Star Wars: The Old Republic

Wrażenia z bety na GameExe!

Dodał: , · Komentarzy: 0

Na premierę tego tytułu wielu czeka z wielkimi zniecierpliwieniem oraz nadziejami. 'Star Wars: The Old Republic' to fabularne MMO, które bezpośrednio wiąże się z dobrze znanym uniwersum stworzonym przez Lucasa. Od kilku miesięcy wszyscy zainteresowani żyją wyłącznie wieściami z kolejnych testów wersji β. Szczęśliwcy wybrani do weekendowego testowania skakali z radości, natomiast ci pominięci rwali włosy z głów i wyczekiwali kolejnej rekrutacji. Komu z was się udało? Mnie tak! Lecz dopiero w najbliższy weekend podniosę miecz świetlny i wsiądę za stery kosmicznego wahadłowca. Moje zniecierpliwienie jest tym większe, że miałem okazję przeczytać wrażenia z gry opisane przez Lily, która miała to szczęście, że przeżyła swój pierwszy raz z 'SW:TOR' w poprzednim tygodniu!

Zapraszam więc do lektury, dzielenia się swoim zdaniem, jeżeli już graliście, albo nadziejami, jeżeli okazja do pierwszego lotu kosmicznego jeszcze przed wami. Autorka zadbała również byście na własne oczy ujrzeli ogrom wszechświata, uzupełniając naszą galerię o autorskie screeny. Jest mi również niezmiernie miło wspomnieć, że owy tekst to debiut Lily w tej dziedzinie! Więc przeczytajcie to jak najprędzej i pochwalcie dziewczynę, bo nam nie chce wierzyć, że jest taką dobrą pisarką. Do roboty i do rychłego zobaczenia w przestrzeni kosmicznej!

logo

„Star Wars: The Old Republic” to bez wątpienia jedna z najbardziej wyczekiwanych premier tego roku, która czeka nas już za niecały miesiąc. Warto spojrzeć na ten tytuł poprzez pryzmat bety, do testowania której, po długim czasie od ich rozpoczęcia, w końcu dostali się Europejczycy. W świecie gier MMO wciąż rządzi „World of Warcraft”, jednak Bioware postanowiło namieszać trochę na tej gałęzi rynku i wydać grę, która mogłaby zawalczyć o miano najlepszej. Zadanie niełatwe i stawiające wydawcy spore wymagania, lecz z drugiej strony, Bioware nie jest nowicjuszem i wie, jak robić dobre gry. Ale czy wie, jak stworzyć dobre MMO?

Czytaj dalej...

Pathfinder

Pathfinder rusza w sieci

Dodał: , · Komentarzy: 4
pathfinder, mmo, logo, online

Paizo Publishing sprzedało licencję 'Pathfinder' do stworzenia nowego MMORPG firmie Goblinworks, który ma za zadanie stworzyć 'Pathfinder Online', nowej generacji grę fantasy typu piaskownica (sandbox). Studio tworzone jest przez Lisę Stevens (Pathfinder RPG, Vampire: The Masquerade, Magic: The Gathering), weterana świata gier Ryana S. Dancey (Dungeons & Dragons 3rd Edition, EVE Online) oraz doświadczonego twórcę MMO, Marka Kalmes (Microsoft, Cryptic Studios, CCP). Proces tworzenia gry dopiero się rozpoczął i istnieje duża szansa dla graczy, by mieć wpływ na ogólny kształt tytułu. Swoimi ideami można podzielić się na stronie Goblinworks.com.

Guild Wars 2

Zapowiedź Guild Wars 2 na GameExe!

Dodał: , · Komentarzy: 0

Wygląda na to, że członkowie naszej redakcji nie bardzo wiedzą, czym też jest nadchodzący MMORPG Guild Wars 2.

Dlatego też to mnie przypadło w udziale zaproszenie do lektury swojego własnego tekstu. Dowiecie się z niego, czy warto czekać na tego (kolejnego) zapowiadanego pogromcę World of Warcraft. Twórcy obiecują, że tym razem król ustąpi im pola dzięki nowoczesnemu podejściu nie tylko do konstrukcji zadań, ale także sposobu walki. W końcu pierwsza część gry osiągnęła znaczny sukces mimo braku abonamentu, więc apetyt fanów wciąż tylko rośnie.

guild wars 2

Redakcji portalu GameExe także polecam lekturę zapowiedzi Guild Wars 2. Kto wie, może im się spodoba i w przyszłości nie będę musiał zachowywać się niczym sprzedawca, który zawsze swój towar zachwala?

