Risen 2: Mroczne wody

Szczerze pisząc, nigdy nie rozumiałem tej całej fascynacji serią „Gothic” i fanatycznego kultu, jakim gracze otoczyli Piranha Bytes. Najgorsze jest to, że nie wiem, czy wina leży w tym, iż kompletnie nie trawię germańskich klimatów w grach i zawsze po skonsumowaniu ich odczuwam strasznie bolesną zgagę, czy powodem tego jest fakt, że twórcy tak mocno dali ciała.

Nie zrozumcie mnie źle, doceniam niemiecki wkład w gatunek komputerowych gier fabularnych, ale ilekroć wkładam płytkę do napędu z jakimś „Gothiciem” czy „Risenem”, to odczuwam skonfundowanie pomieszane z irytacją i lekko odczuwalną domieszką nudy. Powoduje to pewien wewnętrzny dyskomfort, gdy zabieram się za informowanie o kolejnych dziełach „Piranii”, bo ani nie można poklepać po plecach szczerym pochlebstwem, ani kopnąć w tyłek skoncentrowanym szyderstwem…

risen 2: dark waters

Po cichu liczyłem, że „Risen 2: Dark Waters” w końcu będzie pewnym przełomem i dziarska ekipa kapitana Pankratza, oprócz stworzenia gry dla swoich fanów, delikatnie uchyli drzwi dla osób takich jak ja. Nie chcę otwierania ich na oścież, bo BioWare w taki sposób zniszczył markę „Dragon Age” (co przeżyłem dość boleśnie), ale sądzę, że ich projektom przydałoby się trochę dodatkowego pieprzu, chociażby w systemie walki, kreacji świata czy konstrukcji zadań pobocznych. Nie obraziłbym się również, gdyby tym razem chłopcy zadbali o kwestie techniczne i odrobinę dłużej podłubali w opcjach, aby wszystko było wypucowane na wysoki połysk.

Twórcy obiecali poprawę i ostatnie materiały napawały optymizmem, ale teraz czas na prawdziwy test. Oto pierwsze fragmenty rozgrywki, czyli jak gra sprawdza się w praniu.

Władca Pierścieni: Wojna na Północy

„Wojna na Północy” zalicza poślizg

Dodał: , · Komentarzy: 6

Jeżeli więc przygotowywaliście się do epickich bitew na północnych rubieżach Śródziemia i marzyliście, aby wbić swój wypucowany miecz w trzewia przebrzydłego orka, to lepiej zdejmijcie unikatowe uzbrojenie oraz rozkulbaczcie konie. Nasz elfi zwiad wyniuchał, że ci przebrzydli poplecznicy Saurona, Snowblind Studios i Warner Bros., napotkali na swojej drodze kolejną masywną barierę śnieżną, która opóźni nieuchronną inwazję o kilka następnych tygodni.

wojna na północy

Rekonesans potwierdził tylko fakt, że tyłek Agandaûra definitywnie nie zostanie skopany 4 listopada, co oznacza, że czekają nas kolejne długie dni obrastania w tłuszcz, wypełnione nudną musztrą. Miejmy tylko nadzieje, że następne opóźnienia nie wchodzą w grę, gdyż morale i tak już pada na pysk. Szczegółowe przyczyny przesunięcia operacji „Wojna na Północy” nie są niestety znane, ale meteorolodzy spekulują, że wina leży po stronie lodowatych wichrów wiejących z kontynentu Tamriel.

Nasi stratedzy są przekonani, że do walnej bitwy dojdzie 25 listopada Roku Pańskiego 2011 i jest to już prawdopodobnie ostateczna data. Niestety, istnieje obawa, że porucznik Saurona obejdzie się smakiem i natrafi na swojej ścieżce tylko niewielkie oddziały. W końcu dwa tygodnie wcześniej władcy „Skyrim” organizują wielkie polowanie na smoki, gdzie nie dość, że można się nieźle obłowić, to i opić gorzały do nieprzytomności. Niejeden wojak zapewne zakocha się w tej majestatycznej prowincji lub wyda tam cały swój żołd, w wyniku czego nie wróci do Śródziemia na czas, a to może być bolesne dla przyszłości i finansów Snowblind Studios. No, ale kto nie ryzykuje, ten elfickiego szampana nie pije, nieprawdaż?

[Aktualizacja, 19.08.11] Wierni sojusznicy donoszą, że nasz elfi oddział jest wysoce niekompetentny i zamiast śledzić poczynania sił Saurona, ubzdryngolił się lokalną małmazją i małą zaspę śnieżna, uznał za prawdziwy kataklizm! Sztab jest skonfundowany. To w końcu kiedy pierzemy się po pyskach? 4 czy 25 listopada? Bogowie jedni wiedzą...

Dzięki, Vuk0!

