Deus Ex: Human Revolution – Director's Cut

281 minut czytania

Montreal

deus ex human revolution, deus ex human revolution solucja, deus es human revolution directors cut solucja

Chociaż powinniśmy wracać do Detroit, to Jensen chce po drodze udać się do Kanady i sprawdzić trop powiązany ze znaną gwiazdą Picusa, czyli Elizą Cassan. Tym sposobem lądujemy na dachu siedziby wspomnianej stacji. Ten etap gry rozgrywa się jedynie na terenie budynku i nie oferuje żadnych zadań pobocznych.

Twarzą w twarz z Elizą Cassan

To zadanie aktywuje się automatycznie z chwilą wylądowaniu na dachu budynku Picusa. Łączy się z nami Pritchard, który namierzył Elizę Cassan. Najsłynniejsza reporterka świata przebywa w pokoju numer 404 i dotarcie do niego jest naszym pierwszym celem.

deus ex human revolution, deus ex human revolution solucja, deus es human revolution directors cut solucja

Główne wejście, pokazane na powyższym screenie po lewej, aż prosi się o otwarcie, jednak po prawej zauważamy znaczne zasoby, które mogą się nam przydać po wyczerpującej "wycieczce" tropem Zhao Run Yu. Niestety, wejście do tego obszaru jest zabezpieczone zamkiem czwartego poziomu. Zahartowani hakerzy uporają się z tym problemem (ci mniej pewni swoich zdolności po prostu posłużą się gotowym kodem 6017) lub spróbują wskoczyć do środka z wysokości skrzyń po prawej. W tym drugim wypadku powodzenie zależeć będzie od wcześniejszego odblokowania ulepszenia Wydłużenie skoku. Zabieramy cenne przedmioty. Posiadacze odpowiedniego ulepszenia mogą przebić się przez ścianę, jednak w ten sposób nie dostaniemy się do żadnego ukrytego pomieszczenia i równie dobrze sprawdzają się niezabezpieczone w żaden sposób główne drzwi wejściowe.

Korytarz prowadzi wprost do większego pomieszczenia, posiadającego także niższy poziom. Nie musimy się skradać, bowiem piętro pozostaje puste. Z wiadomości e-mail na tutejszych komputerach wyczytamy, że niespodziewanie ogłoszono ewakuację całego budynku. Pośpiech w eksploracji jest tutaj wysoce niewskazany, bowiem czas nas nie goni. Spokojnie zaglądamy do szuflad, czytamy wiadomości na publicznych komputerach i nie przejmujemy się tymi z hasłem, bowiem w pobliżu odnajdziemy palmtopy z właściwym rozwiązaniem. Schodzimy na najniższy dostępny poziom i udajemy się na północny zachód. Niebieska tablica informacyjna potwierdzi nasza podejrzenia co do właściwej drogi. Przed zakrętem, po lewej, natrafimy na mniejszy pokój z telewizorem. Zapamiętajmy położenie klatki wentylacyjnej w ścianie naprzeciwko wejścia i skorzystajmy z niej, by zdobyć dodatkowe Punkty Doświadczenia.

deus ex human revolution, deus ex human revolution solucja, deus es human revolution directors cut solucja

Zaglądamy jeszcze do dwóch mijanych pomieszczeń, oczyszczając je z kredytów oraz amunicji, po czym otwieramy drzwi prowadzące do pokoju numer 404. Gra wyświetla krótką cut-scenkę, która przedstawia rozmowę Adama z Elizą, a raczej jej hologramem, bowiem pani Cassan wcale nie przebywa w swoim pokoju w budynku Picusa. Okazuje się, że dziennikarka poinformowała ochronę o naszym wtargnięciu, więc na wzór naszej wycieczki po TYM, znów musimy uciec z zastawionej na nas pułapki i przedostać się na niższe piętro. Zadanie zostaje zaktualizowane, co oznacza zastrzyk 250 Punktów Doświadczenia. Zauważmy, że komputer na biurku Elizy nie jest chroniony, co pozwoli nam na dezaktywację dwóch kamer ochrony. Szybki rzut oka na mapę pozwoli stwierdzić, że cel wędrówki znajduje się po drugiej stronie piętra, na którym obecnie się znajdujemy. Wychodzimy z pokoju i udajemy się w lewo. Za zakrętem zachowujemy czujność, bowiem wrogowie zostaną postawieni w stan gotowości. Wchodzimy powoli do pokoju po prawej i korzystamy z kratki wentylacyjnej – tej samej, o której mówiłem wcześniej. Pamiętajmy, że po lewej znajduje się szyba, więc nie dajmy się zauważyć. Wspinamy się po szafce na górę i wskakujemy do środka. Na rozwidleniu nie korzystamy z wyjścia po prawej, lecz wybieramy przejście po lewej, prowadzące pod górę. W ten sposób trafimy na najwyższy poziom budynku do miejsca pokazanego poniżej.

deus ex human revolution, deus ex human revolution solucja, deus es human revolution directors cut solucja

