Towarzysze

7 minut czytania

Umoja

nwn2, soz, towarzysze

Charakter: Neutralny Dobry
Rasa: Człowiek
Klasa: Druid
Bóstwo: Ubtao

Opis:

„Ten dziwny mężczyzna ma w sobie coś tajemniczego. Uśmiecha się z pewnością siebie do wszystkich osób, które widzi, poklepując delikatnie od czasu do czasu głowę swego towarzysza – dinozaura.”

Kilka słów o postaci:

Tego czarnoskórego mężczyznę będziesz miał okazję poznać już na początku rozgrywki – na Bazarze Otwartej Dłoni w Samargolu. Z wielką chęcią przyłączy się do drużyny po krótkiej konsultacji ze swoim dinozaurem. Jako klasowy Druid Umoja może spełniać kilka ról w kompanii. Po pierwsze posiada pewien zasób zaklęć leczących, co ułatwia podróżowanie. Poza tym jego wachlarz czarów zawiera liczne zaklęcia wspomagające, np. Kamienna Skóra, Osłona przed Śmiercią czy Skorupa Żółwia. Niestety, w otwartym starciu może mieć pewne problemy, jeżeli nie zostanie odpowiednio do tego przygotowany. Jego zwierzęcym towarzyszem jest dinozaur Yushai, który może skupić uwagę wrogów na sobie w krytycznych momentach.

Cytaty:

  • "Yushai wyczuwa tu niebezpieczeństwo – coś jest nie tak. Strzeż się..."
  • "Wielki Ubtao, Ojcze Chultu – pomóż mi skończyć z tą zarazą!"
  • "Zimno, dziwnie... Nic tu nie pachnie tak, jak powinno."

Inshula sar Mashewe

nwn2, soz, towarzysze

Charakter: Prawdziwie Neutralny
Rasa: Człowiek
Klasa: Łowca
Bóstwo: Silvanus

Opis:

"Spojrzenie tej kobiety – wysokiej i pięknej jak jej starsza siostra – jest stalowe i bystre, jakby w każdej chwili była gotowa posłać niechybny grot w kierunku potencjalnej zdobyczy."

Kilka słów o postaci:

Nieustraszoną łowczynię można zwerbować na Bazarze Otwartej Dłoni w Samargolu. Idealnie nadaje się na przewodnika po mapie głównej, zapewniając bezpieczne podróżowanie dzięki swym zdolnościom myśliwskim. Rozwijając jej zdolności powiązane z kuszą, można stworzyć z niej maszynę do zabijania. Jej nieodzownym towarzyszem jest pantera Areghaeb, która potrafi zadać poważne obrażenia, jeżeli nie skupi na sobie dużej uwagi przeciwników.

Cytaty:

  • "Lampart Czarnej Krwi utraci dziś wiernego sługę – już ja o to zadbam."
  • "Ograniczone stwory... Jeszcze gorsze od Samarachan!"
  • "Zachowujesz się jak zwierzyna ukrywająca się przed myśliwym."

Lastri Kassireh

nwn2, soz, towarzysze

Charakter: Prawdziwie Neutralny
Rasa: Niziołek
Klasa: Zawadiaka
Bóstwo: Umberlee

Opis:

„To była kapitan nieszczęsnego 'Czujnego'. Wojownicza postawa o przenikliwe spojrzenie tej kobiety zdradzają osobę bardziej przyzwyczajoną do wydawania rozkazów niż do ich wykonywania.”

Kilka słów o postaci:

Panią kapitan uratujesz z jaskini Batiri. W ramach wdzięczności przyłączy się do twojej kompanii. Jako klasowy Zawadiaka nie powinna atakować od frontu, lecz zająć się flankami, dzięki temu świetnie spisze się w drużynie. Niestety, w wirze walki trudno jest mieć na oku wszystkie postacie, więc Lastri często może stać się ofiarą.

