Guild Wars 2

Arena Net postanowiła w końcu uraczyć graczy informacjami dotyczącymi nowej klasy, która pojawi się w Guild Wars 2. Do tego pojawiła się mała niespodzianka, czyli System Cech, stanowiący w serii nowość.

guild wars 2

Na początek informacje dotyczące wojowników, których uświadczyliśmy już w pierwszej części gry. Tam pełnili rolę wabików na wrogów, wiążąc ich ataki i pozwalając reszcie spokojnie dokończyć dzieła. W Guild Wars 2 oczywiście klasa ta przejdzie modyfikacje. Przed wszystkim dotyczy ona dostępnego oręża. Jak wiemy, pojawi się broń palna, tak więc nasz odziany w grubą zbroję bohater będzie mógł posługiwać się strzelbą oraz... łukiem. To ostatnie rozwiązanie wzbudziło pewne kontrowersje w szeregach graczy, z których część myślała, że ten typ broni dystansowej będzie dostępny wyłącznie dla klasy łowcy, której jak dotąd jednak nie zaprezentowano. Profesja wojownika na pewno będzie posługiwała się nim inaczej niż nominalny mistrz walki tym orężem, posiadać będzie też inne umiejętności.

Jak już przy nich jesteśmy – przygotowano pięć filmików, które prezentują wybrane umiejętności wojownika. Patrząc na nie można odnieść wrażenie, iż są nieco przesłodzone i bliższe japońskim grom, niemniej element ten i tak może zostać wielokrotnie zmieniony. Z drugiej strony twórcy dotrzymali słowa i każda klasa (z dotąd zaprezentowanych) ma swoje własne animacje umiejętności.

Fallout: New Vegas

Dzięki uprzejmości firmy Cenega Poland mamy dziś dla was kolejny wywiad z cyklu "Inside the Vault", traktującego o projekcie Fallout New Vegas. Miłego czytania. ;)

Słyszycie to? To dźwięk kolejnego Inside the Vault. W tym tygodniu spotykamy się ze Scottem Lawlorem, Kierownikiem dźwięku gry Fallout New Vegas w Obsidian Entertainment

Czym się zajmujesz w Obsidianie? scott, fallout new vegas

Jestem kierownikiem dźwięku w Obsidian Entertainment i nadzoruję audio we wszystkich projektach firmy. To oznacza że wszystko co usłyszycie w każdej grze Obsidiana – od muzyki, poprzez efekty dźwiękowe do dialogów, w pewnym momencie przechodzi przeze mnie.

Możesz nam przedstawić ogólne wrażenie z tego co wchodzi w skład efektów dźwiękowych w New Vegas? Jak dużo zrobiliście?

Zrobiliśmy masę oryginalnych nagrań do New Vegas. Dużo dźwięków okazało się w miarę łatwe do zreplikowania. Na przykład dźwięki skrzynek i butelek odbijających się od podłoża są w pewnym sensie proste. Po prostu szukamy obiektu który będzie wydawał dźwięk taki jaki chcemy i rzucamy nim przez jakiś czas po naszym studiu nagraniowym. Te nagrania są edytowane do używalnych efektów dźwiękowych i w sumie trafiają prosto do gry.

Z drugiej strony, niektóre dźwięki są zdecydowanie bardziej skomplikowane do odtworzenia. Nawet coś tak prostego jak nagranie odgłosu kroków może stać się nie lada procesem. Chcieliśmy żeby odgłos kroków na drewnie miał bardzo dokładną jakość. Musi być mocny i solidny, ale także trochę piaszczysty i spróchniały zarazem. Praca nad osiągnięciem tego efektu przedłużała się niedorzeczne długo. Przywieźliśmy do studia różne rodzaje drewna i desek, ale nadal czuliśmy że czegoś brakuje. Finałowy efekt dźwiękowy jest w rzeczywistości miksem kilku różnych odgłosów kroków na drewnie. Jeden pochodzi z deski z drewnianego wózka, który znaleźliśmy podczas naszej wycieczki do Paramount Ranch, stary plan filmowy gdzie kręcili kiedyś westerny. Kolejną warstwą tego dźwięku pochodzi z opuszczonego miasta Panamint City znajdującego się na krawędzi Narodowego Parku Dolina Śmierci. Po sześciomilowej wspinaczce przez wodospady i skaliste ścieżki dotarliśmy do miasta i znaleźliśmy kilka starych chat ze spróchniałą drewnianą podłogą, która wydawała dźwięk o jakości której szukaliśmy.

