riese

Solucja

Wojciech "Courun Yauntyrr" Kominek niedziela, 22 kwietnia 2012
guild wars, winds of change, solucja

Porady ogólne

  • Wykonywanie zadań wymaga uprzedniego ukończenia misji w Cesarskim sanktuarium oraz zdobycia dostępu do większości obszaru Kaineng, wyspy Shing Jea, Krateru Rhea, Wylęgarni Gyala, Doliny Pongmei, Góry Qinkai, Samotnej Fali, Szlaku Morostava oraz Wodospadu Welonu Żałobnego
  • Mnogość ciał sugeruje, by często korzystać z usług Minion Mastera (MM), czyli Nekromanty specjalizującego się we wskrzeszaniu dużej ilości zwłok dzięki umiejętnościom takim jak Rozdzierające Kości (Jagged Bones) czy Aura Licza (Aura of the Lich); wrodzy Nekromanci potrafią jednak kraść przywołane istoty, więc nie bierz na misje więcej niż jednego tego typu herosa
  • Staraj się walczyć z maksymalnie jedną grupą przeciwników; dwie lub więcej zwykle kończą się porażką
  • Nie staraj się utrzymać Miku czy Zei Ri przy życiu za wszelką cenę – jako sojusznicy, ta dwójka zawsze się odradza
  • Nie każdy obszar posiada kapliczkę wskrzeszenia, jednak w niektórych zadaniach po zgonie drużyny zostajemy wskrzeszeni w miejscu startu
  • W pierwszej kolejności pozbywaj się wrogich Mnichów i Nekromantów (jednostki leczące) oraz unikaj obszarowych ataków Elementalistów – niektórzy potrafią wbiegać w nasze szeregi i razić nas czarami takimi jak Wypalające Płomienie (Searing Flames) czy Burza Piaskowa (Sandstorm)
  • Zwróć uwagę na to, że kintajskie gangi, Ministerstwo Czystości i Przemienieni walczą ze sobą, więc w razie możliwości schodź im z drogi i poczekaj, aż wrogie sobie strony się wykrwawią
  • Dostęp do zadań w Trybie Zaawansowanym otrzymasz po wykonaniu ich na normalnym poziomie trudności
  • Pasek umiejętności przeciwników jest jedną z dostępnych wariancji
  • Przemienieni po śmierci wybuchają, zadając do 90 obrażeń, zaś Łowcy pozostawiają po sobie Źródło Zarazy, powodujące przez 10 sek. przywracanie żywotności u wrogów i krótkotrwałe dodatkowe obrażenia dla członków drużyny przebywających w pobliżu ciała
  • Jeśli trwa łaska bogów, to warto klęknąć przy kapliczkach celem przywołania awatara danego bóstwa, u którego możemy wykupić przydatne bonusy działające przez pewien czas
  • Opisano tutaj jedynie zadania głównej linii fabularnej

Spis zadań

Pierwsze siedem zadań w ramach "Winds of Change" otrzymasz od Nowicjusza Zei Ri. Znajduje się on w Centrum Kaineng. Rozpoznasz go po charakterystycznym białym stroju.

Oczyszczenie Trasy Bukdek

Cel: Pokonaj Przemienionych na trasie Bukdek

Przed nami pierwsze zadanie, po wykonaniu którego niektóre obszary zostaną zapełnione Przemienionymi na wyższym poziomie doświadczenia. Poniżej znajduje się mapa pokazująca optymalną trasę do każdej grupy, przy czym wskaźnik zadania zaprowadzi nas od jednych wrogów do następnych.

oczyszczenie trasy bukdek

Wychodzimy z Centrum Kaineng na południe, w stronę Rynku (Marketplace). Towarzyszy nam Zei Ri, który jest sprawnym Rytualistą. Przeciwnicy mają 24 lub 26 poziom. Trzeba wystrzegać się wrogich Rytualistów, którzy posiadają dwa zestawy umiejętności. Niektórzy korzystają z elitarnego Sygnetu Duchów (Signet of Spirits) oraz Duchowej Szczeliny (Spirit Rift). Zwłaszcza tego ostatniego czaru należy się wystrzegać wtedy, jeśli nasza drużyna nie jest rozproszona. Duchy nie przemieszczają się, dlatego można po prostu trzymać się poza ich zasięgiem.

Drugi zestaw umiejętności oparty jest na elitarnym Orężu Przyspieszenia (Weapon of Quickening), dodatkowo klonowanym przez Echo. Warto przerywać pierwszy czar. Rzucają także na wojowników Odłamkowy Oręż (Splinter Weapon), przez co byle siepacz zadaje większe obrażenia.

Po zabiciu jednej grupy, wskaźnik wskazuje nam kolejną. W sumie musimy odwiedzić trzy miejsca. Obszar nie jest ograniczony w żaden sposób, dlatego w razie zgonu drużyny odrodzimy się w najbliższej odkrytej kapliczce. Wykonawszy zadanie, wracamy do Centrum Kaineng po nagrodę od Nowicjusza Zei Ri.

Oczyszczenie Korytarza Cienia

Cel: Pokonaj Przemienionych w Korytarzu Cienia

Zadanie analogiczne do poprzedniego, jednak tym razem najlepiej będzie wyjść ze Smoczej Gardzieli (Dragon’s Throat). Ruszamy przed siebie, aby ponownie zabić trzy grupy Przemienionych.

oczyszczenie korytarza cienia

Z racji ciasnoty, pamiętamy o umiejętnym wyciąganiu łukiem jednej grupki. Dochodząc do większego pomieszczenia za drugim zakrętem, miejcie się na baczności, gdyż nagle pojawi się kilku członków Jadeitowego Bractwa. Zwłaszcza w Trybie Zaawansowanym warto wykorzystać to, że stoczą nierówną walkę z Przemienionymi. Trzeba także pamiętać o tym, że wrogi Mnich może szybko się leczyć (elitarna umiejętność Tarcza Regeneracji) lub częstować nas czarem Promień Osądu (Ray of Judgement), którego słabością jest fakt, że atakuje tylko wybrane miejsce początkowe.

Po zabiciu Przemienionych, wracamy do Zei Ri po nagrodę. Od tej pory ofiary zarazy nie będą się już pojawiać w tej lokacji.

Oczyszczenie Tuneli Shenzun

Cel: Pokonaj Przemienionych w Tunelach Shenzun

Wyruszamy z Twierdzy Maatu (Maatu Keep) lub Dzielnicy Sunjiang (Sunjiang District). Nim dotrzemy do miejsca znacznika, czeka nas starcie z ulepszonymi Am Fah, wliczając w to także nowych bossów. Najważniejszy cel to odkrycie kapliczki blisko celu zadania, dzięki czemu nie będziemy zmuszeni w razie śmierci drużyny biegać za daleko.

oczyszczenie tuneli shenzun

Cel jest prosty – zabić wszystkich Przemienionych. Poza Zei Ri, pomagać nam będzie kilku NPC’ów z Ministerstwa Czystości. Trzeba pamiętać, że ich śmierć nie ma wpływu na wykonanie zadania. Tylko Nowicjusz Zei Ri będzie się wskrzeszał, więc nie musimy się nim zbytnio przejmować. Kolejne grupy będą się pojawiać z trzech stron. Pierwsza przyjdzie do nas i stanie w środku zbiornika, więc wywabiamy ją łukiem i szybko zabijamy, bo za chwilę od tyłu zaatakuje nas kolejna. Następni przeciwnicy będą gromadzić się pośrodku zbiornika. Należy uzbroić się w cierpliwość, aby nie zwabić od razu dwóch grup – zwłaszcza w Trybie Zaawansowanym.

Cała zabawa w tym zadaniu polega na zabiciu ostatniej fali, więc pozbywamy się jej od razu, jak tylko pojawi się w środku zbiornika. Poza drugą, jeszcze jedna grupka przeciwników pojawi się za plecami Zei Ri, więc uważamy, jeśli bronimy się obok Nowicjusza. Pamiętajmy też o tym, że w momencie śmierci przeciwnicy wybuchają, zadając pewne obrażenia.

Zabicie ostatniej fali, dodatkowo zaznaczanej dialogiem naszej postaci, sprawia, że zadanie zostaje zaliczone nawet wtedy, gdy żyją przeciwnicy z poprzednich grup. Możemy wcześniej ustawić się za NPC’ami, jak też obejść zagrożenie i zaatakować z innej strony. Nigdy nie stoimy pośrodku i nie próbujemy się utrzymać, bowiem wrogów jest zbyt wielu. Śmierć naszej drużyny nie kończy zadania niepowodzeniem i możemy liczyć na wskrzeszenie koło kapliczki – jedynie w Trybie Zaawansowanym nadal działa zasada nieprzekraczania kary za śmierć ponad 60% u przywódcy drużyny.

Zabicie ostatniej fali upoważnia nas do odebrania nagrody w Centrum Kaineng u Nowicjusza Zei Ri.

