Spis klas prestiżowych
Piekielny Czarnoksiężnik
Piekielni Czarnoksiężnicy to tajna grupa specjalnych czarnoksiężników, którzy opanowali piekielny ogień – niebezpieczną energię, którą można znaleźć wyłącznie w Dziewięciu Piekłach. Czerpiąc z tej piekielnej mocy nauczyli się przelewać mroczną potęgę piekielnego ognia w swoje Niesamowite Uderzenia.
Wymagania:
- Umiejętności: Zastraszanie 6, Czaroznawstwo 6, Wiedza 12
- Zaklęcia: Siarkowe Uderzenie lub Uderzenie Piekielnego Szronu
Cechy klasowe:
- Kostka Wytrzymałości: k6
- Podstawowa premia do ataku: Średnia.
- Podwyższone rzuty obronne: Siła Woli.
- Używanie broni: Broń prosta.
- Używanie zbroi: Lekka zbroja. Czarnoksiężnik noszący lekką zbroję może używać dowolnych inwokacji bez obawy przed normalnym ryzykiem zepsucia czaru mistycznego. Czarnoksiężnik ze średnią lub ciężką zbroją albo używający tarczy jest narażony na ryzyko zepsucia czaru mistycznego.
- Punkty umiejętności: 2 + modyfikator z Inteligencji.
- Umiejętności klasowe: Koncentracja, Zastraszanie, Wiedza, Czaroznawstwo, Używanie magicznych urządzeń.
- Uderzenie Piekielnego Ognia: Każdorazowo przy użyciu umiejętności Niesamowite Uderzenie Piekielny Czarnoksiężnik może ją zmienić w Uderzenie Piekielnego Ognia. Zadaje ono normalne obrażenia Niesamowitego Uderzenia plus dodatkowe 2k6 punktów obrażeń na poziom postaci. Jeśli twoje uderzenie trafi w wiele celów (jak na przykład inwokacje kształtu uderzania Niesamowity Łańcuch lub Niesamowity Stożek), każdy z nich otrzymuje dodatkowe obrażenia. Obrażenia te nie mają charakteru obrażeń od ognia. Czarnoksiężnik otrzymuje 1 punkt obniżenia Kondycji na każdy cel trafiony w ten sposób.
- Przyzywanie: Na każdym poziomie postać otrzymuje nowe inwokacje, zwiększenie obrażeń zadawanych przez Niesamowite Uderzenia i wzrost poziomu Przyzywacza, jakby zarazem awansował też w klasie Czarnoksiężnika, natomiast żadnych innych korzyści przysługujących tamtej klasie przy awansie.
- Odporność na ogień 10: Na 2. poziomie zdobywasz odporność na ogień 10. Odporność ta skumuluje się z innymi odpornościami na ogień uzyskanymi dzięki poziomom klasy Czarnoksiężnika.
- Przywołanie Baatezu: Na 2. poziomie Piekielny Czarnoksiężnik może raz dziennie przywołać losowo potężnego diabła z Dziewięciu Piekieł, który będzie walczył u boku drużyny. Kontrola nad baatezu trwa przez liczbę tur równą: 1k8 + poziom Piekielnego Czarnoksiężnika + premia z Charyzmy. Po ustaniu kontroli postać traci władzę nad baatezu – co może mieć katastrofalne następstwa, ponieważ diabły zwykle nie znoszą, gdy istoty niższe zawracają im głowę. Dlatego najlepiej nie pozostawiać spraw przypadkowi i zanim upłynie czas kontroli odesłać przywołanego diabła z powrotem do Dziewięciu Piekieł. Choć diabeł nie musi zaatakować, odesłanie przed czasem jest jedyną pewną metodą uniknięcia brutalnej walki z rozwścieczonym stworem.
- Tarcza Piekielnego Ognia: Począwszy od 3. poziomu możesz przywołać piekielny ogień, aby otaczał cię barierą ochronną. Bariera ta zadaje takie same obrażenia, jak twoje Niesamowite Uderzenie (włącznie z premią do obrażeń pochodzącą z umiejętności Uderzenie Piekielnego Ognia). Tarcza uderza cel automatycznie w każdej rundzie, ten zaś może podjąć próbę rzutu obronnego na Refleks w celu dwukrotnego zmniejszenia obrażeń (ST 10 + ½ poziomu twojej postaci + twój modyfikator z Charyzmy). Gdy tarcza razi przeciwnika, każdorazowo otrzymujesz 1 punkt obniżenia Kondycji. Diaboliczne siły stojące za potęgą piekielnego ognia żądają części twojej istoty w zamian za moc, którą ci oferują, nie możesz więc używać tej zdolności, jeśli nie masz współczynnika Kondycji lub dysponujesz odpornością na obniżenie Kondycji.
Przewodnik Zagłady
Osoby, które obawiają się życia w zaświatach, zwracają się do Przewodników Zagłady Kelemvora, elitarnego zakonu wojowników posługujących się magią w służbie Sędziego Potępionych. Ci zaś koją ich lęki obietnicami bezbolesnego przejścia i sprawiedliwego osądu w zaświatach. Gdy Przewodnicy Zagłady nie zajmują się potrzebami umierających, zwalczają nekromancję, oczyszczając świat z plagi nieumarłych przez staranne praktykowanie wiary, zaklęć i walki zbrojnej. Jako równocześnie pełni współczucia opiekunowie zmarłych i zaciekli wrogowie nieumarłych Przewodnicy Zagłady są przykładem nieuniknionej dwoistości, która charakteryzuje śmierć w Krainach. Przewodnicy Zagłady rekrutują się wyłącznie z szeregów duchowieństwa Kelemvora.
