kay oraz Yu. Zakochani bohaterowie są uciekinierami z autorytarnego reżimu zwanego Apiary. Żyją na pokładzie Nest, małego statku kosmicznego, na planecie Source, złożonej z setek małych latających wysp. Ich idylla...

The Legend of Heroes: Trails in the Sky the 3rd

Kacpero · 1 stycznia 2021

Historię można dzielić w różny sposób. Czasem możemy dokładnie rozróżnić fabułę poszczególnych części serii, innym razem mamy do czynienia z dziełami, które mają za zadanie mieszać opowieści danego uniwersum celem ich spojenia i lepszego wyjaśnienia. To właśnie z czymś takim mamy do czynienia po...

The Legend of Heroes: Trails in the Sky Second Chapter

Kacpero · 1 stycznia 2021

Po kontynuację jakiejś serii można sięgać z różnych powodów, jednak według mnie do najważniejszych zalicza się kontynuacja dobrej fabuły. To właśnie kierowało mą wolą, gdy siadałem do "Legend of Heroes: Trails in the Sky Second Chapter". A teraz pora, bym podzielił się swymi przemyśleniami. ...

The Legend of Heroes: Trails in the Sky

Kacpero · 1 stycznia 2021

RPG-i wywodzące się z Japonii potrafią być nietypowe. Często charakteryzują się długimi, wieloczęściowymi opowieściami, które zaskakują oryginalnością, humorem i ciekawą historią. Z tymi przemyśleniami dziś na warsztat wezmę "The Legend of Heroes: Trails in the Sky". Królestwo Liberl na...

Moss

Strażnik · 20 grudnia 2020

"Moss" była jedną z pierwszych gier, które wypróbowałem po zakupie Oculus Rift. Jest to platformówka zaprojektowana od podstaw pod VR. Gramy w nią na siedząco, otoczeni bardzo ładnym światem przedstawionym, w którym możemy dość swobodnie się rozglądać. Dzięki takiemu rozwiązaniu w ogóle nie...

Vampire: The Masquerade – Coteries of New York

Courun Yauntyrr · 8 grudnia 2020

Polskie niezależne studio Draw Distance z Krakowa postanowiło dołączyć do wampirzej Camarilli, dzięki czemu powstała narracyjna gra przygodowa, znana też jako "visual novela", w której będąc krwiopijcą spróbujemy nie tylko przeżyć na ulicach Nowego Jorku, ale przy okazji stworzyć własną...

Spiritfarer

Strażnik · 23 października 2020

Gra "Spiritfarer" była dla mnie bardzo przyjemnym zaskoczeniem i świetną odskocznią od rzeczywistości. Usłyszałem o niej dopiero w momencie, w którym ukazały się pierwsze recenzje oraz znakomity zwiastun premierowy, zwięźle podsumowujący rozgrywkę. Piękna oprawa graficzna oraz bardzo pozytywny...

Tell Me Why

Strażnik · 9 października 2020

Francuskie studio Dontnod jest bardzo dobre w opowiadaniu historii o Ameryce i Amerykanach. Ich gry z serii "Life is Strange" w ciekawy sposób poruszały kwestię dojrzewania nastolatków w tym kraju, zgrabnie łącząc je z wątkami paranormalnymi. W pierwszej części wcieliliśmy się w Max Caulfield...

Shantae and the Seven Sirens

Kacpero · 3 października 2020

Studio Way Forward już od 30 lat funkcjonuje na rynku gier, zapewniając rozrywkę swoim fanom. Jedną z ich najbardziej znanych serii są przygody półdżinki imieniem Shantae. No a teraz raz jeszcze możemy udać się z nią na kolejną przygodę wraz z "Shantae and the Seven Sirens". Mała odmiana na...

Ghost of Tsushima

Strażnik · 16 września 2020

W marcu 2014 roku, parę miesięcy po premierze Playstation 4, ukazała się pierwsza gra studia Sucker Punch na nową generację konsol. Infamous Second Son była solidną kontynuacją serii lubianej przez graczy. Podobnie było z jej mini-kontynuacją Infamous First Light, która ukazała się parę miesięcy...

Mistover

Kacpero · 14 sierpnia 2020

Powstanie "Darkest Dungeon" było czymś, co na dobrą sprawę zapoczątkowało nową jakość wśród gier, doprowadzając do rozpoczęcia mody na dzieła z kategorii roguelike – losowo generowane poziomy, wysoki poziom trudności, permadeath. Stało się to prawdziwą gratką dla graczy lubujących się w wyzwaniach,...

Control

Strażnik · 25 lipca 2020

"Control" jest najnowszą produkcją od studia Remedy Entertainment, znanego z prób łączenia dwóch rozbieżnych światów – gier i filmów. Nic zatem dziwnego, że podobnie jak "Max Payne", "Alan Wake" czy "Quantum Break", "Control" jest grą bardzo filmową, z wszelkimi tego dobrymi i złymi stronami....

Pyre

Strażnik · 21 lipca 2020

"Pyre" jest trzecią grą od kalifornijskiego studia Supergiant Games. Ich wcześniejsze produkcje, "Bastion" i "Transistor", cieszyły się uznaniem zarówno wśród graczy jak i krytyków. Obie gry pokazały również, że twórcy nie idą na łatwiznę, nie boją się zmiany formuły i eksperymentowania z...

Stasis

Strażnik · 8 lipca 2020

Po ukończeniu świetnej przygodówki "Beautiful Desolation" od studia The Brotherhood z ochotą sięgnąłem po grę "Stasis", czyli debiutancką produkcję tej firmy. Po moich przygodach w futurystycznej post-apokaliptycznej Afryce byłem bardzo ciekaw, od czego zaczęli bracia Bischoff i jak sobie poradzili...

The Last of Us Part II

Strażnik · 5 lipca 2020

"The Last of Us" nie było grą, która wymagała kontynuacji. Opowiedziana przez nią historia była zamkniętą całością, wyśmienitą i wartą doświadczenia. Jej zakończenie zostawiało co prawda lekko uchylone drzwi, ale w sposób bardzo nienachalny. No ale studio Naughty Dog przygotowało dla graczy...

Persona 5 Royal

Strażnik · 23 maja 2020

"Persona" to japońska seria gier konsolowych od studia Atlus, będących pół na pół RPGami i symulatorami życia japońskiego licealisty/licealistki. Ma ona liczne grono oddanych fanów zarówno w Japonii, jak i na Zachodzie. Każda z głównych odsłon serii doczekała się edycji rozszerzonych, licznych...

Deus Ex: Bunt Ludzkości – Brakujące Ogniwo

Courun Yauntyrr · 19 maja 2020

Jeszcze przed dobą wszędobylskich DLC istniały tak zwane "dodatki", które stworzono z myślą, by oddać w ręce graczy więcej tego, co zdało egzamin i zapewniło odpowiednie zyski ze sprzedaży. Wymagały rzecz jasna podstawowej wersji do działania, skutecznie napędzając mechanizm wydobywania...

Wczytywanie...