Oczyszczanie Podmiasta

Cel: Pokonaj Przemienionych w Podmieście

Najprościej do obszaru tego zadania dostać się z Placu Vizunach (kwartał kintajski). Jeśli nie macie dostępu do tej lokacji, to można wyruszyć z Rynku na Bazar Wajjun (Wajjun Baazar) i tam skorzystać z zejścia do Podmiasta.

oczyszczanie podmiasta

Mapa przedstawia proponowaną drogę w Podmieście po dostaniu się tu drugim sposobem, przy czym kolejność eliminowania grup nie ma znaczenia. Naszymi przeciwnikami będą nie tylko Przemienieni, bowiem roi się tutaj od żołnierzy Am Fah. Musimy pozbyć się pięciu grup zarażonych, którzy pojawią się w miejscach zaznaczonych na mapie. Dobrym pomysłem jest zabicie członków gangów na drodze do trzech pierwszych grup. Dwie ostatnie będą walczyć z Przemienionymi, dzięki czemu nam pozostanie jedynie wykończyć ocalałych. Możemy też zabić od razu wszystkich Am Fah po drodze do Nowicjusza i potem pozbyć się jedynie objętych zarazą, jednak rozwiązanie to jest nieco trudniejsze.

Bez względu na wybrany sposób, wracamy do Zei Ri po nagrodę.

Oczyszczenie Dzielnicy Sunjiang

Cel: Pokonaj Przemienionych w Dzielnicy Sunjiang

Jak się pewnie domyślacie, naszym celem jest zabicie pięciu grup Przemienionych. Ruszamy z Korytarza Zin Ku i poruszamy się na południe. Poniżej stosowna mapka z najkrótszą drogą dla zagubionych.

oczyszczenie dzielnicy sunjiang

Zadanie przebiega tak jak poprzednie, więc szukamy wrogów i wybijamy ich co do nogi. Nie przejmujemy się sojusznikiem, który w razie śmierci po kilku chwilach się odrodzi. Po wykonaniu zadania, wracamy do Zei Ri po nagrodę za nasz trud.

Oczyszczenie Doliny Pongmei

Cel: Pokonaj Przemienionych w Dolinie Pongmei

Jeśli nadal mało wam walki z Przemienionymi, to do oczyszczenia czeka kolejny obszar. Najszybciej byłoby wyruszyć z Twierdzy Maatu, ale opłaca się ruszyć albo ze Splątanego Zagajnika albo z Szelfu Boreas, aby przy okazji zabrać błogosławieństwa od Kurzików czy Luksonów. Regeneracja żywotności +3 bardzo się przydaje, a i punktami uznania chyba nikt nie pogardzi. Poniżej mapka ułatwiająca dotarcie do celu – w tym wypadku podróż zaczyna się w Splątanym Zagajniku.

oczyszczenie doliny pongmei

Unikajmy zapuszczania się w budowle nieopodal drogi, gdzie czają się żołnierze Jadeitowego Bractwa. Przemienionych znajdziemy w zagłębieniu terenu. To standardowa grupka, więc wpierw zabijamy jednostki leczące, potem Elementalistów, a na koniec zostawiamy zwykłych siepaczy. Do nich zalicza się także wielki Przemieniony Wojownik, który jest bossem groźnym bardziej ze względu na rozmiar niż zadawane obrażenia. Trzeba tylko uważać na jego umiejętność elitarną (Wstrząsotwórca), która powala cel.

Ratunek w Posiadłości Ministra Cho

Cel: Znajdź ocalałych w Posiadłości Ministra Cho

Siódme z kolei zadanie od Zei Ri w końcu niesie ze sobą powiew świeżości, ale w Trybie Zaawansowanym może nam nastręczyć sporo trudności i doprowadzić do frustracji. Wszystko za sprawą obowiązku ocalenia wieśniaków przed śmiercią i rozmiaru drużyny. Pamiętajmy, że każdy z cywilów jest Mnichem, więc w razie potrzeby będzie leczył tak nas, jak i siebie. Na początek mapa trasy misji.

ratunek w posiadłości ministra cho

Ruszamy z Ogrodów Ran Musu (Ran Musu Gardens). Istnieją dwie alternatywne ścieżki. Pierwsza, pokazana na mapie, wiedzie w pobliże plaży, zmuszając do przedzierania się przez szeregi zarażonych zwierząt. Chociaż to Wojownicy, ich liczba może się okazać w pewnym momencie przytłaczająca. Druga ścieżka, bardziej na południe, wypełniona jest Przemienionymi. Przeciwników jest mniej, ale są znacznie groźniejsi. Jeśli więc wykonujesz to zadanie w Trybie Zaawansowanym, to raczej odradzałbym tę ścieżkę z racji strat, jakie możemy ponieść po drodze.

ratunek w posiadłości ministra cho

Mapa przestawia lokalizację pierwszej z osób do uratowania, która znajduje się w Menażerii. Wywabiamy łukiem przeciwników, którzy nie powinni nawet zainteresować się ochranianym. Potem wieśniak opuszcza naszą drużynę i od tego momentu tak nim, jak i dwoma kolejnymi, nie musimy się przejmować.

ratunek w posiadłości ministra cho

Powyżej lokalizacja kolejnego wieśniaka. Druga z poszukiwanych osób znajduje się w Skrzydle Foh (Foh Wing). To kamienna okrągła budowla, zaś przeciwnicy pojawią się w jej wschodniej części. Obie grupy pewnie się zbiją w jedną, więc wyciągamy je łukiem poza kamienną budowlę, aby zminimalizować ryzyko śmierci wieśniaczki. Trzeba to robić stopniowo, bowiem wrogowie szybko tracą nami zainteresowanie i wracają do początkowych pozycji.

Uratowanie trzeciego jest o tyle trudniejsze, iż w pobliżu znajduje się niebezpieczna grupa przeciwników. Rozsądnie będzie próbować ich wyciągnąć łukiem, ale nastawiajmy się na walkę w zwarciu. Najważniejsze w tym przypadku jest dotarcie do wieśniaka od strony mierzei, a nie lądu, by mieć czas go uratować. Jeśli mamy w drużynie MM, to posyłamy go w stronę ochranianej osoby, by nasz heros i jego "ulubieńcy" przejęli na siebie część ataków. Zauważ także, że wieśniak, widząc nas, lekko przesuwa się w naszą stronę, co trochę ułatwia zadanie.

Zabicie wrogów i ocalenie trzeciej osoby upoważnia nas do odebrania nagrody od Zei Ri.

Oczyszczenie Zatoki Haiju

Cel: Oczyść skażoną wodę

Zadanie to otrzymujemy od Tsuriai. Nowicjuszka znajduje się na wyspie Shing Jea, a dokładniej rzecz biorąc w Zatoce Seitung, niedaleko kaplicy Zunryy. Wyróżnia się swoim białym uniformem, jaki noszą członkowie Ministerstwa Czystości. Przed nami zadanie polegające na ochranianiu tylko jednej osoby.

Wpierw jednak ruszamy do Zen Daijun. Potem przechodzimy przez portal do Zatoki Haiju. Dotarcie do Tsuriai nie powinno nastręczać żadnych trudności. Na miejscu naszym zadaniem jest udać się do skażonych wód, które zostaną oczyszczone. Najprościej jest iść cały czas przed siebie aż do miejsca pokazanego przez znacznik.

oczyszczenie zatoki haiju

Zadanie to opiera się na utrzymaniu Tsuriai przy życiu, gdy kobieta będzie odprawiać swój rytuał. Co ciekawe, nie jest w jego trakcie bezbronna, jednak otoczona przez wrogów ginie. Najlepsza taktyka, wykorzystująca leczące zdolności Nowicjuszki, polega na ożywieniu ciała i takim używaniu flag Nekromanty, by pociągnąć Tsuriai z dala od wyznaczonego miejsca. Tym samym kobieta wcale nie musi stać w wodzie, by ją oczyścić, zaś biorąc pod uwagę jej negatywne działanie, zdecydowanie lepiej nie moczyć sobie ubrania.

Wrogowie nacierać będą z trzech stron. Można wybrać jedną, jak chociażby tę, z której przyszliśmy, by tam ustawić drużynę. Łatwiej nam pokonać mniejsze siły, a przy odpowiedniej pozycji pozostałe grupki przez długi czas nas nie zauważą. Nim się zorientują, może być już za późno. Czas jest naszym sprzymierzeńcem, więc im dłużej walczymy tylko z jedną falą ataku, tym szybciej Tsuriai upora się z rytuałem.

Warto zabrać drużynę nastawioną na leczenie i ochronę. Konieczny jest MM oraz ktoś wyposażony w Sygnet Duchów, by w razie czego osłaniać nas z jednej strony. Szybko eliminujmy doskakujących Zabójców, którzy wpierw będą atakować Tsuriai.

Wracamy do Zatoki Seitung po nagrodę i bierzemy od naszej zleceniodawczyni kolejny quest.

Oczyszczenie Zen Daijun

Cel: Pokonaj skażone aspekty Zunryy

Zadanie należące do tych przyjemnych, bo nie dość, że nie goni nas czas, to jeszcze mamy odradzającego się sojusznika i możliwość zgarnięcia dużej ilości umiejętności elitarnych dla Mnicha.