WildStar

Oglądając zwiastun najnowszej produkcji sygnowanej przez NCSoft, doszedłem do wniosku, że byłby to wdzięczny materiał dla kolejnego filmu animowanego i dzieciaki zapewne klaskałyby z ekscytacji, sącząc colę i jedząc popcorn w zatłoczonej sali kinowej. W mojej głowie zrodziło się więc wyobrażenie takiej typowej produkcji dla młodszego członka rodziny, która spowoduje, że świat gier MMORPG zasymiluje jego chłonny umysł. Co tam świeże powietrze i granie w piłkę z kolegami, niech młodzież wchodzi w trybiki wszechpotężnej branży elektronicznej rozrywki. Im wcześniej, tym lepiej, a opór jest i tak daremny.

wildstar

„Hola, hola!” – zakrzyknęli panowie ze studia Carbine, które stoi za „WildStarem” – „To przecież najbogatsze i najgłębsze MMO w historii, które oferuje ogromną wolność wyboru! Produkt dla hardcorowców!”. Serio? Oj… to przepraszam. Jednak to lekko pusty i wyświechtany frazes, więc na słowo wam nie uwierzę. Niemniej warto rzucić okiem na karty, które położyliście na stole, a nuż okażą się one niezwykle mocne?

The Elder Scrolls V: Skyrim

„Skyrim” na PC z obsługą Steamworks

Dodał: , · Komentarzy: 10

Cóż, lepsze takie zabezpieczenie przed złodziejami niż zaimplementowanie jakiegoś eksperymentalnego i mocno upierdliwego programu, który krzywdzi uczciwych konsumentów. Piraci i tak złamią te wszystkie bariery ochronne w kilkanaście minut, bo dla nich to tylko kolejne wyzwanie. Kto będzie chciał pozyskać grę z nielegalnych źródeł, tak też zrobi i choćby nie wiem na jak nowoczesną technologię postawiliby developerzy, nigdy nie wyplenią tego negatywnego zjawiska, który jest plagą komputerów osobistych. Po cichu liczę, że polityka obustronnego szacunku, którą stara się lansować CD Projekt RED kiedyś zwycięży, ale dziś…

skyrim

Dziś tryumfuje Steam. Dla jednych przyjazny program, dla innych wrzód na tyłku. Tak czy inaczej, jeżeli masz w planach zagranie w „The Elder Scrolls V: Skyrim” to lepiej przeproś się z tym urządzeniem, bo inaczej możesz zapomnieć o przygodach w mroźnej prowincji Tamriel. Nie wiem, kup wirtualne kwiaty czy coś…

„Możemy dziś oficjalne potwierdzić, że „Skyrim” będzie korzystać z platformy Steamworks.” zaćwierkali przedstawiciele Bethesda Softworks.

Jak pisałem, czasem trzeba wybrać mniejsze zło. Poza tym Steam nie sprawia już tak olbrzymich problemów jak jeszcze osiem lat temu, więc chyba nie ma powodu do jakiegoś wielkiego lamentu? Kupa ciekawych opcji społecznościowych, łatwy dostęp do łatek czy dodatków i parę innych przydatnych rzeczy. Raczej przełknę tę informację bez większego problemu.

Premiera „Skyrim” została ustalona na 11 listopada 2011 roku.

Guild Wars 2

Ogólnie nie przepadam za gatunkiem MMORPG, gdyż to straszny pochłaniacz wolnego czasu, który zdaje się nie znać odmowy. Cena perfekcji jest tutaj, jak dla mnie zbyt wygórowana, ponieważ nie samymi grami człowiek żyje, nieprawdaż? Na dodatek większość pojawiających się produkcji, to tak naprawdę większe lub mniejsze klony „World of Warcraft”, a skoro legendarne dzieło Blizzarda nie przypadało mi do gustu, czy istnieje dobry powód, aby sięgnąć po pozostałe tytuły?

Szczęśliwie, od czasu do czasu pojawiają się istne perełki, które potrafią zanęcić nawet takiego malkontenta i ignoranta jak ja. „Guild Wars 2” jest ku najlepszej drodze do wyszarpania z mojego chudziutkiego portfela kilku papierowych banknotów.

guild wars 2

W najnowszym zwiastunie czuć pasję i artyzm. Genialny montaż, działająca na wyobraźnie oprawa wizualna, poruszający podkład muzyczny (Jeremy Soule i wszystko jasne) czy frapujący kontrast piękna i brzydoty. Widać, że Arena.net mocno popracowała nad tym materiałem, co z pewnością zaprocentuje w niedalekiej przyszłości.

