Inne

Gry na święta!

Dodał: , · Komentarzy: 3
święta, komputer, gry, real

Kolejny rok i kolejny powód do radości – nadchodzą święta! Chociaż ta radość jest mniejsza, bo braki w śniegu są druzgocące... ja chcę biały puch! Ponadto kolejną porażką tegorocznego świątecznego okresu jest zdewastowanie piosenki 'All I Want For Christmas Is YOU' Maryśki Carey... Nie i nie chodzi o Biebera! On może być, ale chodzi mi o przesłanie tekstu piosenki oraz klipu. W ogóle się to nie klei – 'all I want for Christmas is YOU, YOU, YOU not shoes from Macy's!'. Ale nie pora na moje dywagacje świąteczne, bo nie o tym miałem pisać.

A więc i tym razem nadeszła pora na przeprowadzenie małego badania rynkowego w sferze prezentów. Wszyscy je kochamy i nie udawajmy, że jest inaczej, bo to takie miłe czuć się obdarowywanym – i ważnym. A co w tej sferze oferują nam wielkopowierzchniowe sklepy detaliczne? Lista do Świętego Mikołaja będzie długa.

Gra o tron

Jak wszyscy pamiętamy, po tragicznych i szokujących wydarzeniach na placu Baelora Błogosławionego, najmłodsza córka Eddarda Starka została zmuszona do ucieczki z Królewskiej Przystani przed chciwymi łapskami Lannisterów. Yoren spełnił wolę jednego z największych przyjaciół „Nocnej Straży” i za pomocą sprytnego fortelu zakpił z czujnych „Lwów”, spokojnie wyprowadzając Aryę ze stolicy Siedmiu Królestw. Podróż do Winterfell jest jednak długa i z pewnością nie będzie usłana różami. Karawanie „ochotników” na Mur daleko do dworskich wygód (smród, brud i współpasażerowie, którzy są bandą zwyrodnialców), a na gościńcach panuje gwałt oraz anarchia spowodowana zawieruchą wojenną.

arya stark, gra o tron, arry

Czy Arya przetrwa te trudy i bezpiecznie wróci do domu? Przekonamy się już w drugim sezonie „Gry o tron”. Tymczasem stacja HBO postanowiła podzielić się z nami kolejnym materiałem zza kulis, na którym Maisie Williams zdradza pierwsze wrażenia związane z ekranizacją kolejnego tomu „Pieśni Lodu i Ognia”, a także nowego image’u swojej bohaterki.

Mass Effect 3

Wojna nigdy się nie zmienia, ale metody walki poddawane są ciągłej ewolucji. W środku międzygalaktycznego konfliktu dziarski komandor będzie zmuszony niejednokrotnie wyciągać broń z kabury i uśpić kilka ujadających psów z Cerberusa. Jeżeli nie uda mu się zaadaptować do aktualnej sytuacji i popadnie w marazm – zginie.

Jednakowoż Shepard to inteligentna i przebiegła bestia. W końcu nie jest wymoczkiem, który na widok pierwszego lepszego zagrożenia rozpaczliwie szuka spódnicy, w którą mógłby się wtulić (choć patrząc na jego bujne życie erotyczne, problemów ze znalezieniem odpowiednich kandydatek raczej by nie miał) i Człowiek Iluzja dobrze zdaje sobie z tego sprawę.

bioware, david silverman
Czy komandor Shepard będzie mógł skorzystać z mocy „niesamowitego przycisku”?

Dlatego też, elitarni zabójcy z najgorszych zakątków galaktyki już smarują swoje bronie i przygotowują kilka nieprzyjemnych gadżetów, aby zakończyć błyskotliwą karierę naszego galaktycznego asa. Biedacy, nie wiedzą jednak, że ten stary wilk od ostatniego spotkania nauczył się paru nowych sztuczek, które dadzą mu przewagę na polu walki. Czy zwierzyna stanie się myśliwym? Wszystko w rękach graczy.

Najnowszy odcinek „BioWare Pulse” skupia się oczywiście na systemie walki i nowych umiejętnościach klasowych, jakie będziemy mogli wykorzystać w „Mass Effect 3”. Kanadyjczycy nauczeni doświadczeniem poprzednich części, gdy do wyboru mieliśmy kilka ciekawych specjalizacji, a i tak większość z nas decydowała się na przaśnego „żołnierza” (bo „co ja tam będę kombinował...”), ewidentnie starają się nas zachęcić do zmiany tej decyzji w finale trylogii. Skutecznie? Oceńcie sami.