Do obszaru Zen Daijun wejdziemy po rozmowie ze Strażnikiem Lae Fao w Zatoce Seitung, jednak tylko wtedy, gdy wykonaliśmy na dowolnym poziomie trudności ostatnią misję na wyspie Shing Jea. Kluczem do zwycięstwa jest pozbywanie się patroli i dojście do zarażonych aspektów od bezpiecznej strony. Znów niezawodny okazuje się być łuk do rozdzielania przeciwników.

oczyszczenie zen daijun

Bossowie znajdują się w pobliżu kapliczek, więc spokojnie pozbywamy się obstawy. Znów dużo uwagi poświęcamy wrogim Rytualistom i Elementalistom. Korzystamy też z tego, że Zabójcy przenoszą się do nas, więc łatwiej się ich pozbyć, zanim nadciągnie lecząca kawaleria. W razie niedoboru ciał dla MM trzeba pamiętać, że dobrym celem są także Łowcy. Dwa ostatnie aspekty znajdują się blisko siebie w otoczeniu wielu przeciwników, dlatego zalecałbym trzymanie się lewej krawędzi ściany i jak najszybsze zejście z mostu.

Towarzysząca nam Tsuriai w razie śmierci po paru chwilach zostaje wskrzeszona, jednak przez większość walk zawadza nam, wabiąc wrogów wbrew naszym planom. Po zabiciu ostatniego aspektu, możemy odebrać nagrodę w Zatoce Seitung.

Oczyszczenie Krateru Rhei

Cel: Pokonaj Przemienionych w Kraterze Rhea

Znów naszym zleceniodawcą jest Zei Ri w Centrum Kaineng. Musimy wspomóc wojska Ministerstwa w Kraterze Rhea na obszarze Jadeitowego Morza. Najkorzystniej będzie wyruszyć ze Schronienia Morskich Podróżników (Seafarer’s Rest). Poniższa mapa pokazuje trasę dla zadania.

oczyszczenie krateru rhei

Możemy spróbować dostać się tutaj od północy, chociażby z Szybu Lewiatana. Problemem jest wówczas konieczność przebicia się przez całą trasę i brak kapłana, przez co nie możemy skorzystać z bonusu do żywotności od Kurzików lub Luksonów. Na domiar złego, na całym obszarze roi się od Banitów i Smoczych Żółwi, które są Elementalistami. Pomagać nam będzie Zei Ri, który w razie śmierci po chwili odrodzi się.

Wychodząc ze Schronienia Morskich Podróżników na obszar Krateru, wpierw odbijamy w lewo, aby zdobyć wspomniane błogosławieństwo. Teraz udajemy się zaznaczoną na mapie ścieżką, napotykając dwie pierwsze grupki. Wróg ma wsparcie Rytualistów, potrafiących wskrzeszać martwe jednostki. O ile w Trybie Normalnym nie powinniśmy mieć na tym etapie większych problemów, o tyle na wyższym poziomie trudności Przemienieni mogą ożywić dużą liczbę ciał, którą trzeba będzie mozolnie wybijać. Warto wykorzystać znajdujące się przy pierwszej grupce schody, dzięki czemu częściowo możemy osłonić jednostki posługujące się zaklęciami.

Nim dotrzemy do drugiego miejsca, natkniemy się na wrogie sobie oddziały. Rozsądnie jest się na pewien czas wstrzymać z atakiem, aż wrogowie osłabią się wzajemną walką. Najpewniej na placu boju pozostaną potwory z bossem Wojownikiem na czele. Druga grupka nie jest większa od poprzedniej, więc powinniśmy uporać się z nią szybko. Można pokusić się o ryzykowną taktykę nasyłania na siebie wrogów, jednak zdecydować się na ten krok mogą tylko te postacie, które w pojedynkę są w stanie zwabić wrogów, a potem przeżyć odwrót do czekającej w oddali drużyny. Jeśli nam się uda, boss Mesmer z obstawą powinien pozbyć się Przemienionych. Warto jednak wcześniej dobrze poznać pole walki i podświetlić listę wrogów, bowiem wspomniany oddział Banitów może w danym momencie znajdować się zbyt daleko.

Droga do ostatniej grupki wiedzie rampami w górę, jednak musicie pamiętać, iż zbliżając się do niej z grona sojuszników odpada Zei Ri. Dziwna decyzja kogoś, kto przygotowywał to zadanie, bowiem Nowicjusz i tak nam pomaga swoimi umiejętnościami uzdrowiciela, więc to odłączenie tylko utrudnia nam ewentualne leczenie członka Ministerstwa Czystości.

Wybicie wszystkich grup pozwala nam wrócić do Centrum Kaineng po nagrodę od Zei Ri.

Oczyszczenie Samotnej Fali

Cel: Pokonaj Przemienionych w Samotnej Fali

Kolejne zadanie od Nowicjusza znów daje nam szansę zwiedzenia obszaru Jadeitowego Morza. Tym razem musimy się dostać do Samotnej Fali. Najwygodniej będzie wyruszyć z położonych po stronie Luksonów Uśpionych Wód (Unwaking Waters).

oczyszczenie samotnej fali

W odróżnieniu od poprzednich zadań, tym razem musimy przeżyć kolejne fale wrogów, które gromadzić się będą w miejscu wskazanym przez znacznik. Towarzyszyć nam będzie Zei Ri, który w razie w śmierci odrodzi się, więc znów nie musimy przesadnie dbać o to, by przeżył wszystkie trzy fale przeciwników. Najlepszym wyjściem jest zabić pierwszą grupkę oponentów, następnie cofnąć się do tyłu w pobliże uwięzionego statku, by szybko zaczepić kolejnych przeciwników.

Jeśli przegapimy właściwy moment, pozostaje nam wywabianie grup łukiem. Zalecam ostrożność, bowiem wrogów jest wtedy całkiem sporo i istnieje duża szansa na to, że zaatakują nas wszyscy, co skończy się przymusowym odrodzeniem w kapliczce przy wejściu. Rozciągajmy całą grupę pozorując odwrót, dzięki czemu nie wszyscy wrócą do punktu zbornego od razu i zyskamy okazję, by zająć się maruderami. Obserwujemy radar, by nie dać się okrążyć kolejnym falom napływającym od strony uwięzionego w morzu statku.

Po zabiciu drugiej fali Zei Ri będzie zagrzewał dalej do walki. To dla nas znak, by ruszyć w stronę wspomnianego okrętu i zaskoczyć wroga. Po zabiciu tej grupki grzecznie czekamy w miejscu na kolejną. Pozbycie się jej kończy zadanie mimo tego, że koło znacznika zadania nadal stoją przeciwnicy.

Wracamy do Centrum Kaineng po nagrodę i kolejne zlecenie.

Oczyszczenie Szlaku Morostav

Cel: Pokonaj Przemienionych na Szlaku Morostav

Po wyświadczeniu przysługi Luksonom, przyszła pora na podobny gest względem Kurzików. Ruszamy z Archiw Durheim, gdyż miasto to znajduje się najbliżej celu. Poniżej mapka do zadania.

oczyszczenie szlaku morostav

Przed nami walka z bossami każdej klasy dostępnej w "Factions". Utrudnieniem jest nie tylko ich obstawa, ale także potwory pojawiające się po zbliżeniu się do kamiennych filarów, dlatego lepiej wpierw wywołać tych ostatnich przeciwników, nim zabierzemy się za danie główne. W walce pomagać nam będzie mały oddział oraz Zei Ri. Tylko ten ostatni wskrzesza się w razie porażki.

Po zabiciu wszystkich wracamy do Centrum Kaineng po nagrodę.

Zasadzka na Am Fah

Cel: Powstrzymaj kuriera Am Fah

Pierwsze z zadań, które zleca nam Xan Hei. Znajdziemy go po wyjściu z Zakątku Senjiego na Pomost Xaquang, zaraz na lewo po wejściu na obszar do eksploracji. Musimy udać się do Przystani Benjukan. Jedyna opcja to wyjście przez portal na północny-zachód z Centrum Kaineng.

zasadzka na am fah

Chociaż mamy powstrzymać kuriera, to zadanie nie jest wielce skomplikowane, co oznacza, że możemy je wykonać na kilka sposobów. Nasz cel będzie biegł w stronę łodzi, zaś my, zbliżając się do niego, będziemy wywoływać kolejne grupki Am Fah. Można więc spokojnie podążać za kurierem, mordując po drodze wszystkich i potem łukiem zaatakować głównego wroga, by ten się do nas zbliżył. Podnosimy Skrzynkę Am Fah, co kończy całe zadanie.

Można także pokusić się o zabranie ze sobą czasów spowalniających i przewracających, dzięki czemu powinniśmy dopaść kuriera, nim ten dotrze do statku.

Bez względu na sposób, podniesienie Skrzynki Am Fah pozwala nam odebrać nagrodę u Xana Hei.