Cytaty:

  • "To urocze – myślisz, że prosimy!"
  • "Czemu nie dziwi mnie, że tarzasz się w piasku niczym wyrzucony na plażę wieloryb?"
  • "Czas pokazać tym podstępnym bestiom, co robiłam ze złodziejami na moim okręcie!"

Chir Mroczny Płomień

nwn2, soz, towarzysze

Charakter: Chaotyczny Zły
Rasa: Gnom Głębinowy
Klasa: Czarodziej
Bóstwo: Beshaba

Opis:

„Ta niska gnomka głębinowa wydaje się mniej ponura i bardziej pobudliwa od wielu jej pobratymców, lecz w jej ekscytacji można wyczuć pewną niepokojącą nutkę rozradowania, szczególnie z powodu nieszczęść spotykających kogoś innego.”

Kilka słów o postaci:

Svirfneblin przyłączy się do ciebie, wyłącznie gdy ją uwolnisz z więzienia Ilithidów z Czarnego Rynku. Nie jest to łatwe zadanie i, szczerze mówiąc, warte zachodu. Z powodu swojego rasowego pochodzenia Chir wolniej awansuje i po uwolnieniu posiada niski poziom doświadczenia. Chociaż wraz z awansowaniem w klasie Czarodzieja zyskuje przydatne zaklęcia, to wymaga to za dużej atencji i doświadczenia, gdyż niski ilość PW daje się często we znaki.

Cytaty:

  • "Ciekawe, czy uda mi się zmusić wyznawcę Malara do błagania o litość...hmm."
  • "Mroczna magia – pycha!"
  • "Dajcie spokój – co to za nędzna iluzja! Długo ją szykowaliście, geniusze? Pewnie pomagała wam przy tym jakaś małpa z martwicą mózgu... Magowie ogrów zawsze mają się za takich mądrali..."

Finch

nwn2, soz, towarzysze

Charakter: Chaotyczny Dobry
Rasa: Półelf
Klasa: Bard
Bóstwo: Sune

Opis:

„Ten półelf wydaje się wyszczerzać w promiennym uśmiechu, gdy tylko na niego spoglądasz, a wyraz jego twarzy jest uprzejmy i psotny, zupełnie jakby zdradzał jakąś tajemnicę ogarniętemu podziwem tłumowi.”

Kilka słów o postaci:

Romantyczność tego ptaszka doprowadziła do pewnych politycznych komplikacji, po których rozwiązaniu Półelf z chęcią do ciebie dołączy. Posiadanie Barda w drużynie ma wiele zalet. Po pierwsze jego muzyka jest świetnym sposobem na zyskanie kilku efektów wspomagających, może rozwijać kilka istotnych zdolności socjalnych, jak Dyplomacja czy Blef, posiada zaklęcia mogące okresowo wykluczyć przeciwnika z walki, np. Obłok Dezorientacji, Zamęt czy Zauroczenie Potwora. Jeżeli utrzyma się go poza główną wrzawą, zapewniając broń dystansową, może przysłużyć się znacznie dłużej.

Cytaty:

  • "Luskańczycy... Nie przepadają za pieśniami. Szkoda."
  • "Zapewniamy dodatkową rozrywkę. Nie mów, że mnie nie poznajesz – obsługuję wszystkie duże imprezy."
  • "Belueth Spokojna taka czuła? Cuda, cuda, cuda..."

Quarrel

nwn2, soz, towarzysze

Charakter: Chaotyczny Zły
Rasa: Półdrow
Klasa: Czarnoksiężnik
Bóstwo: Vhaeraun

Opis:

„Ten młody półdrow ma zawsze minę będącą skrzyżowaniem kwaśnego odęcia warg i drwiącego uśmiechu. Najwyraźniej jest równie wściekły na siebie, co na resztę świata.”

