Sortuj wg:

Świątynia Pierwotnego Zła

Lionel · 23 września 2010

W momencie, gdy firma BioWare ogłosiła, że "Icewind Dale II" ma być ostatnią grą opartą na legendarnym silniku Infinity, półświatek gier z trwogą przyjął zmierzch dwuwymiarowych cRPG w rzucie izometrycznym. Jednakże kilka tygodni później pojawiły się informacje dotyczące prac nad przeniesieniem...

Drakensang: The River of Time

Thorin · 18 września 2010

„Drakensang: The River of Time” jest prequelem gry „Drakensang: The Dark Eye”, wydanej przez niemieckie studio Radon Labs w 2008 roku. Nowa odsłona serii bazuje na papierowym systemie „Das Schwarze Auge”, czyli europejskim odpowiedniku Dungeons & Dragons, który zdobył niemałą popularność w krajach...

Starcraft II: Wings of Liberty

Thorin · 6 września 2010

"Starcraft II: Wings of Liberty" to kontynuacja legendarnej strategii czasu rzeczywistego autorstwa samego Blizzard Entertainment. Pierwsza część gry zyskała na świecie ogromną popularność, a jej rewelacyjny tryb multiplayer sprawił, że w pewnych zakątkach naszego globu (głównie w Korei Południowej...

Torchlight

Tokar · 17 lipca 2010

Wydawałoby się, że stworzenie dobrej gry hack'n'slash nie jest jakimś specjalnie wymagającym zadaniem i z łatwością można wpaść na smaczny koncept podczas kontemplacji w świątyni zadumy, czyli miejscu, gdzie król chadza piechotą. Nie trzeba w końcu myśleć nad ambitną historią – w tym przypadku...

Moonstone: A Hard Days Knight

Medivh · 15 lipca 2010

Każdy posiada jakieś rzeczy, do których jest od dzieciństwa przywiązany, a więź ta nie słabnie z upływem lat. Ja mam tak z Moonstone: A Hard Days Knight, grą, która wyszła w roku mego urodzenia. Choć zagrałem w nią po raz pierwszy na Amidze jakieś 7 czy 8 lat później, zakochałem się w niej i...

Mass Effect 2: Kasumi – Skradzione wspomnienia

Hassan' · 8 lipca 2010

Od samego początku marketingowej kampanii Mass Effect 2, graczy przyzwyczajano do faktu, że po ukończeniu gry lepiej produktu z dysku nie usuwać; informowano o osobnym zespole mającym za zadanie tylko i wyłącznie wymyślanie i produkcję tak zwanych DLC – popularnych w nowych grach płatnych dodatków,...

Mass Effect 2: Nadzorca

Hassan' · 8 lipca 2010

Overlord, po polsku znany jako Nadzorca (kolejny zły sen tłumacza – podobnie jak Człowiek Iluzja), nie był tak hucznie zapowiadany jak Kasumi: Stolen Memory. Bioware podwinęło ogon z powodu szeroko zakrojonej krytyki poprzedniego dodatku oraz serii wpadek, jakie w międzyczasie ich spotkały....

Septerra Core: Legacy of the Creator

Ammon · 27 czerwca 2010

Valkyrie Studios niestety nie zasłynęło jako wielki producent gier, którego tytuły byłyby znane przez każdego szanującego się gracza. Prawdę mówiąc, informacji na temat tego nieistniejącego już studia jest w sieci jak na lekarstwo. Z dwóch produkcji jedna, Seraphim, nie doczekała się nawet...

Magic the Gathering: Duels of the Planeswalkers

Hassan' · 27 czerwca 2010

"Magic: the Gathering" jest karcianką legendarną. To właśnie ona na spółkę z Dungeons & Dragons przyniosła sławę i pieniądze firmie Wizards of the Coast. Sukces MtG jest ogromny – na całym świecie rozgrywane są profesjonalne turnieje, zawody, z nagrodami o naprawdę dużej wartości. Powstało wiele...

