Krai Mira: Edycja Rozszerzona

Informacja prasowa

krai mira

Cenega, oficjalny partner IMGN.PRO w Polsce, z przyjemnością informuje, że od dziś w sprzedaży dostępna jest gra Krai Mira: Edycja rozszerzona. Jest to postapokaliptyczna gra RPG, stworzona przez studio Tall-Tech we współpracy z IMGN.PRO. Tytuł został wydany w podwójnej wersji językowej – polskiej (napisy) i angielskiej. Za polską lokalizację odpowiada wydawca gry.

Krai Mira to postapokaliptyczna gra RPG, której akcja toczy się na radioaktywnych pustkowiach, bagnach, w opuszczonych osadach, jaskiniach i lasach wyspy, od której pochodzi tytuł gry. Zdobądź uzbrojenie pasujące do twojego stylu, znajdź towarzyszy broni, odkryj sekrety wyspy i odszukaj prawdę, aby ukarać tych, którzy spustoszyli twoją ojczyznę.

Paradoks marionetki: Sprawa Klary B
paradoks marionetki: sprawa klary b.

Anna Karnicka urodziła się w mieście bardzo bliskim mojemu sercu, stąd z radością przywitałem możliwość zrecenzowania jej „Sprawy klary B.”, będącej pierwszym tomem serii „Paradoks Marionetki”. Chociaż tytuł sugeruje nam książkę detektywistyczną, to jednak główny bohater nie jest wcale żadnym Sherlockiem, lecz młodym mężczyzną, który marzy o nauce w Praskiej Szkole Lalkarzy. Chociaż wydaje się być to oczywistym wyborem dla kogoś, kto lubi pociągać za sznurki, to szybko okazuje się, że Karnicka umieściła w stolicy naszych południowych sąsiadów całkiem sporą szczyptę magii.

Planescape: Torment

Pomysł odświeżenia "Planescape: Torment" przez Beamdog nie spotkał się raczej z ciepłym przyjęciem oddanych fanów tytułu. Wielu było zdania, że to gra kompletna i przy okazji doskonale domknięta fabularnie, a więc nie powinno jej się ruszać w żadnym stopniu. Poza tym poprzednie projekty studia były co najwyżej średnio udane i przeważnie żerowały na nostalgii graczy niż wnosiły coś nowego do legendarnych klasyków.

planescape: torment enchanced ediiton

W tym całym zamieszaniu uspokajający był fakt, że do odnowionego wydania produkcji został zaangażowany jej ojciec – Chris Avellone. Twórca postanowił wytłumaczyć, co skłoniło go do tego, aby dać zielone światło temu projektowi i aktywnie przy nim pracować.

Wielu ludzi wspominało mi o Tormencie przez lata, a szansa na stworzenie jego zaktualizowanej wersji była kusząca – nie chodziło o naruszanie podstawowej treści, ale aby przybliżyć grę nowemu pokoleniu fanów gatunku i umożliwić im łatwiejszy dostęp do niej, bez konieczności pokonywania przeszkód, aby to się stało.

Dishonored 2

Demo Dishonored 2 już we czwartek

Dodał: , · Komentarzy: 1

Zawsze chciałeś/łaś kupić i zagrać w "Dishonored 2", ale odstraszały cię informacje o słabej optymalizacji? Nie martw się! Już 6 kwietnia będziesz mógł zagrać w wersję demo najnowszego dziecka Bethesda Softworks i Arkane Studios. Demo pozwoli na rozegranie trzech pierwszych poziomów w skórze dowolnego bohatera. Postęp zostanie zachowany i jeżeli kupisz pełną wersją będziesz mógł kontynuować kampanię od zapisu. Gra będzie możliwa do pobrania na stronie sklepu Steam poświęconej "Dishonored 2".

dishonored 2
Czerwień. Misja 'Brzask'
czerwień. misja brzask

Literatura sci-fi jest dość ciekawym gatunkiem, jako że fantazja pisarska w dość specyficzny sposób łączy się ze światem realnym. Daje to możliwość popuszczenia cugli wyobraźni, jednak pozostają pewne ograniczenia. Wynika to z faktu, że wszelkie aspekty fabularne dotyczące rozwiązań technologicznych muszą podlegać posiadanej nam wiedzy chociaż na elementarnym poziomie. Kolejnym problemem jest umiejscowienie akcji w czasie. O ile daleka przyszłość daje większe pole do popisu, to czasy odległe od naszej rzeczywistości jedynie o kilkanaście, kilkadziesiąt lat tworzą inną atmosferę. Poprzez opowieść jej autor staje się prorokiem, a realna możliwość weryfikacji tych przepowiedni jest bez wątpienia interesująca (fani „Powrotu do przyszłości” wiedzą, o co chodzi). Jednym z przykładów takiej literatury jest „Czerwień. Misja brzask” autorstwa Lindy Nagaty – amerykańskiej pisarki, która za swoje dzieła zyskała nagrodę Locusa („Struktor Bohra”), a także Nebulę („Boginie”). „Czerwień” nie jest może rewelacyjną książką, jednakże bez wątpienia wartą uwagi.

