Inne

Wielka wyprzedaż gier Bethesdy

Dodał: , · Komentarzy: 0

Informacja prasowa

Z okazji nadchodzącego QuakeConu GoG i Bethesda Softworks przygotowały dla nas małą niespodziankę – promocję, w której możemy zgarnąć klasyki od Todda Howarda. Macię ochotę na post-apokaliptyczną przygodę? Strzelanie do Niemców? Zwiedzać świat wyśniony przez zranionego boga? Powłóczyć się po podziemach? Każdy znajdzie coś dla siebie.

gog
Komiksy

30 dni nocy #2 – recenzja komiksu

Dodał: , · Komentarzy: 0
30 dni nocy #2

Na ogół moją uwagę przyciągają jedynie horrory zbudowane na gęstej atmosferze lub nietypowym ujęciu tematu. Nie przemawia za to do mnie groza oparta na brutalności, rozszarpanych gardłach i urwanych kończynach. "30 dni nocy" było wyjątkiem od tej reguły.

Steve Niles umiejscowił wampiry w miasteczku Barrow na Alasce, gdzie w trakcie 30-dniowej nocy pokaźna grupa krwiopijców zamierzała ucztować w najlepsze. Opór stawili im jednak dzielni mieszkańcy, na czele z szeryfem i jego żoną. W kolejnych opowiadaniach wchodzących w skład pierwszego albumu zbiorczego poznaliśmy sporą grupę postaci, choć ze względu na przynależność gatunkową komiksu wielu z nich ginęło, zanim na dobre zdążyło przedstawić się czytelnikowi. Tak czy inaczej, na tamtych opowieściach "30 dni nocy" się nie kończy – Egmont wydał bowiem drugi, jeszcze bardziej opasły album, liczący ponad 560 stron.

Komiksy

Coda #2 – recenzja komiksu

Dodał: , · Komentarzy: 0
coda

Pierwszy tom "Cody" był przyjemnym powiewem świeżości – Simon Spurrier połączył bowiem elementy postapokaliptyczne ze sztafażem fantasy i w taką oto otoczkę przyozdobił dziwaczne love story o Humie mającym jeden cel – uratować małżonkę.

W kontynuacji założenia fabularne pozostały bez zmian. Bard w dalszym ciągu skupia wszelkie wysiłki na ratowaniu żony przed skutkami działania klątwy. Do dwójki bohaterów dołącza jeszcze osobliwy towarzysz, a właściwie towarzyszka – nieprzebierająca w słowach głowa.

Elementem, który w największym stopniu przypadł mi do gustu w pierwszej części "Cody", było igranie z oklepanymi schematami fantasy i postapo. W drugim tomie Simon Spurrier kontynuuje tę zabawę i ponownie dostarcza czytelnikom historię, która w wielu momentach uderza w absurdalne tony.

Inne
Iron harvest

Premiera "Iron Harvest" zbliża się wielkimi krokami. Przedsmakiem tej produkcji są otwarte beta testy na platformie Steam. Niemieckie studio Koch Media przedstawia w nich urywek kampanii, kooperacje oraz najważniejszą dla graczy rozgrywkę sieciową. Pełną wersje gry zobaczymy już 1 września, a opisywany RTS wydaję się bardzo ciekawy.

Carole & Tuesday

Carole & Tuesday – recenzja serialu

Dodał: , · Komentarzy: 2
Carole & Tuesday

Każdy, kto słyszał o kultowym anime "Cowboy Bebop", na pewno kojarzy jego twórcę – Shinichirō Watanabe. Był to jego debiut reżyserski, a wszystkie późniejsze serie były równie wyśmienite lub co najmniej bardzo dobre. Watanabe-san odpowiadał również za świetny animowany prequel do filmu "Blade Runner 2049". Dlatego gdy tylko dowiedziałem się, że jego następne anime, "Carole & Tuesday", zadebiutuje na Netflixie, zacząłem zacierać ręce z niecierpliwości. Spodziewałem się, że będzie to coś dobrego i się nie zawiodłem.