Tropem zepsucia

Cel: Znajdź informacje o Kielichu

Na miejsce przeniesie nas nasz zleceniodawca, Xan Hei, jeśli tylko z nim porozmawiamy. Lądujemy na Rynku, gdzie znajduje się kilka osób. Naszym zadaniem na początek jest przepytać obecnych, gromadząc na swoim koncie trzy dobre lub tyle też złych odpowiedzi. Mapka zadania nie jest potrzebna, bowiem wszystko rozgrywa się w ramach jednego, dość małego obszaru. Wszystkie dobre i złe odpowiedzi u danego NPC przedstawia poniższa tabela.

NPC Dobra odpowiedź Zła odpowiedź
Chi Doskonale wiem, co zainteresuje taką damę, jak ty (Zapłać 50. szt. złota). Am Fah nie wiedzą, co to prawdziwe piękno, nawet gdy na nie patrzą! Nie tak, jak ja...
Chou Chu Przecież wiesz, że ONI pracują razem z Am Fah. Knują przeciwko tobie. Jeśli powiesz mi, co wiesz, te głosy sobie pójdą. Gadaj, co wiesz, albo utopię cię w tym niewidzialnym błocie, w którym stoisz!
Kun Yao Nie ma ryzyka. Zajmę się Am Fah, a kiedy skończę, będzie po nich. Mogę ci je wynagrodzić pięścią w twarz. Zdecydowanie tego potrzebujesz!
Gwóźdź Szukam czegoś bardzo konkretnego. Może pomożesz mi to znaleźć? Am Fah. Gadaj wszystko, co o nich wiesz, bo inaczej będziesz wyglądać jak dredg, kiedy z tobą skończę. Tylko bardziej.
Pan Bardzo mnie to interesuje. Opowiedz mi o tych specjalnych towarach. Chcę się czegoś dowiedzieć o Am Fah. Chcę też zrobić ci krzywdę. Albo, albo. Wybieraj.

Po uzyskaniu trzech odpowiedzi danego rodzaju pojawia się Fah Yu, który atakuje Xana. W ślad za członkiem Am Fah idą jego poplecznicy, pojawiając się z trzech stron. Uciekać nie ma gdzie, dlatego staramy się przeżyć i zwyciężyć, bowiem porażka kończy się powrotem do miasta.

W Trybie Zaawansowanym zadanie to jest jednym z trudniejszych, dlatego dobrze szybko po pojawieniu się Fah Yu ustawić drużynę w tym rogu, z którego nie nadciągnie zbyt wielu przeciwników. Południowo-wschodni skraj mapy sprawdza się w tej roli najlepiej, jednak prędzej czy później dołączający jako sojusznik Xan Hei zwabi do nas oponentów. Spora liczba ciał pozwala naszemu MM działać na wysokich obrotach. Dobrze też zamienić u postaci rzucających czary różdżki i kostury na broń typu łuk czy miecz, dzięki czemu nie będą celem irytującego i niebezpiecznego czaru Burza Chaosu (Chaos Storm).

Wykończywszy wszystkich przeciwników, wracamy samodzielnie do Xana po nagrodę i kolejne zlecenie.

Architekt Zepsucia

Cel: Wyeliminuj Jeijou, Szept Cienia

Na miejsce musimy udać się sami, więc rozpoczynamy od pobliskiego Zakątku Senjiego i używamy wyjścia w stronę Kwartału Naphui. Czeka nas starcie z dużą liczbą oponentów, więc rozsądnie dobieramy drużynę.

Ponownie towarzyszyć nam będzie Xan Hei, który wspomoże nas swoim leczeniem. Sukces zapewni nam cierpliwość oraz wywabianie jednej grupki po drugiej za pomocą długiego łuku. Nie martwimy się porażką, bowiem kaplica wskrzeszenia znajduje się zaraz obok wejścia do obszaru. Nie zapominajmy o zdejmowaniu z siebie Wypalania i Empatii, którymi ochoczo częstują nas wrodzy Mesmerzy.

Jeijou będzie uciekał za każdym razem, gdy tylko zbliżymy się do znacznika zadania. W końcu jednak dotrzemy do niego. Po wysłuchaniu przemowy, w okolicy pojawią się kolejni Am Fah, dlatego lepiej zatrzymać drużynę przed schodami, wejść samotnie, by aktywować nowy etap zadania i cofnąć się po chwili do reszty. Musimy zabić tylko główny cel – resztą zajmą się wojska Ministerstwa, nadciągające z drugiej strony.

Gangi Kaineng

Cel: Pokonaj Skrybę Ganshu i zdobądź tekst Jadeitowego Bractwa

Na miejsce zadania od Xana musimy udać się sami. Najwygodniej będzie ruszyć z Rynku. Cel jest prosty – dotrzeć do siedziby Jadeitowego Bractwa i zdobyć wymagany przedmiot. Na drodze staną nam dość liczne oddziały wroga, dlatego dobrze przygotowujemy się do starcia. Poniżej mapa trasy zadania.

gangi kaineng

W razie porażki wskrzesimy się zaraz przy portalu do Rynku. Do pomocy dostaniemy nie pomagające nam wprost wojska Ministerstwa, dlatego wpierw pozwalamy im walczyć z Jadeitowym Bractwem, a potem dopiero zabieramy się za ocalałych.

Idziemy wzdłuż brzegu. W pobliżu pierwszego mostu skrypt naśle na nas mały oddział Jadeitowego Bractwa. W pobliżu kolejnego widzimy walkę kintajskich chłopów z gangiem, jednak cywile nie mają szans i tylko dostarczają naszemu MM dodatkowych zwłok do ożywienia. Zwycięzcy mają kilku Elementalistów i przynajmniej jednego Mnicha, więc uważajmy, by nie dać się pokonać efektom Burzy Piaskowej czy innych groźnych czarów obszarowych.

Trzeci most jest tym, z którego korzystamy. Trafiamy do bazy Jadeitowego Bractwa. Interesują nas schody po lewej, dzięki którym wejdziemy jeden poziom wyżej. Tuż przed miejscem pobytu Skryby uważamy na alejkę po prawej. Wrogowie zauważą nas, nim podejdziemy do celu zadania, więc warto się wpierw nimi zająć w pewnym oddaleniu od Ganshu.

Skryba jest chroniony przez dwa oddziały Jadeitowego Bractwa, ale nie może się równać z naszą potęgą. Zabijamy go i podnosimy Tekst Jadeitowego Bractwa. Nie pozostaje nic innego, jak wrócić do Xana po nagrodę.

Co Czyha w Cieniu

Cel: Znajdź i pokonaj Reisena Feniksa

Do obszaru zadania przeniesie nas jego zleceniodawca, czyli Xan. Naszym celem jest dotarcie do Reisena, lecz po drodze czeka nas sporo walk. Musimy pamiętać o wywabianiu wrogów łukiem, korzystać z przeszkód typu schody czy rogi ścian i unikać grup z bossami. Zabicie któregokolwiek z nich sprawia, że finałowa walka jest dużo trudniejsza. Zadanie może nam zająć nawet i godzinę, dlatego uzbrójcie się w cierpliwość. Wpierw jednak mapa z trasą.

co czyha w cieniu

Nie ma zaznaczonej kapliczki, jednak w razie zgonu całej drużyny odradzamy się przy miejscu startowym. Pierwsze starcie jest dość trudne, bowiem wymaga zwycięstwa nad dwoma grupami. Pamiętajmy, że wrogowie chętnie łączą się w większe grupki, a te stanowią łakomy kąsek dla czarów obszarowych lub derwiszy. Leczyć będą zarówno Mnisi, jak i Rytualiści, dlatego przedstawiciele obu tych klas powinni się stać dla nas priorytetem. Nawet jeśli zainteresujemy sobą grupkę z bossem, to ci ostatni będą sojusznikami tak długo, jak nie podejdziemy za blisko.

Ostateczne starcie, zakładając, że nie zabiliśmy po drodze nikogo dla dodatkowego morale, opiera się na użyciu długiego łuku. Po zabiciu obstawy, Reisen ruszy w naszą stronę. Zadaje bardzo duże obrażenia, dlatego staramy się rozproszyć drużynę i przerywać mu – Mesmer z Paniką sprawia się tutaj idealnie. Poważnie zraniony Feniks ucieka, a my po wysłuchaniu dialogu Xana wracamy do miasta.

Odbieramy nagrodę na Pomoście Xaquang, a potem udajemy się do Centrum Kaineng, aby wykonać kolejne zadania.

Przypadkowe spotkanie

Cel: Wysłuchaj przemówienia Reiko

Pierwsze i jedyne zadanie od Zwiastuna Czystości. Znajduje się on w Centrum Kaineng, tuż obok Zei Ri. To zadanie stawia na szybkość i dobrą znajomość trasy, dlatego może się okazać, że wykonamy je dopiero za drugim czy trzecim podejściem.

przypadkowe spotkanie

Na początek słuchamy Reiko, aż pojawia się Miku. Padamy ofiarą nieporozumienia i musimy walczyć z obstawą samozwańczej obrończyni Kintaju. Skupiamy się na Elementalistach, których czary obszarowe szybko mogą uszczuplić nasze siły. Jest to o tyle istotne, gdyż zgon całej drużyny kończy zadanie niepowodzeniem i powrotem do miasta.

