Konwenty

Kreskon 2010

Dodał: , · Komentarzy: 0
kreskon 2010

Klub fantastyki Szept Wschodu z Tomaszowa Lubelskiego już po raz piąty zaprasza wszystkich fanów fantastyki na konwent Kreskon, który odbędzie się w dniach 6-8 sierpnia, w Zespole Szkół Nr 1 im. Bartosza Głowackiego w Tomaszowie Lubelskim przy ul. Wyspiańskiego 8.

Połączona tematyka obejmuje: apokalipsę, postapokalipsę oraz alternatywę. Przewidziano cały szereg prelekcji, prezentacji, projekcji oraz oczywiście blok dyskusyjny i konkursy o tematyce ogólnofantastycznej.

Organizatorzy uruchomili już oficjalne forum konwentu, które jest dostępne pod tym adresem. Tam też znajdziecie szczegóły konkursu na plakat promujący piątą edycję konwentu. Tematyka plakatu jest identyczna z tą, którą obejmuje konwent, czyli apokalipsa, postapokalipsa i alternatywa. Autorz najciekawszych projektów mogą spodziewać się nagród rzeczowych oraz darmowych wejściówek, zaś najlepszy plakat zostanie wykorzystany w akcji promocyjnej imprezy. Konkurs potrwa do 1 czerwca 2010 r.

Wkrótce także zostanie uruchomiona strona Kreskonu 2010.

Guild Wars 2

Na firmowym blogu pojawił się wpis Mike'a O'Briena odnośnie przyszłego kształtu Guild Wars 2, w tym także graficznego wyglądu samej gry.

guild wars 2

Wpis zbiegł się z pięcioleciem GW, obchodzonym, o czym przypominamy, do jutra. Ekipa tworząca grę nie spoczęła na laurach po sprzedaniu 6 milionów pudełek i w pocie czoła pracuje nad kontynuacją, która ma być, jak czytamy na blogu, tytułem, w który zagra każdy, kto ma dość tradycyjnych gier MMORPG.

Twórcy starają się, aby historia przewodnia nie była jedynie dodatkiem, lecz czymś naprawdę wyjątkowym dla każdej postaci, czyli czymś, za co kocha się gry RPG. Mike pisze zatem, iż nasze wybory będą miały wcale nie marginalny wpływ na opowiadaną historię, którą cechować ma duża liczba zwrotów akcji. Docierając do miasta terroryzowanego przez bandytów dane nam być po prostu chwycić za broń i pomóc mieszkańcom – bez zbędnego czekania czy oglądania się na innych.

Dungeons&Dragons

Dungeons & Dragons 4.0 po polsku

Dodał: , · Komentarzy: 4
podrecznik gracza, d

Sporo musieli się naczekać fani systemu Dungeons&Dragons na polskie podręczniki do czwartej edycji tego systemu. Premiera miała odbyć się na Grojkonie, ale ten został przełożony, dzięki czemu wydawnictwo ISA zyskało parę dni na dopieszczenie polskiego wydania.

Podręcznik Gracza to podstawowe narzędzie każdego, kto pragnie rozpocząć swoją przygodę w tej edycji D&D. Znajduje się tutaj system kreacji postaci, reguły walki oraz przeżywania przygód.

Oczywiście, nie zabraknie całego szeregu umiejętności oraz atutów raz z opisami. Przygotowano osiem klas postaci, dla których powstał zupełnie nowy system zdolności przypisanych do każdego bohatera.

Polskie wydanie, w twardej oprawie, które swoją premierę będzie mieć już jutro, zostało wycenione na 89.00 zł, ale za 320 stron podręcznika bedzie można zapłacić mniej – przygotowano cenę promocyjną dla klientów sklepiku ISA wynoszącą 70,00 zł plus koszty wybranego rodzaju przesyłki (tylko do dnia premiery, czyli 29 kwietnia 2010r.).

Więcej szczegółów pod tym adresem.

ArcaniA: Gothic 4

Arcania: A Gothic Tale – Screeny!

Dodał: , · Komentarzy: 4

Na serwisie gamershell.com pojawiło się paręnaście nowych screenów z opracowywanej czwartej już części serii Gothic. Akcja toczyć będzie się 10 lat po wydarzeniach z trzeciej części na kilku południowych wyspach, z których każda będzie posiadać własny klimat oraz florę i faunę. Udostępniona zostanie również możliwość wspinania się po górach oraz... jeżdżenia na bestiach! Poniżej parę screenów, resztę obejrzeć można na stronie gamershell.com.

gothicgothic

Co myślicie? Czy czwarta część gry to już za dużo czy nadal za mało?