Okolicę patroluje dwóch strażników. Jeśli prowadzą rozmowę, to czekamy na jej koniec, dzięki czemu ta para rozejdzie się w przeciwne strony. Atakujemy wpierw tego bliżej kratki, odciągając ciało za stolik, po czym odczekujemy na właściwy moment, by zająć się drugim z wrogów. Tu także możemy ukryć ogłuszonego lub zabitego oponenta, jednak nie jest to konieczne. Docieramy do rogu pomieszczenia i doskakujemy do barierki. "Przyklejamy" się do niej i w ten sposób docieramy do kolejnego zakrętu. Warto ukryć się za filarem i bez litości załatwić patrolującego okolicę wroga. Nie marnujemy na niego amunicji i pozostajemy w pozycji klęczącej, dzięki czemu nie zaalarmujemy żadnego z czterech strażników na niższym poziomie. Odciągamy ciało za zakręt (chociaż znów nie jest to konieczne) i udajemy się do wejścia po lewej. Wciąż zachowujemy ostrożność, bowiem w pobliżu także czai się strażnik, dlatego na skrzyżowaniu warto udać się w prawo i znów wykorzystać narożnik, by przygotować sobie drogę. Na ciało nikt się nie natknie, więc nie marnujemy czasu na przesuwanie go. Cofamy się lekko i udajemy w dół, kierując się zgodnie ze znakami do tutejszego lobby. Zauważamy, że pomieszczenia pilnuje dwóch wartowników.

deus ex human revolution, deus ex human revolution solucja, deus es human revolution directors cut solucja

Jesteśmy już blisko celu, więc możemy po prostu skorzystać z kamuflażu i systemu osłon, by zregenerować baterie, jednak osobiście wybrałem wariant pozbycia się zagrożenia. Strażnicy po chwili rozmowy rozdzielą się na obie części sali, jednak w pierwszej kolejności warto zwabić tego po prawej. Drugi z wrogów nie zapuszcza się nawet w stronę klatki schodowej, z której tu przyszliśmy, więc nie powinien stanowić żadnego wyzwania. Możemy jeszcze odszukać na północy kratkę wentylacyjną i wejść do tunelu, by zdobyć dodatkowe 100 Punktów Doświadczenia, jednak nasz cel, czyli winda, znajduje się na południu tego pomieszczenia. Korzystamy wpierw z zewnętrznego, zaś później z wewnętrznego panelu, dzięki czemu zjeżdżamy niżej. Zdobywamy 2400 Punktów Doświadczenia, zaś po odbyciu krótkiej rozmowy z Pritchardem dowiadujemy się, że nasz nowy cel to stacja kolejki linowej.

Pomieszczenie, do którego trafiliśmy, przypomina trochę lobby, ale nie napotkamy tu tak przeciwników, jak i żadnych zapasów, stąd od razu możemy udać się do przejścia po lewej. Przed nami krótki korytarz z jednymi drzwiami po prawej. Chroni je zamek drugiego poziomu, jednak równie dobrze można wpisać kod dostępu 6487. Trafiamy do kolejnego korytarza, jednak nie obawiamy się wykrycia. Wchodzimy do pomieszczenia po prawej, gdzie z biurka zabieramy palmtop z kodem dostępu oraz dodatkowe kredyty.

deus ex human revolution, deus ex human revolution solucja, deus es human revolution directors cut solucja

Możemy jeszcze zajrzeć do ogólnodostępnego komputera po lewej, jednak znajdziemy tam jedynie dwie wiadomości e-mail bez żadnych haseł dostępu. Wracamy na korytarz, po czym wspinamy się na wyższy poziom schodami po prawej. Docieramy do reżyserki, jednak wielkie okno po lewej może zdradzić naszą pozycję, stąd chcąc pozostać niezauważonym koniecznie kucamy. Odwracamy się za schodami w prawo i zaglądamy do widocznego otwartego magazynu. W środku znajdziemy nie tylko kamery i mikrofony, ale także skrzynkę z amunicją oraz rewolwer. Cóż, najwidoczniej praca reportera czasem wymaga niekonwencjonalnych metod. Obok kratki wentylacyjnej znajdziemy kolejny z czytników e-book. Korzystamy z drzwi po prawej, dzięki czemu wydostaniemy się na balkon. Od razu przylepiamy się do przeszkody, dzięki czemu zyskamy podgląd na strzeżony obszar przed nami. Na tym poziomie czeka para wartowników, których można unieszkodliwić bez użycia broni. Jeden przemierza korytarz samotnie, dlatego infiltrację rozpoczniemy w pierwszej kolejności właśnie od niego.

deus ex human revolution, deus ex human revolution solucja, deus es human revolution directors cut solucja

