posiadlosc

Deus Ex: Human Revolution – Director's Cut

281 minut czytania

Detroit

deus ex,deus ex: human revolution,human revolution

Wreszcie mamy okazję odpocząć od zamkniętych lokacji i skupić się na eksploracji świata. Z drobnymi wyjątkami, aż do Singapuru solucja zostanie podzielona na wątek główny i osobno opisane zadania poboczne. Ten rozdział gry rozgrywać się będzie w Detroit.

Detroit – wątek główny · Detroit – zadania poboczne

Detroit – wątek główny

Po rozmowie z Dawidem, otrzymujemy dwa zadania główne. Kolejność ich wykonania nie ma żadnego znaczenia, jednak polecam wpierw udać się na badania do kliniki LIMB, gdzie będziemy mogli ulepszyć swoją postać.

W biurze szefa nie ma nic poza najnowszym wydaniem gazety, więc wychodzimy przez jedyne drzwi. Po prawej siedzi sekretarka Dawida, czyli Atena. Rozmowa z nią nie jest obowiązkowa, stąd możemy od razu wskoczyć do windy, która po wciśnięciu jedynego przycisku automatycznie zabierze nas na niższe piętro. Po wyjściu z niej usłyszymy komunikat wzywający Jensena do jego biura. Udając się tam zainicjujemy zadanie poboczne Mniejsze zła oraz Przysługa za przysługę.

Odwiedziny w klinice LIMB

deus ex,deus ex: human revolution,human revolution

Nasz cel znajduje się poza budynkiem Sarif Industries, z którego musimy się teraz wydostać. Schody znajdują się w południowej części każdego piętra, zaś potem mijamy Cindy i korzystamy z pilnowanych przez dwóch funkcjonariuszy drzwi prowadzących na ulicę. Gra automatycznie inicjuje rozmowę z Cassandrą Reed, która chce, byśmy poznali szczegóły śmierci jej córki. Zgoda oznacza rozpoczęcie zadania pobocznego Matczyne więzi. Powyższa mapa pokazuje położenie kliniki LIMB. Najprościej udać się na rozwidleniu dróg w lewo i podążać ulicą na północ, zaglądając do każdego ze śmietników, skąd wyciągniemy kilka ciekawych przedmiotów. Nie musimy się martwić o przejeżdżające samochody, zaś napotykani ludzie nie mają nam nic ciekawego do powiedzenia. Budynek kliniki zauważymy po prawej.

deus ex,deus ex: human revolution,human revolution

Zaraz po wejściu do środka gra wyświetli krótką cut-scenkę, zaś potem będziemy świadkami rozmowy Jensena z dr Verą Marcovic. Kobieta stwierdzi, iż nie potrzebujemy zastrzyków z neuropozyny, gdyż nasze ulepszenia przyjęły się zaskakująco dobrze. Pani doktor opowie nam o zestawach Praxis i pozwoli skorzystać ze sklepu. Otrzymamy trochę gotówki, którą najlepiej wydać na dodatkowy zestaw, dzięki któremu będziemy mogli "zamontować" nowe ulepszenia bez wymogu zdobycia kolejnego poziomu. Fani strzelania docenią z pewnością stymulant podnoszący maksymalny poziom zdrowia. Wszelkie ulepszenia uaktywniamy z poziomu ekwipunku. Bez względu na zakup, inkasujemy 1000 Punktów Doświadczenia za wykonanie zadania. Będziemy mogli tu wrócić później pamiętając, iż dostęp do sklepu uzyskamy po każdorazowym zainicjowaniu rozmowy z lekarką.

Przed wyjściem na zewnątrz warto rozejrzeć się po klinice. Na stolikach po lewej od Marcovic znajdziemy dwa czytniki e-book, zaś trzeci z nich znajduje się w głębi korytarza prowadzącego do sal operacyjnych, do którego dostaniemy się jedynymi interaktywnymi drzwiami. Przejrzenie zawartości wszystkich trzech urządzeń to dodatkowe Punkty Doświadczenia.

Śledztwo w sprawie terrorysty-samobójcy

Zajmiemy się teraz drugim zadaniem, które zlecił nam Dawid Sarif. Musimy dostać się na posterunek policji a następnie do kostnicy, by zbadać ciało ulepszonego terrorysty, który zabił się na naszych oczach podczas infiltracji zakładu produkcyjnego.

deus ex,deus ex: human revolution,human revolution

Wychodzimy z kliniki o własnych siłach, słuchając po drodze narzekań jednego z lekarzy, który nie czuje się bezpieczny. Aktywujemy drzwi, by po chwili ponownie wylądować na ulicach Detroit. Automatycznie łączy się z nami Adam. Reakcja szefa jest uzależniona od tego, czy dokonaliśmy jakichś zakupów, jednak Sarif szanuje nasz wybór. Chce, byśmy jak najszybciej udali się na posterunek policji, który znajduje się na północny-wschód od nas. Pieszą wędrówkę rozpoczynamy od przejścia na północ główną drogą, zaś przy pierwszym zakręcie należy skręcić na schody po lewej, które zaprowadzą nas do głównej stacji (central station). Ten fragment lokacji jest wybitnie liniowy, stąd podążamy przed siebie jedyną dostępną drogą, korzystając z ruchomych schodów. W końcu ponownie znajdziemy się na zewnątrz, skąd już widać plac nieopodal posterunku.

deus ex,deus ex: human revolution,human revolution

Strefa ogólnodostępna to hol, gdzie nie znajdziemy niczego ciekawego. Przejścia do kostnicy strzegą zamknięte drzwi, stąd dla zdobycia rdzenia będziemy musieli wykorzystać jeden z trzech różnych sposobów, przy czym jeden z nich jest zdecydowanie korzystniejszy od pozostałych.

  • Przekonanie policjanta

Tę metodę można uznać za najlepszą, jednak dużym ułatwieniem będzie wcześniejsze wykupienie "Wzmacniacza społecznego", czyli pierwszego od lewej ulepszenia głowy Jensena. Z jego pomocą prościej nam będzie wybadać nastawienie rozmówcy – a co za tym idzie – dopasować postawę podczas konwersacji do konkretnej osoby. Wchodzimy do lobby i kierujemy się w stronę siedzącego po lewej w dyżurce policjanta.

deus ex,deus ex: human revolution,human revolution

Wayne Haas to dawny dowódca oddziału SWAT i stary znajomy Jensena. Mimo upływu lat, wciąż obwinia Adama za degradację do roli zwykłego policjanta pracującego za biurkiem. Z tej racji będziemy musieli go przekonać do tego, by wpuścił nas do kostnicy. Przed rozmową koniecznie zapisujemy grę, po czym zaczepiamy mężczyznę. Najlepsza metoda to trzymać się wciąż tej samej postawy. Możemy Haasa podejść na litość (odpuszczenie) lub brutalnie sprowadzić na ziemię (zmiażdżenie). W pierwszym przypadku będzie chciał zostać sam, zaś druga opcja sprawi, iż kostnica stanie otworem, jednak dawny członek SWAT obieca, że jeszcze nam się odpłaci. W przypadku posiadania wspomnianego wcześniej ulepszenia, możemy użyć feromonów odpowiednich do typu osobowości. Dzięki temu dowiemy się, że Wayne łyka zakazane środki.

deus ex,deus ex: human revolution,human revolution

Jeśli nam się uda, to zyskujemy 1000 Punktów Doświadczenia (w przypadku porażki jest to jedynie 100 PD). Bez obaw podchodzimy do strażnika przy drzwiach prowadzących do dalszej części komisariatu. Możemy trochę pomyszkować w środku, jednak uważamy, by nie uczęszczać do stref zamkniętych i opuszczać je natychmiast po wezwaniu policjanta. Wpierw zaglądamy do pomieszczenia na prawo, skąd zabieramy palmtop z kodem dostępu do laboratorium balistycznego. Wracamy w stronę strzeżonych drzwi i kierujemy się zgodnie z oznaczeniami prowadzącymi do kostnicy (morgue). W atrium zabieramy zawartość szuflad i udajemy się na zachód, otwieramy drzwi, zaś potem wskakujemy do znajdującego się na wprost nas otworu wentylacyjnego, dzięki czemu zdobędziemy odrobinę Punktów Doświadczenia. Kostnica znajduje się na niższym poziomie, do którego dotrzemy schodami lub za pomocą windy.

  • Przejście kanałami

Jeśli nie udało nam się przekonać Haasa bądź bardziej odpowiada nam skradanie się, pozostaje przejście przez kanały. Wpierw musimy odnaleźć interaktywną studzienkę, której należy wypatrywać na zachód od posterunku, nieopodal schodów prowadzących na stację kolejki.

deus ex,deus ex: human revolution,human revolution

Na początku spotykamy kilku bezdomnych, którzy nie stanowią żadnego zagrożenia. Zaczepianie ich jest jedynie stratą czasu, stąd od razu podchodzimy do pokazanej powyżej barierki, gdzie zauważamy groźne wyładowania elektryczne. Warto w tym miejscu zapisać grę, bowiem za chwilę pojawią się kłopoty. Ostrożnie schodzimy w dół. Musimy pamiętać o tym, że każdy kontakt z wodą kończy się wczytywaniem stanu gry, stąd pilnujemy się, aby przypadkiem nie spaść w dół. Za pierwszym zakrętem znajdziemy na mostku z początku neutralnego mężczyznę, który mówi, byśmy się stąd wynieśli. Ignorujemy tę prośbę i podchodzimy bliżej, wyciągając broń i strzelając. Najlepiej sprawdzi się broń do ogłuszania, dzięki czemu nie zaalarmujemy czających się za następnym zakrętem oponentów. Najprościej zaczekać, aż rzeczona dwójka się rozejdzie, po czym szybko ostrzelać tego siedzącego po lewej. Jeżeli zdecydujemy się na ciche ogłuszenie, to jego towarzysz się nie zorientuje i nie będzie nawet wiedział, kiedy znajdziemy się za jego plecami. Przy pierwszej okazji skręcamy w prawo, mijamy pudła, po czym raz jeszcze na wschód, gdzie na końcu krótkiego korytarza zauważamy drabinę.

deus ex,deus ex: human revolution,human revolution

Wchodzimy na wyższy poziom. Na ścianie znajdziemy wyłącznik prądu, dzięki któremu pozbędziemy się wyładowań elektrycznych na początku kanałów. Drzwi są zamknięte, dlatego wpierw musimy skorzystać z panelu po lewej. Wystarczy włamać się (trzeci poziom zabezpieczeń) lub od razu wstukać w panelu konsoli właściwy kod – 2599. Trafiamy od razu na poziom, na którym znajduje się poszukiwana przez nas kostnica. To jednak nie oznacza wcale końca kłopotów, bowiem musimy jeszcze uporać się z kilkoma systemami bezpieczeństwa. Na pierwszy ogień idzie konsola sterująca zaporą laserową. Hakowanie wymaga drugiego poziomu, jednak równie dobrze mogliśmy zdobyć kod dostępu z jednego z komputerów na posterunku i teraz z niego skorzystać – mowa tutaj o 7366. Wybieramy opcję dezaktywacji zapory laserowej. Pozostaje przejść poza czujnym wzrokiem kamery bezpieczeństwa, bowiem rozwalenie jej automatycznie wszczyna alarm. Drzwi prowadzące do kostnicy znajdują się na końcu korytarza.