Starcraft

Ograniczony tryb multiplayer w StarCraft II

Dodał: , · Komentarzy: 0

Zgodnie z informacjami opublikowanymi przez serwis Destructoid, w trybie multiplayer gry StarCraft II, kolejnej produkcji studia Blizzard Entertainment, rozgrywki będą prowadzone z graczami pochodzącymi tylko z tego samego kontynentu. Tłumacząc to na chłopski sposób: europejczycy zagrają z europejczykami, amerykanie z amerykanami, itd.

Takowa decyzja tłumaczona jest dwoma powodami: nowym systemem matchmakingu oraz chęcią utrzymania stałego poziomu prędkości łącz. Z tego samego źródła informacji wiadomo, że Blizzard rozważa jednak wprowadzenie rozgrywki międzykontynentalnej w jednej z aktualizacji gry, ale czy ostatecznie do tego dojdzie – no cóż, tego nawet wróżki nie są pewne.

Informacja z całą pewnością nie należy do pozytywnych, bo rozgrywka między znajomymi mieszkającymi na różnych kontynentach stanie się niemożliwa. Pozostaje liczyć na to, że Blizzard po premierze gry i sprawdzeniu prędkości oraz stabilności łącz zdecyduje się na otwarcie rozgrywki międzykontynentalnej.

Game Exe

Wygraj książkę "Serce Kaeleer"!

Dodał: , · Komentarzy: 0

Pragnę gorąco zachęcić wszystkich czytelników GameExe do wzięcia udziału w nowym konkursie, który wczorajszego dnia pojawił się na naszym portalu.

okładka

Tym razem, dzięki uprzejmości wydawnictwa Initium, na największych szczęściarzy czekają cztery egzemplarzy książki pt. "Serce Kaeleer". Bawcie się z nami, bo żeby wygrać, trzeba grać. Powodzenia!

Filmy fantastyczne
książę persji: piaski czasu, prince of persia: sands of time

Generalnie rzecz biorąc, polscy dystrybutorzy filmowi zbyt często dają ciała po całości. Nagminnie zdarza się, że wiele smakowitych oraz chwalonych przez krytyków dzieł jest przez nich omijana szerokim łukiem i tytuły te nigdy nie trafiają na ekrany naszych kin. Prawda, czasem zdarzy się, że rodzime firmy budzą się z letargu i finalnie dany film pojawia się w multipleksach, jednakowoż przy takiej dystrybucji „za pięć dwunasta”, różnice miedzy premierą światową a rodzimą sięgają czasem kilkunastu miesięcy. W wyniku takiej nieudolności coraz ciężej krytykować jest cwaniaków, którzy ściągają sobie filmy z sieci, bo też trudno jest ich winić za zaistniały stan rzeczy.

Dlatego też informację, jaka nadciągnęła z obozu Forum Film Poland, należy chwalić i nagłaśniać gdzie się tylko da, gdyż jest ona słodka niczym ambrozja.

Mount & Blade: Warband

Recenzja "Mount & Blade: Warband" na GameExe!

Dodał: , · Komentarzy: 0

Bardzo mi miło poinformować, że parę chwil temu na GameExe pojawił się kolejny artykuł. Tym razem pragnę wszystkim przedstawić świeżą recenzję gry Mount & Blade: Warband, którą, dzięki uprzejmości firmy CD Projekt, specjalnie dla Was mógł napisać Al-Mahdi. Serdecznie zachęcam do lektury!

okładka, mount

O grze Mount & Blade usłyszałem niemal trzy lata temu. Została mi ona przedstawiona jako amatorsko rozwijany projekt, przeznaczony głównie dla wielu graczy, umożliwiający rozgrywkę w świecie przypominającym średniowiecze. Wtedy jeszcze założenia były bardzo proste – istniały tylko dwa królestwa, a o żadnym multiplayerze nie było mowy. Jednak gra miała w sobie coś niesamowitego, grywalność i możliwości, jakich nie oferował wtedy żaden inny tytuł. Od tamtego czasu grałem w M&B zawzięcie, z zapałem śledząc jego losy. Projekt się rozwijał, z dwóch królestw nagle zrobiło się pięć, tytuł trafił pod opiekę wydawniczą Paradox Interactive, słynący z takich gier jak Europa Universalis czy Hearts of Iron, by wreszcie w 2009 roku Mount & Blade ujrzało światło dzienne.

Wczytywanie...