
Arena Net postanowiła w końcu uraczyć graczy informacjami dotyczącymi nowej klasy, która pojawi się w Guild Wars 2. Do tego pojawiła się mała niespodzianka, czyli System Cech, stanowiący w serii nowość.
Na początek informacje dotyczące wojowników, których uświadczyliśmy już w pierwszej części gry. Tam pełnili rolę wabików na wrogów, wiążąc ich ataki i pozwalając reszcie spokojnie dokończyć dzieła. W Guild Wars 2 oczywiście klasa ta przejdzie modyfikacje. Przed wszystkim dotyczy ona dostępnego oręża. Jak wiemy, pojawi się broń palna, tak więc nasz odziany w grubą zbroję bohater będzie mógł posługiwać się strzelbą oraz... łukiem. To ostatnie rozwiązanie wzbudziło pewne kontrowersje w szeregach graczy, z których część myślała, że ten typ broni dystansowej będzie dostępny wyłącznie dla klasy łowcy, której jak dotąd jednak nie zaprezentowano. Profesja wojownika na pewno będzie posługiwała się nim inaczej niż nominalny mistrz walki tym orężem, posiadać będzie też inne umiejętności.
Jak już przy nich jesteśmy – przygotowano pięć filmików, które prezentują wybrane umiejętności wojownika. Patrząc na nie można odnieść wrażenie, iż są nieco przesłodzone i bliższe japońskim grom, niemniej element ten i tak może zostać wielokrotnie zmieniony. Z drugiej strony twórcy dotrzymali słowa i każda klasa (z dotąd zaprezentowanych) ma swoje własne animacje umiejętności.