  • Przejście klatką schodową

Trzeci sposób przejścia przez posterunek policji jest zdecydowanie najtrudniejszy i będzie od nas wymagać sporo uwagi oraz zainwestowania punktów Praxis w określone ulepszenia. Mamy do wyboru dwie ścieżki – skok przez siatkę lub przejście korytarzem z wyładowaniami elektrycznymi.

deus ex,deus ex: human revolution,human revolution

Wykupujemy pierwsze dostępne ulepszenie nóg, dzięki czemu automatycznie zyskujemy możliwość skakania na 3 metry wzwyż. Szukamy siatki i stojącego tuż obok niej policjanta na zachód od głównego wejścia do komisariatu. Wchodzimy na skrzynię bliżej ogrodzenia a z niej po kilku próbach wskoczymy na ogrodzenie. Teraz idziemy przed siebie i zauważamy drabinkę. Możemy podskoczyć i od razu się jej chwycić, bądź podsunąć sobie jedną ze skrzyń. W ten sposób docieramy do zamkniętych drzwi po prawej. Równie dobrze pozostaje opcja przedostania się kanałami, bowiem interaktywna pokrywa znajduje się tuż obok ogniska z menelami. Wspinamy się po drabince i zauważamy drzwi. Otwarcie elektronicznego zamka będzie wymagało złamania zabezpieczenia drugiego poziomu. Jeśli mamy z tym problemy, to pozostaje wpisanie 1966 lub dłuższa wspinaczka na samą górę i skorzystanie z klatki wentylacyjnej po prawej, chociaż to oznacza trochę trudniejszą drogę.

deus ex,deus ex: human revolution,human revolution

Znajdujemy się na drugim piętrze komendy. Za zakrętem zauważamy po lewej kratkę wentylacyjną, dzięki której dotrzemy do jednego z biur. Radzę nie próbować przejścia przez zaporę laserową. Wchodzimy do dostępnego pomieszczenia. Zgarniamy e-booka i moduł kredytowy z biurka, jak też zaglądamy między książki, by zdobyć kod potrzebny do otwarcia kostnicy. Za komputerem zauważamy panel, dzięki któremu pozbędziemy się problemu z laserami. Magiczne cztery cyfry to 7668. Fani dużej ilości krwi powinni szybem wentylacyjnym dotrzeć do pokoju obok zbrojowni. Zamknięte drzwi otworzymy po włamaniu się do komputera, jako hasło wpisując patriotism. W środku zgarniemy karabin bojowy oraz spore ilości amunicji. Reszta drogi to mozolne przedzieranie się siłą lub korzystanie z kamuflażu, by przemieszczać się obok nieświadomych wrogów. Drzwi do kostnicy będą zamknięte, ale problem ten rozwiązuje wstukanie kodu 9212.

deus ex,deus ex: human revolution,human revolution

Innym sposobem dotarcia do klatki schodowej będzie skorzystanie z bocznego wejścia na zachód od komisariatu, tuż obok trzech punków przy blokadzie drogi. Podobnie jak w przypadku przejścia przez ogrodzenie, także i ta droga wymusi na nas wykupienie odpowiedniego ulepszenia. Jedynym wyjściem jest "Tarcza EMP", która wymagać będzie dodatkowych punktów Praxis, co może oznaczać dokupienie brakujących zestawów lub wykonanie zadań pobocznych przed przystąpieniem do eksploracji posterunku. W przeciwnym razie wyładowania elektryczne szybko nas zabiją. Reszta drogi wygląda tak samo, jak w przypadku skoku przez ogrodzenie i późniejszego przedzierania się na najniższy poziom komendy.

Bez względu na obrany sposób, docieramy w pobliże kostnicy. Nie zapominamy zajrzeć do rzędu metalowych szaf, bowiem znajdziemy tam dodatkową broń, naboje oraz ulepszenie. Bez przeszkód wchodzimy do pomieszczenia z ciałem hakera.

deus ex,deus ex: human revolution,human revolution

Gra automatycznie zainicjuje rozmowę z tutejszym koronerem, Campbellem. Nie mamy żadnego wpływu na jej przebieg, więc po zakończeniu dialogu bierzemy się za przeszukanie kostnicy. Warto zabrać z szaf stymulant, dodatkowe dwa wirusy anihilujące oraz w okolicach biurka mężczyzny przejrzeć zawartość e-booka. Jeśli dostaliśmy się tutaj przekonując Wayne'a Haasa, to nie zaczepiamy Campbella, bowiem mężczyzna gotów jest włączyć alarm, co szybko zmusi nas do nierównej walki z policjantami, której chcieliśmy uniknąć. Rzecz jasna jesteśmy tutaj w innym celu, więc wchodzimy w interakcję z leżącymi na stoliku środku zwłokami hakera i zdobywamy upragniony rdzeń. Adam łączy się z Dawidem i przekazuje szefowi dobre wieści. Sarif chce, by dla bezpieczeństwa zdobyte urządzenie trzymać z dala od firmowej sieci. Wyjściem okazuje się podłączenie rdzenia do naszego domowego komputera.

deus ex,deus ex: human revolution,human revolution

Mieszkanie Jensena mieści się w Budynku Chirona, który znajduje się na północny zachód od posterunku. Wpierw jednak musimy opuścić komisariat. Tuż za jego drzwiami połączy się z nami Pritchard, wspominając o naszej dawnej znajomej. Spotkanie z detektyw Alexander to zadanie poboczne o nazwie Płaszcz i szpada. Skręcamy lekko w lewo i przemieszczamy się wzdłuż Grand River Road. Po drodze nie napotykamy żadnego oporu, chociaż to dzielnica kobiet lekkich obyczajów. Poszukiwany Budynek Chirona znajduje się po lewej i trudno go przegapić. Podchodzimy do drzwi a następnie wchodzimy do środka.

W holu znajduje się kilka osób, jednak nie mają nam do powiedzenia niczego ciekawego. Udajemy się przed siebie, w stronę windy, którą przywołujemy po naciśnięciu przycisku. Z analogicznego panelu korzystamy w środku, dzięki czemu automatycznie zostaniemy przetransportowani na właściwe piętro wieżowca.

deus xe,deus ex: human revolution,human revolution

Po wyjściu z windy odnajdujemy pierwsze drzwi po prawej, czyli jedyny interaktywny obiekt korytarza, dzięki czemu trafiamy do mieszkania Adama. Warto się tutaj solidnie rozejrzeć za rożnymi fantami, chociaż możemy podarować sobie kuchnię. Blisko niej zauważamy na ścianie panel (hasło dostępu 5375 zdobędziemy z naszego komputera), który otwiera skrytkę za telewizorem. Znajdziemy tam kilka przydatnych przedmiotów. Wprawni poszukiwacze zauważą także środki przeciwbólowe leżące pod stołem przy oknie, chociaż wydobycie ich będzie wymagało kucania. Pomieszczenie po prawej to nasza sypialnia wraz z łazienką. Na stoliku nocnym dostrzeżemy e-booka, zaś w rogu pomieszczenia znajduje się poszukiwany komputer. Wchodzimy z nim w interakcję, co powoduje wyświetlenie cut-scenki. Po jej obejrzeniu kończymy bieżące zadanie powodzeniem, za co otrzymujemy bazowe 1000 Punktów Doświadczenia oraz bonus zależny od obranej metody i ewentualnego pozostania niezauważonym.

Przerwanie transmisji

Przed przystąpieniem do tego zadania koniecznie wykonajmy wszystkie questy poboczne, bowiem w przypadku pozostania niezauważonym ponowne przekradanie się do Wymarłego Blokowiska może być mocno skomplikowane. Dawid życzy sobie, abyśmy zbadali źródło sygnału. Wpierw musimy wydostać się z apartamentu Jensena tą samą drogą, którą się tu dostaliśmy. Już na zewnątrz odezwie się do nas Pritchard, przekazując wiadomość od Sandersa – o ile oszczędziliśmy go pod koniec naszej przygody w zakładzie produkcyjnym. W ten sposób aktywujemy zadanie poboczne Głosy z ciemności. Dotarcie do anteny, czyli naszego celu głównego, będzie od nas wymagało wejścia się na teren opanowany przez uliczny gang. Przedostać się tam możemy na trzy różne sposoby.

  • Zachodnie przejście

Zachodnie przejście to dokonały wybór dla osób, które zamierzają dostać się na teren gangu bez wszczynania kłopotliwego alarmu i przy tym zainwestowały trochę punktów Praxis w odpowiednie ulepszenia. Poszukiwane przejście zauważymy na lewo od Budynku Chirona. Wejście to drzwi nieopodal dwóch meneli, którzy nie zwracają na nas żadnej uwagi. W ten sposób docieramy do korytarza zablokowanego przez trzy duże skrzynie, pokazane na poniższym screenie.

deus ex,deus ex: human revolution,human revolution

Zauważymy mały prześwit pomiędzy drugim a trzecim elementem przeszkody, zaś radar wskazuje, iż sam korytarz jest pilnowany przez dwóch strażników. Zniszczenie skrzyń skutkuje wszczęciem alarmu, dlatego pragnąc tego uniknąć najlepiej posłużyć się dystansową bronią ogłuszającą. Spomiędzy skrzyń celujemy z karabinu ogłuszającego do pierwszego z wartowników, zaś po chwili ogłuszamy kolejnego. Równie dobrze możemy zdjąć pierwszego przy skrzyniach, zaś drugiego, bez marnowania amunicji, nieopodal ściany z graffiti. Dopiero teraz bierzemy się za usuwanie przeszkody. Jeśli gra informuje nas o tym, że przedmiot jest za ciężki, to najwyższa pora odblokować pierwsze od lewej ulepszenie rąk o nazwie Przesuwanie ciężkich przedmiotów. Koszt to raptem 1 punkt Praxis. Mijamy ciała ogłuszonych (lub zabitych – jeśli wolimy otwartą walkę) strażników i otwieramy pobliskie drzwi.