Pierwsza część "Guild Wars" umiejętnie podjęła walkę z niekwestionowanym liderem MMORPG-ów, "World of Warcraft" i chociaż dziełu ArenaNet nie udało się zdetronizować króla, to brak abonamentu, ciekawy i rozbudowany świat oraz wydawane co pewien czas dodatki, pozwoliły na przyciągnięcie znacznej rzeszy graczy. Wydaje się, że "Guild Wars 2" uda osiągnąć się to, czego nie dokonała "jedynka" – stać się królem gatunku i wzorem do naśladowania.

Czytaj dalej...

Filmy fantastyczne

Recenzja "Trzech Muszkieterów"

Dodał: , · Komentarzy: 0

Ilekroć na ekranie dostrzegam nieskazitelnie piękną twarz chodzącego ideału męskości i aktorstwa, jakim jest Orlando Bloom, w kieszeni otwiera mi się pewien przyrząd pasjonacko-chirurgiczny. Gdy w zestawieniu z powyższym dowiaduję się, iż rzeczone oblicze wystąpi w kolejnej trawestacjo-adaptacji nieszczęsnej powieści Aleksandra Dumasa, kości mych zaprawionych w zadawaniu bólu rąk trzeszczą złowieszczo. Ale ale, przecież jeden aktor występujący w hebernaście ófnastej odsłonie zamordowanego przez wszystkich na wszystkie sposoby opowiadania płaszcza i szpady to za mało, żeby od razu spisać film na straty.

Prawda?

trzej muszkieterowie, 3d, film, orlando bloom, gexe

Ano właśnie, czy prawda, czy nie – o tym dowiecie się z recenzji krzyslewego, który zaraz po obejrzeniu "Trzech Muszkieterów 3D" wysmarował gorącą recenzję. Ta zdążyła nieco ostygnąć w toku poprawek i poślednich trudności, jednak film wciąż jest jeszcze ciepły i wciąż możecie trafić na niego w kinach lub za pośrednictwem innych środków przekazu. Pytanie – czy warto?

„Trzej muszkieterowie” to film, na który musiałem pójść do kina, gdyż zapowiadał się bardzo dobrze. Co tu dużo mówić – uważałem, że z tego tytułu nie da się zrobić słabej jakości produktu. Mimo nieprzychylnych recenzji i opinii wybrałem się na tę pozycję z klasą, przekonując mojego wychowawcę, żeby nie wybierał „Gigantów ze stali”. Czy był to dobry wybór?

Czytaj dalej!

Gra o tron

„Gra o tron” – za kulisami drugiego sezonu

Dodał: , · Komentarzy: 4

Pasjonaci „Pieśni Lodu i Ognia” zapewne ledwo mogą wysiedzieć na swoich obrotowych krzesełkach, gdyż już jutro do rodzimych księgarni trafi pierwsza część „Tańca ze Smokami”. Na piąty tom kultowej sagi autorstwa George'a R. R. Martina czekaliśmy sześć lat, więc na klawiatury wszystkich ciśnie się mnóstwo pytań. Jak potoczą się przygody naszych ulubionych bohaterów? Czy przeżyją oni rozliczne niebezpieczeństwa świata Westeros, gdzie trup ściele się gęsto i żadna kluczowa postać nie jest nietykalna? Czy Martin nadal posiada „iskrę bożą” i jest w stanie przebić lub chociaż utrzymać niebotyczny poziom poprzednich ksiąg?

gra o tron, sezon drugi, starcie królów

Na te i wiele innych kwestii poznamy odpowiedź się już jutro. Tymczasem stacja HBO przygotowała dla nas ciekawą niespodziankę, która powinna na chwilę umilić ten nieprzyjemny okres oczekiwania. Twórcy ekranizacji „Gry o tron” postanowili delikatnie odchylić kurtynę skrywającą prace nad drugim sezonem produkcji, tym samym dając nam możliwość krótkiego spojrzenia za kulisy serialu. Owszem, może nie jest tego wiele (trochę ponad dwie minuty), ale wprawne oko zobaczy nowe postacie, które odegrają kluczową rolę w nadciągającej Wojnie Pięciu Królów, fragmenty kilku znamiennych scen oraz parę charakterystycznych lokacji.

