Dragon Age: Początek

Dragon Age w wersji papierowej

Dodał: , · Komentarzy: 0

Dragon Age: Origins, najnowsza gra studia BioWare, która zostanie wydana jeszcze w tym roku na platformy PC, X360 oraz PS3 doczeka się klasycznej edycji.

Papierowe wydanie gry wzięła na swoje barki Green Ronin Publishing – amerykańska firma mająca na swoim koncie takie RPG'i jak Warhammer Fantasy Roleplay, d20, Thieves' World czy Freeport.

Na koniec warto przypomnieć, że Dragon Age nie jest oparty na żadnym z istniejących systemów. Platformowa gra oparta na autorskiej mechanice studia BioWare zapowiedziana została przez twórców jako spadkobierca tradycji Baldur's Gate.

Konwenty

Jeszcze tylko DO KOŃCA MAJA możesz zgłosić swoją atrakcję do programu AVANGARDY V! Masz pomysł na fajny konkurs? Masz wiedzę na ciekawy temat, którą chcesz się podzielić z innymi? Chcesz poprowadzić spotkanie autorskie z ulubionym pisarzem? Masz jeszcze niecały miesiąc na podjęcie decyzji i zgłoszenie swojego punktu programu.

Chcesz zobaczyć jak wygląda zaplecze dużej imprezy i sprawdzić swoją przydatność w gorączce konwentowej pracy? Jeśli satysfakcja z dobrze wykonanej pracy i udział w sukcesie rozległego przedsięwzięcia to coś, co sprawia Ci radość – masz okazję się wykazać. Dołącz do ekipy obsługującej AVANGARDĘ V! Podejmij decyzję DO 20 CZERWCA!

Jeśli jeszcze się wahasz, zobacz co możesz zyskać...

Fallout 3

Dzisiejszego dnia swoją premierę miał trzeci już DLC do Fallout'a 3 o podtytule Broken Steel. Dodatek jest dostępny w wersjach na konsolę Xbox 360 oraz komputery osobiste w cenie 800 punktów MS.

Broken Steel w porównaniu do dwóch poprzednich dodatków wymaga od gracza ukończenia głównego wątku. Sama akcja ma swoje miejsce 2 tygodnie po końcowych wydarzeniach z podstawki. Główny bohater budzi się w znanej już graczom Cytadeli i stwierdza, że poznany wcześniej postnuklearny świat uległ drastycznym zmianom. Decyduje się pomóc członkom Bractwa Stali w nierównej walce z Enklawą. Głównym zadaniem jest wsparcie przy budowie broni – Działku Tesla. Ukończenie DLC ma zająć graczom około 5 godzin

Firma Bethesda opublikowała także trailer z dodatku. Zainteresowani znajdą go pod tym adresem.

Dragon Age: Początek

Dragon Age bez SecuROM'a

Dodał: , · Komentarzy: 0

Do premiery Dragon Age: Origins pozostało jeszcze trochę czasu, ale studio BioWare chcąc najpewniej uspokoić graczy poinformowało, że w pecetowej wersji gry nie wystąpi krytykowany SecuROM. Informację na forum umieścił Chris Priestly, który odpowiada za kontakt z fanami.

"Jesteśmy szczęśliwi mogąc ogłosić, że pecetowa wersja Dragon Age: Origins użyje jedynie podstawowego systemu sprawdzania dysku i nie będzie wymagać sieciowego potwierdzenia. Innymi słowy, pecetowa wersja gry nie będzie wymagała od Was połączenia z siecią w celach rejestracyjnych, by grać w trybie offline. Zdecydowaliśmy, że nie wykorzystamy SecuROM'u w żadnej wersji dystrybuowanej przez EA bądź BioWare." – napisał na forum przedstawiciel BioWare.

Mass Effect 2

Shepard? Myślałem, że nie żyjesz...

Dodał: , · Komentarzy: 0
Komandor Shepard

Komandor Shepard – duma floty międzygwiezdnej, kapitan SSV Normandia i pierwszy człowiek, który dostąpił zaszczytu wstąpienia do elitarnego oddziału Widm. Choć gracze z całego świata zdążyli go poznać stosunkowo niedawno, to już zaskarbił sobie ich serca i z marszu stał się jedną z najpopularniejszych postaci, związanych z wirtualnym światem gier komputerowych. Jak się jednak okazało kilka miesięcy temu, nie dane mu było długie życie w glorii i chwale. Wyrok? Szlachetna żołnierska śmierć, podczas wykonywania jednej z tych niezwykle niebezpiecznych i ściśle tajnych misji.