Po naszej lewej mamy wolną rękę z racji braku części balkonowej, stąd udajemy się na prawo. Przesuwamy się do filaru, zaś po odejściu wartownika szybko przemieszczamy się za pokazany na screenie powyżej parawan. Strażnik ma tak zaprojektowaną trasę przejścia, iż nas tam nie wypatrzy, stąd zaczajamy się i wyczekujemy momentu, gdy żołnierz się odwróci, by go cicho zneutralizować. Odciągamy ciało za materiałową przeszkodę i w razie potrzeby zabieramy broń. Ruszamy przed siebie, ignorując biurka po prawej. Nie znajdziemy tam żadnych zapasów, dlatego dochodzimy do zakrętu i ukrywamy się za plakatem Elizy. Tego obszaru pilnuje drugi wartownik, więc ponownie czekamy na moment, gdy znajdzie się plecami do nas. Odciąganie ciała nie ma tutaj żadnego znaczenia. Nieco dalej zauważymy oparty o skrzynię po lewej karabin snajperski i zapas amunicji. To dobry pomysł na rozwiązanie siłowe i pozbycie się trzech wrogów z niższego poziomu. Ruszamy w stronę widocznego korytarza wiodącego w dół, uważając na fragmencie ze schodami po lewej, gdzie możemy znaleźć się w zasięgu pobliskiego strażnika.

deus ex human revolution, deus ex human revolution solucja, deus es human revolution directors cut solucja

Wybieramy korytarz, zaś za zakrętem czeka na nas pokazana na screenie powyżej kamera ochrony. Omijamy ją, po czym zauważamy po prawej okazję do przebicia się przez ścianę. Posiadacze stosownego wszczepu mogą skorzystać z okazji, dzięki czemu zdobędziemy 300 Punktów Doświadczenia. Skorzystanie z drabiny i rozwalenie kolejnej przeszkody to dodatkowe doświadczenie i okazja do zwiedzenia serwerowni. Ta ostatnia znajduje się jednak dużo powyżej poziomu, który nas interesuje, dlatego warto wrócić na właściwe piętro. Zaglądamy do pokoju po lewej, gdzie jeden z terminali komputerowych jest zabezpieczony hasłem. Złamanie zabezpieczeń drugiego poziomu lub wpisanie dumbass pozwoli nam na wyłączenie mijanej wcześniej kamery w korytarzu.

Wychodzimy i udajemy się na lewo do głównej sali na tym poziomie. Tego obszaru pilnuje trzech dzielnych wartowników oraz wieżyczka obronna. Wystrzegamy się zwłaszcza tej ostatniej, jednak liczne osłony powinny ułatwić nam przekradnięcie się do północno-zachodniego krańca mapy. Wybieramy ścieżkę po lewej zaraz za szybą i spokojnie docieramy na tyły studia. Tutaj możemy zgarnąć po drodze palmtop oraz moduł kredytowy. Blisko drogowskazu uważamy, bowiem możemy zostać wykryci przez żołnierza z ciężkim karabinem. Po przekroczeniu progu jesteśmy względnie bezpieczni. Przed skorzystaniem z drzwi warto zainteresować się możliwą do zniszczenia ścianą po lewej, jednak rozwalenie jej mogłoby zaalarmować pobliskich strażników, stąd na ten krok zdecydujemy się tylko wtedy, gdy mozolnie zneutralizowaliśmy całą okolicę.

deus ex human revolution, deus ex human revolution solucja, deus es human revolution directors cut solucja

Korzystamy z drzwi, zaś po chwili łączy się z nami Pritchard. Za zaliczenie tego etapu zgarniamy bazowe 2500 Punktów Doświadczenia i stosowny bonus w sytuacji, gdy pozostaliśmy niewykryci. Frank twierdzi, iż musimy wezwać kolejkę, co staje się naszym nowym celem głównym. Zalecam ostrożność przy pokonywaniu ostatnich schodów, bowiem najpewniej trafimy na obu strażników patrolujących ten obszar. Jeśli posiadamy ulepszenie pozwalające zaatakować dwóch przeciwników w jednym czasie, to teraz mamy okazję je przetestować. W przeciwnym razie czekamy, aż wartownicy rozejdą się, po czym wybieramy pierwszy korytarz po prawej. Idziemy za strażnikiem i ogłuszamy go nim ten dotrze do zakrętu. Po lewej zauważymy dwa pomieszczenia, w tym jedno zabezpieczone zamkiem. Otwieramy to ogólnodostępne i tam chowamy ciało. Nie ociągajmy się, bowiem wciąż nie jest bezpiecznie. Po dłuższej chwili w głównym korytarzu powinien pojawić się drugi najemnik, który nie powinien nas zauważyć. Możemy przeczekać w pokoju lub wspomóc się kamuflażem, po czym po cichu zaatakować od tyłu. Wracamy do wspomnianego wcześniej otwartego pomieszczenia i przetrząsamy wszystkie szafki, jak też zabieramy z ławki kredyty. Zauważymy, że jedna ze ścian może zostać zniszczona. Rozwalenie jej stwarza możliwość przedostania się do zamkniętego pokoju obok, jednak jeśli nie mamy stosownego ulepszenia lub wolimy pobawić się w hakowanie zamka trzeciego poziomu, to droga wolna. W razie kłopotów pozostaje wpisać kod dostępu 0068. Znajdziemy tam sporo amunicji do stojącego obok ciężkiego karabinu.

deus ex human revolution, deus ex human revolution solucja, deus es human revolution directors cut solucja