Konwenty

Miło mi poinformować, że w dniu dzisiejszym portal GameExe.pl objął patronatem medialnym konwent Avangarda 6. Jak sama nazwa wskazuje, to już 6 odsłona warszawskiej imprezy, która planuje zebrać w tym roku w jednym miejscu blisko 1500 osób! Więcej informacji znaleźć możecie na oficjalnej stronie Avangardy.

avangarda 6

Organizatorzy konwentu przypominają dziś, że propozycje programowe można zgłaszać jeszcze tylko do 18 czerwca.

Kolejne newsy wkrótce!

Fallout: New Vegas

W newsie oraz jego rozwinięciu znajdziecie obszerną wypowiedź Feargusa Urquharta, prezesa firmy Obsydian Entertainment, na temat projektu Fallout New Vegas.

Witam wszystkich! Nazywam się Feargus Urquhart, jestem prezesem Obsydian Entertainment. Jestem podekscytowany rozpoczęciem serii tych interesujących dzienników producenta, dotyczących nas i naszych doświadczeń przy pracy nad Fallout: New Vegas. Pod wieloma względami to dziwne uczucie znowu opisywać pracę nad Falloutem. Dziwne, ale również wspaniałe.

Jak niektórzy z was wiedzą, miałem zaszczyt pracować nad oryginalnym Falloutem 1 i jako jeden z głównych projektantów Fallouta 2 kiedy byłem szefem Black Isle Studios. W związku z tym że nie miałem okazji pracować nad Falloutem 3, możliwość tworzenia teraz Fallout: New Vegas w obsydianie jest jak powrót do domu. Jeżeli domem można nazwać wypalony schron pełen radioaktywnego paskudztwa i Deathclawa patrzącego na ciebie z góry i zastanawiającego się, jak smakuje twoja wątroba.

Baldur's Gate II: Cienie Amn

Ponownie wznowiono prace nad tłumaczeniem modyfikacji do Baldur's Gate II, która dodaje do gry Sheenę – kolejnego przyłączalnego NPC'a.

sheena, bg2 mod

Owa postać to córka Firkraaga, tak więc jego dziecko jest pół-smoczycą. W przeciwieństwie do swego niechlubnego rodziciela, nie jest postacią złą, dzięki czemu powinna znaleźć uznanie w oczach większości poszukiwaczy przygód. Mod nie zawiera niestety zbyt wielu opcji dialogowych, niemniej dodaje mini romans dla męskiej postaci gracza.

Prace o wznowieniu tłumaczenia przekazał Żelazko na łamach forum Children of Bhaal. Chętni do pomocy w tym projekcie powinni zatem zajrzeć do tego tematu.

Więcej informacji o samym modzie, w tym galeria i download, znajduje się tutaj.

Mass Effect 2

Cóż to za Effekt na GEV?

Dodał: , · Komentarzy: 1

Mamy dzisiaj dla was świetną wiadomość. Na naszym kanale YouTube pojawiło się aż 8 nowych filmików dotyczących gry Mass Effect 2! Czyż to nie wspaniałe? Wasze oczy nacieszą się trailerami o pozostałych pięciu klasach, pannie Tali, zwiastunie pokazującym, kto użyczył głosu komu w amerykańskiej wersji gry oraz filmik przedstawiający wrogów (głównie Zbieraczy). Zapraszam do oglądania! Za tłumaczenia dziękujemy Lionelowi i Eirin!

Planescape: Torment
plany wewnetrzne, planescape, sferopedia

Twórcy Sferopedii kolejny raz przybliżają nam świat znany chociażby z legendarnej już gry Planescape: Torment. Jeśli dotąd nie byliście na Planach Wewnętrznych, to macie doskonałą okazję dowiedzieć się nieco więcej o tych śmiertelnie niebezpiecznych miejscach, które skupione są na wypełniających je żywiołach.