Gdy już się uporamy z natrętami, biegniemy schodami za nami do góry. Nie przejmujemy się całą hordą przeciwników, która dosłownie wyrasta za naszymi plecami, lecz staramy się przebić w stronę wyjścia do Przystani Bejukan. Biegniemy cały czas, więc może się okazać, że po drodze kogoś stracimy. Stojąc jednak obok wspomnianego wyjścia powinniśmy być bezpieczni. Problem stanowią Xan i Zei Ri – starzy znajomi. Musimy z nimi walczyć. Xana trzeba ubić aż dwukrotnie, podczas gdy drugi z nowicjuszy ucieka z pola walki.

Po chwili wracamy do Centrum Kaineng i możemy odebrać nagrodę od Miku.

Przysługa za przysługę

Cel: Uratuj jeńców Jadeitowego Bractwa

Najszybciej rozpoczniemy to zadanie korzystając z Bramy w Osikowym Lesie po stronie Luksonów. Wychodzimy na północ i od razu zgarniamy błogosławieństwo od kapłana. Potem, bez przechodzenia przez pobliski most, udajemy się w lewo i na północ, gdzie spotykamy Meijuna.

przysługa za przysługę

Po wysłuchaniu jego "mądrości" biegniemy na północ do jaskini, gdzie trafiamy na trzech znajomych z początków kampanii "Factions". Yeti atakują z trzech stron, a my nie możemy utracić żadnego z sojuszników. Nie mają nawet 20 poziomu, a Zabójczyni pcha się w środek walk, więc koniecznie musimy mieć MM i Rytualistę z Sygnetem Duchów, by osłaniać jedną stronę.

W Trybie Zaawansowanym może być to pierwsze tak trudne zadanie, ale jest i na nie sposób. Nie słuchamy do końca Meijuna, tylko szybko biegniemy do jaskini. Przydatne są tu okrzyki Patrona, dzięki czemu cała drużyna dociera na miejsce. Jeśli wszystko wykonaliśmy dobrze, to Yuun, Kisai i Mai nie pojawiają się jako Sojusznicy. Biegniemy do drugiego wyjścia z jaskini i zabijamy Yeti. Wyciągamy ich grupka za grupką, aż upewnimy się, że pozbyliśmy się wszystkich. Teraz cofamy się do drugiego wyjścia (tego, którym przybyliśmy) i biegamy pod jaskinią w jedną i drugą stronę, aby aktywować pojawienie się przeciwników. Trudno podać dokładną lokację, gdyż wrogowie pojawiają się zawsze w nieco innym miejscu. Zabijamy wszystkich.

Czekamy chwilkę, aż zadanie się zaktualizuje. Tym sposobem pojawia się raptem jedna grupka, po zabiciu której quest zostaje zaliczony. Wracamy do Smoczego Strażnika po nagrodę.

Zabójczy ładunek

Cel: Obroń Zatokę Seitung

Qao Lin przenosi nas na obszar Zatoki Seitung. Osadę opanowało Jadeitowe Bractwo, a naszym zadaniem jest się ich pozbyć. Z pozoru nic trudnego. Okazuje się jednak, że szeregi wrogów zasilili Saperzy.

Te jednostki rozpoczynają odliczanie do wybuchu, który masakruje wszystkich w okolicy. Skojarzenia z japońskimi Kamikadze są tu jak najbardziej na miejscu. Przerywamy im odliczanie, po czym ubijamy, dzięki czemu za każdego otrzymujemy bonus do morale jak za bossa.

zabójczy ładunek

Do zabicia jest kilka grupek rozmieszczonych tak w samej osadzie, jak i w pobliskim porcie. Gdy zbliżymy się do nadbrzeża, pojawia się Miku. Nie musimy się nią przejmować, bowiem odradza się. My już tak dobrze nie mamy, dlatego w razie porażki wracamy do miasta i musimy rozpoczynać wszystko od nowa. Taktyka? Długi łuk i stopniowe wybijanie grupek. W porcie uważamy na cienkie przejścia, w których wrodzy Elementaliści mogą nam narobić dużo problemów.

Po zabiciu wszystkich wracamy do miasta po nagrodę.

Cios za cios

Cel: Spotkaj się z Dyplomatami Kurzików

Mocno denerwujące zdanie, polegające na ochronie trzech Mnichów. Z tej racji musimy posłużyć się sztuczką z leczeniem ożywionego ciała, bo śmierć chociażby jednego z Dyplomatów kończy zadanie niepowodzeniem.

cios za cios

Wyruszamy z Niecki Amatz. W Trybie Normalnym zadanie możemy wykonać tak, jak życzą sobie tego twórcy. Okopujemy się na wzgórzu z Dyplomatami i zabijamy nadciągające z trzech stron fale. W Trybie Zaawansowanym używamy MM. Dyplomaci zaczynają leczyć ciała, więc wpierw je nasyłamy na nich, a potem, za pomocą flagi, umieszczamy herosa na południe od miejsca startu, tuż przy strumyku za masywną skałą. Mnisi powinni podbiec do nas, przez co stoją w bezpiecznym miejscu. Wtedy też wrogie sobie fale walczą ze sobą, a my dobijamy maruderów.

Trzeba jednak uważać, by tym sposobem wszyscy trzej przeszli w bezpieczne miejsce i na falę, która pojawi się po prawej. Potem pozostawiamy MM, aby dalej absorbował Dyplomatów, podczas gdy reszta drużyny spokojnie zabija niedobitki.

Wracamy do Centrum Kaineng po nagrodę od Qao.

Coraz bliżej krawędzi

Cel: Spotkaj się z Dyplomatami Luksonów

Analogiczne zadanie do poprzedniego, ale tym razem po stronie Luksonów. Wyruszamy z Szybu Lewiatana na północ, w stronę masywnego okrętu na plaży. Spotykamy też wysłanników Am Fah, którzy próbują przekonać Armadę, by przyłączyła się do walki z Ministerstwem Czystości.

Członkowie tej ostatniej organizacji pojawiają się niespodziewanie i rozpoczyna się walka. Najprościej jest użyć MM i sprowadzić Dyplomatów na wschód, gdzie pojawią się wojska Reiko. Mając tylko jedną grupę do pokonania, powinniśmy sobie poradzić. Pozostałe fale będą walczyć ze sobą, więc dajemy się im wykrwawić, a potem dobijamy resztę.

Nagrodę wręczy nam Qao w Centrum Kaineng.

Przemoc na ulicach

Cel: Znajdź sposób zakończenia walk

Ponownie znajdujemy się na Bazarze Wajjun i znów musimy dostać się do siedziby Jadeitowego Bractwa. Mapka jest analogiczna jak w zadaniu Gangi Kaineng, jednak tutaj Reisena znajdziemy tuż po przekroczeniu mostu. Nie oddalajmy się zbyt daleko od brzegu, bowiem obszar tego zadania obejmuje jedynie fragment Bazaru.

Uważamy na wrogie gangi i Ministerstwo, które będą ze sobą walczyć. Reisena najprościej jest zaczepić długim łukiem tuż po tym, jak stanie się wrogi. Tym sposobem podbiegnie do nas i nie musimy się martwić jego obstawą – wystarczy poważnie zranić Feniksa, by zadanie zostało uznane za udane.

Qao Lin wręczy nam nagrodę za naszą ciężką pracę przy "mediacjach".

Próba ratunku

Cel: Odszukaj Ashu

Przed nami zadanie będące powtórką z misji w Świątyni Tahnnakai. Obszar do przejścia ten sam, trasa identyczna i tylko wrogowie inni. Co więcej, Ministerstwo urządziło pościg, więc musimy używać Ukrytych przełączników, aby opuścić bramy i spowolnić wroga.

próba ratunku

Pilnujemy, aby Miku nie została odcięta przez bramę, która raz opuszczona nie może już zostać podniesiona. W razie zgonu Zabójczyni się odradza, jednak ten przywilej nie obejmuje już nas, więc starajmy się przeżyć za wszelką cenę. W końcu dotrzemy do Ashu, jednak krótki dialog przerwie wtargnięcie wrogów. Wtedy też załącza się zegar misji i okazuje się, że zwyciężyliśmy.

Nagrodę odbieramy od Miku, która od razu kieruje nas do Quo Lina w Centrum Kaineng.