South Park: Kijek Prawdy

...czyli to jest ta cała egranizacja wiodącej animacji? Nie da się ukryć, że mamy tutaj do czynienia z szalonym konceptem, który zaskoczył chyba wszystkich pasjonatów gatunku. Szczerze pisząc, mnie osobiście zatkało i po przestudiowaniu zapowiedzi najnowszego numeru czasopisma „Game Informer” nie wiem, co myśleć o tym pomyśle. Cieszyć się czy załamywać ręce?

south park, crpg

Uwielbiam produkcje Obsidianu i ufam zespołowi Urquharta jak żadnemu innemu w tej zakręconej branży. Podobną estymą darzę twórców „South Park” – w końcu jestem wiernym fanem ich dzieła od ponad dekady i zdaję sobie sprawę, że są zapalonymi graczami. Jednakowoż, gdy staram sobie wyobrazić, co może wyjść z tej niecodziennej mieszaniny, widzę tylko bezkresną otchłań i paskudne koktajle źle wpływające na układ trawienny. Tym bardziej, że od razu zaznaczono, iż na nasze dyski twarde wyląduje ambitny i pełnokrwisty cRPG, a nie jakieś rozwodnione popłuczyny przeznaczone dla niedzielnych graczy. Konfuzja narasta z sekundy na sekundę.

Game Exe

Nadchodzące urodziny!

Dodał: , · Komentarzy: 7

Zgadnijcie czyje urodziny się zbliżają? No? Czyje? Tak, dokładnie. Moje. Ale to dopiero w styczniu. Na razie skoncentrujmy się na tych, które obchodzić będziemy za jakieś dwa tygodnie.

11 grudnia rozpoczynamy 9 rok istnienia Gameexe, więc odrywajcie się już powoli od tych podręczników i zakupów świątecznych i szykujcie się na masę atrakcji!

mass effect cake
Diablo III

Przez te wszystkie Święta Dziękczynienia i im podobne ostatnio nie było zbyt wielu informacji na temat Diablo III, ale w końcu trzeba było się zabrać do roboty i nawet w Ameryce doszli do takiego wniosku, dlatego od razu zaskoczono nas informacją, że opening cinematic gry, czyli jak ktoś woli filmik początkowy, będzie mieć swoją światową premierę już za parę dni.

diablo 3

Wszystko ma się odbywać podczas rozdania nagród Spike TV Video Game Awards, które zaplanowano na 10 grudnia na godz. 17 (2.00 czasu polskiego). W czasie imprezy założyciele Blizzarda w składzie Mike Morhaime, Allen Adham, i Frank Pearce mają odebrać unikatową nagrodę o nazwie Gamer God. Po szczegóły całego wydarzenia zapraszam tutaj.

Nie wypada nie zakończyć złą informacją. Ujawniona 30 listopada, a więc w 15 lat po premierze Diablo II, Księga Caina nie doczeka się polskiego tłumaczenia. Dla przypomnienia – Księga Caina ma być bogato ilustrowanym tomem, którego zadaniem będzie opisanie, rzecz jasna słowami samego Decarda Caina, początków oraz prześladowania przez demony świata Sanktuarium. W środku znajdzie się m.in kronika powstania Zakarum, tradycja Horadrimów czy też historia i geografia Sanktuarium.

Pozostaje zaopatrzyć się w angielskojęzyczny egzemplarz, który na sklepowe półki trafi 13 grudnia.

Lineage II: The Chaotic Chronicles

Premiera Goddess of Destruction

Dodał: , · Komentarzy: 0

Od wczoraj nie ma chyba bardziej szczęśliwych graczy od tych, którzy do tej pory musieli płacić za zabawę w Lineage II. Teraz koniec z tym. Nie dość, że gra działa już w systemie free-to-play, to jeszcze miała miejsce wielka aktualizacja, czyli zapowiadana Goddess of Destruction.

lineage 2

Pewnie ktoś mógłby powiedzieć, że system free-to-play wcale nie jest taki darmowy. Nie trzeba daleko szukać, by przekonać się, że zwykle wiązało się to z ograniczeniami już na poziomie ras i klas postaci. Do dziś boleję nad tym, że w DDO za rasę Drowa trzeba dodatkowo zapłacić... Nie odbiegając jednak od tematu – tym razem będzie inaczej. Gra nie będzie nam blokować żadnego z elementów, tak więc wszystko ma być dostępne absolutnie za darmo dla każdego gracza. Kwestia opłat to dodatkowe przedmioty ze sklepu mające przyspieszyć rozwój postaci. Mowa zatem o przedmiotach typu mikstury zwiększającej otrzymywane przez naszą postać punkty doświadczenia. Nowa funkcja, path to Awakening, dodatkowo nagrodzi przedmiotami przy osiąganiu kolejnego poziomu.

