szczury_wroclawia_szpital

Rasy

Yuan-ti Czystej Krwi

Yuan-ti są potomkami ludzi noszącymi w sobie domieszkę krwi węży. Ich zło, przebiegłość i bezwzględność są legendarne. Yuan-ti ciągle spiskują w celu realizowania swoich mrocznych planów. Kalkulują i są na tyle uprzejmi, by nawiązywać – gdy to konieczne – przymierza z innymi złymi stworami, ale zawsze przedkładają własny interes nade wszystko.

Yuan-ti, którzy po założeniu właściwego stroju oraz zastosowaniu odpowiednich kosmetyków i magii mogą uchodzić za ludzi, są znani jako czystokrwiści. Stworzenia te otrzymują najczęściej zadania infiltrowania i przeprowadzania tajnych operacji, które wymagają bezpośredniego kontaktu z humanoidami.

Cechy rasowe:

  • Modyfikacje cech: +2 do Zręczności, +2 do Inteligencji, +2 do Charyzmy.

  • Widzenie w ciemności: Yuan-ti czystej krwi może widzieć w ciemnościach na odległość do 20m.

  • Łuskowa skóra: Premia +1 do naturalnego pancerza.

  • Odporność na zaklęcia: Odporność na zaklęcia postaci na poziomie 11+.

  • Wężowe zmysły: Zyskujesz za darmo atut Czujność (+2 do Spostrzegawczości i Nasłuchiwania) oraz Walka na oślep (premie do walki po oślepieniu lub z istotami niewidzialnymi).

  • Zdolności czaropodobne (1/dzień): Zwierzęcy Trans, Wywołanie Strachu, Zauroczenie Osoby, Ciemność, Oplątanie.

  • Podwyższenie poziomu: +2.

  • Ulubiona klasa: Łowca.

Szary Ork

Orkowie ze wschodnich krain skupiają się dziś w regionach Morza Księżycowego i Nieskończonych Pustkowi, a różne ziemie leżące pomiędzy tymi okolicami są zamieszkane przez mniejsze rozproszone grupki. Szary ork wygląda mniej zwierzęco niż jego bardziej dzicy pobratymcy z północy, lecz wciąż w oczywisty sposób nieludzko. Szarzy orkowie są bardziej skłonni do noszenia „cywilizowanych” strojów niż orkowie górscy, choć zwykle prowadzą wędrowny tryb życia – zamieszkują odległe, opuszczone miejsca i starają się jak najskuteczniej przetrwać w trudnych warunkach. Prawdziwą władzę w plemieniu szarych orków dzierży nie wódz, ale plemienny kapłan, zwykle adept lub kleryk (często samica), który zajmuje to stanowisko przez wiele lat. Szarzy orkowie są fanatycznie pobożni, a słowo plemiennego kapłana jest dla nich prawem.

Szarzy orkowie są niemal równie nikczemni, dzicy i barbarzyńscy jak ich kuzyni z północy, brak im jednak skłonności do podbojów i niewolenia, charakterystycznej dla orków górskich. Szarzy orkowie zwykle reagują na wydarzenia nagle i irracjonalnie, ufając bardziej swemu sercu i instynktowi aniżeli logice. Gdy szary ork dojrzy sposobność zaatakowania znienawidzonego rywala, zrobi to bez wahania, nawet jeśli ten sam wróg pokonał go wcześniej dziesiątki razy.

Cechy rasowe:

  • Modyfikacje cech: +2 do Siły, -2 do Inteligencji, +2 do Mądrości, -2 do Charyzmy.

  • Wydłużony krok: Podstawowa prędkość ruchu na lądzie w przypadku szarego orka jest równa 40. Ma on długie nogi i potrafi wielkimi susami szybko pokonywać duże odległości.

  • Wrażliwość na światło: Szarzy orkowie otrzymują karę –1 do rzutów ataku w świetle słonecznym lub gdy znajdują się w zasięgu działania czaru dziennego światła.

  • Węch: Może wykrywać nadchodzącego przeciwnika, wywąchiwać ukrytych wrogów i tropić po zapachu. Dzięki temu przy użyciu umiejętności tropienia potrafi wykryć obiekty ukryte i niewidzialne.

  • Ulubiona klasa: Kleryk. Chociaż szarzy orkowie są zadowoleni z tego ,ze mogą prowadzić dzikie życie barbarzyńców, są zwykle spokojniejsi i bardziej opanowani niż orkowie z północy. Swój gniew i nienawiść kierują do wewnątrz. Dzięki temu mogą być znakomitymi kapłanami wojowniczych orkowych bóstw.

  • Podwyższenie poziomu: +1. Szarzy orkowie są nieco potężniejsi i awansują wolniej niż inne, bardziej pospolite rasy. Na przykład szary ork będzie potrzebować więcej doświadczenia do osiągnięcia poziomu 2 niż przedstawiciele zwykłych ras.

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...