Sortuj wg:

Icewind Dale II

Holden · 13 października 2011

Jeżeli spojrzymy na rozwój gier role-playing w ostaniach piętnastu latach, naszym oczom ukaże się schemat przypominający drzewo. Jego pniem będzie czyste rpg, a gałęziami wszystkie gatunki, z którymi przez lata próbowano robić krzyżówki. Jedną z takich właśnie gałęzi będzie nurt, który możemy...

Mass Effect 2: Projekt Hefajstos

Holden · 7 października 2011

Bioware jest znane z tego, że czego by nie zrobiło, zawsze wyjdzie z tego kontrowersja. Tak właśnie jest z pierwszym dodatkiem do "Mass Effect 2" – "Project Firewalker". Ten DLC z założenia miał być darmowy, jednak jak się okazało – tylko dla właścicieli nowych kopii "Mass Effect 2" posiadających...

Dragon Age II

krzyslewy · 29 września 2011

"Dragon Age 2" było jedną z najbardziej oczekiwanych gier na całym świecie. Bioware postarało się o odpowiedni rozgłos tej pozycji i zapewnienia. Po premierze zachwyt szybko opadł, pojawiły się negatywne recenzje i opinie graczy oraz newsy od EA oraz twórców mówiących o tym, że gra sprzedała się w...

Deus Ex: Bunt Ludzkości

Tokar · 3 września 2011

Seria „Deus Ex”, jak każda legendarna marka, miewa swoje spektakularne wzloty i upadki, które zawsze elektryzują branżę elektronicznej rozrywki, nie pozwalając pozostać wobec niej obojętnym. Pomysł na cRPG osadzone w cyberpunkowym świecie, rządzonym przez zakulisowe machinacje chciwych korporacji i...

Fallout

Wiktul · 21 sierpnia 2011

Ile już było narzekań na wtórność i banalność najnowszych produkcji? Ile jeszcze razy będziemy spoglądać wstecz, opowiadając z nostalgią "jak to kiedyś robili gry", albo też po raz setny wysłuchiwać trucia o tym, że ponoć wszystko już było? Jeżeli naprawdę dość nam już tego wszystkiego, wysilmy...

Dragon Age II: Dziedzictwo

Tokar · 3 sierpnia 2011

„Dragon Age II” niewątpliwie okazał się jednym z największych niewypałów ostatnich lat i mocno nadszarpnął, dotąd nieskazitelną, reputację BioWare – ojców kultowej serii „Baldur's Gate” czy legendarnego „Neverwinter Nights”. Kontynuacja „smoczej sagi” nie spełniła nawet podstawowych wymagań...

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

Redhorn Steelaxe · 24 czerwca 2011

"Wiedźmin 2" – ciężko chyba wyobrazić sobie grę, o której przed premierą byłoby głośniej w naszym kraju. Reklama w tv, artykuły w gazetach, ogromne plakaty na bilbordach... ba, nawet w kinie go uświadczycie! Szeroko zakrojona promocja w sieci, dzienniki developerskie, wykład w Collegium Civitas i...

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

Courun Yauntyrr · 25 maja 2011

Premiery drugiego „Wiedźmina” wyczekiwałem od dłuższego czasu. Każde kolejne doniesienie prasowe utwierdzało mnie w przekonaniu, że to będzie gra dużo bardziej dopracowana i ciekawsza od swojego pierwowzoru. Mógłbym posłużyć się wiedźmińskimi cytatami, ale przejdę od razu do rzeczy, by nie...

Dragon Age II

Thorin · 24 marca 2011

W ostatnich latach kanadyjski BioWare był postrzegany w branży jako prawdziwa „kura znosząca złote jajka”, a produkcje tego studia zdobyły rzeszę fanów na całym świecie i niemal całkowicie zdominowały nieco wyeksploatowany gatunek gier RPG. Nie inaczej było w przypadku pierwszego „Dragon Age’a”,...