Książki fantastyczne

Informacja prasowa

Marzysz o tym, żeby nabyć umiejętności potrzebne zwiadowcy? Tej zimy będziesz miał okazję! W zamku obronnym w miejscowości Sucha, Europejskie Centrum Kształcenia organizuje dwa obozy zimowe dla uczestników w wieku od 9 do 17 lat.

zwiadowcy, zamek czocha

Uczestnicy obozu otrzymają między innymi zimową szatę zwiadowców, koszulkę i dyplom ukończenia szkolenia. W planach są takie atrakcje, jak nauka łucznictwa, orientacja w terenie, nauka tropienia i kamuflażu. Adepci będą mogli zwiedzić Zamek Czocha nocą, a także wezmą udział w stylizowanej grze RPG.

Obozy odbędą się w dwóch terminach:

  • Turnus I 22.01.2012 – 28.01.2012.
  • Turnus II 06.02.2012 – 11.02.2012.

Więcej informacji na stronie organizatora.

Wiedźmin

Superprodukcja audiobooków „Wiedźmin”

Dodał: , · Komentarzy: 3

Informacja prasowa

wiedźmin, audiobook

Świat magii i świat miecza. Brawurowa przygoda. Humor. Szalona miłość. Duchy, elfy, wampiry, gnomy i zabawne odmieńce. Magiczny głos narratora, Krzysztofa Gosztyły, przenosi nas w wyczarowany przez Andrzeja Sapkowskiego świat wiedźmina Geralta i Yennefer, jego zabójczo pięknej ukochanej.

Na czterech płytach CD zarejestrowanych zostało ponad 25 godzin nagrań. W postacie bohaterów wiedźmińskiej sagi wcielili się najlepsi polscy aktorzy i aktorki. Ponad 70 osób. A wśród nich: Krzysztof Banaszyk, Mariusz Benoit, Marcin Bosak, Jacek Braciak, Anna Dereszowska, Kazimierz Kaczor, Marian Opania, Maria Pakulnis, Wojciech Pszoniak, Dorota Segda, Henryk Talar oraz Wiktor Zborowski. W tle pobrzmiewa muzyka Adama Skorupy, a nastrój potęgują niesamowite efekty dźwiękowe.

Mass Effect 3

Szanowna Pani Marszałek, Wysoka Izbo.

To, co można zaobserwować na zwiastunie Edycji Kolekcjonerskiej „Mass Effect 3”, da się sprowadzić tylko do jednego stwierdzenia – „Ciemny fan wszystko kupi”. Trudno jest ukryć, że każdy, kto teraz zdecyduje się na nabycie wspomnianego wydania, zapłaci pełną cenę za garść pikseli, która w niedalekiej przyszłości pojawi się na serwerach BioWare i będzie dostępna dla szarych graczy – zarówno pod postacią płatnych pakietów, jak i w darmowej wersji. Z tego co zauważyłem w tym swoistym exposé, kryzys edycji kolekcjonerskich już nie łomocze do naszych drzwi, jest już w przedpokoju, powiesił płaszcz, założył kapcie i zaczyna czuć się jak u siebie w domu. To jest coś, na co Klub Grających Burżujów z całą pewnością się nie zgodzi.

mass effect 3, robopies

Premierze Hudson, cisną mi się na usta pytania... Czy nikt nie wyciągnął wniosków ze smutnych twarzy graczy, rozczarowanych specjalnym wydaniem „Mass Effect 2” i „Dragon Age II”? Gdzie się podziała radość, poczucie elitarności i wrażenie dobrze wydanych pieniędzy, gdy otwieraliśmy limitowaną edycję pierwszych przygód komandora Sheparda? Co się takiego stało, że człowiek tak utalentowany, z takimi dokonaniami jak Pan, nie ma w tej chwili odwagi na stworzenie prawdziwej „kolekcjonerki”, tylko w pewnym sensie Pan robi imitacje, reaguje tylko na najtrudniejsze sytuacje, aby przetrwać do następnego dodatku czy pełnoprawnej produkcji?

Oczywiście, zauważyłem niższą cenę tego wydania, popieram ją i przyklaskuję jej wszystkimi rękoma, jakie mam. Nie oszukujmy się jednak, to tylko chłodna kalkulacja – skutki połączenia wysokiej kwoty i braku satysfakcjonującej oferty, byłyby dla finansów BioWare mniej więcej takie, jak przegrana bitwa.