Sprawdzamy kolejny korytarz, wchodząc do pomieszczenia po lewej. Zabieramy z walizki amunicję, po czym wychodzimy na zewnątrz. Drugie drzwi w tym pomieszczeniu prowadzą na róg korytarza, jednak bezpieczniej skorzystać z tych, którymi się tu dostaliśmy. Docieramy do trzeciego korytarza. W jego rogu zauważymy, że następne pomieszczenie nie jest puste. Pokazaną powyżej sytuację komplikuje nie tyle obecność dwóch strażników, co zawieszona nad nimi kamera ochrony oraz wieżyczka obronna. Można ominąć te zabezpieczenia za pomocą kamuflażu, jednak w ogólnym rozrachunku utrudni nam to sprawę, stąd proponuję w pierwszej kolejności zająć się mechanicznym obrońcą. Wybieramy krótki korytarz przy oknach wiodący w stronę automatu z napojami. Można go przesunąć, dzięki czemu odnajdziemy wejście do tunelu wentylacyjnego. Wyjście z niego zaprowadzi nas na tyły strzeżonego pomieszczenia z przyciskiem windy. Zauważymy terminal drugiego poziomu. Próba hakowania od razu najpewniej zostanie zauważona, więc możemy spróbować przenieść okoliczne skrzynie, aby stworzyć zaporę, lub wpisać od razu hasło dostępu macro. Najbezpieczniej w trakcie tej czynności uruchomić kamuflaż, bez którego próba hakowania spowoduje szybkie wykrycie. Możemy wyłączyć wieżyczkę. Jeśli nie zależy nam na przejściu gry bez ofiar, to dobrze ustawić ją na przeciwników, co za moment bardzo nam się przyda.

deus ex human revolution, deus ex human revolution solucja, deus es human revolution directors cut solucja

Uważając na kamerę, wciskamy przycisk panelu przy drzwiach, po czym szybko wracamy do komputera dezaktywującego wieżyczkę i wspinamy się po pobliskiej drabinie na balkoniki. Zdobywamy 2500 Punktów Doświadczenia oraz stosowny bonus w przypadku pozostania niezauważonym. Pritchard ostrzega nas, że przyjazd kolejki zajmie trochę czasu, zaś po chwili do pomieszczenia zaczną napływać przeciwnicy. Czekamy grzecznie za balustradą i monitorujemy jedynie poczynania pojedynczego wartownika, który zmierza w naszą stronę. Pozbywamy się go po cichu. Na dole znajdziemy jeszcze czterech, więc najprościej poczekać jeszcze chwilę, aż Pritchard ogłosi przyjazd kolejki. Zgarniamy kolejne 2500 Punktów Doświadczenia. Możemy teraz przedostać się po balkoniku na zewnątrz, obejść pomieszczenie i wejść do środka w pobliżu kratki wentylacyjnej. Wystarczy posłużyć się kamuflażem i zignorować wrogów, szybko pakując się do środka i korzystając z panelu na ścianie. Jeśli zależy nam na unieszkodliwieniu reszty, to warto skorzystać ze składziku min i połączyć je z granatami gazowymi, zaś ciała już zdjętych celów chować w przewodach wentylacyjnych. Bez względu na wybrany sposób, zjeżdżamy kolejką w dół. Łączy się z nami Pritchard, który twierdzi, że pani Cassan najpewniej nadawała z piwnicy budynku. Nasz nowy cel to zbadanie pokoju 802-11.

deus ex human revolution, deus ex human revolution solucja, deus es human revolution directors cut solucja

Dotarcie na nowy poziom zajmie nam chwilę, dlatego wykorzystajmy wolny czas do odnowienia baterii i załadowania broni. Po otwarciu drzwi przechodzimy od razu do osłony, bowiem po prawej znajduje się pokazana powyżej kamera ochrony, zaś po paru chwilach w pomieszczeniu pojawi się dwóch wartowników. Jeśli mamy dodatkowe baterie i wykupiony "Dopalacz refleksu", to warto na nich zaczekać, włączyć kamuflaż i pozbyć się od tyłu obu naraz. Co prawda kamera wejdzie w tryb zaniepokojenia, jednak szybko uciekamy z jej pola widzenia. W przeciwnym razie warto wrócić do wagonika kolejki i tam przeczekać ich rozmowę, bowiem przeciwnicy w końcu rozejdą się, dzięki czemu obszaru będzie pilnować tylko jeden z nich. Przed nami dwa sposoby na przedostanie się przez pobliską zaporę laserową, przy czym każdy będzie od nas wymagał odmiennego podejścia.

  • Zniszczenie ściany

Najprostsza metoda, która pozwoli nam uniknąć niepotrzebnej walki i skradania się. Problem polega na tym, iż wymaga ulepszenia pozwalającego na przebijanie się przez ściany, więc jeśli jeszcze go nie wykupiliście, to najwyższa pora nadrobić braki. Stosowne miejsce znajduje się na lewo od kamery ochrony i pokazałem je także na screenie poniżej.

deus ex human revolution, deus ex human revolution solucja, deus es human revolution directors cut solucja

Pamiętajmy, by za demolkę zabrać się wtedy, gdy w pomieszczeniu nikogo nie ma, a więc od razu po przybyciu kolejki, bądź też po uprzednim pozbyciu się strażnika, gdyż hałas może zwabić sąsiedniego wartownika i popsuć cichą infiltrację. Wąskie przejście w klatce wentylacyjnej zaprowadzi nas do wnętrza kompleksu. Na rozwidleniu skręcamy w prawo, dzięki czemu lądujemy obok rzeźby w kształcie otwartej dłoni.