Kilka słów o postaci:

Półdrow przebywa w Zachodnim Porcie, idąc śladami swojego idola – Ammona Jerro. Posiada on kilka istotnych zdolności. Specjalizuje się w Dyplomacji oraz Blefie, potrafi przetrwać w poważniejszych bitwach, a co ważniejsze jest w stanie skorzystać z Niesamowitego Uderzenia, całkiem śmiercionośnej broni.

Cytaty:

  • "Głupcy – nie mają pojęcia, jak korzystać z mocy!"
  • "Potrzebujesz dowodów? Zaufaj swoim odczuciom i dokonaj zemsty!"
  • "Po co czekać na skorumpowane władze? Sam go zabij!"

Soraevora Aeravand

nwn2, soz, towarzysze

Charakter: Chaotyczny Dobry
Rasa: Elf Słoneczny
Klasa: Ulubieniec Bogów
Bóstwo: Angharradh

Opis:

„Ta elfka wygląda raczej staro – co w przypadku elfa słonecznego oznacza, że od jej narodzin minęły całe wieki. Choć jej postawa świadczy o mądrości i powściągliwości, wzrok zdradza dzikie, niemal porażające poświęcenie własnej sprawie.”

Kilka słów o postaci:

Ta starożytna Elfka przebywająca w Warowni na Rozstajach przyłączy się do twojej grupy, uznając to za swoją misję daną jej przez boginię. Jako Ulubieniec Bogów Soraevora może pełnić rolę uzdrowiciela, chociaż nie bazuje ona na zapamiętywaniu czarów, lecz korzysta z całej puli. Prócz licznych czarów leczących, Elfka potrafi również bardzo dobrze przygotować drużynę do kolejnego starcia dzięki swym zaklęciom wspomagającym, np. Potęga Sprawiedliwości, Opończa Zaklęć czy Rozproszenie Magii. W walce w zwarciu też sobie nieźle radzi, chociaż przy dużym natłoku oponentów może mieć pewne problemy.

Cytaty:

  • "Ohydne stwory – Seldarine potępiają waszą bigoterię!"
  • "Chętnie pokażę ci, jak potężna więź łączy mnie z mą boginią."
  • "Zaznaj gniewu Angharradh, nikczemna istoto!"

Grykk od Sztandaru

nwn2, soz, towarzysze

Charakter: Praworządny Dobry
Rasa: Półork
Klasa: Paladyn
Bóstwo: Torm

Opis:

„Ten półork wydaje się niezwykle nerwowy – i niezwykle młody. Nosi swoją zbroję z wypraktykowaną łatwością doświadczonego wojownika, lecz wydaje się, że walka jest wciąż dla niego nowością.”

Kilka słów o postaci:

Tego dość dziwnego, jak na Półorka, Paladyna napotkasz w Neverwinter. Jego ogromne poczucie sprawiedliwości powoduje, że może stać się kulą u nogi w grupie nieco bardziej chaotycznej. Jako klasowy Paladyn stanowi on świetnego wojownika z zasobem kilku przydatnych zaklęć skierowanych przeciwko nieumarłym, których z pewnością napotkasz nie raz. Bez skrupułów można go wystawić na frontowej pozycji, gdzie na pewno sobie poradzi.

Cytaty:

  • "Doprowadzę ich przed sąd boski."
  • "Plugawi kultyści – to miejsce oczyści zaraz gniew Torma!"
  • "Zaznaj gniewu Angharradh, nikczemna istoto!"

Belueth Spokojna

nwn2, soz, towarzysze

Charakter: Neutralny Zły
Rasa: Aasimar
Klasa: Łotrzyk / Złodziej z Amn
Bóstwo: Maska

Opis:

„Choć charakterystyczny wygląd tej kobiety zdradza, że należy ona do Aasimar, istot mających w sobie krew niebian, jej zamyślona, mroczna twarz ma w sobie niewiele anielskości.”

