Two Worlds 2

Two Worlds II trafił do miliona graczy

Dodał: , · Komentarzy: 1

Gdy gra zostaje sprzedana w liczbie miliona egzemplarzy, to można mówić o jakimś sukcesie. Ale gdy wynik ten zostaje osiągnięty w trzy tygodnie od premiery, to jest naprawdę dobrze. Dodając do tego jeszcze fakt, że gra jest produkcji polskiej, to trzeba przyznać, że wynik jest imponujący. Taką właśnie nowinę rozgłosiła firma TopWare Interactive chwaląc się wielkim sukcesem gry Two Worlds II.

Wynik jest o tyle imponujący, że gra nie miała jeszcze swojej oficjalnej premiery w Wielkiej Brytanii i w USA. Dlatego też TopWare ujawnił swoje plany odnośnie dystrybucji gry w tych krajach.

zapowiedź, two worlds ii

Zmianie uległa współpraca z firmą South Peak Games, która miała być dystrybutorem gry Two Worlds II w krajach anglojęzycznych. Aktualnie przedsiębiorstwo to ma się w pełni skupić na sprzedaży tytułu w Stanach Zjednoczonych. Na Wyspach dystrybucją zajmie się TopWare.

James Seaman, dyrektor TopWare, nadchodzącą premierę Two Worlds II w krajach anglojęzycznych skomentował tak: "Two Worlds II tworzyliśmy raczej z powodów osobistych oraz dlatego, że kochamy to co robimy. Widząc jak świetnie radzi sobie gra jesteśmy podekscytowani tym, czego gracze doświadczą w styczniu."

Fallout: New Vegas
okładka

Jasne, to było do przewidzenia. Nowe Vegas odstraszało silnikiem, ale zachęcało wszystkim innym. Tuż po wydaniu gry pojawił się drobniutki patch, który większość użytkowników Steama ściągnęła bez przykładania do tego większej wagi – głównymi poprawkami w tamtej łatce była optymalizacja gry pod kątem kart graficznych firmy NVidia, czyli popularnych GeForce'ów. Jak zapewne zauważyliście, posiadacze kart "zielonych", nie było to bynajmniej remedium na zaniki płynności. Chyba, że finansowej, jeśli ktoś postanowił kupić Radeona specjalnie pod New Vegas.

Wieść została rozpowszechniona przez serwis Twitter, gdzie na kanale Fallout pojawiła się informacja:

Skończyliśmy pracę nad patchem do Fallout: New Vegas i oddaliśmy go do publikacji. Damy znać, kiedy będzie dostępny na PS3, 360 i Steama.

Niestety, nie wiadomo, co będzie patch zawierał. Czyżby fixy i łatki podobne do tych, które miłośnicy Fallouta 3 przygotowywali już parę lat temu, a które z niewiadomych przyczyn nie znalazły się w Nowym Vegas? A może wreszcie ujrzymy prawdziwe rozwiązanie problemu "jednokartowości" gry? Dowiemy się na szczęście prędzej niż później.

Game Exe

Mikołajkowy konkurs na GameExe!

Dodał: , · Komentarzy: 11

Wprawdzie Mikołajki już się kończą, jednak nam wcale to nie przeszkadza, bo postanowiliśmy przygotować dla was świeży, czterodniowy konkurs. Zaczyna się dziś (a tak naprawdę to jutro!) i będzie trwać do 10 grudnia. Na czym polega? To banalnie proste.

Od 7 grudnia, tj. od jutra, na naszym profilu na portalu Facebook będziemy publikować jedno pytanie dziennie, dokładnie o godzinie 18.00. Po przeczytaniu tego pytania i znalezieniu odpowiedzi, należy zalogować się na naszym forum i wysłać prywatną wiadomość z odpowiedzią do naszego administratora, to znaczy... hm, mnie. :)

Pierwsza osoba, która zgłosi się z poprawną odpowiedzią, dostanie od nas 10 punktów. Druga – 8 punktów. Trzecia – 6. Jak łatwo się domyślić, ostatnią punktowaną osobą będzie ta, która napisze do mnie jako piąta. Jakby piątek było mało, warto wspomnieć, że po czterech dniach zmagań nagrody zgarnie pięć osób z najlepszą punktacją!