  • Główne wejście

Ta ścieżka również doskonale nadaje się dla osób preferujących niewszczynanie alarmu, przy czym jest tańsza od opisanej wcześniej metody, bowiem nie wymaga od nas odblokowania żadnego z ulepszeń. Wpierw jednak musimy odszukać główne wejście. Zaraz po wyjściu z Budynku Chirona skręcamy w prawo, zaś na pierwszym rozwidleniu udajemy się w lewo.

deus ex,deus ex: human revolution,human revolution

Podchodzimy do czerwonego kontenera. Nie zwracamy uwagi na rozmowę strażników z prostytutką, bowiem kobieta nieświadomie pomaga nam, odwracając uwagę od Jensena. Przesuwamy się na lewo wciąż przyklejeni plecami do kontenera, dzięki czemu zauważamy śmietnik blokujący przejście. Posiadacze wspomnianego wcześniej Przesuwania ciężkich przedmiotów mogą się z nim uporać i wejść do rury, jednak równie dobrze można na niego wskoczyć i wejść do otworu znajdującego się wyżej, zaś potem zeskoczyć na dół i szybko schować się za betonową przeszkodą. Idziemy wzdłuż niej aż do wraku samochodu, do którego szybko przeskakujemy bez zwracania na siebie uwagi. Miłośnicy stylu na komandosa mogą wykorzystać naturalne osłony i ostrzelać niespodziewających się niczego przeciwników. Kolejni dwaj wrogowie dalej pogrążeni są w rozmowie, więc czekamy, aż skończą i rozejdą się, dzięki czemu przeskakujemy do kolejnego czerwonego kontenera. Obchodzimy go z lewej i w ten sposób zyskujemy możliwość dostania się na podwyższenie i dalej otwieramy drzwi prowadzące do środka budynku.

  • Przejście klatką schodową

Trzecia metoda jest najmniej ryzykowna, pozwalając nam na wejście w stylu pewnego sławnego agenta. Niestety, wpierw będziemy musieli trochę zainwestować w ulepszenia dla Adama. Przede wszystkim nieoceniony w walce będzie System lądowania Ikar, jak też przyda się wspomaganie w postaci wyższych skoków. Wpierw odnajdujemy pokazaną poniżej alejkę.

deus ex,deus ex: human revolution,human revolution

Najprościej dostać się tam idąc na wschód od wyjścia z Budynku Chirona, zaś przejścia wypatrywać po prawej. Obok drabiny stoi dwóch meneli, jednak nie stanowią dla nas żadnego zagrożenia. Wspinamy się schodami na górę, po czym otwieramy drzwi i wchodzimy do budynku. Korytarz jest pusty, jeśli nie liczyć dwóch automatów. Bez obaw przechodzimy przez korytarz, wydostając się na zewnątrz. Między kontenerami nie czai się żadne zagrożenie, więc pewni siebie podchodzimy do krawędzi dachu. Jeśli nie posiadamy wspomnianych wcześniej ulepszeń, to możemy spróbować zwykłymi skokami przedostać się na drugą stronę po rurach i kontenerach z lewej, dzięki czemu dotrzemy do zewnętrznej klatki schodowej. Może się okazać, że spadniemy na dół, co zakończy się naszą śmiercią. Wykupując Ikara, zapewniamy sobie amortyzację w przypadku nieudanego lądowania na poziomie gruntu. W ten sposób docieramy do głównego placu.

Bez względu na obrany sposób, udało się przedostać na teren kontrolowany przez gang. Fani siłowych rozwiązań mogą od razu przystąpić do niekoniecznie cichej infiltracji, przy czym trzeba się liczyć z dużą przewagą liczebną wroga, która zmusi nas do uważnego korzystania z licznych osłon i częstego spoglądania na widoczny w lewym dolnym rogu radar. Jeśli zależy nam na pozostaniu niezauważonym, to możemy skorzystać z dwóch różnych ścieżek.

  • Główne wejście

Opisywana metoda sprawdzi się najlepiej w sytuacji, gdy korzystaliśmy z głównego wejścia, bowiem wykonując opisane wcześniej kroki od razu powinniśmy znajdować się wewnątrz budynku. Korytarz wiedzie jedynie w lewo, gdzie przez otwarte drzwi zauważymy jednego z gangsterów. Najprostszym rozwiązaniem będzie zabicie go na miejscu, co spowoduje przysłanie posiłków.

deus ex,deus ex: human revolution,human revolution

Chcąc oszczędzać amunicję, idziemy za gangsterem i po minięciu zakrętu przyczajamy się przy przeszkodzie, bowiem przeciwnik po chwili odwróci się w naszą stronę. Kilka sekund później jest już bezpiecznie, zaś my przedostajemy się od razu na prawo, by schować się za pokazanym na screenie wyżej widocznym w oddali tunelu. Tam także zachowujemy czujność, zwłaszcza w stosunku do dwóch rozmawiających przeciwników, bowiem pośpiech grozi zaalarmowaniem wroga. Musimy pamiętać, by zawsze w takich momentach wykazać się cierpliwością i nie przeskakiwać między osłonami w sytuacji, gdy strażnik – mimo konwersacji – wciąż patrzy w to miejsce. Dochodzimy do czerwonego kontenera i przyklejamy się do niego, po czym przesuwamy lekko przed siebie śmietnik. To ciężki przedmiot, więc warto mieć stosowne ulepszenie. Szybko podskakujemy do betonowej barierki i obserwujemy poczynania wartownika. Ten ostatni bez zbędnej zwłoki oddali się i stanie do nas tyłem, więc nie zwlekamy i przebiegamy na drugą stronę przeszkód, kierując się w stronę kolejnego kontenera po prawej.

deus ex human revolution, deus ex human revolution solucja, deus es human revolution directors cut solucja

Przechodzimy niezauważeni za przeszkodami, pamiętając o tym, by nie odrywać się od nich i na zakrętach wcisnąć klawisz Spacji, co uniemożliwi wykrycie nas. Docieramy do ostatniego kontenera, gdzie słyszymy rozmowę dwóch gangsterów. Czekamy na koniec konwersacji i przeskakujemy do kolejnej odsłony tuż po tym, jak przeciwnicy rozejdą się. Wciąż ukryci za osłonami, przesuwamy się na zachód wraz ze strażnikiem, dzięki czemu docieramy do zakrętu. Wchodzimy do rury i czekamy chwilkę, aż członek gangu sprawdzi okolicę, po czym przeskakujemy przez otwarte przejście. Zauważamy interaktywną studzienkę kanalizacyjną, dzięki której będziemy mogli skorzystać z części drogi przez kanały, opisanej osobno kawałek dalej. Odsuwamy dwie beczki z zakrytego przejścia w rogu, dzięki czemu odkrywamy w głębi pokaźny składzik broni oraz zdobywamy cenne ulepszenie do broni. Gdy już zgarniemy pożądane zapasy, wstajemy na pełną wysokość i idziemy na prawo, by wskoczyć do pomieszczenia z zarwaną podłogą. Po lewej zauważymy częściowo zabite deskami przejście, do którego należy się teraz udać. Uważamy na samotnego strażnika, którego łatwo ominąć. Po lewej odnajdujemy pokazane poniżej główne wejście, dzięki czemu znajdujemy się w budynku.

deus ex human revolution, deus ex human revolution solucja, deus es human revolution directors cut solucja

Kucamy i przechodzimy pod przeszkodą, po czym skręcamy na lewo. Chowamy się za przeszkodą i czekamy, aż strażnik uda się w ustronne miejsce. Stoi do nas plecami, więc podkradamy się i możemy go zabić lub ogłuszyć. Zabieramy łupy, zaś następnie spokojnie zbliżamy się w stronę widocznych w oddali przeciwników. Ta dwójka ogląda telewizję, więc zgarniamy im sprzed nosa naboje i skręcamy w lewo, w stronę widocznej przez otwór w ścianie drabiny. Wspinamy się na pierwsze, potem na drugie piętro. Zza osłony zauważymy czerwone lampki na ścianach, które ostrzegają przed reagującymi na ruch minami. Te ostatnie możemy na spokojnie rozbroić (kucamy i zabieramy je, ale należy się przy tym wystrzegać biegania) lub też zabrać spod ściany nieopodal drabiny beczkę i rzucić ją w głąb korytarza. Co prawda zaalarmujemy tym samym strażników, jednak ta metoda, której nie powstydziłby się radziecki saper, wywoła wrogów z pobliskiego dachu, co pozwoli nam ich ostrzelać (wariant agresywny) bądź zaatakować jednego z dystansu bronią ogłuszającą oraz pomagającego mu kompana.

deus ex human revolution, deus ex human revolution solucja, deus es human revolution directors cut solucja

Dalsza droga jest czysta, dlatego śmiało otwieramy drzwi po lewej i wkraczamy na dach, gdzie obok drabinki prowadzącej na lądowisko odnajdujemy wieżę z poszukiwaną anteną. Hasło dostępu mogliśmy zdobyć od jednego z gangsterów w kanałach, jednak obraliśmy inną drogę, stąd pozostaje nam hakerstwo lub bezstresowe wpisanie 5962. Wybieramy opcję dezaktywacji urządzenia, po czym Jensen łączy się z Sarifem. Szef wysłał po nas Faridę, która ma dostarczyć nas do opuszczonej fabryki w Detroit. Wspinamy się stalowymi schodami na lądowisku, gdzie zauważamy helikopter. Upewnijmy się, że mamy przy sobie zapasy, po czym klikamy na maszynę. Gra daje nam możliwość podróży do nowej lokacji.

