
Taki smutny wniosek wysnuł Swen Vincke, szef studia Larian, odpowiedzialnego za gry z serii "Divinity". Twórca postanowił pogrzebać w statystykach związanych z przekrojem płci, aby przekonać się, jakim zainteresowaniem wśród kobiet cieszy się projekt kontynuacji turowego cRPG – "Grzech Pierworodny II". Był przekonany, że pomimo pewnych dysproporcji i przewagi mężczyzn, ich dominacja nie będzie tak widoczna. Jako przykład podał swoją żonę, która jest bardzo wybredna w kwestii gier komputerowych, a przy nowym "Divinity" potrafiła siedzieć godzinami.

Liczby okazały się bezlitosne. Wyszło na to, że tylko niecałe 5% odwiedzających stronę ich kickstarterowej zbiórki stanowią właśnie kobiety. Zaskoczony developer postanowił pogrzebać dalej i odkrył, że jedynie 9% "lubiących" ich oficjalny fanpage na Facebooku to przedstawicielki płci piękniejszej. Dlaczego tak się dzieje?