"Plany Wewnętrzne (ang. Inner Planes) są planami elementarnych substancji i energii. Cztery główne plany wewnętrzne to Ogień, Woda, Powietrze i Ziemia oraz plany Pozytywnej i Negatywnej energii. Plany żywiołów mieszają się w sfery parażywiołów, zaś plany żywiołów i plany energii łączą się w sfery pseudożywiołów. W kosmologii Planescape, plany Wewnętrzne stykają się z przechodnim Planem Eterycznym. Plany Materialne zbudowane są z Planów Wewnętrznych, a dokładniej z ich surowej materii żywiołów. Światy materialne nieskończenie kształtują dwie przeciwstawne energie. Pozytywna tworząca nowe ciała i substancje oraz negatywna, która wypala żar życia we wszelkiej materii."

Pełna treść hasła znajduje się pod tym adresem.

Filmy fantastyczne

Andy Whitfield wraca na plan

Dodał: , · Komentarzy: 0
spartacus, andy whitfield

Andy Whitfield, główna gwiazda serialu Spartacus: Blood and Sand nie miał powodów do zadowolenia. U tego aktora wykryto niebezpiecznego (ale wyleczalnego) chłoniaka nieziarniczego, który wymagał szybkiej i inwazyjnej terapii. Andy nie czekał i natychmiast rozpoczął leczenie. To dało doskonałe rezultaty i Andy szybko wróci na plan.

Wiadomość ta istotna jest oczywiście nie tylko dla fanów aktora, ale i dla szefów stacji Starz, którzy wspierali Whitfielda przez cały okres choroby i wstrzymali w tym celu prace nad prequelem serialu o Spartakusie. Teraz jednak proces ponownie ruszył i od października Andy Whitfield wraca na plan. Prequel będzie się skupiać głównie na postaciach Batiatusa (granego przez Johna Hannah) oraz Lucretii (tu oczywiście Xena, czyli Lucy Lawless). Na całość złoży się sześć odcinków, gdzie w dwóch pojawi się Andy. Whitfield po wyleczeniu stwierdził, że ostatnie wydarzenia nauczyły go cieszyć się każdą chwilą, zwłaszcza tymi, które dzieli wraz z rodziną.

Aktor pojawi się oczywiście w drugim sezonie Spartacus: Blood and Sand, do którego zdjęcia rozpoczną się tuż po zakończeniu prac nad prequelem.

Dungeons&Dragons

Galeria Diabląt

Dodał: , · Komentarzy: 0

Dziś pojawiła się galeria z Player's Handbook Races: Tieflings – nadchodzącego podręcznika do czwartej edycji systemu Dungeons&Dragons.

Sama książka skupia się oczywiście na potomkach ludzi i złych przybyszów z innych planów. Dzieci z wyraźnymi anomaliami fizycznymi są często zabijane od razu po urodzeniu, niemniej niektórym udaje się przeżyć. Wtedy też muszą zmierzyć się ze swoją mroczną naturą, bądź wprost przeciwnie – przyjąć ją i w pełni korzystać z dostępnych umiejętności. W podręczniku znajdziemy ich opis, łącznie ze ścieżkami archetypów (paragon paths). Nie zabrakło także miejsca na opis kreacji tych ciekawych postaci.

Dyrektorami artystycznymi graficznej strony Playes' Handbook Races: Thieflings są Jon Schindehette oraz Keven Smith. Wizards of the Coast w ramach galerii udostępniło 20 prac, które w pełnej formie mogą oglądać subskrybenci D&D Insider.

Galeria jest dostępna pod tym adresem, zaś o podręczniku, który swoją premierę ma za 6 dni, przeczytacie w tym miejscu.

thieflings, dungeonsthieflingsthieflings
Dragon Age: Początek

Dragon Age w wersji anime

Dodał: , · Komentarzy: 0

Trzeba przyznać, że studio BioWare potrafi wypromować stworzone przez siebie marki, a jak już to zrobi, to stara się, by te nie zostały zapomniane. Zjawisko to możemy zaobserwować w przypadku Dragon Age, dla którego w najbliższej przyszłości nie zapowiadają się żadne większe rozszerzenia lub dodatki. W związku z tym jeden z najpopularniejszych producentów gier cRPG ogłosił, że w 2011 roku fani tego uniwersum obejrzą... film anime powstający we współpracy z firmą FUNimation – dystrybutorem tego typu produkcji.

Wczytywanie...