Elex

Elex – kolejny fragment rozgrywki

Dodał: , · Komentarzy: 0

Choć najnowsza produkcja Piranha Bytes ma trafić w ręce graczy jeszcze w tym roku, to twórcy wciąż raczą nas materiałami z wersji alfa gry. W efekcie czego "Elex" nie zapowiada się jakoś specjalnie wyjątkowo i kreśli raczej mroczną przyszłość dla studia – albo premiera tytułu zaliczy nietęgi poślizg, albo tym razem Niemcy mogą się mocno sparzyć. Nie można wiecznie stać w miejscu, a sama zmiana klimatów to za mało – wypadałoby w końcu coś zrobić z tymi kiepskimi animacjami i drewnianym wręcz dynamizmem. Nie zapominajmy o formule, która nie zmieniła się od czasów "Gothica".

elex

Oczywiście, studio liczy na swoich żelaznych fanów, lecz problem w tym, że z roku na rok jest ich już coraz mniej.

Mass Effect: Andromeda

Kanadyjczycy wykorzystują zgraną postawę uważnych słuchaczy, dla których głos graczy jest najwyższą wartością. Doświadczenie mi jednak podpowiada, że będzie podobnie jak za czasów "Dragon Age II" i na tego typu pustosłowiu się skończy. Może wyciągną wnioski przy kolejnych projektach, ale smrodu, jaki pojawił się wokół "Andromedy" w przeciągu ostatnich tygodni, raczej nie da się wywietrzyć. Nie oszukujmy się, o ile animacje postaci można byłoby poprawić dzięki iście tytanicznej pracy za pomocą jakiejś srogiej łatki, to już kiepski scenariusz (a na niego głównie narzekają odbiorcy) raczej nic się nie zaradzi.

mass effect: andromeda

Drodzy Gracze,

Minął dokładnie tydzień od światowej premiery "Mass Effect: Andromeda" i nie możemy być bardziej podekscytowani tym, że nasi fani w końcu mogą doświadczyć wszystkich owoców naszej ciężkiej pracy.

Styx: Shards of Darkness

Styx: Shards of Darkness – recenzja gry

Dodał: , · Komentarzy: 0
styx: shards of darkness

Studio Cyanide nie jest w ciemię bite i doskonale zdaje sobie sprawę, że ma raczej marne szanse w starciu z największymi branżowymi gigantami. Choć Francuzi mają łeb na karku, a i na brak kreatywności z pewnością nie narzekają, to nie mogą sobie pozwolić na nadmierne prężenie muskułów – nie ten budżet, a i zasoby ludzkie zdecydowanie mniejsze. Zamiast więc starać się złapać zbyt wiele srok za ogon oraz silić się na pozorną rewolucyjność, postanowili opanować do perfekcji budowę klasycznych fundamentów i tym samym osiągnąć wyznaczone przez siebie cele. W efekcie czego seria o Styxie, goblinie z niewyparzoną gębą oraz niesamowicie lepkimi rączkami, może nie jest jakimś kamieniem milowym gatunku, do którego konkurencja będzie musiała równać, lecz zarazem jest czymś, co przykuje wzrok fanów skradanek. Zarówno wymagających weteranów, jak i amatorów, lubujących się w załatwianiu problemów po cichu.

Divinity: Grzech Pierworodny II

Larian Studios nie zasypuje gruszek w popiele i w pocie czoła pracuje nad kontynuacją ciepło przyjętego turowego cRPG – "Divinity: Grzech Pierworodny II". Na dowód tego, że projekt ciągle się rozwija, nabierając coraz wyraźniejszych kształtów, twórcy przygotowali specjalny zwiastun prezentujący zdolności związane z przywoływaniem i polimorfizmem.

divinity: grzech pierworodny ii

Szczególnie ta druga specjalizacja zapowiada się ciekawie. Wyhodowanie sobie skrzydeł podczas walki i przelecenie nad przeszkodami terenowymi albo wykorzystanie kamuflażu kameleona do wbicia noża w plecy zaskoczonemu przeciwnikowi to rzeczy, których ciężko nie pokochać. Belgowie zamierzają więc spełnić odwieczną zasadę sequeli – będzie więcej, lepiej i bardziej kozacko.

Planescape: Torment

Ech... No i odświeżony "Planescape: Torment" stał się faktem. Najpiękniejsze, a zarazem najzabawniejsze, jest to, że studio Beamdog tym razem zdecydowało się nie ingerować w fabularną treść i nie dodawać na siłę nowych towarzyszy. Bogu dziękować, bo trzeba naprawdę niemałego talentu oraz olbrzymiej ilości pracy, aby dorzucić do takiego arcydzieła coś nowego. Trochę tak, jakby ktoś chciał poprawić kaplicę sykstyńską czy Petrę – mało kto ma na tyle jaj i rozumu, aby podołać temu pomysłowi.

planescape: torment enchanced ediiton

Dlatego też Edycja Beamdoga będzie zawierać tylko kosmetyczne poprawki, które zostały pobłogosławione przez ojca projektu – Chrisa Avellone. W dużym skrócie: kompleksowo połatano produkcję, odświeżono grafikę, zaimplementowano kilka współczesnych usprawnień graficznych, zremasterowano soundtrack i dodano parę nowoczesnych rozwiązań. Wszystko. Nawet będzie można zagrać w polską wersję z naszym swojskim dubbingiem.

Wczytywanie...