DeathSpank

Strażnik · 17 marca 2011

Nigdy nie byłem fanem gier typu hack’n’slash. Po kilku godzinach gry w Sacred zmiękłem i odinstalowałem grę, zaś kultowe Diablo odepchnęło mnie po 30 minutach monotonnej wyżynki. Jeśli jednak za grą hack’n’slash stoi Ron Gilbert, człowiek współodpowiedzialny za "The Secrets of Monkey Island", to...

Golemy Amgarraku

Lionel · 11 lutego 2011

Mimo zapowiedzenia przez studio BioWare "Dragon Age 2", Kanadyjczycy nie powiedzieli basta przygodom Szarego Strażnika i stworzyli kolejne DLC przedłużające egzystencję tytułu. Wydana nieco wcześniej "Pieśń Leliany" w pełni zasługiwała na wysokie noty, oferując interesującą historię rudowłosej...

Polowanie na czarownicę

Lionel · 11 lutego 2011

Cięty język Morrigan oraz jej charakterystyczny styl bycia spowodował, że stała się najbardziej rozpoznawalną postacią z "Dragon Age: Początek". Pozwolenie wiedźmie z głuszy na odprawienie mrocznego rytuału zaowocowało w ostatecznym rozrachunku większą ilością pytań niż odpowiedzi, na których...

Parasite Eve

Rain · 27 stycznia 2011

Końcowy okres poprzedniej dekady zdecydowanie należy zaliczyć do jednego z najbardziej udanych pod względem tytułów, które na wiele lat zapadną graczom w pamięć. Po oszałamiającym sukcesie Final Fantasy VII, firma Square postanowiła wydać na PSX coś, co pozwoliło fanom serii FF oczekiwać w...

Kroniki Mrocznych Pomiotów

Lionel · 20 stycznia 2011

"Kroniki Mrocznych Pomiotów" zapowiadane były jako alternatywna historia – co by było, gdyby Szary Strażnik nie przeżył Dołączenia, a co za tym idzie, nie zjednoczył Fereldenu i nie pokonał Arcydemona. Dodatkowo, to wszystko widziane oczami Mrocznych Pomiotów. Brzmi bardzo ciekawie i nawet...

Twierdza Strażnika

Lionel · 30 grudnia 2010

"Twierdza Strażnika" rzuca światło dzienne na część przeszłości Szarych Strażników w Fereldenie i oferuje stworzenie bazy wypadowej, która wielce ułatwia poszukiwanie przygód, wiedząc, że jest miejsce, gdzie można czuć się bezpiecznym dzięki wysokim murom i basztom. Wiadomość o istnieniu dawno...

Pieśń Leliany

Lionel · 30 grudnia 2010

Prawdopodobnie najbardziej tajemniczym towarzyszem Szarego Strażnika z "Dragon Age: Początek" jest Leliana. Jej przeszłość omówiona została półgębkiem, bez większego zagłębiania się w mroki historii, aż do wydania "Pieśni Leliany" – autobiograficznej opowieści zawierającej wątek miłosny,...

Kamienny więzień

Lionel · 24 grudnia 2010

"Kamienny więzień" to najdroższy DLC z dotychczas dostępnych i nic dziwnego, gdyż wprowadza najwięcej zmian mających wpływ na główny wątek gry oraz udostępnia w pełni rozbudowanego towarzysza, którego można zwerbować do drużyny. Napotkany podczas przemierzania traktu, w pobliżu jeziora Kalenhad,...

Powrót do Ostagaru

Lionel · 24 grudnia 2010

"Powrót do Ostagaru" daje nam szansę na tytułowy powrót do miejsca, gdzie wszystko się zaczęło, poznaliśmy większą część ważniejszych postaci i byliśmy świadkami istotnych wydarzeń, które miały duży wpływ na historię Fereldenu. Chociaż chęć zemsty może być silnym motorem napędowym do ponownego...

Wczytywanie...