  • Neutralizacja zapory

Rozwiązanie dużo trudniejsze od poprzedniego, bowiem będzie od nas wymagać dobrych zdolności skradania się. Przede wszystkim powinniśmy mieć na względzie kamerę ochrony po prawej. Z tego miejsca nie ma szans na wyłączenie jej, więc pozostaje nam co najwyżej ręczne budowanie barykad osłaniających lub ostrożne przemieszczanie się w okolicach konsoli. Jeżeli wcześniej nie zajęliśmy się strażnikiem, to postarajmy się go szybko wyeliminować w taki sposób, by ciało nie znalazło się w zasięgu kamery ochrony. Tak zabezpieczywszy obszar, możemy przystąpić do próby rozwiązania kłopotliwej kwestii blokującej przejście dalej zapory laserowej.

deus ex human revolution, deus ex human revolution solucja, deus es human revolution directors cut solucja

Na kanapie pokazanej powyżej znajdziemy palmtop, jednak nasz cel to konsola na prawo od zapory. Posiada zabezpieczenie raptem pierwszego poziomu, jednak zbyt długi pobyt tutaj bez kamuflażu kończy się wykryciem przez kamerę ochrony, więc jeżeli nie mamy zamiaru korzystać z urządzenia AUD i szkoda nam baterii na ukrywanie się, to najprościej będzie wpisać 2999. Możemy także wykorzystać sztuczkę, czyli przejść z użyciem niewidzialności bądź zaczaić się i iść za strażnikiem, bowiem w jego najbliższym towarzystwie promienie nie działają. Po drugiej stronie jesteśmy bezpieczni, mogąc podziwiać ciekawą rzeźbę w kształcie otwartej dłoni.

Bez względu na obrany sposób, na rozwidleniu korytarza proponuję udać się wpierw w prawo. Opróżniamy zawartość szuflad, zabieramy palmtopa oraz amunicję i interesujemy się terminalem komputerowym po lewej w głębi. Nie posiada on żadnego zabezpieczenia i wyłącza dwie kamery – mijaną wcześniej nieopodal zapory laserowej, jak i drugą, tuż za drugim wyjściem z pomieszczenia. Właśnie te drugie drzwi otwieramy, co powinno zainteresować patrolującego pobliski korytarz. Pozbywamy się strażnika, po czym korzystamy z pobliskich schodów prowadzących na wyższy poziom.

deus ex human revolution, deus ex human revolution solucja, deus es human revolution directors cut solucja

Długi korytarz patroluje samotny mechaniczny strażnik, zaś na końcu drogi zauważymy czujną kamerę ochrony. Wykorzystujemy filarek po prawej, po czym wślizgujemy się do pokoju po tej samej stronie. Zamykamy drzwi i możemy czuć się względnie bezpiecznie. Zaglądamy do obu szuflad biurka oraz niezabezpieczonego terminalu komputerowego, dzięki czemu poznajemy hasło przydatne w pobliskiej zbrojowni. W odpowiednim momencie wracamy na korytarz, po czym możemy wykorzystać pomieszczenie zaraz za kamerą, gdzie schowamy się przed strażnikiem. Obserwując kamerę wybieramy odpowiedni moment, by dostać się do zbrojowni (Armory) tuż za zakrętem po prawej. Terminal komputerowy posiada zabezpieczenie czwartego stopnia, jednak powinniśmy posiadać właściwe hasło titom. Wyłączamy pobliską kamerę oraz dezaktywujemy patrolującego korytarz robota. Warto spojrzeć za siebie, gdzie zauważymy drzwi do zbrojowni. Także i ta przeszkoda wymaga złamania szyfru (również czwarty poziom), ale równie dobrze możemy wklepać w konsoli 1980. W środku znajdziemy dużo amunicji, dwa karabiny oraz ulepszenie do broni. Gdy zabierzemy wszystkie interesujące nas zasoby, wychodzimy i udajemy się w prawo, docierając do kolejnych drzwi.

deus ex human revolution, deus ex human revolution solucja, deus es human revolution directors cut solucja

