Klasy podstawowe

Mateusz "Lionel" Andrzejewicz czwartek, 1 kwietnia 2010

Zawadiaka

Zawadiaka wciela w życie idee śmiałości oraz buńczuczności. Przedkładając zwinność i spryt nad brutalną siłę, znakomicie sprawdza się zarówno w walce, jak i towarzystwie, co czyni go prawdziwie uniwersalną postacią.

Cechy klasowe:

  • Kostka Wytrzymałości: k10

  • Podstawowa premia do ataku: Wysoka

  • Podwyższone rzuty obronne: Wytrwałość

  • Używanie broni: Broń prosta i zaawansowana.

  • Używanie zbroi: Lekka zbroja.

  • Punkty umiejętności: 4 + modyfikator z Inteligencji, x4 na 1. poziomie.

  • Umiejętności klasowe: Blef, Rzemiosło: Pancerz, Rzemiosło: Broń, Dyplomacja, Wiedza, Parowanie, Prowokacja i Przewrót.

  • Finezja w walce: Zawadiaka otrzymuje Finezję w walce jako dodatkowy atut na 1. poziomie, nawet jeśli nie spełnia wymagań.

  • Zwinność: Zawadiaka otrzymuje premię +1 do rzutów obronnych na Refleks na 2. poziomie. Premia ta wzrasta do +2 na 11. poziomie, do +3 na 20. poziomie i do +4 na 29. poziomie. Zawadiaka traci premię, gdy zakłada średnią bądź ciężką zbroję lub jest obciążony.

  • Intuicyjny cios: Na 3. poziomie Zawadiaka zyskuje możliwość kierowania swoich finezyjnych ataków tam, gdzie wyrządzają większe szkody. Stosuje premię z Inteligencji (jeśli ją posiada) jako premię do obrażeń (poza wszelkimi premiami z Siły, jakie może posiadać) zadawanych dowolną lekką bronią, a także dowolną inną bronią, której można używać z atutem Finezja w walce, taką jak rapier. Cele odporne na ataki z zaskoczenia i trafienia krytyczne pozostają również odporne na intuicyjny cios Zawadiaki. Zawadiaka traci premię, gdy zakłada średnią bądź ciężką zbroję lub jest obciążony.

  • Uniki zawadiaki: Dzięki odpowiedniemu wyszkoleniu Zawadiaka skupia swoją obronę w walce wręcz na jednym przeciwniku. Otrzymuje premię +1 do KP z uników przeciwko atakom bieżącego celu albo ostatniego napastnika. Premia ta wzrasta o +1 co pięć poziomów począwszy od poziomu 5. (+2 na 10. poziomie, +3 na 15., +4 na 20., +5 na 25. i +6 na 30.). Zawadiaka traci premię, gdy zakłada średnią bądź ciężką zbroję lub jest obciążony.

  • Ruchliwość: Na 7. poziomie Zawadiaka otrzymuje Ruchliwość jako atut dodatkowy, nawet jeśli nie spełnia wymagań.

  • Ulepszone obejście: Zawadiaka 8. bądź wyższego poziomu, oskrzydlając przeciwnika, otrzymuje premię +4 do ataku zamiast premii +2 do ataku.

  • Szczęście: Na 11. poziomie zawadiaka otrzymuje Szczęście bohaterów jako atut dodatkowy.

  • Mistrzostwo Akrobacji: Na 13. poziomie Zawadiaka zyskuje taką pewność w stosowaniu umiejętności akrobatycznych, że może je wykorzystywać z powodzeniem nawet w niekorzystnych warunkach. Wykonując test Przewrotu, Zawadiaka nie może wyrzucić mniej niż 5, nawet podczas walki.

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...