No dobrze, ale po co to wszystko? Po to, aby zgarnąć jeden z (tak, tak) pięciu zestawów, w skład których wchodzą: pudełkowa wersja gry "Runes of Magic" oraz książka "Lewiatan". Całkiem niezły prezent mikołajkowy, nie sądzicie?

Żeby nie było zbyt pięknie – na koniec zasady. Po pierwsze, trzeba być zarejestrowanym na naszym forum (aby móc wysłać wiadomość z odpowiedzią). Po drugie, trzeba nas polubić na Facebooku (wiem, to straszne). Po trzecie... nie ma po trzecie.

Bawcie się dobrze. :) Redakcja GameExe

Neuroshima

Gladiator wraca do gry

Dodał: , · Komentarzy: 1

Informacja prasowa

gladiator, neuroshima

Do druku trafił kolejny dodatek do Neuroshimy RPG. Zgodnie ze złożoną fanom gry obietnicą, przygotowaliśmy na grudzień dodruk dodatku Gladiator w edycji 1.5 (czyli z wprowadzonymi zmianami w mechanice gry). Gladiator to drugi dodatek do Neuroshimy. Ukazał się w 2003 roku i bardzo szybko zniknął z półek. Od 6 lat nie był dostępny w sprzedaży. Teraz wraca do sprzedaży w nowej, poprawionej edycji. Podręcznik trafi do sprzedaży jeszcze przed świętami. Liczy 48 stron, będzie kosztował 16 złotych.

Więcej o dodatku można przeczytać pod tym adresem.

Game Exe

Smoczy jubileusz nadchodzi!

Dodał: , · Komentarzy: 7

„Mężczyźni i kobiety każdej rasy, wojownicy i magowie, barbarzyńcy i królowie… Admini, moderatorzy i redaktorzy GameExe poświęcili wszystko, aby zatrzymać napływ ciemności… i przygotowali jubileusz GE!

To nieuniknione. Wiedzą o tym wszyscy, szepcą na ten temat drzewa i kamienie Nieprzebytego Lasu i Głuszy Korcari. Każdy Hurlok i Genlok ucieka co tchu, bo oto smoczymi krokami nadchodzi...

dragon age, da:o

7 lat GameExe!

Już za 5 dni...

Stwórco, miej nas w opiece...

Gra o tron

Za kulisami „Gry o tron”

Dodał: , · Komentarzy: 1

Stacja HBO postanowiła zrobić konkurencje Świętemu Mikołajowi i dzisiejszego dnia w godzinach mocno porannych, zamieściła w sieci kolejny filmik z serii „Zza kulis: Gra o tron”. Fanom powieści George’a R.R. Martina, nie można było sprawić większej niespodzianki.

W tym odcinku dowiemy się trochę o fabule, która skupia się na walce dwóch rodzin królewskich o Żelazny Tron. Jak przystało na ekranizację mrocznej opowieści fantasy, nie będzie to historia pełna patosu i szlachetnych rycerzy. Dogłębnie poznamy też bohaterów całej tej intrygi, a także świat wykreowany w umyśle George’a R.R. Martina i trudności z przeniesieniem go na szklany ekran.

Plik wideo nie jest już dostępny.

Premiera została ustalona na kwiecień 2011 roku.

Divinity II: Flames of Vengeance
divinity ii, łatka, patch, okładka, ego draconis, flames of vengeance

Pomysł stworzenia pakietu Divinity II: The Dragon Knight Saga okazał się strzałem w dziesiątkę, gdyż zwiększył sprzedaż tytułu, który oskarżany był o fatalną optymalizację, pomniejsze błędy i niewykorzystanie potencjału. Dzięki rozszerzeniu Flames of Vegeance usprawniono silnik gry, przez co rozgrywka nie była już tak uciążliwa. Idąc za ciosem, Larian Studios wypuściło pierwszą łatkę do pakietu również do wersji polskojęzycznej. Wprowadza on m. in.:

  • poziom trudności Koszmar,
  • poszerzenie opcji graficznych,
  • kilka zmian, by utrzymać balans rozgrywki (zbyt silne zaklinanie, puste kontenery),
  • przycisk zabierający wszystkie przedmioty z pojemników,
  • poprawkę, by nie pojawiał się czarny ekran przy niektórych kartach graficznych,
  • eliminuje problem z niewidocznymi NPC czy zbyt silnymi przeciwnikami
  • oraz inne pomniejsze usprawnienia.

