Fable 2
Fable 2: See the Future

Studio Lionhead wraz z jego charyzmatycznym przywódcą Peterem Molyneux, kocha robić szum wokół siebie, a także każdego projektu nad jakim właśnie macza palce. To oczywiście nic złego, ba, to nawet bardzo dobre podejście, gdyż podstawą dobrego marketingu jest wzbudzenie dużego zainteresowania i odpowiednie sprzedanie własnego produktu. Przyzwoita ilość sprzedanych kopii, to oczywiście pieniądze, a bez tych praktycznie nie można marzyć o stworzeniu gry przystępnej dla każdego gracza i zawojowaniu rynku. Sęk w tym, żeby tylko z tym rozgłosem nie przesadzić i nie nadmuchiwać kolejnego balonu medialnego, bo z tego może wyniknąć tylko dodatkowe rozczarowanie oraz frustracja zagorzałych fanów. Niestety Lionhead jest znany z tego, że lubi zapowiadać 'złote góry', a finalnie dostajemy coś dość błahego.

Tak się stało i tym razem gdy studio rozpuściło informacje, że dziś ujawniona zostanie wiadomość, która dosłownie zmiecie nas z naszych foteli. Czyżby była to wieść na temat tajemniczego projektu, nad którym obecnie pracuje Lionhead ? A może informacja o pracach nad konwersją Fable 2 na komputery osobiste ? Nic z tych rzeczy, może kiedyś. Ową szumną wiadomością okazało się ustalenie daty premiery drugiego dodatku do Fable 2, niosącego tytuł "See the Future". Oczywiście nie można odmówić znaczenia tej informacji, gdyż jest niewątpliwie ważna i interesująca, ale... no właśnie – apetyty były zdecydowania większe, stąd prócz radości, przynosi ona nutkę zawodu.

Drakensang: The Dark Eye

Nadszedł pierwszy maja, czyli data mogąca kojarzyć się tylko z jednym – Świętem Pracy. Czasy wielotysięcznych (często przymusowych) pochodów mamy na szczęście już dawno za sobą i dzień ten widnieje w kalendarzu jako wolny od pracy bardziej z tradycji i przyzwyczajenia, niż z faktycznej chęci świętowania walki przeciwko wyzyskowi robotników. I choć samo święto niezaprzeczalnie utraciło swój dawny blask (jaki by on nie był), to mimo wszystko postanowiliśmy należycie je uczcić i oficjalnie zakończyć projekt, w którym maczało palce wielu spośród naszej redakcji, poświęcając mu swój wolny czas i wkładając weń całe serce. Nie oczekiwali nic w zamian, a jedynymi nagrodami jakich pragnęli, były satysfakcja z dobrze wykonanej pracy oraz chęć zapewnienia Wam jak największej i najpełniejszej wiedzy na temat jednego z największych hitów ostatnich miesięcy – gry Drakensang. Przyznacie chyba, że ukończenie projektu, który wymagał tak wielkiego nakładu sił, to godny sposób uczczenie Święta Pracy?

Drakensang – logo

Pozostaje mi zakończyć mój krótki wywód i zaprosić wszystkich zainteresowanych do naszego nowo utworzonego działu traktującego o Drakensang: The Dark Eye. Mam najszczerszą nadzieję, że spełni on wymagania nawet największych malkontentów, a porady w nim zawarte okażą się niezwykle przydatne. Ze swej strony mogę obiecać, że dołożymy wszelkich starań, aby sukcesywnie powiększać i ulepszać cały dział oraz stale podnosić poziom zamieszczanych w nim materiałów.

Neverwinter Nights 2

Firma CD-Projekt poinformowała, że dzisiejszego dnia do sprzedaży trafiły dwa długo wyczekiwane przez fanów dodatki do Neverwinter Nights 2: Gniew Zehira oraz Wrota Zachodu.

Pierwszy z dodatków oferuje możliwość stworzenia przez gracza całej drużyny od podstaw, nowy system dialogowy i handlu oraz udostępnia podróżowanie po całej mapie. Gniew Zehira jest dostępny w cenie 79,90.

Wrota Zachodu są nietypową modyfikacją autorstwa Ossian Studios. Mod ma zapewnić 15 godzin nowych przygód, podczas których gracz pozna tajemnice tytułowego miasta oraz kryjących się pod nim kanałów. Cena modyfikacji wynosi 59,90.

Zainteresowani obydwoma dodatkami mogą zakupić pakiet, w skład którego wchodzą wspomniane wcześniej dwa tytuły. Cena wynosi 99,90.

