Z okazji trwającej na serwisie GoG wyprzedaży poświęconej produkcjom zarówno ze świata "Warhammera Fantasy" jak i "Warhammera 40,000", która w dziwny sposób koreluje z mającą ostatnio premierę "Necromunda: Hired Gun" włodarze GoGa poza ogromnymi obniżkami zaoferowali nam również kilka darmowych prezentów, na które z uznaniem spoglądają Bóg Imperator i Karl Franz. Najlepszą z pewnością jest możliwość dodania do swojej cyfrowej biblioteki genialnego RTS-a "Warhammer: Shadow of the Horned Rat".
„Wichry Wojny” ponownie zawyły nad krainami Azeroth, zwiastując nadchodzącą wojnę między Przymierzem i Hordą. Chociaż obie frakcje łączyły już nie raz swe siły w walce ze wspólnym wrogiem, przyjęcie tytułu Wodza Hordy przez młodego i gniewnego Garosza Piekłorycza może położyć kres dawnym sojuszom. Wojowniczy ork traktuje każde osiedle Przymierza w Kalimdorze jako jawną zniewagę dla Hordy i nie spocznie, póki cały kontynent nie znajdzie się pod jego ciężkim butem. Największym cierniem w jego oku jest wyspa Theramore Jainy Proudmoore. Chociaż młoda czarodziejka nie skrywa swej sympatii do rasy orków, dla nowego Wodza nie jest to okolicznością łagodzącą, a jedynie dodatkową zniewagą.
W obronie wyspiarskiej twierdzy i największego przyczółku Przymierza w Kalimdorze staną najznamienitsi i najbardziej zasłużeni generałowie, ale czy ich obecność zdoła ocalić miasto przed gniewem Hordy? Garosz, wykorzystując swą władzę, wymusza na pozostałych przywódcach frakcji, aby wzięli udział w kampanii wojennej i niezależnie od swych poglądów ponownie stali się niszczycielską siłą, która zmiecie każdego, kto stanie im na drodze.
W dniu dzisiejszym ma premierę "Necromunda: Hired Gun", niezależna, szybka i pełna przemocy gra FPS rozgrywająca się w najciemniejszych zakątkach najbardziej niesławnego miasta-kopca świata "Warhammer 40 000". Jesteście gotowi na zmierzenie się z licznymi gangusami czy mutantami? Cyber-mastiff nakarmiony śrubkami? Bioniczne ręce naoliwione? Jeśli tak, obczajcie jeszcze premierowy filmik i ruszajcie na polowanie.
Pierwsza część "The Wicked + The Divine" zapowiadała przyzwoitą serię, bazującą na ciekawym pomyśle, lecz niepozbawioną mankamentów, w tym sporej dawki naiwności oraz irytujących bohaterów. Kontynuacja była już wyraźnie słabsza, głównie przez znacznie wolniejsze tempo i mniejszy wpływ na przewodnie wątki fabularne. Co czeka czytelników trzeciego tomu?
W "Komercyjnym samobójstwie" Kieron Gillen poświęcił wiele miejsca na zaprezentowanie przeszłości poszczególnych bóstw. Pomysł co najmniej dobry, ponieważ poprzednie części cierpiały przez powierzchowną kreację licznego grona nowożytnych bogów. Pogłębienie charakterów postaci po trosze się udało, a po trosze nie – winę za ten stan rzeczy ponosi jednak fakt, że w dalszym ciągu to grupa zbliżonych do siebie figur. Praktycznie wszystkich cechuje hedonistyczny styl życia, arogancja lub znudzenie sprawami śmiertelników. Niektóre relacje nabrały znaczenia, jednak wciąż potencjał młodocianych bóstw sprawia wrażenie niewykorzystanego.
Kilka dni temu miała miejsce premiera "Solasta: Crown of the Magister", a twórcy wprowadzają już pierwsze poprawki (1.0.18 Hotfix) bądź ostrzegają o większych błędach, nad którymi wciąż pracują. Nie należy uzbrajać się w kilka broni – Orc Javelin, Orc Shortbow czy Ogre Javelin. Gdy zapiszesz grę, będąc w ich posiadaniu, możesz później nie wczytać tego save'a. Nadal nie poprawiono nieprawidłowo umieszczonych bród na twarzach postaci czy czarnego ekranu podczas rozpoczynania nowej kampanii.
Pełną listę mniejszych i większych łatek znajdziecie pod tym adresem.