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

Najnowsze dziecko CD Projekt RED jest już na rynku od dobrych czterech miesięcy, więc emocje, zacierające trzeźwy ogląd rzeczywistości, opadły już dawno temu. Nie ulega wątpliwości, że mamy tutaj do czynienia z pełnokrwistym cRPG, który zdeklasował o kilka długości największego konkurenta – „Dragon Age II”, nie wspominając o pozostałych rywalach. Nie jest to jednak dzieło doskonałe i w pewnych aspektach mocno rozczarowywało – sporo błędów technicznych, kiepskie zakończenie, niewiele zadań pobocznych, długość rozgrywki pozostawiająca wiele do życzenia… Cóż, lista zarzutów nie należy do najkrótszych i ten fakt z pewnością skrzętnie wykorzystają studia takie jak Eidos Montreal czy Bethesda Softworks. Dlatego też, z tym szampanem dla Geralta trzeba się jeszcze wstrzymać, bo tytuł „najlepszego cRPG 2011 roku”, wcale nie jest taki pewny. Przynajmniej moja skromna osoba, w tym momencie, nie postawiłaby wszystkich pieniędzy na zwycięstwo naszych rodaków.

wiedźmin 2

CD Projekt RED jest świadom swoich rozlicznych wpadek, toteż strasznie raduje fakt, że Warszawiacy nie chowają się po mrocznych kątach i nie nabierają wody w usta, tylko posypują głowy popiołem i ostro zakasują rękawy, aby zatrzeć złe wrażenie. Efektem tych prac jest nadciągająca wielkimi krokami wersja 2.0, która przyniesie sporo poprawek i kilka dodatków uatrakcyjniających rozgrywkę.

Might & Magic: Heroes VI

Ha, każdy lubi zwiastuny CGI. Nawet zważywszy na fakt, że są zazwyczaj powiązane z grą tak mocno jak moje newsy z obiektywizmem i często są zdecydowanie lepsze od produkcji, które mają za zadanie promować. Cóż, w końcu to reklama jest dźwignią handlu, więc taki stan rzeczy nie powinien nikogo w ogóle dziwić, nieprawdaż? Jako że „Heroes VI” aspiruje do miana jednego z tegorocznych hitów, a także ma kłaść zdecydowanie większy nacisk na fabułę niż wszystkie poprzednie części sagi razem wzięte, to tytuł nie mógł się obejść bez takiego materiału.

heroes vi

Pomimo tego, że filmik nie „ryje beretu” jak dzieła z kuźni Blizzarda czy BioWare, to i tak jest na co popatrzeć i śmiało można zamlaskać nad kunsztem niektórych scen czy niezgorszym doborem podkładu muzycznego. Materiał zdecydowanie godny polecenia, tym bardziej, że rodzimy dystrybutor pokusił się nawet o jego pełne zlokalizowanie, co w sumie się strasznie chwali, bo zdarza się tak często jak śnieg latem.

Kingdoms of Amalur: Reckoning

Dzieło debiutantów z 38 Studios już od dawna znajduje się na mojej liście „potencjalnych hitów 2012 roku” i tak po prawdzie czekam na nie równie mocno jak na „Mass Effect 3”. Legendarne trio Salvatore-Rolston-McFarlane po cichu pichci godnego spadkobiercę schedy po serii „Fable”, który za niedługo ma szansę znaleźć się na ustach wszystkich graczy. Tylko, czy wschodzące gwiazdy branży nie będą musiały zapłacić popularnego frycowego i, czy pomimo niezgorszego produktu, uda im się przebić przez szum medialny, jaki zgotuje konkurencja? Świeże tytuły zawsze mają z tym mocno pod górkę i pękaty portfel „Elektroników”, którzy zapewne przygotują solidną kampanię marketingową, może tutaj niewiele pomóc.

kingdom of amalur

Tak czy siak, poziom konferencji Electronic Arts zdążyłem już skomentować, więc mogę tylko napomknąć, że Ken Rolston (główny producent „Morrowinda” i „Obliviona”, jakbyście nie skojarzyli) był tak mocno podekscytowany swoimi projektem, że to aż obijało się o śmieszność i jego wystąpienie z pewnością pojawi się w przeróżnych kompilacjach prezentujących wpadki targów Gamescom 2011. Choć chwali się, że przynajmniej starał się, aby jego wystąpienie nie wyglądało jak poranne wiadomości czytane z promptera. Z ważniejszych faktów – gra trafi na półki sklepowe już 10 lutego 2012 roku, a także zaprezentowano nowy zwiastun produkcji, który znajdziecie w rozwinięciu wiadomości.

Mass Effect 3

Konferencja Electronic Arts już za nami, lecz niestety jedyne, co po niej czuję to mocny niedosyt. Dużo korporacyjnego bełkotu, całość wyreżyserowana od góry do dołu, a niespodzianek i smakowitych materiałów jak nie było, tak nie ma (bo „Battlefield 3” nas siłą rzeczy nie interesuje). Słowem – lipa. Szkoda, miejmy nadzieje, że „Elektronicy” odpalą swoją doborową artylerię, gdy targi oficjalnie ruszą, bo inaczej będę mocno rozczarowany.

mass effect 3

Od prezentacji „Mass Effect 3” oczekiwałem wiele, lecz z przykrością musze stwierdzić, że Ray Muzyka zjawił się na tym spotkaniu raczej z obowiązku i nie odkrył żadnych nowych kart. Dominowały wyświechtane frazesy i obietnice, a to nam się już raczej dawno przejadło. O całym wystąpieniu warto wspomnieć tylko z racji tego, że zostało ono okraszone filmikiem traktującym o taktyce na polu walki. Dlatego też, skwapliwie go tutaj zamieszczam. Bon Appétit?

Wczytywanie...