Wiedźmin

Powrót Białego Wilka "idzie do zamrażarki"

Dodał: , · Komentarzy: 0

Wszyscy, którzy liczyli na miłe spędzenie jesiennych wieczorów, w postaci poznawania przeróżnych intryg i spisków w świecie wykreowanym przez Andrzeja Sapkowskiego, wraz ze swoim wiernym padem w dłoni, mogą w tej chwili odłożyć swoje dalekosiężne plany do sfery marzeń. Bo sytuacja konsolowej konwersji przygód Geralta, znanej wszem i wobec jako "Powrót Białego Wilka", jest wielce daleka od idealnej. Projekt został czasowo wstrzymany i tak na dobrą sprawę nie wiadomo na jak długi okres czasu. Stanu rzeczy nie poprawiają także okoliczności, znane bardziej z korytarzy sejmowych niźli branży elektronicznej rozrywki, takie jak pranie własnych brudów na forum publicznym. Ekipa Widescreen Games winę za zaistniałą sytuacje zwala na CD Projekt i jego brak wywiązywania się z płatności, natomiast druga strona dzielnie się broni zarzucając Francuzom nie dotrzymywanie wyznaczonych wcześniej terminów. Kto ma tutaj racje, trudno się połapać.

Dzisiejszego dnia na blogu Polygamia.pl, pojawił się ekskluzywny wywiad z Michałem Kicińskim, współtwórcą firmy CD Projekt, który ucina wszystkie pogłoski i wyjaśnia wszelkie dotychczasowe okoliczności związane z wstrzymaniem prac nad Powrotem Białego Wilka, jak i kilku projektów samego dystrybutora (dożywotnia gwarancja czy wPLN).

[Aktualizacja 06.05.09] Oficjalne oświadczenie studia CD Projekt RED w związku z zatrzymaniem prac nad Powrotem Białego Wilka.

"Decyzja o wstrzymaniu prac nad RoTWW była jedną z najtrudniejszych w historii naszej firmy. Włożyliśmy w ten projekt wiele serca, ogromną ilość energii i pieniędzy. Dzięki temu prace były już całkiem zaawansowane. Jednak akceptacja kolejnych milestonów była coraz bardziej problematyczna. Zagrożona była nie tylko data premiery, ale co jest dla nas absolutnie nieakceptowalne jakość produkcji. Zakładamy, że każda kolejna gra z logo CD Projekt RED będzie znacząco lepsza od poprzednich produkcji. W przypadku RoTWW ostatnie efekty prac nie szły w zakładanym przez nas kierunku. Obecnie poszukujemy innych możliwych scenariuszy rozwoju tego projektu. Zrobimy wszystko aby nie zawieść naszych fanów i nie zmarnować włożonej pracy, jednak musimy pamiętać, że jakość naszych gier jest dla nas absolutnym priorytetem."Adam Kiciński, szef CD Projekt RED.

Ultima Online

Wielkimi krokami zbliża się nie lada gratka dla wszystkich miłośników blisko 12-letniego i wciąż popularnego MMORPG – Ultima Online. Jak się bowiem okazuje studio Mythic Entertainment, za pośrednictwem firmy Electronic Arts, po wielu latach milczenia ujawniło przybliżony termin debiutu najnowszego rozszerzenia do tej, już legendarnej, gry. Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że już tego lata gracze będą mieli okazje poznać smak dodatku Stygian Abyss i wcielić się w skórę prawdziwego gargulca. Dodatek ma być dystrybuowany wyłącznie za pośrednictwem Internetu.

Więcej informacji na temat Ultima Online: Stygian Abyss znajdziecie pod tym adresem.

Wiedźmin

Fan content od grupy Ifrit

Dodał: , · Komentarzy: 5

Polska grupa Ifrit, zajmująca się modowaniem Wiedźmina, wypuściła video związane z tą poczciwą grą oraz soundtrack do ich moda o nazwie Merry Witchmas. Poniżej znajdziecie linki do nich.


Oprócz tego mam przykrą wiadomość dla wszystkich konsolowców. W internecie krąży plotka, że produkcja Powrotu Białego Wilka została zawieszona. CD Projekt RED oznajmiło, że niedługo wyda oficjalne oświadczenie w tej sprawie.

Inne

Kryzys zawitał do Polski

Dodał: , · Komentarzy: 9

Złe wieści zasadniczo dla nas wszystkich, bo praktycznie większość naszych czytelników to gracze i to zapewne mieszkający w Polsce. Jak się okazało kryzys finansowy i niestabilny kurs naszej waluty w ostatnich miesiącach, mocno odczuli potentaci naszego rynku wydawniczego, w tym firma CD Projekt. Co to oznacza ? Kolejne podwyżki niestety. Tym razem padło na sztandarowe tanie serie dystrybutora, które zaliczą zauważalny skok cenowy o ładnych kilka złotych. Nowa i wyższa cena będzie ważna od 20 maja.

"Potwierdzamy, że rzeczywiście zdecydowaliśmy się na podniesienie cen detalicznych naszych serii wydawniczych począwszy od 20 maja. Zabieg ten wynika z trudnej sytuacji ekonomicznej rynku oraz stale rosnących kosztów związanych z wydawaniem gier. W ostatnim czasie znacznemu wzrostowi uległy koszty produkcji, logistyki, a ceny walut i ich niestabilny kurs bardzo negatywnie odbijają się na kosztach zakupu licencji od zagranicznych wydawców.