Final Fantasy XIII

Holden · 27 czerwca 2010

Final Fantasy XIII – milowy krok do przodu czy raczej wstecz? By odpowiedzieć sobie na to pytanie, trzeba się cofnąć w przeszłość – do burzliwych lat dziewięćdziesiątych. Można uznać, że właśnie wtedy zaczęła się nowa era elektronicznej rozrywki wraz z takimi konsolami jak Nintendo 64 czy...

Sacred

Shasfana · 27 czerwca 2010

Jeżeli dowolnej grupie graczy zadać pytanie, jaka jest najlepsza gra z gatunku action cRPG, to na pewno padnie odpowiedź „Diablo” lub „Diablo 2”. Jednak upłynęło już wiele wody w Wiśle, odkąd Blizzard wypuścił na rynek swojego konika, który przez bardzo długi okres dystansował konkurencję. Jak...

Runes of Magic

Wiktul · 4 czerwca 2010

Przychodzi ci ocenić grę, która bardzo szybko po pojawieniu się na rynku zyskała sobie cztery miliony graczy, co w wypadku MMO RPG jest naprawdę imponującym wynikiem. Co więcej, gra jest darmowa i zbiera bardzo wysokie oceny. Tobie jednak nie tylko nie przypadła do gustu, lecz bardzo się nie...

Final Fantasy IV

Wiktul · 13 maja 2010

Na rynku pojawia się coraz więcej rarytasów: świeżo upieczony “Mass Effect 2” czeka już na koneserów gatunku, zaraz po nim podadzą nam “Star Trek Online”, zaś w kuchni Blizzarda dojrzewa już kolejny, straszliwie pikantny dodatek do “World of Warcraft”. Nie zdążyliśmy jeszcze w pełni nacieszyć...

Dragon Ball Z: Legend of Super Saiyan

Wiktul · 13 maja 2010

To zaskakujące, że na przestrzeni lat fani “Dragon Ball” nie doczekali się przyzwoitej gry RPG dotyczącej tej serii. Co prawda, powstało kilkanaście bardziej lub mniej koślawych przygodówek imitujących ten gatunek, lecz jak dotąd największym “dragonballowym” sukcesem pozostaje komputerowa seria...

Mount & Blade: Warband

Hassan' · 23 kwietnia 2010

O grze Mount & Blade usłyszałem niemal trzy lata temu. Została mi ona przedstawiona jako amatorsko rozwijany projekt, przeznaczony głównie dla wielu graczy, umożliwiający rozgrywkę w świecie przypominającym średniowiecze. Wtedy jeszcze założenia były bardzo proste – istniały tylko dwa królestwa, a...

Dragon Age: Początek – Przebudzenie

Thorin · 28 marca 2010

Wszystkim wydawało się, że po śmierci Arcydemona w królestwie Fereldenu w końcu zapanuje wieczny spokój. Jak się wkrótce okazało, pokonanie dowódcy mrocznego pomiotu nie rozwiązało problemu rosnącej w siłę armii zła, która zaatakowała ponownie. Ferelden znowu potrzebuje wybawiciela, którym po raz...

Rage of Mages

Valandil Falassion · 25 lutego 2010

Rage of Mages był swego czasu doskonałym przykładem na to, że nie tylko zachodni producenci potrafią robić dobre gry. Dzieło rosyjskiego studia Nival Interactive, sprytnie łączące elementy strategii w czasie rzeczywistym z RPG, gościło w moim CD-romie na tyle często, że gdy po latach...

Throne of Darkness

Valandil Falassion · 25 lutego 2010

Po olbrzymim sukcesie, jakim okazała się druga część Diablo, wielu producentów ruszyło wydeptaną przez Blizzard ścieżką w nadziei, że na fali popularności tego tytułu uda im się wycisnąć z graczy jeszcze trochę kasy. Niektórzy szli po linii najmniejszego oporu i wypuszczali tytuły, które nie...

Wczytywanie...