  • Przejście kanałami

Ta metoda ograniczy momenty wymagające skradania i pozwoli nam dostać się w miarę bezboleśnie blisko anteny. Polecam ją także w przypadku przedostania się na teren gangu z wykorzystaniem zachodniego przejścia. Korzystając z tej metody, wystarczy wzdłuż przeszkód przekraść się w prawo, gdzie za zakrętem zauważymy wejście do kanałów pokazane poniżej.

deus ex human revolution, deus ex human revolution solucja, deus es human revolution directors cut solucja

Koniec wąskiego korytarza zmusza nas do wyboru jednej z dwóch dróg, jednak oba rozwiązania doprowadzą nas w to samo miejsce. Warto udać się na lewo i wypatrywać niskiego przejścia zasłoniętego przez pojedynczą, zieloną beczkę. Krótka przeprawa tunelami przeniesie nad do dalszej części lokacji, gdzie czaić się będą przeciwnicy. Możemy zdecydować się na bezpośrednie starcie lub skorzystać z kolejnego skrótu. Trzeba jednak pamiętać, że ta ostatnia opcja oznacza przeprawę przez tunel zasłonięty przez dwie beczki i wymaga od nas wcześniejszego wykupienia ulepszenia korpusu o nazwie Zaimplantowana oddycharka. Bez niego trujące gazy przedwcześnie zakończą karierę Jensena. Droga ta wiedzie wpierw po drabinie do góry, zaś potem pozostaje nam wspinaczka po beczkach na kontenery. Z nich przeskakujemy przez siatkę i udajemy się w lewo, w stronę małego placyku ze studzienką kanalizacyjną. Dalej pozostaje nam przejść do pokoju z zarwaną podłogę i pod częściowo zabitymi deskami drzwiami, by zauważyć główne wejście do budynku.

deus ex human revolution, deus ex human revolution solucja, deus es human revolution directors cut solucja

Jeśli punkt Praxis oszczędzamy na coś innego, to pozostaje nam dłuższa droga. Po lewej zauważamy mostek, wokół którego krąży jeden z gangsterów. Nie spodziewa się nas i wpierw wysyła ostrzeżenie, więc ignorujemy go i szybko podbiegamy, by w celu eliminacji oszczędzić naboje. Po wszystkim interesujemy się barykadą po prawej, gdzie zauważymy trzech oponentów. Ominięcie ich wymagać będzie kamuflażu, zaś bez niego nie ma szans na to, by z pomocą ogłuszania bronią dystansową pozbyć się ich pojedynczo. Jeśli zdecydowaliśmy się na zabijanie, to przy jednym z ciał znajdziemy plamtopa z hasłem dostępu do anteny. Teraz pozostaje udać się krótki korytarzem po lewej i wejść po drabinie na górę. Znajdziemy się obok dwóch beczek blokujących przejście po prawej. Odsuwamy je, dzięki czemu odkrywamy w głębi pokaźny składzik broni oraz zdobywamy cenne ulepszenie do broni. Gdy już zgarniemy pożądane zapasy, wstajemy na pełną wysokość i idziemy na prawo, by wskoczyć do pomieszczenia z zarwaną podłogą. Po lewej zauważymy częściowo zabite deskami przejście, do którego należy się teraz udać. Uważamy na samotnego strażnika, którego łatwo ominąć. Po lewej odnajdujemy pokazane poniżej główne wejście, dzięki czemu znajdujemy się w budynku.

deus ex human revolution, deus ex human revolution solucja, deus es human revolution directors cut solucja

Kucamy i przechodzimy pod przeszkodą, po czym skręcamy na lewo. Chowamy się za przeszkodą i czekamy, aż strażnik uda się w ustronne miejsce. Stoi do nas plecami, więc podkradamy się i możemy go zabić lub ogłuszyć. Zabieramy łupy, zaś następnie spokojnie zbliżamy się w stronę widocznych w oddali przeciwników. Ta dwójka ogląda telewizję, więc zabieramy im sprzed nosa naboje i skręcamy w lewo, w stronę widocznej przez otwór w ścianie drabiny. Wspinamy się na pierwsze, potem na drugie piętro. Zza osłony zauważymy czerwone lampki na ścianach, które ostrzegają przed reagującymi na ruch minami. Te ostatnie możemy na spokojnie rozbroić (kucamy i zabieramy je, ale należy się przy tym wystrzegać biegania), lub też zabrać spod ściany nieopodal drabiny beczkę i rzucić ją w głąb korytarza. Co prawda zaalarmujemy tym samym strażników, jednak te metoda, której nie powstydziłby się radziecki saper, wywoła wrogów z pobliskiego dachu, co pozwoli nam ich ostrzelać (wariant agresywny) bądź zaatakować jednego z dystansu bronią ogłuszającą oraz pomagającego mu kompana.

deus ex human revolution, deus ex human revolution solucja, deus es human revolution directors cut solucja

Dalsza droga jest czysta, dlatego śmiało otwieramy drzwi po lewej i wkraczamy na dach, gdzie obok drabinki prowadzącej na lądowisko odnajdujemy wieżę z poszukiwaną anteną. Hasło dostępu mogliśmy zdobyć podczas przejścia kanałami, jednak jeśli przekradliśmy się z pomocą kamuflażu, to pozostaje nam hakerstwo lub bezstresowe wpisanie 5962. Wybieramy opcję dezaktywacji urządzenia, po czym Jensen łączy się z Sarifem. Szef wysłał po nas Faridę, która ma dostarczyć nas do opuszczonej fabryki w Detroit. Wspinamy się stalowymi schodami na lądowisku, gdzie zauważamy helikopter. Upewnijmy się, że mamy przy sobie potrzebne zasoby, po czym klikamy na maszynę. Gra daje nam możliwość przejścia do nowej lokacji.

Detroit – zadania poboczne

Przed nami kilka zadań pobocznych do wykonania, przy czym należy pamiętać, iż dostęp do nich zyskamy tuż po powrocie z zakładu produkcyjnego. Wykonanie ich stanie się niemożliwe na czas naszego pobytu w opuszczonej fabryce, jednak tamten wątek opisałem na kolejnej stronie solucji.

Przysługa za przysługę

Aktywacja tego zadania nastąpi automatycznie po rozmowie z Sarifem, podczas której szef zleci nam odzyskanie rdzenia z ciała niedoszłego zamachowcy. Wymagane jest jednak wcześniejsze uratowanie Josie Thorpe podczas infiltracji zakładu przemysłowego. Po prostu już na korytarzach usłyszymy komunikat, iż Adam proszony jest do swojego gabinetu.

deus ex human revolution, deus ex human revolution solucja, deus es human revolution directors cut solucja

Biuro Jensena znajduje się na trzecim poziomie biurowca Sarif Industries i jest jedynym pomieszczeniem położonym w pobliżu środka budynku. Tam też zauważamy komputer i leżący obok niego laptop. Zawartość tego ostatniego kryje w sobie hasło mandrake, które posłuży nam do uruchomienia maszyny obok. Ewentualnie pozostaje kusząca dodatkowymi Punktami Doświadczenia opcja hakowania, jednak wymagane jest uzyskanie możliwości łamania zabezpieczeń trzeciego poziomu. Odczytujemy korespondencję od Gregra Thorpe'a. Mężczyzna zamierza dotrzymać danego słowa i chce się nam odwdzięczyć za uratowanie żony. Odbiór nieznanej nam nagrody nastąpi dopiero w apartamencie naszego zleceniodawcy, do którego będziemy musieli dostać się o własnych siłach. W pierwszej kolejności schodzimy na poziom recepcji i korzystamy z głównych drzwi, aby znaleźć się na zewnątrz.

deus ex human revolution, deus ex human revolution solucja, deus es human revolution directors cut solucja

Ruszamy w stronę kliniki LIMB, znajdującej się na zachód od budynku firmy. Tuż pod jej drzwiami idziemy na północ, lecz przed wejściem do stacji kolejki zauważymy pokazaną powyżej opuszczoną stację benzynową. W środku znajdziemy handlarza, jednak nas najbardziej interesują tyły, gdzie zauważymy kilku meneli. Trudno przegapić drzwi w głębi po lewej, dzięki którym dostaniemy się do poszukiwanego budynku. Otwieramy kratę i natykamy się na pewnego detektywa, będącego ważnym ogniwem innego zadania pobocznego, stąd warto zapamiętać tę lokalizację. W korytarzu korzystamy ze schodów i wspinamy się tak długo, aż pozostanie nam jedynie skorzystać z drzwi po prawej. Krotki korytarz prowadzi aż do apartamentu Grega, którego wypatrujemy również po naszej prawej. W środku siedzi Thorpe ze swoją żoną. Zaczepiamy mężczyznę, dzięki czemu zyskamy zniżkę u handlarza bronią. Po dialogu nie zapominamy zajrzeć do pobliskiego pokoju, gdzie na szafce nocnej znajduje się jeden z czytników e-book. Zadanie zostaje zakończone sukcesem, co pozwala nam uzyskać 750 Punktów Doświadczenia. Warto jeszcze udać się do wspomnianego wcześniej sprzedawcy.

deus ex human revolution, deus ex human revolution solucja, deus es human revolution directors cut solucja

Kierujemy się w stronę drzwi wyjściowych z budynku. Już na zewnątrz, skręcamy od razu w lewo i wąskimi przejściami kierujemy się na północ do momentu, aż zauważamy po naszej prawej boisko do koszykówki. Łatwo je przegapić, bowiem wejście zasłaniają ułożone na sobie trzy zielone beczki. Samo wejście pokazałem na screenie powyżej, więc pozostaje nam wspiąć się po drabine i przy pierwszym napotkanym oknie otworzyć je, by wślizgnąć się do środkach. Nie zmieniając poziomu, idziemy w stronę gaśnicy, dzięki czemu za zakrętem zobaczymy strażnika. Przechodzimy bez obaw przez drzwi, których pilnuje, by w pokoju zauważyć poszukiwanego Seurata. Mężczyzna jest do nas neutralnie nastawiony, jednak automatycznie oferuje nam zniżkę. Warto pozbyć się niepotrzebnych gratów i kupić przydatny tłumik do broni. Zaglądamy jeszcze do pomieszczenia po prawej. Z leżącą na łóżku kobietą nie da się porozmawiać, jednak nas interesuje leżący na stoliku e-book.

Mniejsze zła

Aktywacja tego zadania przebiega niemal identycznie jak w przypadku powyższego, jednak tym razem fakt uratowania Josie nie ma żadnego znaczenia. Po prostu udajemy się do swojego biura, gdzie na kanapie spostrzeżemy lekko przestraszonego mężczyznę.

deus ex human revolution, deus ex human revolution solucja, deus es human revolution directors cut solucja

Inicjujemy rozmowę z Timem, dowiadując się o jego problemie. Carella zajmował się wykradaniem neuropozyny, jednak teraz szantażuje go były wspólnik – niejaki Tindall. Ten ostatni jest w posiadaniu obciążających naszego zleceniodawcę nagrań, stąd Tim prosi nas o ich odzyskanie. Wyczerpujemy wszystkie opcje dialogowe, po czym godzimy się rozwiązać ten problem. Jeśli odmówiliśmy, to Carella wciąż będzie u nas przesiadywać, więc możemy do niego wrócić i oznajmić, że zmieniliśmy zdanie.