Chowamy się za barierką po lewej, zauważając pokazanych powyżej strażników. Nasz cel to przejście przez korytarz, więc możemy posłużyć się kamuflażem, jednak jeśli zależy nam na dodatkowych Punktach Doświadczenia, to warto włożyć trochę wysiłku i wpierw pozbyć się strażnika najbliżej nas. Ten powinien oprzeć się o barierkę, więc ogłuszenie go to czysta formalność. Musimy jedynie uważać, by nie znaleźć się w zasięgu wzroku jego kompana z dalszego planu. Jego także się pozbywamy, dzięki czemu balkon można uznać za bezpieczny. Dopiero teraz zaglądamy do przeszklonego pomieszczenia po lewej od miejsca startowego pokazanego powyżej, gdzie zauważymy terminal komputerowy. Łamiemy zabezpieczenia trzeciego poziomu lub wpisujemy daedalus. Mając dostęp, wyłączamy robota bojowego z poziomu poniżej, jak też dezaktywujemy dwie kamery ochrony. Na zachód od tego miejsca znajduje się drugie pomieszczenie, które wygląda na salą konferencyjną. Zabieramy ze stołu palmtop z hasłem, którego użyliśmy wcześniej w zbrojowni, jak też zaglądamy do licznych szuflad. Wychodzimy na korytarz i idziemy w stronę schodów. Tuż przed nimi natkniemy się na jeszcze jedno pomieszczenie, jednak nie ma sensu tam zaglądać, bowiem dane nam będzie jedynie przeczytać nic nie wnoszące do fabuły wiadomości e-mail.

deus ex human revolution, deus ex human revolution solucja, deus es human revolution directors cut solucja

Pora skorzystać ze schodów. O ile nie nastawiliśmy maszyny bojowej na przeciwników, to czeka nas teraz oczyszczenie niższego poziomu. Jak pokazałem powyżej, przed nam dwóch strażników, chociaż w głębi czai się jeszcze jeden. Na początek jednak zajmijmy się wspomnianą parą, co nie powinno sprawić trudności z racji nieaktywnych kamer oraz z uwagi na fakt, iż chodzącą pojedynczo, przez co stanowią łatwy cel. Na deser zostawiamy sobie trzeciego wartownika w głębi, do którego przedostaniemy się szybko dzięki licznym zasłonom. Gdy już się z nim uporamy, proponuję dokonać dokładnych oględzin tego poziomu, bowiem w szufladach ukryto dodatkową gotówkę i odrobinę amunicji. Napotykane komputery są pozabezpieczane hasłami dostępu, więc najprościej będzie posłużyć się naszą ściągawką. Pora skupić wzrok na podwójnych drzwiach w południowo-zachodnim rogu pomieszczenia. Obok znajduje się drogowskaz kierujący do poszukiwanego pokoju 802-11, więc trudno je przegapić. Kamerą ochrony tuż nad nimi nie musimy się przejmować, bowiem dezaktywowaliśmy ją już wcześniej.

deus ex human revolution, deus ex human revolution solucja, deus es human revolution directors cut solucja

Miejmy się na baczności, bowiem schody zabezpieczono poprzez zainstalowanie min na ścianie zarówno z prawej, jak i lewej strony. Pozostaje nam standardowa i żmudna próba rozbrojenia lub znalezienie interaktywnego przedmiotu i rzucenie nim w stronę zabezpieczenia, co wywoła kontrolowany przez nas wybuch unieszkodliwiający ładunek. Najkorzystniej jest je zabrać dla siebie, by następnie sprzedać z zyskiem. Za zakrętem nie ma już dodatkowych zabezpieczeń, dlatego schodzimy w dół. Przed nami kolejny poziom, w którym możemy zachować się na jeden z trzech sposobów.

  • Zniszczenie ściany

Przede wszystkim pamiętajmy, że korytarz jest strzeżony przez mechanicznego i organicznego strażnika, przez co lepiej w tym miejscu nie zatrzymywać się zbyt długo. Jeśli posiadamy wszczep pozwalający na rozwalenie ściany, to zaraz po prawej zauważymy słabszy fragment muru. Dźwięk może zwabić strażników po lewej, dlatego upewnijmy się, że ci ostatni oddalili się od nas.

deus ex human revolution, deus ex human revolution solucja, deus es human revolution directors cut solucja

Zdobywamy 300 Punktów Doświadczenia za dotarcie do ukrytego pomieszczenia. Korzystamy z wejścia do szybu po prawej, który prowadzi nas bezpiecznie do północnej części poziomu. Pierwsze rozwidlenie jest pozorne, bowiem możemy udać się jedyną drogą, zaś na drugim warto wybrać przejście po prawej, dzięki czemu dotrzemy do zamkniętego pomieszczenia biurowego. W środku zabieramy zawartość szuflad, jak też zaglądamy do dwóch szaf po prawej. Terminal komputerowy jest niezabezpieczony, jednak znajdują się na nim jedynie dwie wiadomości e-mail bez haseł. Wracamy do tunelu, po czym kontynuujemy naszą wędrówkę na północ.

Kolejne rozwidlenie w prawo to następne biuro. Wygląda bardzo podobnie do poprzedniego, więc raz jeszcze zaglądamy do szuflad oraz koniecznie czytamy zawartość czytnika e-book na kanapie po lewej. Terminal komputerowy posiada zabezpieczenie trzeciego poziomu, ale równie dobrze możemy posłużyć się zdobytym z pobliskiej szuflady hasłem, czyli wpisać widget. Zdobędziemy kolejne hasło dostępu. Na tym kończy się nasza wycieczka tunelem, bowiem w końcu trzeba będzie wyjść na korytarz i udać się w lewo, mając na plecach jedną z kamer ochrony.