Twórcy "Expeditions: Rome" udostępnili kolejną aktualizację, w której rozwodzą się na temat systemu walki. Jak w poprzednich częściach, również tutaj ma mieć ona charakter turowy. Podczas gdy legiony będą toczyć za ciebie większe bitwy na mapie świata, ty wraz ze swoją elitarną drużyną pretorianów zaangażujesz się w taktyczne potyczki na heksagonalnej planszy, posiłkując się szeregiem umiejętności oraz przedmiotów.
Kiedy napotykasz wroga podczas przeszukiwania terenu w czasie rzeczywistym, przechodzisz do systemu turowego. Zaczynasz od fazy przygotowań, w której umieszczasz swoich podopiecznych na odpowiednich polach. Podczas bitwy możesz poruszać się każdą z postaci, aktywować umiejętności i używać posiadane przedmioty. Ilość pól, o jakie możesz przemieścić jednostki, zależy od ciężkości noszonej zbroi.
Uniwersum Warcrafta to prawdziwa kopalnia dla fanów opowieści o herosach. Znajdzie się tam mnóstwo niezwykłych postaci, miejsc, wydarzeń i przedmiotów. Przez to czasem niełatwo jest dotrzymać kroku obecnemu wyglądowi tego świata. Dziś jednak mamy możliwość uzyskania pomocy w tej sprawie – ”Podróż przez Azeroth. Wschodnie Królestwa” pióra Christie Golden.
Książka ma konwencję raportu sporządzonego podczas podróży przez teren Wschodnich Królestw przez Mistrza Szpiegów Przymierza, Matiasa Shawa, któremu towarzyszy kapitan Flynn Fairwind. Ich zadaniem jest objechanie kontynentu celem sporządzenia raportu na temat aktualnej sytuacji, mającej miejsce w najważniejszych ośrodkach Przymierza jak i Hordy, sprawdzając przy tym wszelkie charakterystyczne punkty oraz znane cenne artefakty.
W dniu wczorajszym miała miejsce premiera "Solasta: Crown of the Magister", kończąc tym samym po siedmiu miesiącach wersję wczesnego dostępu. Najnowsza, oznaczona numerkiem 1.0, pozwoli na przejście całej głównej kampanii oraz wszystkich zadań pobocznych, pozwalając w tym czasie na awans twojej postaci aż do poziomu 10. Co ważne, zapisy gry z marcowej aktualizacji będą kompatybilne z obecną wersją, lecz twórcy zalecają rozpoczęcie zabawy od początku, aby doświadczyć wszystkich zmian.
Kreator lochów nadal pozostaje w fazie beta, jednak oferuje trzy nowe środowiska, potwory oraz przedmioty. Obok Nekropolii możesz nacieszyć się tworzeniem poziomów w Twierdzy, Jaskiniach z lawą czy Pałacu elfów. Cóż, obejrzyjcie jeszcze premierowy trailer gry i zaczynajcie zabawę!
Trochę czasu minęło, od kiedy poznaliśmy dwie z trzech Dróg Mocy – Drogę Bogów oraz Drogę Natury. Nadszedł czas na ostatnią, zwaną Drogą Oręża.
Dzięki sile oręża będziesz mógł pokonać każdego wroga, jaki stanie ci na drodze. Możesz użyć do tego celu miecza, topora, wspomóc się tarczą czy włócznią – nic nie może cię powstrzymać. Droga Oręża maksymalnie zwiększa siłę twojego czempiona, dając mu niezbędne umiejętności, by wytrzymać oraz samemu zadawać miażdżące kości potężne ciosy czy z łatwością przecinać ciało. Dzięki Drodze Oręża staniesz się istną machiną wojenną. Wybierając tę ścieżkę polegasz wyłącznie na aspektach fizycznych, całkowicie pomijając użycie magii.
Techland ujawnił datę premiery "Dying Light 2" oraz podtytuł gry – "Stay Human". Opublikowano również prawie 8-minutowy zwiastun pokazujący grę w akcji. Twórcy kładą większy nacisk na fabułę i wpływ decyzji gracza na świat przedstawiony. Poza tym dostajemy znajomą mieszankę parkouru i walki wręcz, która bardzo przypadła do gustu graczom w pierwszej części. Warto przypomnieć, że gra miała ukazać się w zeszłym roku, ale jej premiera została odroczona na czas nieokreślony. W międzyczasie do internetu wyciekły informacje o kiepskich warunkach pracy w studiu. Miejmy nadzieję, że gra ukaże się w wyznaczonym terminie i że będzie udana.