Pora na małą podróż po dzielnicy. Jeśli wciąż znajdujemy się w budynku Sarif Industires, to pozostaje nam zejść na sam dół, minąć Cindy, by następnie skorzystać z głównego wyjścia. Na zewnątrz udajemy się w stronę znajdującej się na zachodzie kliniki LIMB. Jeśli pamiętacie lokalizację kryjówki Seurata z poprzedniego zadania pobocznego, to możecie się od razu udać w tamtą stronę. Pozostałym pozostaje z kliniki skręcić w lewo i przejść za budynek opuszczonej stacji paliw.

deus ex human revolution, deus ex human revolution solucja, deus es human revolution directors cut solucja

Wąskim korytarzem między budynkami idziemy przed siebie aż do pierwszego rozwidlenia, gdzie skręcamy w lewo. Powinniśmy znajdować się w miejscu pokazanym na powyższym screenie. Widzimy bramę i furtkę z zamkiem, który będzie od nas wymagać kodu. Możemy posłużyć się gotową kombinacją (0002) lub też zdecydować się na złamanie zabezpieczeń drugiego poziomu. Mając ulepszenie pozwalające nam wyżej skakać i przenosić ciężkie przedmioty, rozwiązaniem okazuje się także podsunięcie pod ogrodzenie kontenera z lewej, położenie na nim pobliskiego kartonu i z tej wysokości przeskoczenie przez płot. Inne rozwiązanie, także bazujące na ulepszeniach, polega na podstawieniu kontenera pod schody po lewej, jednak w tym wypadku będziemy musieli przedostać się przez budynek na sam dół. Bez względu na obrany sposób, znajdujemy się na małym placyku. Zaglądamy w północno-wschodni róg za niskim, betonowym płotkiem, gdzie znajdziemy baton energetyczny oraz mały zastrzyk kredytów. Interesuje nas przeciwna strona, gdzie zauważymy interaktywne drzwi. Zadanie zostaje automatycznie zaktualizowane, bowiem udało nam się dotrzeć do bloku Tindalla.

deus ex human revolution, deus ex human revolution solucja, deus es human revolution directors cut solucja

Jeśli weszliśmy furtką, to na pierwszym rozwidleniu po prawej zauważymy interaktywne drzwi. Zabezpieczono je zamkiem raptem pierwszego poziomu, jednak niecierpliwi mogą od razu podać właściwą kombinację cyfr, czyli 8974. W środku na stole zauważamy stare wydanie gazety. Kartonowe pudło odciągamy tak, by blokowało drzwi. Zaglądamy do pokoju po prawej, gdzie znajduje się e-book oraz komputer. Wpierw opróżniamy szuflady, potem zaglądamy do skrzynki mailowej. Po szybkim przeczytaniu obu wiadomości, pojawi się agresywny ćpun. Wcześniej postawione pudło zagrodzi mu drogę do mieszkania, co ułatwi nam proces zabicia lub unieszkodliwienia. Przeszukujemy ciało, zdobywając dostęp do zawartości palmtopa. Okazuje się, że nasz napastnik nie otrzymał od Tindalla neuropozyny. Warto wrócić raz jeszcze do komputera i na spokojnie przeczytać maile, dzięki czemu ustalimy, że musimy się teraz udać w stronę stacji benzynowej. Bez obaw wychodzimy wpierw z mieszkania, by następnie opuścić budynek. Najprościej będzie skorzystać z głównych drzwi, be potem przejść przez furtkę w ogrodzeniu.

deus ex human revolution, deus ex human revolution solucja, deus es human revolution directors cut solucja

Na rozwidleniu skręcamy w prawo, mijamy grupkę meneli, by po paru krokach w ciasnym przejściu między budynkami zobaczyć Briana opartego o pomarańczowy kontener. Tindall tłumaczy nam, że nie sprzedaje neuropozyny, lecz rozdaje ją potrzebującym. Możemy pochwalić takie zachowanie lub je zganić, co nie ma żadnego wpływu na przebieg zadania. Następnie dowiadujemy się, że Brian ma na pieńku z dwoma dilerami, którzy tracą pieniądze poprzez jego charytatywną działalność. W tym momencie przydaje się ulepszenie Wzmacniacz społeczny, dzięki czemu możemy wymigać się od zlecenia pozbycia się nękających Tindalla oprychów. Wystarczy użyć feromonów oddziałujących na typ osobowości Alfa (pierwsza opcja z lewej), by z miejsca otrzymać nagrania, o których mówił nasz zleceniodawca. Inna metoda to ogłuszenie Briana (zabijania go zdecydowanie nie polecam) i zabranie nośnika. Jeśli nie udało nam wydobyć nagrania, to pozostaje wykonanie zlecenia dla Tindalla.

deus ex human revolution, deus ex human revolution solucja, deus es human revolution directors cut solucja

Poszukiwanych znajdziemy na boisku do koszykówki, które mijaliśmy podczas wizyty u rodziny Thorpe'ów. Jeśli jeszcze tam nie byliśmy, to idziemy na północ wąskimi korytarzami i wypatrujemy po prawej trzech zielonych beczek. Obchodzimy boisko i między kontenerami odnajdujemy przejście. Napastników najlepiej pozbyć się od razu, bez próby rozmowy. Przeszukujemy ciała, chociaż nie jest to konieczne do ukończenia zadania. Wracamy do Tindalla i meldujemy mu o zakończeniu misji. Brian jest nam wdzięczny i otrzymujemy nagrania. Wybór opcji zachowania nie ma znaczenia, jednak możemy powiedzieć, że skontaktujemy go z kimś w Sarif Industries, kto pomoże mu w zdobyciu neuropozyny. Bez względu na sposób zdobycia nagrań, wracamy do Carelli, którego lokalizację pokazałem na screenie powyżej. Nasz znajomy w ramach wdzięczności wręcza nam laserowy system celowniczy do broni.

Matczyne więzi

Inicjatorką tego zadania pobocznego jest Cassandra Reed. Spotkamy ją podczas pierwszego wyjścia z budynku Sarif Industries na ulice Detroit. Matka Megan jest do nas przyjaźnie nastawiona, jednak ma pewne podejrzenia co do śledztwa wyjaśniającego śmierć jej córki. Chce, byśmy na wzgląd na dawną miłość przyjrzeli się bliżej sprawie i wydobyli na wierzch to, co próbuje zatuszować policja.

deus ex human revolution, deus ex human revolution solucja, deus es human revolution directors cut solucja

Wyczerpujemy wszystkie opcje dialogowe za wyjątkiem tej, która tyczyć się ma przyszłej nagrody, dzięki czemu nie rozgniewamy naszej rozmówczyni. Możemy w pierwszej chwili odmówić, jednak Cassandra pozostanie w tym samym miejscu na wypadek, gdybyśmy jednak zmienili zdanie. Chcąc bliżej przyjrzeć się śledztwu, powinniśmy w pierwszej kolejności odwiedzić detektywa, o którym mówiła matka Megan.

Jeśli wykonaliśmy już zadanie polegające na odwiedzinach u Grega Thorpe'a, to wystarczy przypomnieć sobie postać mężczyzny siedzącego za zakratowanym przejściem na parterze. W przeciwnym razie swoje pierwsze kroki powinniśmy skierować ku klinice, Mijamy placówkę i idąc przed siebie wypatrujemy po lewej budynku nieczynnej stacji paliw. Przechodzimy na prawo, wchodząc w wąski korytarz z menelami, zaś pierwsze drzwi po lewej prowadząc wprost do bloku mieszkalnego, gdzie za zakratowanym przejściem siedzi przy biurku Chase.

deus ex human revolution, deus ex human revolution solucja, deus es human revolution directors cut solucja

Detektyw jest do nas pozytywnie nastawiony, dzięki czemu podejmie temat nieprawidłowości działania służb podczas ataku na siedzibę Sarif Industries. Mężczyzna zasugeruje, byśmy włamali się do biura Penna, jak też porozmawiali z oficerem Chetem Wagnerem. Ponadto powinniśmy spojrzeć na akta ze śledztwa, które znajdują się w policyjnym magazynie. Dostęp do tego ostatniego pomieszczenia nie powinien być dla nas problemem, bowiem detektyw zdradza nam właściwą kombinację do zamka – 4891. Chase radzi, byśmy zajęli się tą sprawą na własną rękę, jednak wspomina także o sejfie, do którego dostęp mogła mieć jakaś nieznana agencja. Jeśli do tej pory nie posługiwaliśmy się Wzmacniaczem społecznym, to najwyższa pora zainwestować w owe ulepszenie. Wybieramy dodatkowe opcje rozmowy i poruszamy kwestię dostępu nieznanych osób do skrytki. Używamy feromonów działających pozytywnie na typ osobowości Beta, dzięki czemu zdobywamy kod dostępu – 7196. Chase prosi nas jednak, byśmy wpierw, dla zmyłki, spróbowali hakowania, zaś dopiero potem posłużyli się gotową kombinacją. W ten sposób zatuszujemy fakt, iż owe cztery cyfry poznaliśmy wprost od detektywa.

deus ex human revolution, deus ex human revolution solucja, deus es human revolution directors cut solucja

Ruszamy odwiedzić tutejszy komisariat. Jeśli wcześniej pozyskaliśmy rdzeń od terrorysty, to powinniśmy znać dobrze tę lokację. Zdecydowanie polecam w tym miejscu skorzystanie z metody polegającej na przekonania policjanta w lobby. W ten sposób zyskamy dostęp do całego posterunku, co pozwoli nam uniknąć uciążliwego skradania się. W pierwszej kolejności radzę odwiedzić miejsce poza budynkiem, czyli pokazany powyżej magazyn. Najłatwiej dostać się tutaj po przeskoczeniu ogrodzenia bądź korzystając z opisanej w wątku głównym ścieżki przez kanały. Drzwi zabezpieczono zamkiem elektronicznym pierwszego poziomu, jednak leniwi mogą od razu posłużyć się wcześniej zdobytym kodem dostępu – 4891. W środku przeglądamy wszystkie cztery czytniki e-book, jak też interesujemy się sejfem. Otworzenie go nie jest częścią zadania, jednak warto zadać sobie ten trud, bowiem w środku znajdziemy dwa wartościowe przedmioty. Zamek możemy zhakować (trzeci poziom) lub też posłużyć się wcześniej zdobytą od detektywa kombinacją, czyli 7196.