Po ujawnieniu tej iście szokującej wieści, gracze byli na skraju apopleksji. No bo jak tak można uśmiercać obrońcę galaktyki i wyzwoliciela Eden Prime? Szczególnie jeżeli to my – gracze, nie mamy możliwości pokierowania jego ostatnimi krokami. Skandal, można by rzec. Bez obaw jednak, osobistości pracujące w BioWare to ludzie, którzy mają głowy na karku i nie zwykli 'urywać kurze złotych jaj'. Nie tym razem, los bywa przewrotny i wszyscy, którzy już widzieli się na pogrzebie dziarskiego komandora, mogą odłożyć na później zakup wiązanki oraz pisanie pieśni żałobnych. Wszystko to jest spowodowane niezwykle interesującym wpisem Casey'a Hudsona na blogu developerskim.

"Och, słyszeliśmy plotki mówiące, że Komandor Shepard nie żyje. Lepiej, by nie okazały się prawdą. Mamy co do niego wielkie plany, więc jeżeli ktoś go zabił, wtedy wypadki potoczyłyby się w zupełnie nieoczekiwanym kierunku..."

Wygląda na to, że komandor Shepard nie powiedział jeszcze ostatniego słowa i szykuje nam się iście hollywoodzkie zmartwychwstanie. Tylko czy aby na pewno nie jest to kolejna medialna zagrywka słono opłacanych specjalistów od marketingu? Dowiemy się nie prędzej, niż na zbliżających się targach E3 w Los Angeles.

Fallout 3

Kolejny patch dla Fallout'a 3

Dodał: , · Komentarzy: 0

Firma Bethesda Softworks wypuściła kolejną łatkę dla Fallouta 3, oznaczoną tym razem numerem 1.5, którą można pobrać za pomocą usługi Games for Windows LIVE. Przygotowana została zarówno dla wersji na PC, jak i Xboxa. W drugim przypadku zostanie automatycznie pobrana z Xbox Live przy pierwszym uruchomieniu gry, jeśli tylko konsola będzie podłączona do sieci.

Wprowadzenie osiągnięć, które będzie można odblokować podczas grania w dodatek "Broken Steel", to główny cel najnowszego patcha. Zaktualizuje on również system V.A.T.S., który dokonywał błędnych obliczeń podczas korzystania z perków. Co więcej, wprowadzono również dwa bug fixy oraz ulepszono pojawianie się sojuszników przy zmianie lokacji.

Fable 2
Fable 2: See the Future

Studio Lionhead wraz z jego charyzmatycznym przywódcą Peterem Molyneux, kocha robić szum wokół siebie, a także każdego projektu nad jakim właśnie macza palce. To oczywiście nic złego, ba, to nawet bardzo dobre podejście, gdyż podstawą dobrego marketingu jest wzbudzenie dużego zainteresowania i odpowiednie sprzedanie własnego produktu. Przyzwoita ilość sprzedanych kopii, to oczywiście pieniądze, a bez tych praktycznie nie można marzyć o stworzeniu gry przystępnej dla każdego gracza i zawojowaniu rynku. Sęk w tym, żeby tylko z tym rozgłosem nie przesadzić i nie nadmuchiwać kolejnego balonu medialnego, bo z tego może wyniknąć tylko dodatkowe rozczarowanie oraz frustracja zagorzałych fanów. Niestety Lionhead jest znany z tego, że lubi zapowiadać 'złote góry', a finalnie dostajemy coś dość błahego.

Tak się stało i tym razem gdy studio rozpuściło informacje, że dziś ujawniona zostanie wiadomość, która dosłownie zmiecie nas z naszych foteli. Czyżby była to wieść na temat tajemniczego projektu, nad którym obecnie pracuje Lionhead ? A może informacja o pracach nad konwersją Fable 2 na komputery osobiste ? Nic z tych rzeczy, może kiedyś. Ową szumną wiadomością okazało się ustalenie daty premiery drugiego dodatku do Fable 2, niosącego tytuł "See the Future". Oczywiście nie można odmówić znaczenia tej informacji, gdyż jest niewątpliwie ważna i interesująca, ale... no właśnie – apetyty były zdecydowania większe, stąd prócz radości, przynosi ona nutkę zawodu.

Drakensang: The Dark Eye

Nadszedł pierwszy maja, czyli data mogąca kojarzyć się tylko z jednym – Świętem Pracy. Czasy wielotysięcznych (często przymusowych) pochodów mamy na szczęście już dawno za sobą i dzień ten widnieje w kalendarzu jako wolny od pracy bardziej z tradycji i przyzwyczajenia, niż z faktycznej chęci świętowania walki przeciwko wyzyskowi robotników. I choć samo święto niezaprzeczalnie utraciło swój dawny blask (jaki by on nie był), to mimo wszystko postanowiliśmy należycie je uczcić i oficjalnie zakończyć projekt, w którym maczało palce wielu spośród naszej redakcji, poświęcając mu swój wolny czas i wkładając weń całe serce. Nie oczekiwali nic w zamian, a jedynymi nagrodami jakich pragnęli, były satysfakcja z dobrze wykonanej pracy oraz chęć zapewnienia Wam jak największej i najpełniejszej wiedzy na temat jednego z największych hitów ostatnich miesięcy – gry Drakensang. Przyznacie chyba, że ukończenie projektu, który wymagał tak wielkiego nakładu sił, to godny sposób uczczenie Święta Pracy?