The Elder Scrolls V: Skyrim

Skyrim pokazuje, że także i ta część sagi Elder Scrolls nie jest wolna od błędów. Miało być lepiej po patchu 1.2, ale okazuje się, że do ideału jest nadal daleko – a może nawet dalej niż wcześniej.

skyrim

Miłośnicy gry od razu zainstalowali pakiet poprawek i nie upłynęło dużo czasu, aż na różnych forach dyskusyjnych pojawiły się niekoniecznie ciepłe słowa pod adresem Bethesdy. Okazuje się bowiem, że patch co prawda usuwa pewne błędy, ale generuje przy tym nowe. Po instalacji patcha zarówno nasza postać, jak też NPC i przeciwnicy nie są odporni na wodę, ogień, czary, choroby czy trucizny. Cóż z tego, że jesteś Dunmerem czy Redgardem, kiedy o odporności możesz zapomnieć.

Jakby tego było mało, to każdy wie, że pancerz jest po to, by nas chronić. Niestety nie tym razem, bo bez względu na posiadane "blachy" będziemy otrzymywać pełne obrażenia. Nie zmienią tego nawet władowane za ciężkie pieniądze ulepszenia.

Star Wars: The Old Republic

Analitycy bronią nowe Star Wars

Dodał: , · Komentarzy: 2

Słowa Koticka, które miały być bolesną prawdą na temat wyniku finansowego Star Wars: The Old Republic skłoniły analityków do zajęcia się tą sprawą. Zdaniem niektórych, gra wcale nie musi być dochodowa tylko dla LucasArt.

star wars the old republic

Wciąż niepotwierdzone doniesienia koszt stworzenia nowego MMO w świecie Gwiezdnych Wojen ustalają na jakieś 80-100 milionów dolarów, co czyni z tej gry największą dotychczasową inwestycję EA. Na łamach IndustryGames Michael Pachter stwierdził, że "EA osiągnie zysk". Pytany o komentarz względem słów Koticka stwierdza, że nie rozumie jego słów i szeroko komentuje argument szefa Activision Blizzard w kwestii podziału zysków: "Podział wpływów to 35% dla LucasArts, ale po tym, jak EA odzyska zainwestowane pieniądze", po czym dodaje: "Tym samym EA ma prawo do zachowania dla siebie większej części przychodów ze sprzedaży samej gry (na nich ciążą koszty marketingu i postawienia serwerów), więc powinno osiągnąć z tego tytułu niezły zysk". Sam zysk EA wycenia w ciągu pierwszego roku na jakieś 80 milionów dolarów z samej sprzedaży pudełek z grą.

Równie dużym optymistą jest analityk EEDAR, Jesse Divnich, który napisał na Eurogamerze: "Patrząc na opinie użytkowników i badania konsumentów, potencjał wypracowania zysku w przypadku Star Wars: The Old Republic jest spory. Nie mógł oczywiście nie skomentować słów Koticka: "Jego wypowiedzi mają sens, ponieważ udzielający licencji zawsze dla siebie zgarnia pewną część zysków, co stanowi ekonomiczną przeszkodę dla całej branży gier. Jednak należy zastanowić się, na ile EA miałoby szansę ze swoim MMO gdyby nie marka Star Wars? EA nie raz już potrafiło wynegocjować dobre warunki umowy, więc nie wydaje mi się, żeby udziały Lucasa decydowały o nieopłacalności całego przedsięwzięcia".

O tym, kto ma rację, przekonamy się po 20 grudnia.

Kingdoms of Amalur: Reckoning

Serwis AusGamers przeprowadził wywiad z Collinem Campbellem, czyli głównym projektantem poziomów w nadchodzącym Kingdoms of Amalur.

kingdoms of amalur

Collin Campbell: Zadaniem naszego zespołu jest edytowanie i tworzenie świata dla Big Huge Games. Tworzymy więc takie rzeczy jak lasy czy pustynie. W tym celu wykorzystujemy talenty grafików tworzących arty koncepcyjne. Jesteśmy jednak także projektantami, także myślimy jeszcze o takich elementach jak walka czy narracja.

Moja praca polega na nadzorowaniu całego kontynentu w grze, którego otwarty charakter stanowi o RPG-owym charakterze gry. Po prostu upewniam się, że efekty wizualne i projekty są ze sobą spójne w najbardziej możliwy do osiągnięcia sposób.

Chcieliśmy stworzyć taką grę, która nie tylko będzie ładnie wyglądać, ale zarazem będzie dostarczać rozrywki dzięki otwartości świata. Myślę, że nam się udało i nie mogę się doczekać, aż reszta świata się o tym przekona.

Wczytywanie...