Inne
grounded

Obsidian Entertainment po sukcesie, jakim był tytuł "The Outer Worlds" i zapowiedzi wysokobudżetowego RPG "Avowed", wypuścił na rynek survival "Grounded". Na początku produkt nie miał przychylnych opinii, mając łatkę gry tworzonej "po godzinach". Mimo to wczesny dostęp do rozgrywki przebiegł pomyślnie, a jej potwierdzeniem są oceny i aktywność (73% pozytywnych recenzji na platformie Steam oraz ponad 12 tysięcy grających jednocześnie). Warto wspomnieć, że gra jest również w abonamencie Xbox Game Pass, która podbija popularność. Na Twitchu oglądalność cały czas rośnie, a w najlepszych momentach dnia zbliża się nawet do 40 tysięcy osób.

Inne
ori

Private Division, czyli wydawca, który wprowadził na rynek “The Outer Worlds”, oficjalnie poinformował o połączeniu swoich sił z cenionym studiem Moon. Twórcy nagradzanej i bardzo ciepło przyjętej zręcznościowej serii “Ori” mają pracować nad zupełnie nowym projektem, który jest określany jako RPG akcji i przy okazji “najambitniejsze dzieło austriackiej ekipy”.

Na konkrety będziemy musieli niestety jeszcze trochę poczekać, ponieważ produkcja jest obecnie w bardzo wczesnym etapie rozwoju. Premiera gry planowana jest na 2022 rok i obejmie ona wszystkie znaczące platformy nowej generacji – Xbox Series X, PlayStation 5 oraz, rzecz jasna, PC.

Patrząc na smakowity klimat, niesamowitą stylistkę, dopracowaną mechanikę i emocjonalne historie poprzednich gier studia – można tylko zacierać ręce z zadowolenia.

M.E.A.T.
M.E.A.T

M.E.A.T to polska gra RPG w stylu pixel art, tworzona przez studio rapera Słonia – Trippin Bears. Już 31 lipca gracze, którzy zakupili ich produkt w preorderze, będą mogli zagrać w oficjalną wersje demonstracyjną. Według doniesień przeniesiemy się do świata Washagami. Poznamy samego głównego bohatera sir Culligana oraz system walki. Twórcy liczą na duży feedback od fanów – wszelkie recenzje, opinie i poprawki, które ulepszą finalną wersje gry.

Inne
ubisoft

Nie tak dawno temu w branżowych kuluarach mówiło się o tym, że Ubisoft dłubie nad nowym, wysokobudżetowym projektem, który ma zapoczątkować zupełnie świeżą serię gier. Teraz okazuje się, że w plotkach było sporo prawdy, gdyż Jason Schreier, jeden z najlepiej poinformowanych dziennikarzy w świecie elektronicznej rozrywki, zdradził szczegóły tej produkcji.

Tytuł miał być sieciową grą RPG, która czerpała garściami z powszechnie chwalonego “Monster Hunter World”. Całość miała rozgrywać się w klimatach arturiańskich, a nad projektem pracował oddział z Quebec (twórcy “Assassin’s Creed: Odyssey”), na którego czele stał sam Mike Laidlaw – uciekinier z BioWare i głównym projektant uniwersum “Dragon Age”. Dlaczego piszę w czasie przeszłym? Otóż projekt został anulowany przez Ubisoft… z dość dziwnych powodów, trzeba zaznaczyć.

The Outer Worlds
the outer worlds,peril on gorgon

Stara prawda mówi – są dodatki i są DODATKI. Jedne stanowią kosmetykę i przypudrowanie pewnych rzeczy, dodając kilka nowych opcji nie wnoszących wiele do rozgrywki, choć ją niewątpliwie uatrakcyjniających. Drugie przynoszą potężną dawkę nowej zawartości, która wnosi dużo świeżości do wcześniej poznanego uniwersum – od fabularnych zawiłości, po niespotykane wcześniej mechaniki. Którym z nich będzie pierwszy dodatek do chwalonego, lecz pozostawiającego spory niedosyt “The Outer Worlds”?

Wczytywanie...