  • Główny korytarz

Rozwiązanie dla twardzieli lub tych, którzy preferują trudniejsze rozwiązania i chcą jak najszybciej przejść do kolejnego etapu zadania. Przede wszystkim pamiętajmy, że korytarza pilnuje robot, kamera ochrony oraz czający się w głębi ciężko uzbrojony wartownik.

deus ex human revolution, deus ex human revolution solucja, deus es human revolution directors cut solucja

Mechanicznego strażnika wystarczy na początek przeczekać. Jeśli dobrze wymierzymy moment, to powinniśmy szybko dotrzeć do pomieszczenia po prawej, gdzie przesiaduje organiczny wartownik. Gorąco zalecam użycie kamuflażu, dzięki czemu jeszcze łatwiej pozbyć się zagrożenia. Zamykamy drzwi, by nie zainteresować robota, po czym pozostaje nam swobodna eksploracja tego pomieszczenia. W szufladach znajdziemy odrobinę gotówki, jednak interesują nas przede wszystkim terminale komputerowe. Ten z loginem mgrace nie zawiera nic ciekawego, dlatego przeszukujemy przede wszystkim południową część pokoju. Zauważamy niezabezpieczony komputer przy ścianie (z kodem 0101 do biura po drugiej stronie korytarza), jednak najważniejsze miejsce znajduje się naprzeciwko, za szybami. Istoty element tutejszego wyposażenia to interaktywny komputer z zabezpieczeniami trzeciego poziomu. Wystarczy je przełamać lub wpisać diode, dzięki czemu dezaktywujemy zarówno robota, jak i dwie kamery ochrony. Teraz wystarczy wrócić na korytarz i iść za znacznikiem zadania w stronę drzwi na północy.

  • Droga na wschód

W pierwszej kolejności nie wchodzimy do korytarza pilnowanego przez robota, lecz omijamy go i niczym Marius z pewnej znanej gry udajemy się na wschód. Wchodzimy do pierwszego pomieszczenia po lewej. Zgodnie ze wskazówkami zawartymi w opisie poprzedniej metody, interesuje nas komputer za szybami, gdzie będziemy mogli wyłączyć okoliczne zabezpieczenia. Uważamy na opancerzonego przeciwnika w pokoju, jednak jest sam a my możemy schować się za licznymi osłonami, dzięki czemu dokonamy cichego unieszkodliwienia. Teraz wystarczy przedostać się na główny korytarz, z możliwą eksploracją biura po lewej.

deus ex human revolution, deus ex human revolution solucja, deus es human revolution directors cut solucja

Drzwi na północy mają zabezpieczenie trzeciego poziomu. Możemy spróbować je przełamać lub wpisać po prostu kod dostępu 8021. Trzecie rozwiązanie to korytarz po prawej, który prowadzi na wschód. Docieramy do pokazanego na screenie powyżej pomieszczenia, patrolowanego przez dwóch strażników oraz kamerę w prawym rogu. Pierwszego z oponentów możemy zwabić bliżej drzwi. Odciągamy ciało, po czym przytulamy się do barierki na wprost od wejścia. Drugi z oponentów nie zajrzy za nią, stąd w dogodnym momencie, najlepiej z użyciem kamuflażu, przeskakujemy do przesuwnych drzwi po lewej, szybko pakując się do środka. Zauważamy terminal komputerowy. Obok niego leży laptop z hasłem niezbędnym na wcześniejszym etapie, więc teraz jest nam ono niepotrzebne. Zabieramy się za główne danie, które posiada zabezpieczenia trzeciego poziomu. Hakerzy łatwo sobie z nim poradzą, jednak mniej wprawni gracze mogą posłużyć się gotowym hasłem spitfire. Mając dostęp do systemów, wyłączamy dwie kamery ochrony.

Jeżeli posiadamy wszczep pozwalający przebijać się przez ściany, to nie wracamy do poprzedniego pomieszczenia, lecz wchodzimy schodami do kolejnego, gdzie zobaczymy ładną projekcję świateł. Na lewo od niej zauważymy słabszy fragment muru. Robimy dziurę, zaś potem idziemy prosto do poszukiwanego pokoju. Jeżeli dotąd nie inwestowaliśmy w tego typu ulepszenie, to pozostaje wrócić do poprzedniego pomieszczenia i pozbyć się drugiego strażnika. Przeszukujemy całe pomieszczenie, po czym wybieramy północne drzwi. W rogu korytarza czai się kolejna kamera, jednak pozostaje nieruchoma po tym, jak wyłączyliśmy ją przy terminalu. Docieramy do zamkniętych drzwi, więc jeśli nadal wzbraniamy się przed skorzystaniem z gotowej kombinacji 8021, czyli tej samej, której mogliśmy użyć od razu na północnych drzwiach, to po prawej znajduje się wejście do tunelu wentylacyjnego. Korzystamy z niego, dzięki czemu meldujemy się pod poszukiwanymi drzwiami. Warto zajrzeć do znajdującej się na lewo od nich zbrojowni i zabrać cały ciężki sprzęt, bowiem przed nami kolejna walka z bossem.

deus ex human revolution, deus ex human revolution solucja, deus es human revolution directors cut solucja

Odpowiednio przygotowaniu i zmotywowani, otwieramy wpierw pierwsze, następnie drugie drzwi, co doprowadza do wyświetlenia cut-scenki. Okazuje się, że poszukiwana przez nas Eliza nie jest nawet człowiekiem, lecz Sztuczną Inteligencją, która działa na cudze zlecenie. Nie mija sporo czasu, aż pojawia się jeden z jej nadzorców – mocno naszpikowana ulepszeniami najemniczka Yelena Fedorowa, którą widzieliśmy pod koniec naszego pobytu w Highland Park. W ten sposób filmik kończy się, zaś nam pozostaje silny przeciwnik do pokonania.