Ostrzeżenie dla Angchu

Cel: Ostrzeż Lotę Godnyszpon o prawdziwych zamiarach Ministerstwa

Oto jedno z zadań, przez które można zwątpić w swoje umiejętności gry w "Guild Wars". Do zwycięstwa prowadzi nas nie tylko odpowiednia taktyka, ale i duża doza szczęścia. Na domiar złego, w momencie pisania tej solucji AN wprowadziła już patcha, a i tak zdarza się, że zadania tego nie ukończymy wskutek błędu. Ale wpierw standardowo mapa misji.

ostrzeżenie dla angchu

Wychodzimy z Ogrodów Ran Musu. Przed nami spore skupisko Mantyd, jednak w Trybie Normalnym, za wyjątkiem czającego się w środku bossa, nie będą nas atakować, więc nie prowokujemy bitwy i biegniemy dalej. Zmierzamy do wioski Aerie od północy, więc zabijamy kilku przeciwników dla ciał przydatnych MM. Grupę Kapp ignorujemy, przez co Elementaliści walczą z oddziałem Ministerstwa. Wyczekujemy końca starcia i atakujemy ocalałych. Zabijamy kolejną grupę Kapp i docieramy do wioski. Ostrzegam, teraz dopiero zaczynają się schody.

Lota to Wojownik, więc nie dość, że pcha się w środek walk, to jeszcze odpada taktyka z wywabieniem go na leczenie ożywionego ciała. Co gorsza, musi przeżyć starcie z oddziałami Ministerstwa, które próbują podstępem przesiedlić Tengów. Do pomocy mamy trzech sojuszników, jednak wynik starcia można przewidzieć, nim ktokolwiek podniesie miecz. Jakim cudem? Jeśli wśród oddziałów Ministerstwa jest Mnich (lub nawet dwóch), to lepiej się wrócić od razu do miasta i zacząć od początku, gdyż skład oddziału wroga dobierany jest losowo. W Trybie Normalnym można spróbować szczęścia, ale na trudniejszym poziomie lepiej dać sobie spokój.

Można liczyć na przychylność losu w razie zgonu drużyny, gdyż tuż obok jest kapliczka, jednak Lota pcha się w środek walk, więc bez naszej opieki ginie.

Można zastosować taktykę, która sprawdza się przede wszystkim w Trybie Zaawansowanym. Docieramy do wioski mając ze sobą Nekromantę (MM), Rytualistę z Sygnetem Duchów oraz Mesmera z elitarnym czarem Panika (Panic). Ożywiającego ciała przesuwamy w szeregi wrogów, którzy zaczynają leczyć ciała i rzucają na nie Zabójczy Wybuch. Rytualistę ustawiamy tuż obok, najlepiej między wrogiem a Lotą, by zwrócić na siebie uwagę. Mesmer z daleka ma się zająć przede wszystkim wrogim Elementalistą, którego czary obszarowe szybko wykończą ochranianego Tengu. My zaś, w zależności od klasy, stajemy w pierwszym lub drugim szeregu. Można się także pokusić o wyposażenie w czary Mnicha, by leczyć w razie potrzeby Lotę.

Gdy członkowie Ministerstwa stają się wrogami, przywołane ciała pod wpływem ataku wybuchają, niszcząc praktycznie w całości pierwszą falę. Z drugiej strony już nadciągają kolejni adwersarze, więc staramy się nie marnować czasu. Elementaliści idą pierwsi pod topór, potem jednostki leczące i Mesmerzy. Warto, by Rytualista był żywą osobą, dzięki czemu lepiej operuje duchami i przestawia je tak, by osłaniały Lotę.

Po zabiciu drugiej fali, zadanie zostaje uznane za ukończone. Nagrodę odbieramy od razu od uratowanego Loty mimo tego, że nad jego głową nie ma zielonego wykrzyknika. Ot, kolejne przeoczenie twórców.

Wolni jak ptaki

Cel: Spotkaj się z Lotą Godnyszpon i przebij się do "Rezerwatu Tengu"

Bardzo proste zadanie pod warunkiem, że uprzednio oczyścimy sobie trasę. Akcję ratunkową zleca nam Soar w wiosce Tengu Aerie. Po wyjściu na Pomost Xaquang z Zakątku Senjiego zauważamy, że grupa Loty znajduje się w rogu za kapliczką. Nie podchodzimy do nich, lecz przechodzimy przez pobliski most. Mapa misji przedstawia trasę, którą musimy oczyścić z przeciwników, nim wrócimy się po Lotę.

wolni jak ptaki

Wojska Ministerstwa Czystości są bardzo liczne, przez co musimy stopniowo łukiem wywabiać oddział za oddziałem. Starcie to nie będzie proste, jednak bez aktywacji zadania śmierć sprawia, że budzimy się w kapliczce i możemy ruszać po zemstę za porażkę. Standardowo, w Trybie Zaawansowanym pilnujemy, by na żadnym z obszarów do eksploracji nie przekroczyć więcej niż 60% kary za śmierć.

Gdy już oczyścimy przejście, wracamy się po Lotę. Z oddziałem Tengu, który nie jest wymieniony w zakładce drużyny, przedzieramy się do "Rezerwatu". Tutaj pojawią się członkowie Ministerstwa, którzy po krótkiej wymianie zdań zaatakują nas. Na szczęście, dołączą do nas więźniowie różnej profesji, co znacząco nas wzmocni. Do zaliczenia zadania wystarczy, że przeżyje jeden z nich oraz Lota, jednak nawet pojawienie się drugiej grupki od tyłu nie powinno wyrządzić nam większej krzywdy. Wystarczy przesunąć jakiegoś herosa, aby osłaniał nasze plecy.

Po pokonaniu obu grup droga jest już czysta, więc udajemy się w stronę pokazywanego przez znacznik portalu. Po tym, jak ostatni żywy więzień będzie bezpieczny, możemy wracać do Loty po nagrodę.

Honorowe starcie

Cel: Uratuj Ryuna

Ryun Szaropióry to jeden z Tengu, którego uratowaliśmy w poprzednim zadaniu. Stary wojownik postradał jednak zmysły i chce walczyć w szeregach Sensali przeciwko Ministerstwu Czystości. Organizacja Reiko wykorzysta jego obecność do oskarżenia całego ludu o sprzyjanie bandytom, więc wyruszamy, aby ocalić reputację pobratymców Soara.

honorowe starcie

Na Urwiska Jaya dostaniemy się najszybciej z Zatoki Seitung. Idziemy w stronę wody, aż natrafiamy na Ryuna. Stary wojownik jest otoczony przez Sensali, a gdy się z nimi rozprawimy, nagle pojawia się Ministerstwo Czystości. Problemem jest sierżant, który ucieka przed pogromem i grozi ujawnieniem udziału Ryuna w walce. Rozpoczyna się pościg.

Przedzieramy się przez oddziały Ministerstwa, które są jednak zbyt małe, by sprawiły nam niespodziankę. Kierujemy się na północ, po zamarzniętym jeziorze, a potem w stronę Sali Sizhou. Zostawiamy drużynę w prawym górnym rogu planszy, po czym biegniemy na most, aby zaktualizować zadanie. Tengu i Ministerstwo rzucają się na siebie, więc jak najszybciej wycofujemy się do sprzymierzeńców, którzy już powinni walczyć z ubranymi na biało fanatykami. Potem pokonujemy jeszcze jedną taką grupę i czekamy, aż w Salach Sizhou sytuacja się wyklaruje. Wtedy całą drużyną przekraczamy most i zabijamy ocalałych.

Ryun w razie śmierci odradza się, więc nie musimy zbytnio dbać o jego bezpieczeństwo. Po zabiciu przeciwników, wracamy do Soara po nagrodę.

Pakt to pakt

Cel: Znajdź Ryuna i obroń Wioskę Tsumei

Ostatnie zadanie od Soara to obrona wioski. Wpierw jednak musimy się spotkać z Tengu. W tym celu docieramy do Zatoki Seitung i wchodzimy do obszaru znanego jako Urwiska Jaya. Poszukiwany jest tuż przy portalu, zaś rozmawiając z nim zgadzamy się przenieść do nowej lokacji.

pakt to pakt

Witający nas strażnik z niepokojem odkrywa, że nasza drużyna jest jedynymi siłami, które pospieszyły na pomoc mieszkańcom. Szybko udowadniamy mu, że jesteśmy wszystkim, czego potrzeba mu do szczęścia. Umiejscawiamy się koło bramy i szykujemy na pierwszą falę od strony gór. Potem pojawiają się oponenci także od strony Klasztoru, więc znów musimy mieć się na baczności, aby nie zignorować drugiej flanki. Od południa nie przybędą żadne siły Sensali, więc skupiamy się tylko na północnej bramie.

Duża ilość ciał sprawia, że nasz MM ma pełne ręce roboty, jednak analogiczna jednostka po stronie wroga także nie będzie próżnować. Nie zapędzajmy się zbytnio do przodu, bowiem obszar misji jest ograniczony i automatycznie wracamy do wioski. Warto to wykorzystać przy zbieraniu wrogów, których potem możemy potraktować kosą lub czarem obszarowym.

Po pozbyciu się Sensali, pojawia się Ministerstwo Czystości. Znów musimy walczyć z odzianymi w biel wojskami, dlatego w czasie dialogu z Ryunem wycofujemy się do środka wioski, tuż za plecy Tengu. Tym sposobem nie atakują nas nagle wszyscy i możemy próbować rozdzielić wrogów na dwie grupki. Można także umieścić naszego MM wśród wojsk Ministerstwa – tamtejsi klerycy będą leczyć ciała i nałożą na nie Zabójczy Wybuch, dzięki czemu po tym, jak staną się wrogami, padną ofiarą własnych czarów.