Łatkę można pobrać z oficjalnej strony tytułu.

The Walking Dead
walking dead

Czy opłaca się kręcić serial oparty o żywe trupy i apokalipsę? Amerykańska stacja AMC pokazała, że owszem i całość może przynieść niezłe profity. „Wildfire”, odcinek wyemitowany w ostatnią niedzielę, zebrał przed telewizorami 5,5 miliona ludzi i jest to niekwestionowany rekord oglądalności tego sezonu (przyrost widzów od czasu premiery o około 15%). „The Walking Dead” jest obecnie najpopularniejszą pozycją AMC (pobił nawet genialny „Breaking Bad”, który seryjnie zdobywa statuetki Emmy) i nie może dziwić, że szefostwo kanału zdecydowało się zakupić kolejny sezon serialu.

Duża w tym rola mocnego scenariusza, który skupia się na bohaterach – na emocjach i psychologii postaci, a nie radosnym szatkowaniu żywych trupów. Trudne wybory moralne, niebezpieczeństwo czyhające za każdym rogiem i sugestywny klimat apokalipsy, też mają w tym sporą zasługę. Jaką nagrodę otrzymali scenarzyści za dobrze wykonaną pracę? No cóż… zostali wywaleni na zbity pysk.

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

…czyli kilku lekko sennych facetów i z reguły ożywiony Tomasz Gop, snują dalszy rozdział opowieści o nowym silniku – „RED Engine”. Okaże się też, że wymagania sprzętowe, zamieszczone na platformie Steam, są tak naprawdę minimalnymi, a nie sugerowanymi jak wieszczyliście w komentarzach. Wiedziałem, że miałem wtedy w tej sprawie rację, ale oczywiście sam się ugiąłem i nigdy tego już nie udowodnię ;)

Poruszona została też kwestia udostępnienia silnika dla pasjonatów, którzy mają ochotę tworzyć własne przygody czy innymi developerom.

Mimo że panowie nie wypili porannej kawy i ewidentnie wstali lewą nogą – całość jest jak zwykle zajmująca. Generalnie dopóki nadal będą robić tak dobre gry jak „Wiedźmin”, to dla mnie mogą drzemać na tych filmikach, a i tak będę kontent.

World of Warcraft: Cataclysm

Blizzard nie śpi i umiejętnie stara się wykorzystać ostatnie godziny przed premierą dodatku „Cataclysm”. Jak wiemy, świat Azeroth zmieni się nie do poznania już we wtorek, więc czasu na kampanię marketingową pozostało naprawdę niewiele – teraz nie ma miejsca na głupie ruchy. Wszyscy jednak zdajemy sobie sprawę, że ludzie z Irvine to stare wiarusy, które z niejednego pieca chleb jadły – oni rzadko kiedy popełniają błędy.

Tym razem nie jest inaczej. Dobrym przykładem solidnego materiału promocyjnego jest zwiastun „The World Reborn”, który w przyjemny dla oka i ucha sposób, ukazuje zmiany w uniwersum, jakie przyniósł powrót Deathwinga.

Moja przygoda z „World of Warcraft” była bardzo krótka, więc ciężko mi ocenić skalę przeobrażenia Azerothu. Tym niemniej muszę przyznać, że lokacje faktycznie robią wrażenie i po tylu latach oprawa graficzna nadal „daje radę”. Duży plus też za znakomicie dobraną muzykę w tle.

To, że „Cataclysm” wyśrubuje rekordy popularności i przychodów jest już pewne – pytaniem otwartym pozostaje tylko „jak bardzo?”.

Wczytywanie...