deus ex human revolution, deus ex human revolution solucja, deus es human revolution directors cut solucja

Kolejny ślad w sprawie śledztwa to wizyta w biurze kapitana Penna. Z poziomu magazynu wskakujemy na drabinę po prawej, potem przechodzimy przez pierwsze drzwi prowadzące do środka. Jeśli do tej pory nie otwieraliśmy ich, to możemy posłużyć się gotowym kodem 1866. W ten sposób od razu znajdziemy się na drugim piętrze, gdzie znajduje się poszukiwane biuro. Idziemy korytarzem przed siebie i za pierwszym zakrętem po prawej zauważamy cel naszej wycieczki. Możemy dostać się do środka poprzez skorzystanie z pobliskiej kratki wentylacyjnej, jednak wtedy musimy wystrzegać się zapory laserowej. Alternatywą pozostają drzwi, posiadające zabezpieczenie drugiego poziomu. Jeśli chcemy uniknąć hakowania, to powinniśmy wklepać kod 2419. W środku zabieramy zawartość szuflad, przeglądamy leżące czytniki e-book oraz próbujemy swoich sił przy łamaniu hasła do komputera bądź wpisujemy od razu apophenion. Ostatnia z wiadomości to dowód na szantaż ze strony niejakiego Josepha Manderley'a.

deus ex human revolution, deus ex human revolution solucja, deus es human revolution directors cut solucja

Pora przygotować się na rozmowę z Wagnerem. Niecierpliwi mogą się na nią udać od razu do lobby komisariatu, jednak wpierw warto zajrzeć do komputera detektywa. Jego biuro znajduje się na trzecim piętrze i posiada tabliczkę z imieniem, stąd odnalezienie właściwego pokoju powinno nam zabrać tylko moment. Po korytarzu kręci się strażnik a obok znajduje się kamera, stąd zamek elektroniczny lepiej pozostawić w spokoju w sytuacji, gdy nie posiadamy kodu dostępu, czyli 6065. Alternatywą jest skorzystanie z szybu wentylacyjnego, chociaż lepiej wcześniej pozbyć się zapór laserowych. W środku zabieramy wartościowe przedmioty i próbujemy dostać się do komputera. To zaledwie pierwszy poziom zabezpieczeń, stąd hakowanie powinno być dla nas bułką z masłem. Jeśli jednak chcemy, to możemy po prostu podać hasło, czyli wpisać fuckface. Interesuje nas przede wszystkim ostatnia wiadomość. Mamy już obciążające detektywa dowody, stąd pozostaje nam zejść do lobby i zaczepić Wagnera.

deus ex human revolution, deus ex human revolution solucja, deus es human revolution directors cut solucja

Poszukiwanego znajdziemy przy filarze nieopodal wyjścia. Chet jest do nas nastawiony negatywnie i chce, byśmy dali mu spokój. Wybieramy opcję wypytania o wszystko, bowiem Wzmacniacz społeczny i związane z nim feromony nie będą nam wcale potrzebne. Po niezapowiedzianej wizycie w biurze Wagnera mamy obciążające go dowody, więc Adam automatycznie posunie się do szantażu z wykorzystaniem przeczytanej wcześniej wiadomości e-mail. Chet z początku będzie się wszystkiego wypierał, jednak już po chwili dowiemy się, że policjant wykonywał rozkazy kogoś "z góry" i to on odpowiada za tajemnicze zniknięcie nagrań z kamer ochrony, na których widać, jak zamachowcy wnoszą coś do budynku Sarif Industries. Po rozmowie z Chetem, zadanie zostaje automatycznie zaktualizowane i nie pozostaje nam nic innego, jak zdać raport znajdującej się w Budynku Chirona Cassandrze Reed. Na początek musimy jednak skorzystać z drzwi wyjściowych prowadzący na ulice Detroit.

deus ex human revolution, deus ex human revolution solucja, deus es human revolution directors cut solucja

Poszukiwany przez nas budynek jest tym samym, w którym znajduje się apartament Jensena, jednak nie ma potrzeby korzystania z winny, bowiem Cassandra stoi w lobby. Zaczepiamy ją i wybieramy opcję zakończenia zadania. Wyczerpujemy wszystkie opcje dialogowe, szczegółowo przedstawiając zdobyte informacje. Nie udaje nam się ustalić niczego konkretnego, ale matka Megan zdaje się być spokojniejsza. Wybieramy te opcje dialogowe, które pocieszą ją jeszcze mocniej. Pod koniec możemy zdecydować o tym, czy chcemy zwrócić Cassandrze bransoletę znalezioną w sejfie. Wybór ten nie ma żadnego znaczenia, jednak jeśli zależy nam na dodatkowym osiągnięciu, to przedmiot ten musimy pozostawić dla siebie.

Płaszcz i szpada

Zadanie może zostać aktywowane na dwa sposoby. Pierwszy wymaga od nas odnalezienia detektyw Alexander, która pracuje pod przykrywą przy Grand River Road. Drugi sposób to podążanie za wątkiem głównym do momentu, aż zdobędziemy rdzeń terrorysty. W tym wypadku na ten quest skieruje nas Pritchard tuż po tym, jak opuścimy posterunek. deus ex human revolution, deus ex human revolution solucja, deus es human revolution directors cut solucja

Na wspomnianą wcześniej ulicę najprościej udać się z Komisariatu kierując się na wschód Budynku Chirona. Poszukujemy czarnoskórej prostytutki w stroju z czerwonymi elementami, która stoi po lewej nieopodal rzędu budek telefonicznych. Jenny zauważy nas z bliska i zawoła po imieniu, co pomoże nam w zidentyfikowaniu właściwej dziewczyny. Pani detektyw pracuje pod przykrywką, co ma jej pomóc w przymknięciu skorumpowanego gliniarza, O'Malleya, jednak ten doskonale zaciera ślady i regulaminowymi metodami nie można znaleźć żadnych obciążających go dowodów. Jenny prosi, byśmy zajęli się tą sprawą, co oznaczać będzie misję składającą się z trzech etapów. Możemy rzecz jasna odmówić i powrócić do Alexander w sytuacji, gdybyśmy jednak zmienili zdanie. W pierwszej kolejności proponuję przeszukać mieszkanie nieuczciwego policjanta. Apartament O'Malleya znajduje się dokładnie w tym samym budynku, co dom Tindalla z wcześniej opisywanego zadania pobocznego. Jeśli nie pamiętamy tej lokacji, to powinniśmy udać się do bloku mieszkalnego najbardziej na zachodzie, czyli wpierw przedostać się do kliniki LIMB, zaś potem skręcić w lewo ku opuszczonej stacji benzynowej i poszukać na północ od niej korytarza kończącego się ogrodzeniem z żelazną furtką.

deus ex human revolution, deus ex human revolution solucja, deus es human revolution directors cut solucja

Wchodzimy na teren, po czym odszukujemy drzwi wejściowych. Powinniśmy znajdować się na najniższym poziomie, dlatego skręcamy w lewo i schodami wspinamy się na pierwsze piętro. Po prawej otwieramy drzwi prowadzące do korytarza, zaś po tej samej stronie, obok gaśnicy, zauważamy zabezpieczone zamkiem elektronicznym wejście do mieszkania O'Malleya. Hakowanie wymaga złamania zabezpieczeń pierwszego poziomu, ale równie dobrze można wpisać gotowy kod, czyli 1077. Dokładnie przeszukujemy pomieszczenie, koniecznie zabierając palmtopa z półek naprzeciwko biurka. Dzięki niemu zdobędziemy kod potrzebny do otwarcia drzwi po prawej, czyli 1029, chociaż równie dobrze można spróbować złamać zabezpieczenia czwartego poziomu. Po otwarciu drzwi nie wchodzimy do środka, bowiem w pokoju znajdują się miny. Możemy powoli podejść do nich i pobawić się w rozbrajanie, jednak niecierpliwi zapewne chwycą kartonowe pudło i wrzucą je do środka z bezpiecznej odległości, co zdetonuje ładunek. Zabieramy koniecznie zapas narkotyków, jak też możemy zainteresować się sejfem, który kryje w sobie zapas amunicji. Otwarcie go wymagać będzie hakowania zamków przynajmniej piątego poziomu lub wpisania czterech magicznych cyfr – 1031. Nie pomijamy komputera, łamiąc bariery raptem pierwszego poziomu. Interesuje nas przede wszystkim ostatnia wiadomość, stanowiąca dowód winy O'Malleya. Zaglądamy także do kolejnego pomieszczenia, czyli łazienki, gdzie obok muszli klozetowej spoczywa strzelba oraz jeden z czytników e-book. Możemy już opuścić tak apartament, jak i cały budynek.

deus ex human revolution, deus ex human revolution solucja, deus es human revolution directors cut solucja

Pora spotkać się z O'Malleyem. Poszukiwany przebywa w miejscu pokazanym powyżej, na zachód od policyjnego magazynu. Właśnie w stronę komisariatu powinniśmy się najpierw udać, potem wykorzystać jedną z opisanych w wątku głównym ścieżek przedostania się do środka. Skorumpowany policjant spyta nas na początek o to, czy byliśmy śledzeni. Wybór odpowiedzi nie ma znaczenia, jednak podejrzanego najmocniej uspokoi odwołanie się do naszego profesjonalizmu. Nie musimy czekać długo na otrzymanie zlecenia pozbycia się niejakiego Double-T oraz podłożenia broni w Wymarłym blokowisku, co doprowadzi do wojny gangów. Gra umożliwia nam wypytanie o szczegóły, więc wykorzystujemy te z opcji, które nie tyczą się zleceniodawcy oraz faktu, iż O'Malley jest policjantem. Wzmacniacz społeczny pozwala nam na aktywację feromonów i wydobycie zaliczki. Gliniarz to Alfa, stąd najlepiej posłużyć się pierwszą opcją od lewej. W ten sposób nasze konto powiększy się aż o 1000 kredytów. Najwyższa pora zabrać pozostawioną dla nas broń.

deus ex human revolution, deus ex human revolution solucja, deus es human revolution directors cut solucja