Po zwycięstwie i śmierci Ryuna wracamy do Soara po nagrodę.

Odnaleźć Jinnai

Cel: Porozmawiaj z Jinnai i pokonaj atakujące wojska Ministerstwa Czystości

Zlecenie otrzymujemy od Miku w Tunelach Shenzun nieopodal wejścia do Świątyni Tahnnakai. Rozmawiamy z Zabójczynią ponownie, aby przenieść się do Lasu Drzewoskały. Poszukiwany Jinnai znajduje się po lewej, za pierwszym zakrętem.

odnaleźć jinnai

Rozmowę przerywa śmiały atak wojsk Ministerstwa Czystości. W sali, w której się znajdujemy, Jinnai porozmieszczał pułapki. Odpowiednio wciągnięci wrogowie zostają osłabieni, jednak po jednym oddziale nagle pojawia się kolejny. Do tego jesteśmy atakowani z dwóch stron. Grupę nad miejscem spotkania Jinnai można zatrzymać na schodach lub wcześniej – w małej salce przed stopniami, gdzie dobrze będzie się budowało zapory z duchów lub ożywionych ciał. Członkiem Smoczej Straży i Miku się nie przejmujemy – odrodzą się po chwili. To my musimy przetrwać, bowiem w razie porażki nie ma na tym obszarze kaplicy wskrzeszenia, co oznacza powrót do miasta.

W Trybie Zaawansowanym możemy wzmocnić swoją drużynę takimi przedmiotami, jak Zbroja Wybawienia czy Esencja Szybkości, oraz przemieszczać się wokół całej dostępnej lokacji za pomocą teleportów. Wpadających w pułapki wrogów wykańczamy konwencjonalnie.

Po zabiciu ostatniej fali, słuchamy Jinnai, a potem wracamy do miasta. Wiemy już, co stało się z Ashu pod nieobecność Miku.

Do wszystkich zbirów

Cel: Idź wysłuchać przemówienia przestępców

Zaskakująco proste zadanie, podczas którego znajdujemy się w przebraniu. Qao Lin, zleceniodawca kolejnych pięciu opisanych questów, przebywa w Centrum Kaineng nieopodal wysłannika Zaishen. Po rozmowie i akceptacji zadania, przeniesie nas na miejsce spotkania. Czeka nas rozmowa z kilkoma grupkami bandziorów z całej Tyrri. Musimy udzielić przynajmniej trzech dobrych odpowiedzi.

Pamiętamy, by nie rozmawiać z grupą, za którą jesteśmy przebrani – inaczej od razu zostaniemy zdemaskowani i zadanie nie zostanie zaliczone. Gdy już nam się uda, bandyci zaczną przemawiać. Nasza maskarada kończy się niepowodzeniem nawet mimo wcześniejszego udzielenia poprawnych odpowiedzi.

Gdy tylko zadanie zostanie zaktualizowane, uciekamy do wyjścia. Pomocne są okrzyki Patrona (jak chociażby "Nadchodzą"), nie można pogardzić także Pijackim Mistrzem. Wskaźnik pokazuje nam drogę i gdy tylko dotrzemy tam w jednym kawałku, zadanie zostanie zaliczone. Po chwili wracamy do Centrum Kaineng. Nie próbujemy walczyć, bowiem nie o zwycięstwo w starciu chodzi.

Atak na centrum Kainengu

Cel: Pokonaj atakujące gangi

Przed nami pierwsze oblężenie w ramach "Winds of Change", które przypomina nieco atak Opończy i Muursatów na Lwie Wrota. Wyjątkowo nie umieszczam mapki, bowiem w zadaniu obszar ograniczony jest do Centrum Kaineng i schodów prowadzących do tej lokacji, tak więc nie działają portale przenoszące nas na Trasę Bukdek czy do Przystani Benjukan.

Jesteśmy chronieni przez dwie bramy, zaś naszym zadaniem jest niedopuszczenie do zniszczenia trzeciej, która wiedzie wprost do Pałacu Raisu. Co gorsza, wrót nie da się naprawiać ani ponownie zamknąć, więc musimy pilnować zwłaszcza tych ostatnich, gdyż utrata ich oznacza porażkę i powrót do miasta.

Oddelegowano nam dwa małe oddziały strażników, które szybko powinny zostać przesunięte na odpowiednie pozycje. Aby żołnierz za nami poszedł, wystarczy na niego kliknąć. Czynimy to ponownie, aby zatrzymał się w miejscu.

Można bawić się w obronę obu bram, ale proponuję taktykę, która da nam najwięcej satysfakcji i pozwoli na łatwiejsze zgarnianie łupów. W pierwszej kolejności udajemy się do bramy prowadzącej na Trasę Bukdek. Pojawią się Saperzy Jadeitowego Bractwa. Najlepiej ich zabić nim zdetonują zamontowany na sobie ładunek, przez co sama brama "pożyje" dłużej. Pamiętajmy, że chociaż wrota są zamknięte i odpadają ataki orężem, to nadal doskonale działają czary. Sprawdza się zwłaszcza Mesmer z elitarną Paniką. Zabicie Sapera to także dodatkowe dwa punkty do morale, ale chodzi głównie o to, by jak najbardziej odwlekać bezpośrednie starcie.

Bez względu na nasze wysiłki, rzeczona brama i tak padnie, otwierając drogę do miasta. Atakujemy wrogów, uważając na Elementalistów. Ich czary obszarowe w ciasnym przejściu potrafią narobić sporego zamieszania, a w razie porażki zostajemy wskrzeszeni dopiero przy pałacowych wrotach, więc lepiej uważać.

W końcu pojawi się komunikat o wrogach atakujących od strony Przystani Benjukan. Ponownie możemy posłać tam część wojsk do obrony, ale odradzałbym takie rozwiązanie. Nie dość, że wrogowie nadal będą przechodzić przez pierwszą bramę, to dodatkowo osłabiamy się obroną miejsca, którego strata będzie naszym atutem. Jak to możliwe?

Przede wszystkim skupmy się na obronie pałacowych wrót, które chroni dodatkowo Qao Lin. To Wojownik, ale po pewnym czasie się odradza, więc nie musimy się nim zbytnio przejmować. Zwykle jednak stoi na straży samych wrót, więc jeśli obrywa, to znak, że jakiemuś Zabójcy udało się do niego doskoczyć. Uważamy na takie ataki w wojennej zawierusze, bowiem wróg atakuje przede wszystkim bramę i nie spocznie, póki sam nie padnie.

Po rozwaleniu portowych wrót pojawią się przeciwnicy, których najlepiej zaatakować jeszcze zanim wejdą na schody w pobliżu małego placyku obok Qao Lina, gdzie będziemy się bronić. Szybko się ich pozbywamy, bo po chwili wpadają oponenci od strony Trasy Bukdek. Używamy herosów z Sygnetem Duchów, jednego (lub nawet dwóch) MM oraz jakiegoś Elementalistę (najlepiej na Magię Wody, która dodatkowo spowalnia wroga). Idealny scenariusz zakłada pozbycie się przeciwników od strony Przystani, dzięki czemu mamy chwilkę na przygotowanie się do fali z drugiej strony.

atak na centrum kainengu

Jeśli wszystko będzie szło po naszej myśli, pojawią się kolejne komunikaty od Qao. W końcu jednak na naszej drodze stanie Reisen i Apep. Wreszcie będziemy mogli pozbyć się ich na zawsze. Na pierwszy ogień musi pójść zmierzający ku nam Reisen, gdyż jako Rytualista i Elementalista nie dość, że tworzy własne duchy, to potrafi zadawać ogromne obrażenia od czarów opartych na Magii Ognia. To twardy przeciwnik, dlatego pilnujemy, by nie miał obok siebie Mnicha, który niebezpiecznie wydłuży starcie.

Przy nim Apep wydaje się być banalny, jednak Nekromanty nie powinniśmy totalnie ignorować. Po zabiciu tej dwójki, Qao ogłosi zwycięstwo. Szybko zbieramy łupy, bo po chwili wracamy do miasta po nagrodę.

No to po okolicy

Cel: Pokonaj zbirów atakujących wieśniaków

Z pozoru proste zadanie, gdyż musimy pokonać grupki przeciwników na Trasie Bukdek, co od razu nasuwa na myśl pierwsze zadanie w ramach "Winds of Change". Problem jednak w tym, że podchodząc do kolejnych miejsc widzimy, jak wieśniacy są atakowani przez bandziorów. Nie możemy pozwolić na wybicie do nogi więcej niż trzech oddziałów cywilów, gdyż wtedy zadanie skończy się niepowodzeniem. Wpierw mapka do misji.

no to po okolicy

Grupa zostaje uznana za uratowaną wtedy, gdy przeżyje chociaż jeden jej członek. Warto wybrać okrzyk Patrona Nadchodzą (Incoming) lub inny drużynowy bonus do prędkości poruszania się, by szybciej przedzierać się do kolejnych miejsc. Widząc wrogów, wpadamy w ich szeregi, aby odwrócić uwagę od wieśniaków. Atakujemy tych, którzy skupiają swoją bezpośrednią uwagę na cywilach i oponentów zadających największe obrażenia, a więc domyślnie Elementalistów i Mesmerów.