Wymagania:
- Charakter: Dowolny praworządny
- Umiejętności: Dyplomacja 5
- Atuty: Ulepszone odpędzanie, Wielka wytrwałość
- Zaklęcia: 3. poziom zaklęć kapłańskich
- Bóstwo: Kelemvor
Cechy klasowe:
- Kostka Wytrzymałości: k6
- Podstawowa premia do ataku: Wysoka.
- Podwyższone rzuty obronne: Siła Woli.
- Używanie broni: Przewodnicy Zagłady nie zyskują umiejętności używania broni.
- Używanie zbroi: Przewodnicy Zagłady nie zyskują umiejętności używania zbroi.
- Punkty umiejętności: 2 + modyfikator z Inteligencji.
- Umiejętności klasowe: Koncentracja, Rzemiosło: Alchemia, Rzemiosło: Pancerz, Rzemiosło: Broń, Dyplomacja, Leczenie, Wiedza i Czaroznawstwo
- Czary na dzień: Na każdym poziomie Przewodnika Zagłady postać otrzymuje nowe czary na dzień, jakby zarazem awansowała też w klasie czarów kapłańskich, do której należała przed dodaniem poziomu klasy prestiżowej. Nie otrzymuje natomiast żadnych innych korzyści przysługujących tamtej klasie przy awansie.
- Łaska Kelemvora: Dzięki łasce Pana Umarłych Przewodnicy Zagłady odpędzający lub niszczący nieumarłych dodają poziomy Przewodnika Zagłady do swoich poziomów Kleryka, zarówno przy wstępnym teście na odpędzanie, jak i rzucie na obrażenia z odpędzania.
- Dodatkowe atuty: Na 2. poziomie Przewodnik otrzymuje atut Agresywne odpędzanie, na 3. – Ulepszone odpędzanie II, na 6. – Boża Pomsta, a na 10. – Wzmocnione odpędzanie i Ulepszone odpędzanie III.
- Premie do rzutów obronnych: Na 4. poziomie Przewodnicy Zagłady otrzymują premię +4 do rzutów obronnych przeciwko czarom powodującym natychmiastową śmierć i do rzutów obronnych przeciwko negatywnym poziomom. Po osiągnięciu 8. poziomu Przewodnik Zagłady zawsze wykonuje rzut obronny przeciwko negatywnym poziomom.
- Więź z Muśnięciem Śmierci: Lojalność Przewodnika Zagłady wobec Kelemvora i poświęcenie naukom Pana Kryształowej Iglicy umożliwia postaci stworzenie szczególnej nadnaturalnej więzi z Muśnięciem Śmierci, potężnym mieczem półtoraręcznym Kelemvora. Więź ta jest widoczna jako bladozielona poświata wokół broni, oznaczająca zdolność zwiększenia siły oręża, którym posługuje się Przewodnik Zagłady.
Efekt ten trwa każdorazowo 1 rundę i może zostać przywołany tyle razy dziennie, ile wynosi premia z Charyzmy Przewodnika Zagłady (minimalnie raz). Przewodnik Zagłady musi podjąć decyzję o użyciu tej umiejętności przed atakiem, a jeśli spudłuje, efekt zostanie zmarnowany.
Na 5. poziomie więź gwarantuje broni efekt Widmowego Muśnięcia. Na 7. poziomie broń używana przez Przewodnika Zagłady uzyskuje efekty Widmowego Muśnięcia i Zguby Nieumarłych. Na 9. poziomie broń uzyskuje efekty Widmowego Muśnięcia, Zguby Nieumarłych i Rozerwania nawet jeśli nie jest bronią obuchową. Normalne cechy broni wciąż działają.
- Eteryczne oczyszczenie: Na 8. poziomie Przewodnik Zagłady raz dziennie może otoczyć się sferą mocy o promieniu 1,5 metra na poziom klasy. Sfera ta zmusza wszystkie ukryte stworzenia niematerialne w pobliżu do ujawnienia się lub przeniesienia się do Sfery Materialnej. Stworzenia takie mogą wykonać rzut obronny na Siłę Woli (ST 10 + ½ poziom klasy Przewodnika zagłady + premia z Mądrości Przewodnika Zagłady), by spróbować przeciwstawić się temu efektowi. Te, którym się to nie uda, odczują wspomniane efekty i nie będą mogły powrócić do ukrycia przez 1 minutę na każdy poziom klasy.
- Dar Kelemvora: Na 10. poziomie Przewodnik Zagłady otrzymuje całkowitą niewrażliwość na czary powodujące natychmiastową śmierć. Ponadto sprzymierzeńcy znajdujący się w promieniu 3 m od niego otrzymują premię +4 do rzutów obronnych przeciwko czarom powodującym natychmiastową śmierć i do rzutów obronnych przeciwko negatywnym poziomom.
Komentarze
Dodaj komentarz