Podobnie jak w przypadku Barretta, nie musimy martwić się o to, iż zabijając kobietę tracimy szansę na osiągnięcie przyznawane za przejście gry bez ofiar, bowiem pojedynki z bossami są tutaj wyjątkiem. Przede wszystkim skupmy się na eksploracji okrągłego pomieszczenia, w którym przyjdzie nam walczyć. W podstawowej wersji gry mogliśmy poruszać się jedynie po tym obszarze, co oznaczało, że musieliśmy unikać dobrze wyposażonej Yeleny. Nasz przeciwnik stosuje kamuflaż i zdecydowanie odradzam próby ataku od tyłu. Warto wystrzegać się walki na krótki dystans, bowiem Fedorowa potrafi mocno przetrzepać skórę.

deus ex human revolution, deus ex human revolution solucja, deus es human revolution directors cut solucja

Powinniśmy rozejrzeć się za panelem otwierającym drzwi na drugi poziom. Stosowny kod dostępu to 5945 – polecam wpisać go bez próby hakowania, na którą najzwyczajniej w świecie szkoda czasu. Na piętrze znajdziemy zawory gazowe, których działanie osłabi Fedorową. Niestety, najemniczka także może dotrzeć na piętro, przez co możemy zostać zmuszeni do ucieczki. Wtedy biada tym, którzy nie posiadają ulepszenia Zaimplementowana oddycharka. Warto także zniszczyć jedną ze ścian, jednak szybki przeskok na główny poziom bez systemu lądowania "Ikar" to bardzo, bardzo zły pomysł. Pamiętajmy, że podłoga na pietrze jest przezroczysta, więc zauważymy nadciągającą w naszą stronę Yelenę. Na samym środku pokoju znajdziemy terminal komputerowy, jednak skrywają go lasery. Możemy je wyłączyć korzystając z panelu na ścianie lub niszcząc znajdujący się tuż obok słabszy kawałek muru, który skrywa wyłącznik prądu. Teraz pozostaje pokonać trzeci poziom zabezpieczeń, dzięki czemu zyskamy dostęp do wieżyczek. Ustawiamy je tak, by atakowały przeciwników.

Bardziej tradycyjna taktyka zwycięstwa zakłada ostrzelanie dużych generatorów prądu na ścianach, co przyda się w sytuacji, gdy wykupiliśmy Tarczę EMP. Zdezorientowana kobieta to łatwy cel, więc tylko wtedy możemy podejść do niej naprawdę blisko. Ostatecznie, pozostaje wciąż pozostawać w ruchu i mieć na orędziu wyrzutnię rakiet lub ciężki karabin. O zbliżaniu się Yeleny poinformuje nas Eliza, więc wykorzystajmy wszystkie jej ostrzeżenia. Ewentualne braki w amunicji uzupełnimy zaglądając do szafek rozmieszczonych na głównym poziomie co kilka metrów.

deus ex human revolution, deus ex human revolution solucja, deus es human revolution directors cut solucja

Zwycięstwo zostaje wynagrodzone kolejną cut-scenką, na której oglądamy ostatnie chwile Fedorowej. Eliza wyjawia nam udział Sandovala, który sprzymierzył się z dowódcą najemników, którego spotkaliśmy już w Highland Park. SI radzi nie ufać nikomu i porozmawiać z Dawidem Sarifem. Komputer wskazuje nam drogę wyjścia z budynku. Odzyskujemy kontrolę nad Adamem, zaś za zwycięstwo inkasujemy 2500 Punktów Doświadczenia. Przeszukujemy ciało Yeleny, skąd zdobywamy kredyty i Amunicję "Tajfun". Możemy także zaopiekować się jej dwoma karabinami maszynowymi. Jeśli do tej pory nie zebraliśmy całej amunicji z okolicznych szafek, to warto to zrobić. Gdy czujemy się gotowi do dalszej drogi, korzystamy z przejścia na południu, które prowadzi wprost do lądowiska, gdzie po chwili zjawia się Malik. Wchodzimy w interakcję z helikopterem, co inicjuje rozmowę z panią pilot. Wyrażamy chęć powrotu do domu, dzięki czemu kończymy naszą wizytę w Montrealu i zdobywamy 750 Punktów Doświadczenia.

«
Strona: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
»

Komentarze

0
·
Używanie spolszczenia wyłącza osiągnięcia ?
0
·
Nie wyłącza, przynajmniej ja tak miałem.

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...