Zgon drużyny spowoduje odrodzenie w najbliższej odkrytej kapliczce. Jeśli zginą maksymalnie trzy grupy lub mniej, w miejscu zabicia ostatnich wrogów pojawi się Elementalistka z Jadeitowego Bractwa. Możemy zaatakować i zabić Eri, ale nic nie robimy, przez co kobieta ucieka, a my wracamy do zleceniodawcy po nagrodę. Zabijając członkinię Jadeitowego Bractwa sprawiamy, że nie pomoże nam w ostatnim zadaniu, co zwłaszcza w Trybie Zaawansowanym jest niepotrzebnym osłabieniem.

Ministerstwo Ucisku

Cel: Uratuj protestujących

Bardzo przyjemne i proste zadanie bez względu na poziom trudności. Obowiązkowo musimy wyposażyć się w umiejętności Patrona – elitarną Nadchodzą (Incoming) oraz Wycofać Się! (Fall Back). Od biedy może być to Szarża (Charge) u Wojownika, ale polecam dwie wcześniejsze. Nie będziemy walczyć, więc zdolności ofensywne nie mają znaczenia.

Smoczy Strażnik przenosi nas do obszaru zadania. Grupa protestujących zostaje odkryta przez Ministerstwo, a my mamy zapewnić przeżycie pikietujących. Jak tylko pojawią się jako nasi sojusznicy, włączamy wspomniane umiejętności Patrona. Robimy to rzecz jasna pojedynczo, nowego okrzyku używając po wyczerpaniu się poprzedniego. Znaczniki poprowadzą nas aż do wyjścia z obszaru, ale załączam poniżej mapkę.

ministerstwo ucisku

Po przekroczeniu pierwszego mostu udajemy się w lewo. Rozwidlenie to wybór prawej strony. Jeśli wszystko wykonamy dobrze, uda nam się uratować wszystkich, ale wystarczy nam, że przeżyje Xan Ji. To Zabójczyni, dlatego lepiej nie ryzykować walki ze zbyt dużymi i ścigającymi nas siłami wroga.

Po odprowadzeniu jej sojusznicy znikają z panelu drużyny, a pościg za nami kończy się. Wracamy do zleceniodawcy po nagrodę.

Atak na Klasztor Shing Jea

Cel: Pokonaj atakujących Tengu

Po tym, jak obroniliśmy Centrum Kaineng, czeka nas analogiczne zadanie w Klasztorze Shing Jea. Zadanie otrzymujemy od Qao Lina, z którym rozmawiamy ponownie, aby przenieść się do właściwego obszaru. Od razu po wczytaniu zauważamy, że mamy do dyspozycji mały oddział strażników. Kierujemy ich do wejścia po prawej, niedaleko kobiety, która produkuje dla nas materiały wybuchowe.

Te ostatnie możemy wykorzystać jako granaty rażące wrogów lub też jako miny, obstawiając tym samym ważne miejsca. Pamiętajcie, że w drugim wypadku taka pułapka trwa 90 sekund, zaś użycie ładunków jako rzucanej bomby na chwilę wyłącza nasze umiejętności.

Komunikat zadania nakazuje nam bronić dwie bramy zewnętrzne, ale bez względu na wybrany poziom trudności nie ma sensu ich bronić, przez co nie ryzykujemy śmierci Tymczasowego Mistrza Mhenlo. Zgon Mnicha z Askalonu automatycznie kończy zadanie niepowodzeniem, więc musimy go pilnować. Warto w tym celu oddelegować chociaż 2-3 żołnierzy, gdyż wrodzy wojownicy wykorzystają okazję, by się do niego dostać.

Pomagają nam też pozostali mistrzowie Klasztoru, jednak to wkalkulowane straty. Bronimy schodów głównych i wejścia po prawej. Od strony Dziedzińca Linnok nic nam nie grozi, więc nie ustawiamy tam nikogo. Mhenlo to Mnich, a my powinniśmy zabrać ze sobą MM, więc uważamy, by Askalończyk nie zapędził się w leczeniu przywołanych istot zbyt daleko. Będziemy walczyć na dwa fronty, więc możemy systemem flag odpowiednio rozstawić drużynę. W razie zgonu drużyny odradzamy się koło Mhenlo, ale lepiej tego uniknąć, bo wtedy nasz główny protegowany jest bezbronny i szybko ginie.

atak na klasztor shing jea

Przed jedną z ostatnich fal tylko w Trybie Zaawansowanym pojawi się Elementalistka Cynn. Nie zdradzę jej dialogu z Mhenlo, ale zdecydowanie warto do tego momentu dotrzeć. Pamiętajmy też, że osoba produkująca dla nas ładunki wybuchowe, podobnie jak i pozostali sojusznicy w panelu drużyny, nie odradza się, więc starajmy się ją chronić, by ułatwić sobie starcie.

Ostatnia fala będzie tą największą, ale w końcu zwyciężamy. Szybko zbieramy pozostawione dobra i czekamy na koniec dialogu, po którym wracamy do Centrum Kaineng, aby odebrać nagrodę od zleceniodawcy.

Ostateczna Konfrontacja

Cel: Pokonaj Reiko

Ostatnie zadanie głównej linii fabularnej "Winds of Change" polega na ostatecznym rozwiązaniu problemu z Reiko. Aby stoczyć z nią bój, udajemy się wpierw do Miku, która przenosi nas na wyspę w pobliżu Klasztoru. Jest to w istocie Arena Shing Jea, do której dostęp mają niskopoziomowe postacie z "Factions", więc nim podejdziemy do Minister, warto szybko pozwiedzać, gdyż zdobędziemy cenne procenty do tytułu Kartografa.

Krótka wymiana zdań kończy się walką. W Trybie Normalnym nie musimy stosować żadnej wymyślnej taktyki i sprawdza się standardowe atakowanie wroga. W Trybie Zaawansowanym sprawa jest dużo trudniejsza, więc ustawiamy drużynę przed linią strumyka i wywabiamy Reiko łukiem. Pilnujemy, by nasi kompani nie przekraczali tej linii, ale nie korzystamy z systemu flag dla całej drużyny, lecz jedynie dla pierwszych trzech jej członków.

ostateczna konfrontacja

Reiko nie jest zwykłym przeciwnikiem. Gdy tylko stanie się wroga, pojawi się pasek "Wielkiej Iluzji". Jako Mesmerka mająca pokazać nam możliwości tej klasy w "Guild Wars 2", tworzy swoje klony i Widma. Pierwsze imitują samą Minister, ale znikają, gdy zadamy im pewne obrażenia. Wystrzegamy się ich, ponieważ każdy posiada inny zestaw dość irytujących zdolności. Zgodnie z radami Miku, szukamy prawdziwej Reiko i ją atakujemy. Zabójczyni sama wskaże cel (obserwujcie kogo atakuje), ale w razie czego wybieramy jedną wrogą imitację i patrzymy, czy też nasze działania zmniejszają pasek "Wielkiej Iluzji".

Widma są kopiami naszymi lub sojuszników nie tylko pod względem wyglądu, ale i umiejętności. Paradoksalnie więc im lepszą mamy drużynę, tym trudniej będzie pokonać te nędze substytuty. Warto jednak pilnować, by Widm nie było zbyt wiele i od razu niszczyć te, które są Elementalistami czy Mnichami. Podobnie jak klony Reiko, tak i te znikają po otrzymaniu pewnych obrażeń.

Nie walczymy sami, gdyż wraz z topniejącym paskiem "Wielkiej Iluzji", pojawi się Eri (o ile nie zabiliśmy jej w zadaniu "No to po okolicy"), wojownicy Tengu i kintajscy wieśniacy. Dodatkowo, w Trybie Zaawansowanym wesprze nas Zei Ri. Opcjonalnie możemy liczyć na pomoc przyjaciela Zenmai, ale tylko wtedy, gdy wcześniej ukończyliśmy zadanie "Odkupienie dla zagubionych".

Trzeba uważać na członków Ministerstwa, którzy będą zjawiać się koło bramy, gdzie stoi Ashu. Dostają się tu dwójkami i dostarczają cennych ciał dla Nekromanty. Pamiętajmy, że śmierć całej drużyny w tym obszarze kończy zadanie niepowodzeniem, a sojusznicy – widniejący w panelu drużyny – po chwili się odradzają, więc skupiamy się na Reiko i utrzymaniu się przy życiu.

W końcu Minister pada martwa, a my wracamy do Miku (Tryb Normalny) lub Zei Ri (Tryb Zaawansowany) po nagrodę. Obie te postacie znajdują się w Tunelach Shenzun.

Gratulacje! Powstrzymałeś Reiko i stworzyłeś szansę lepszego jutra dla Kintaju.

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...