Drakensang – logo

Pozostaje mi zakończyć mój krótki wywód i zaprosić wszystkich zainteresowanych do naszego nowo utworzonego działu traktującego o Drakensang: The Dark Eye. Mam najszczerszą nadzieję, że spełni on wymagania nawet największych malkontentów, a porady w nim zawarte okażą się niezwykle przydatne. Ze swej strony mogę obiecać, że dołożymy wszelkich starań, aby sukcesywnie powiększać i ulepszać cały dział oraz stale podnosić poziom zamieszczanych w nim materiałów.

Neverwinter Nights 2

Firma CD-Projekt poinformowała, że dzisiejszego dnia do sprzedaży trafiły dwa długo wyczekiwane przez fanów dodatki do Neverwinter Nights 2: Gniew Zehira oraz Wrota Zachodu.

Pierwszy z dodatków oferuje możliwość stworzenia przez gracza całej drużyny od podstaw, nowy system dialogowy i handlu oraz udostępnia podróżowanie po całej mapie. Gniew Zehira jest dostępny w cenie 79,90.

Wrota Zachodu są nietypową modyfikacją autorstwa Ossian Studios. Mod ma zapewnić 15 godzin nowych przygód, podczas których gracz pozna tajemnice tytułowego miasta oraz kryjących się pod nim kanałów. Cena modyfikacji wynosi 59,90.

Zainteresowani obydwoma dodatkami mogą zakupić pakiet, w skład którego wchodzą wspomniane wcześniej dwa tytuły. Cena wynosi 99,90.

Wiedźmin

Powrót Białego Wilka "idzie do zamrażarki"

Dodał: , · Komentarzy: 0

Wszyscy, którzy liczyli na miłe spędzenie jesiennych wieczorów, w postaci poznawania przeróżnych intryg i spisków w świecie wykreowanym przez Andrzeja Sapkowskiego, wraz ze swoim wiernym padem w dłoni, mogą w tej chwili odłożyć swoje dalekosiężne plany do sfery marzeń. Bo sytuacja konsolowej konwersji przygód Geralta, znanej wszem i wobec jako "Powrót Białego Wilka", jest wielce daleka od idealnej. Projekt został czasowo wstrzymany i tak na dobrą sprawę nie wiadomo na jak długi okres czasu. Stanu rzeczy nie poprawiają także okoliczności, znane bardziej z korytarzy sejmowych niźli branży elektronicznej rozrywki, takie jak pranie własnych brudów na forum publicznym. Ekipa Widescreen Games winę za zaistniałą sytuacje zwala na CD Projekt i jego brak wywiązywania się z płatności, natomiast druga strona dzielnie się broni zarzucając Francuzom nie dotrzymywanie wyznaczonych wcześniej terminów. Kto ma tutaj racje, trudno się połapać.

Dzisiejszego dnia na blogu Polygamia.pl, pojawił się ekskluzywny wywiad z Michałem Kicińskim, współtwórcą firmy CD Projekt, który ucina wszystkie pogłoski i wyjaśnia wszelkie dotychczasowe okoliczności związane z wstrzymaniem prac nad Powrotem Białego Wilka, jak i kilku projektów samego dystrybutora (dożywotnia gwarancja czy wPLN).

[Aktualizacja 06.05.09] Oficjalne oświadczenie studia CD Projekt RED w związku z zatrzymaniem prac nad Powrotem Białego Wilka.

"Decyzja o wstrzymaniu prac nad RoTWW była jedną z najtrudniejszych w historii naszej firmy. Włożyliśmy w ten projekt wiele serca, ogromną ilość energii i pieniędzy. Dzięki temu prace były już całkiem zaawansowane. Jednak akceptacja kolejnych milestonów była coraz bardziej problematyczna. Zagrożona była nie tylko data premiery, ale co jest dla nas absolutnie nieakceptowalne jakość produkcji. Zakładamy, że każda kolejna gra z logo CD Projekt RED będzie znacząco lepsza od poprzednich produkcji. W przypadku RoTWW ostatnie efekty prac nie szły w zakładanym przez nas kierunku. Obecnie poszukujemy innych możliwych scenariuszy rozwoju tego projektu. Zrobimy wszystko aby nie zawieść naszych fanów i nie zmarnować włożonej pracy, jednak musimy pamiętać, że jakość naszych gier jest dla nas absolutnym priorytetem."Adam Kiciński, szef CD Projekt RED.

Wczytywanie...