Wypytując o szczegóły, mogliśmy dowiedzieć się, iż strzelać będziemy z kuszy. Odnalezienie jej wymaga wpierw opuszczenia terenu komisariatu, zaś potem najlepiej udać się Grand River Road, czyli iść tak, jakbysmy planowali ponownie pogadać z Alexander. Oczywiście, nie zaczepiamy pani detektyw, tylko udajemy się aż do Budynku Chirona. Widząc go po naszej lewej, wypatrujemy po przeciwnej stronie dwóch meneli i drzwi, które pokazałem powyżej. Wchodzimy do korytarza technicznego i na zakręcie, schowana za torbami ze śmieciami, spoczywa kusza. Ta broń zajmuje niemal dwie kolumny w ekwipunku, dlatego upewnijmy się, że mamy na nią miejsce; wizyta w sklepie lub wykupienie odpowiedniego ulepszenia także rozwiążą ten kłopot. Najwyższa pora udać się do kryjówki Petard. Wracamy na Grand River Road i udajemy się wzdłuż niej, kierując się w stronę komisariatu.

deus ex human revolution, deus ex human revolution solucja, deus es human revolution directors cut solucja

Po prawej, tuż obok Budynku Chirona, zauważamy pokazane powyżej miejsce z zaparkowanymi samochodami. Stojąca obok grupa punków jest nieszkodliwa, stąd spokojnie ich wymijamy i zaglądamy za kontener. Mijamy zamknięty magazyn i schodzimy schodkami na dół. Wydaje się, że to ślepy zaułek, jednak po prawej wypatrujemy niskie przejcie. Kucamy i korzystamy z niego, na rozwidleniu wciąż idąc przed siebie. Odsuwamy przeszkodę i trafiamy na drugą stronę zabudowań. Wchodzimy po kilku stopniach i zauważamy dziurę w ogrodzeniu, którą ktoś zastawił beczkami. Odsuwamy je i wychodzimy na wprost boiska do koszykówki, będącego częścią innego zadania pobocznego. Nie przyszliśmy tu jednak porzucać piłki, dlatego rozglądamy się i po prawej zauważamy drabinkę. Wspinamy się i korzystamy z interaktywnego okna na przedostatnim poziomie, które będzie od nas wymagać kucania. Po chwili gra dokona autozapisu, stad przechodzimy w tryb skradania się i podchodzimy do zasłony.

deus ex human revolution, deus ex human revolution solucja, deus es human revolution directors cut solucja

Jak pokazano na powyższym screenie, w korytarzu rozmawia dwóch członków Petard. Zaatakowanie ich jednocześnie zaalarmuje posiłki, czego lepiej uniknąć w sytuacji, gdy inwestowaliśmy w ulepszenia związane z przekradaniem się. Najlepiej poczekać, aż jeden z ulepszonych oponentów uda się do mieszkania, po czym podchodzimy do pojedynczego wroga. Pierwsze spotkanie z nim w przypadku zauważenia nas kończy się wezwaniem do opuszczenia tego obszaru, jednak nic sobie z tego nie robimy i i ogłuszamy lub zabijamy gangstera. Zabieramy palmtopa z hasłem dostępu do sypialni. Teraz pochodzimy do otwartych drzwi mieszkania po prawej. Szybko spostrzeżemy, że dwójka wrogów przesiaduje na kanapie w zachodniej części pomieszczenia. Agresywny atak zwoła posiłki z pokoju obok, dlatego najprościej posłużyć się bronią ogłuszającą, bowiem może nie wystarczyć nam baterii na atak wręcz. Cierpliwi mogą zaczaić się przed drzwiami w oczekiwaniu na wroga, który pojawi się w przejściu i stanie się łatwym celem. Oczyściwszy pomieszczenie bez wszczynania alarmu, będziemy musieli zmierzyć się z zamkiem do sypialni. Pozyskany wcześniej palmtop zdradzi nam właściwą kombinację czterech cyfr, czyli 3733. Jeśli rozprawialiśmy się z wrogami w czysto siłowy sposób, to możemy liczyć na to, że drzwi będą już otwarte, zaś cel sam rzuci nam się do gardła. Nie wolno nam go zabić, stąd odpada ostra amunicja. Pozyskaną dopiero co kuszą możemy celujemy w części ciała inne niż głowa, chociaż najlepsza będzie broń ogłuszająca. Przeszukujemy ciała, zaglądamy do szuflad, zabieramy broń spod poduszki oraz zapas amunicji z szaf w łazience. Możemy także przejrzeć zawartość komputera, chociaż dostęp do poczty blokuje zabezpieczenie drugiego poziomu. Złamiemy je dzięki odpowiednio rozwiniętemu hakerstwu lub wpisując hasło ztarts. Przejdźmy do kolejnego etapu zadania, czyli odszukania kryjówki na obszarze Wymarłego Blokowiska.

Nie ma sensu ponownie opisywać trzech odmiennych sposobów przedostania się do siedziby gangu, bowiem najlepiej połączyć to zadanie z rozgrywającym się na tym samym obszarze queście wątku głównego Przerwanie transmisji. Warto jednak postarać się pozostać niezauważonym, stąd możemy przed przystąpieniem do tego zadania wpierw oczyścić sobie drogę a potem pogadać z Jenny i bez przeszkód pomyszkować po całym obszarze. Zakładam jednak, że tak nie zrobiliście, dlatego spoiler poniżej opisuje sposoby przedostania się na plac a potem już do samej kryjówki.

SPOILER
  • Zachodnie przejście

Zachodnie przejście to dokonały wybór dla osób, które zamierzają dostać się na teren gangu bez wszczynania kłopotliwego alarmu i przy tym zainwestowały trochę punktów Praxis w odpowiednie ulepszenia. Poszukiwane przejście zauważymy na lewo od Budynku Chirona. Wejście to drzwi nieopodal dwóch meneli, którzy nie zwracają na nas żadnej uwagi. W ten sposób docieramy do korytarza zablokowanego przez trzy duże skrzynie, pokazane na poniższym screenie.

deus ex human revolution, deus ex human revolution solucja, deus es human revolution directors cut solucja

Zauważymy mały prześwit pomiędzy drugim a trzecim elementem przeszkody, zaś radar wskazuje, iż sam korytarz jest pilnowany przez dwóch strażników. Zniszczenie skrzyń skutkuje wszczęciem alarmu i pozbawia nas bonusu za zadanie, dlatego pragnąc tego uniknąć najlepiej posłużyć się dystansową bronią ogłuszającą. Spomiędzy skrzyń celujemy z karabinu ogłuszającego do pierwszego z wartowników, zaś po chwili ogłuszamy kolejnego. Równie dobrze możemy zdjąć pierwszego przy skrzyniach, zaś drugiego, bez marnowania amunicji, nieopodal ściany z graffiti. Dopiero teraz bierzemy się za usuwanie przeszkody. Jeśli gra informuje nas o tym, że przedmiot jest za ciężki, to najwyższa pora odblokować pierwsze od lewej ulepszenie rąk o nazwie Przesuwanie ciężkich przedmiotów. Koszt to raptem 1 punkt Praxis. Mijamy ciała ogłuszonych strażników i otwieramy pobliskie drzwi.

  • Główne wejście

Ta ścieżka jest tańsza od opisanej wcześniej metody, bowiem nie wymaga od nas odblokowania żadnego z ulepszeń. Wpierw jednak musimy odszukać główne wejście. Zaraz po wyjściu z Budynku Chirona skręcamy w prawo, zaś na pierwszym rozwidleniu udajemy się w lewo.

deus ex human revolution, deus ex human revolution solucja, deus es human revolution directors cut solucja

Podchodzimy do czerwonego kontenera. Nie zwracamy uwagi na rozmowę strażników z prostytutką, bowiem kobieta nieświadomie pomaga nam, odwracając uwagę od Jensena. Przesuwamy się na lewo wciąż przyklejeni plecami do kontenera, dzięki czemu zauważamy śmietnik blokujący przejście. Posiadacze wspomnianego wcześniej Przesuwania ciężkich przedmiotów mogą się z nim uporać i wejść do rury, jednak równie dobrze można na niego wskoczyć i wejść do otworu znajdującego się wyżej, zaś potem zeskoczyć na dół i szybko schować się za betonową przeszkodą. Idziemy wzdłuż niej aż do wraku samochodu, do którego szybko przeskakujemy bez zwracania na siebie uwagi. Kolejni dwaj wrogowie dalej pogrążeni są w rozmowie, więc czekamy, aż skończą i rozejdą się, dzięki czemu przeskakujemy do kolejnego czerwonego kontenera. Obchodzimy go z lewej i w ten sposób zyskujemy możliwość dostania się na podwyższenie i dalej otwieramy drzwi prowadzące do środka budynku.

  • Przejście klatką schodową

Trzecia metoda jest najmniej ryzykowna, pozwalając nam na wejście w stylu pewnego sławnego agenta. Niestety, wpierw będziemy musieli trochę zainwestować w ulepszenia dla Adama. Przede wszystkim nieoceniony w walce będzie System lądowania Ikar, jak też przyda się wspomaganie w postaci wyższych skoków. Wpierw odnajdujemy pokazaną poniżej alejkę.

deus ex human revolution, deus ex human revolution solucja, deus es human revolution directors cut solucja

Najprościej dostać się tam idąc na wschód od wyjścia z Budynku Chirona, zaś przejścia wypatrywać po prawej. Obok drabiny stoi dwóch meneli, jednak nie stanowią dla nas żadnego zagrożenia. Wspinamy się schodami na górę, po czym otwieramy drzwi i wchodzimy do budynku. Korytarz jest pusty, jeśli nie liczyć dwóch automatów. Bez obaw przechodzimy przez korytarz, wydostając się na zewnątrz. Między kontenerami nie czai się żadne zagrożenie, więc pewni siebie podchodzimy do krawędzi dachu. Jeśli nie posiadamy wspomnianych wcześniej ulepszeń, to możemy spróbować zwykłymi skokami przedostać się na drugą stronę po rurach i kontenerach z lewej, dzięki czemu dotrzemy do zewnętrznej klatki schodowej. Może się okazać, że spadniemy na dół, co zakończy się naszą śmiercią. Wykupując Ikara, zapewniamy sobie amortyzację w przypadku nieudanego lądowania na poziomie gruntu. W ten sposób docieramy do głównego placu.

Zależy nam na pozostaniu niezauważonym, stąd możemy skorzystać z dwóch różnych ścieżek.