Kilka słów o postaci:

Złodziejkę znajdziesz w Neverwinter, gdzie za drobną opłatą użyczy swoich zdolności. Posiadanie w grupie Łotrzyka jest równie istotne, co maga czy wojownika. Jej zdolności wykrywania pułapek i otwierania zamków mogą ułatwić ci podróżowanie. Poza tym znacząca gibkość i atakowanie z cienia pozwalają jej na zajęcie się poważniejszymi przeciwnikami, o ile nie będzie wystawiona na bezpośredni atak. Niestety, jej pochodzenie rasowe utrudnia jej awansowanie, chociaż nie aż w tak dużym stopniu,, by był to rażący problem.

Cytaty:

  • "Oni nie znają łaski. Nie proście o nią i nie dawajcie pardonu."
  • "Okradanie złodziei to głupota. Nie znasz zasad – za to musi być kara."
  • "Nie rozumiesz. My nie prosimy, tylko nakazujemy."

Łamacz Żeber

nwn2, soz, towarzysze

Charakter: Praworządny Neutralny
Rasa: Człowiek
Klasa: Mnich
Bóstwo: Tempus

Opis:

„Każdy szczegół wyglądu Łamacza Żeber krzyczy „barbarzyńca!” – prymitywny strój, szaleńczy blask w oczach i skłonność do histerycznego śmiechu podczas szarżowania do ataku. W rzeczywistości Łamacz Żeber walczy jak zdyscyplinowany mnich-wojownik, stosując z zabójczą skutecznością te same kombinacje potężnych kopnięć i ciosów. Nie wiadomo, czy pozorny obłęd Łamacz Żeber ma tylko zmylić przeciwnika, czy też jest wynikiem zbyt wielu ciosów w głowę.”

Kilka słów o postaci:

Ten szaleniec jest więźniem Sharran z Wybrzeża Mieczy. Pomimo nienoszenia pancerza, jako klasowy Mnich, jest całkiem odporny na ciosy. Natomiast jego dłonie to prawdziwe zwiastuny śmierci. Chociaż prowadzenie tej postaci dla nowicjuszy może być problematyczne, to w bardziej zaawansowanych rękach stanowi ogromne wsparcie, zastępując w drużynie nawet wojownika.

Cytaty:

  • "Nakopię im do tyłków i do żeber!"
  • "Uznałem, że taka sama zasada obowiązuje w przypadku żeber! Dlatego przez całe życie dążyłem, aby zostać... Łamaczem Żeber"
  • "Ale... Całe życie zbudowałem wokół łamania żeber..."

Septimund

nwn2, soz, towarzysze

Charakter: Praworządny Neutralny
Rasa: Człowiek
Klasa: Kleryk / Przewodnik Zagłady
Bóstwo: Kelemvor

Opis:

„Ten młody mężczyzna nosi się jakby był znacznie starszy niż wygląda. Pozornie jest spokojny i rozsądny, ale zdradza go spojrzenie. Jego oczy kryją ciągły niepokój, jakby widział już zbyt wiele jak na swój wiek.”

Kilka słów o postaci:

Natkniesz się na niego w Porcie Llast, gdzie bada on ostatni wzrost aktywności nieumarłych. Jego rozwój w klasie Kleryka oraz Przewodnika Zagłady stwarza z niego idealną broń przeciwko hordom nieumarłych, które często występują na północy. Zdatny jest również do walki wręcz, gdzie może okazać się nadzwyczaj przydatny. Dzięki pokaźnemu wachlarzowi zaklęć leczących oraz wspomagających idealnie wpasowuje się w rolę siły wspierającej.

Cytaty:

  • "Ta okrutna bestia nigdy już nie będzie się radować niczyją przedwczesną śmiercią!"
  • "Z woli Pana Umarłych pomogę tym nieszczęsnym duszom zaznać wreszcie spoczynku."
  • "Nieumarli są tu liczni – damy im wieczny odpoczynek."

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...