Naprawdę nie jest tak, że młode pokolenie graczy wychowane na cyfrowych dodatkach, bez gadżetów i doświadczeń, ale za to z robopsem i bluzą dla dziarskiego komandora, będzie szczęśliwsze niż pokolenie, które te gadżety ma i ma także te inne doświadczenia. Takie są fakty.

Torchlight II

„Torchlight II” dopiero w 2012 roku

Dodał: , · Komentarzy: 2

Runic Games w końcu potwierdził smutną informację, która kołatała się po głowach wszystkich graczy oczekujących na premierę jednego z najpoważniejszych konkurentów „Diablo III” do korony króla gatunku hack'n'slash. Pomimo wcześniejszych obietnic „Torchlight II” z pewnością nie ukaże się w tym roku, choć twórcy podkreślają, że walczyli jak lwy o dotrzymanie tego terminu. Powód kolejnego poślizgu nie jest zaskoczeniem – chęć dopracowania każdego aspektu produkcji do perfekcji, a w szczególności najmniejszych detali w trybie dla wielu graczy.

torchlight ii

Trudno jest ciskać gromy na chłopców z Runic Games, gdyż ewidentnie chcą dla graczy jak najlepiej, a jako małe i niezależne studio nie mają dostatecznych środków, aby dopiąć wszystko na ostatni guzik w błyskawicznym tempie – to w końcu tylko ludzie. Poza tym, ciężko nie pochwalić starego pragmatyzmu braci Schaefer, wyniesionego jeszcze z czasów, gdy dłubali nad „Diablo” w Blizzard North. Strategia „będzie jak będzie” ma swoje rozliczne plusy i jest całkowicie zrozumiała w tym przypadku. O ile potentaci elektronicznej rozrywki mogą pozwolić sobie na małą wpadkę, to Runic Games zawsze gra „va banque” – albo sukces, albo bruk.

Boję się tylko jednego. W oficjalnym oświadczeniu Travis Baldree starał się obrócić ten poślizg w żart, wskazując, że i tak wszyscy gramy w „Skyrim” czy „Dark Souls”, więc nikt nie będzie płakał, gdy „Torchlight II” ukaże się trochę później. Jest w tym trochę prawdy, ale gdy nadejdzie premiera dziecka Runic Games możemy już na dobre tkwić w szponach „Diablo III” i wtedy też niewielu uroni łzę za pokonanym konkurentem, który nie wykorzystał swojej szansy, kiedy ją miał. Oby tytuł faktycznie został dopracowany, był odpowiednio zbalansowany i oczarowywał klasycznym klimatem jak jego ojciec, bo inaczej może nie być wesoło.

Dragon Age II

Jeżeli uważacie, że zbrojownia Hawke nadal wieje pustkami i bohater Kirkwall cierpi na ewidentny brak magicznych gratów lub zajrzeliście do każdej mysiej dziury w Wolnych Marchiach, ograbiając je ze wszystkich starożytnych artefaktów, to mam dla Was dobrą wiadomość. BioWare doszło do wniosku, że wszystkim wiernym fanom, którzy tak wspaniałomyślnie wydają swoje ciężko zarobione pieniądze na DLC do „Dragon Age II”, należy się pewna forma gratyfikacji. Każdy gracz, który zakupi dodatki „Książę na Wygnaniu”, „Dziedzictwo” oraz „Znak Zabójcy” do 1 listopada 2012 roku, zgarnie dwa darmowe przedmioty. Zgodnie z utartą praktyką, rzeczy pojawią się od razu w ekwipunku głównego bohatera – rzecz jasna, po uprzednim ściągnięciu ich z kanadyjskich serwerów.

książę na wygnaniu, dragon age 2

Jednak hola, hola! Stara prawda mówi, że nie ma nic za darmo. Najpierw praca, potem przyjemności. Zanim nasz czempion będzie puszył się niczym paw i chodził dumnie po swojej rezydencji ubrany w świeżutkie przedmioty, musi się najpierw napracować. Dostęp do nowych artefaktów zostanie odblokowany jedynie wtedy, gdy zgarniemy przynajmniej jedno osiągnięcie z każdego DLC, co generalnie nie jest jakimś morderczym wyzwaniem, ale zmusza nas do zapoznania się z zakupionymi tytułami. Nie wystarczy rzucić kasy na stół – miło.

W rozwinięciu wiadomości znajdziecie kompletne statystyki dwóch nowych gratów: Naszyjnika Porannego Mrozu i Pasa Wielkiego Lorda.

Wczytywanie...