  • Główne wejście

Opisywana metoda sprawdzi się najlepiej w sytuacji, gdy korzystaliśmy z głównego wejścia, bowiem wykonując opisane wcześniej kroki od razu powinniśmy znajdować się wewnątrz budynku. Korytarz wiedzie jedynie w lewo, gdzie przez otwarte drzwi zauważymy jednego z gangsterów. Najprostszym rozwiązaniem będzie ogłuszenie go na miejscu, chociaż lepiej powstrzymać swoje zapędy.

deus ex human revolution, deus ex human revolution solucja, deus es human revolution directors cut solucja

Idziemy za gangsterem i po minięciu zakrętu przyczajamy się przy przeszkodzie, bowiem przeciwnik po chwili odwróci się w naszą stronę. Kilka sekund później jest już bezpiecznie, zaś my przedostajemy się od razu na prawo, by schować się za pokazanym na screenie wyżej widocznym w oddali tunelu. Tam także zachowujemy czujność, zwłaszcza w stosunku do dwóch rozmawiających przeciwników, bowiem pośpiech grozi zaalarmowaniem wroga. Musimy pamiętać, by zawsze w takich momentach wykazać się cierpliwością i nie przeskakiwać między osłonami w sytuacji, gdy strażnik – mimo konwersacji – wciąż patrzy w to miejsce. Dochodzimy do czerwonego kontenera i przyklejamy się do niego, po czym przesuwamy lekko przed siebie śmietnik. To ciężki przedmiot, więc warto mieć stosowne ulepszenie. Szybko podskakujemy do betonowej barierki i obserwujemy poczynania wartownika. Ten ostatni bez zbędnej zwłoki oddali się i stanie do nas tyłem, więc nie zwlekamy i przebiegamy na drugą stronę przeszkód, kierując się w stronę kolejnego kontenera po prawej.

deus ex human revolution, deus ex human revolution solucja, deus es human revolution directors cut solucja

Przechodzimy niezauważeni za przeszkodami, pamiętając o tym, by nie odrywać się od nich i na zakrętach wcisnąć klawisz Spacji, co uniemożliwi wykrycie nas. Docieramy do ostatniego kontenera, gdzie słyszymy rozmowę dwóch gangsterów. Czekamy na koniec konwersacji i przeskakujemy do kolejnej odsłony tuż po tym, jak przeciwnicy rozejdą się. Szukając wciąż ukrycia za osłonami, przesuwamy się na zachód wraz ze strażnikiem, dzięki czemu docieramy do zakrętu. Wchodzimy do rury i czekamy chwilkę, aż członek gangu sprawdzi okolicę, po czym przeskakujemy przez otwarte przejście. Zauważamy interaktywną studzienkę kanalizacyjną, dzięki której będziemy mogli skorzystać z części drogi przez kanały, opisanej osobno kawałek dalej. Odsuwamy dwie beczki z zakrytego przejścia w rogu, dzięki czemu odkrywamy w głębi pokaźny składzik, czyli cel naszej wyprawy.

  • Przejście kanałami

Ta metoda ograniczy momenty wymagające skradania i pozwoli nam dostać się w miarę bezboleśnie blisko anteny. Polecam ją także w przypadku przedostania się na teren gangu z wykorzystaniem zachodniego przejścia. Korzystając z tej metody, wystarczy wzdłuż przeszkód przekraść się w prawo, gdzie za zakrętem zauważymy wejście do kanałów pokazane poniżej.

deus ex human revolution, deus ex human revolution solucja, deus es human revolution directors cut solucja

Koniec wąskiego korytarza zmusza nas do wyboru jednej z dwóch dróg, jednak oba rozwiązania doprowadzą nas w to samo miejsce. Warto udać się na lewo i wypatrywać niskiego przejścia zasłoniętego przez pojedynczą, zieloną beczkę. Krótka przeprawa tunelami przeniesie nas do dalszej części lokacji, gdzie czaić się będą przeciwnicy. Możemy skorzystać z kolejnego skrótu. Trzeba jednak pamiętać, że ta opcja oznacza przeprawę przez tunel zasłonięty przez dwie beczki i wymaga od nas wcześniejszego wykupienia ulepszenia korpusu o nazwie Zaimplantowana oddycharka. Bez niego trujące gazy przedwcześnie zakończą karierę Jensena. Droga ta wiedzie wpierw po drabinie do góry, zaś potem pozostaje nam wspinaczka po beczkach na kontenery. Z nich przeskakujemy przez siatkę i udajemy się w lewo, w stronę małego placyku ze studzienką kanalizacyjną. Dalej pozostaje nam przejść do pokoju z zarwaną podłogą, obok którego znajduje się poszukiwany skład broni.

Zabieramy cenne przedmioty i wchodzimy w interakcję z dostawą broni, co zaktualizuje zadanie. Pozostaje nam jedynie wrócić do Jenny. Pamiętajmy, że bonus od policjantki dostaniemy tylko w przypadku pozostania niezauważonym, co tyczyć się będzie także drogi powrotnej. Unikajmy za wszelką cenę otwartej walki i wczytujmy grę za każdym razem, kiedy zbytnio się zagalopujemy. Nie popadajmy jednak w przesadę i samotnych wrogów pozbywajmy się bez użycia amunicji, pamiętając przy tym o odciąganiu ciał w bezpieczne miejsca. Poszukiwaną Jenny znajdziemy dokładnie w tym samym miejscu, w którym prosiła nas o pomoc.

deus ex human revolution, deus ex human revolution solucja, deus es human revolution directors cut solucja

Wykonaliśmy już wszystkie cele, dlatego decydujemy się na opcję dialogową, która doprowadzi do zakończenia misji. Policjantka pyta o szczegóły, dlatego wyczerpujemy wszystkie opcje, co wzbudza podziw Jenny i sprawia, że dostaje na srebrnej tacy dowody winny O'Malleya. Na koniec warto jednak pozostawić wątek narzędzia zbrodni, bowiem możemy skłamać i kuszę zostawić dla siebie. Fakt ten nie wpłynie w żaden sposób na zakończenie zadania, zaś nam pozwoli sprzedać ją za dobre pieniądze lub pozostawić na własny użytek. Jenny mówi, że nie ma wsparcia wymaganego przy domknięciu tematu, więc prosi nas o jeszcze jedną przysługę, czyli aresztowanie O'Malleya. Możemy z miejsca odmówić, jednak najkorzystniej jest się zgodzić, bowiem zyskamy dodatkowe Punkty Doświadczenia. Pora na ponowną (i tym razem ostatnią) wizytę w mieszkaniu skorumpowanego policjanta. Najprościej dostać się tam skrótem, czyli przejściem z zaparkowanymi samochodami. Znajdziemy ja po prawej idąc od Budynku Chirona w stronę komendy policji. Potem tylko przedzieramy się wąskim przejściem do boiska, by potem na schodzie odnaleźć furtkę i poszukiwany budynek.

deus ex human revolution, deus ex human revolution solucja, deus es human revolution directors cut solucja

Wchodzimy na pierwsze piętro i szukamy mieszkania po lewej. O'Malley spokojnie sobie na nas czeka, więc mamy dwie opcje do wyboru. Pierwsza to automatyczne znokautowanie policjanta, dzięki czemu nie zmarnujemy ani jednego naboju i ułatwimy sobie zadanie. Fani trudniejszych rozwiązań powinni zdecydować się na rozmowę z gliniarzem. O'Malley spróbuje nas przekupić, zaś godząc się na jego propozycję będziemy mogli z własnego mieszkania zebrać podziękowania i niebagatelną sumę 3000 kredytów. Jenny o niczym się nie dowie, więc zdrada pozostanie bez kary. Wciąż możemy odmówić, jednak wtedy nasz rozmówca zacznie się bronić i wykorzysta w tym celu posiadany pistolet. Wciąż musimy pamiętać o broni ogłuszającej, bowiem naszym celem jest aresztowanie skorumpowanego policjanta.

Wychodzimy z budynku i idziemy w stronę furtki. Po prawej, tuż obok śmietnika i schodów zewnętrznych, zauważymy naszą zleceniodawczynię. Reakcja Jenny zależy od naszego zachowania względem O'Malleya. Zdobywamy 1000 Punktów Doświadczenia i na tym to zadanie się kończy.

Głosy z ciemności

Podobnie jak większość zadań pobocznych na tym etapie gry, także i to aktywuje się samodzielne po zbadaniu rdzeniu i opuszczeniu Budynku Chirona. Wymagany warunek to pozostawienie przy życiu Sandersa pod koniec naszej akcji w zakładzie produkcyjnym Sarifa. Pritchard sam się z nami skontaktuje i poda nam współrzędne dla spotkania z osobą, która ma dla nas ważne informacje.

deus ex human revolution, deus ex human revolution solucja, deus es human revolution directors cut solucja

Nasz cel znajduje się nieopodal budynku Sarifa, w którym rozpoczynaliśmy ten rozdział, więc trochę już obeznani z mapą Detroit możemy wybrać standardową drogę lub skorzystać ze skrótu. Pierwsza opcja oznacza przejście przez stację kolejki w stronę kliniki LIMB, zaś druga pozwala przedostać się w to samo miejsce, lecz wymaga przejścia korytarzami aż do opuszczonej stacji paliw. Następnie udajemy się w stronę Sarif Plaza i kierujemy na południe, w stronę widocznej w oddali blokady ograniczającej teren, po którym możemy się poruszać. Teraz wystarczy wypatrywać po lewej niepodpisanej alejki ze śmietnikiem i dwoma widocznymi w oddali ochroniarzami. Za łukiem czeka na nas informator w osobie Ezekiela "Zeke'a" Sandersa – tego samego, któremu darowaliśmy życie pod koniec misji oczyszczania zakładu produkcyjnego.

deus ex human revolution, deus ex human revolution solucja, deus es human revolution directors cut solucja

Przywódca ekstremistów chce spłacić swój dług i ma pokojowe zamiary, dlatego udostępnia nam palmtop z danymi przechwyconymi od samobójcy. Dzięki temu zyskujemy cenny kod dostępu oraz hasło przydatne do komputera o określonym loginie. Na tym kończy się to zadanie poboczne, zaś my zdobywamy 750 Punktów Doświadczenia.

Detroit – wątek główny · Detroit – zadania poboczne
«
Strona: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
»

Komentarze

0
·
Używanie spolszczenia wyłącza osiągnięcia ?
0
·
Nie wyłącza, przynajmniej ja tak miałem.

Dodaj komentarz

 
Wczytywanie...