Długo wzbranialiśmy się przed podwyżkami odwlekając decyzję w czasie. Niestety obecna sytuacja rynkowa zmusza do podwyżki cen, dzięki niej będziemy w stanie dalej utrzymać jakość wydawanych tytułów (w tym ich lokalizację) oraz oferować graczom szeroki i zróżnicowany katalog gier. Decyzja o podwyżce jest to dla nas o tyle trudne, że zawsze staraliśmy się by ceny naszych gier były jak najbardziej przystępne i przystosowane do możliwości klientów . Zapewniam, że w przyszłości, gdy sytuacja ekonomiczna ulegnie zmianie, na pewno będziemy rozpatrywać powrót z cenami do poprzedniego poziomu." – powiedział Michał Gembicki, dyrektor wydawniczy firmy CD Projekt.

Zmiany cenowe w ofercie CD Projekt (obowiązują od 20 maja 2009 roku):

  • Platynowa Kolekcja – z 59,90 zł., zmiana na 69,90 zł.
  • TOPSELLER – z 39,99 zł., zmiana na 49,99 zł.
  • eXtra Klasyka Gold – z 26,99 zł., zmiana na 29,99 zł.
  • eXtra Klasyka Hit – z 19,99 zł., zmiana na 24,99 zł.
  • eXtra Klasyka Dodatek – z 14,99zł., zmiana na 19,99 zł.
  • $upercena – z 9,99 zł., zmiana na 14,99 zł.
Champions Online

Champions Online – premiera 14 lipca

Dodał: , · Komentarzy: 0

Jak szumnie informuje ekipa Cryptic Studios, twórcy ciepło przyjętych MMORPG – City of Heroes i City of Villains, ich najnowsze oraz długo wyczekiwane dziecko Champions Online trafi na komputery osobiste już 14 lipca. Gra równocześnie wystartuje na serwerach amerykańskich, jak i tych europejskich, więc tym razem uniknięto problemu faworyzowania graczy zza oceanu. Co interesujące póki co twórcy nabrali wody w usta, w związku z datą debiutu produkcji na Xbox360 i dzień, w którym konsolowcy będą mogli założyć fikuśne stroje oraz maski herosów nadal nie jest znany.

Fallout 3

Fallout 3: Broken Steel – gameplay

Dodał: , · Komentarzy: 0

Serwis G4tv.com zaprezentował nam pierwszy i jeszcze cieplutki gameplay, z najnowszego dodatku do Fallout 3 – Broken Steel. Sceny ukazujące różnorakie nowinki zawarte w rozszerzeniu (prezentacja nowej boni, przeciwników czy poznanie zalążka fabuły) zostały okraszone stosownym komentarzem dwóch pracowników Bethesda Softworks, maczających palce w tworzeniu owej produkcji – Todda Howarda i Emila Pagliarulo. Największym mankamentem filmiku jest niestety to, że nie odkrywa przed nami żadnej spektakularnej nowości i każda informacja została już wcześniej gdzieś odkryta. Tym niemniej uważam, że warto się z tym obrazem zapoznać i delikatnie odświeżyć swoją wiedzę na ten temat ;)

Plik wideo nie jest już dostępny.

Premiera dodatku już 5 maja. Więcej informacji na temat Broken Steel znajdziecie pod tym adresem.

Guild Wars

Guild Wars – 6 milionów nabywców

Dodał: , · Komentarzy: 0

Dokładnie za kilka dni marka Guild Wars będzie świętowała swoje czwarte urodziny. W związku z tym jej twórcy, koreańska firma NCSoft, postanowili ujawnić małą nowinkę na temat wyników sprzedaży owej produkcji. Jak się okazało grę od jej oficjalnej premiery (28 kwietnia 2005 r.) nabyło blisko 6 milionów graczy. Wynik może i daleki od owacji na stojąco, ale zasługujący na uznanie. Sama liczba pozytywnie zaskoczyła twórców oraz wydawców, którzy nie kryli dziś swojego zadowolenia:

"Jesteśmy zaszczyceni tym, jak gracze reagowali na Guild Wars w ciągu ostatnich 4 lat i dumni z tego, że zarówno sam tytuł, jak i społeczność pomogła kształtować, definiować i rozwijać ten gatunek. Nasza bez abonamentowa forma prowadzenia biznesu okazała się być wielkim hitem wśród graczy, dzięki czemu olbrzymia i bardzo zróżnicowana grupa ludzi została zachęcona do gry." – powiedział Mike O'Brien, jeden z pracowników firmy ArenaNet.

W związku z tym, że jest co oblewać, twórcy postanowili ku radości graczy wydać specjalną aktualizację, dodającą nowe zadanie poboczne i zupełnie nowatorską opcję przechowywania przedmiotów. Oczywiście to wszystko jest tylko preludium to wielkiej fety, która odbędzie się już 28 kwietnia.

Wiadomym jest jednak, że 6 milionów nabywców, nie oznacza tyleż samo graczy przebywających w świecie gry. Tych jest rzecz jasna o wiele mniej, a gdyby nawet to taka liczba nie może robić wrażenia na królu tego gatunku – World of Warcraft, na którego serwerach codziennie przebywa około 11 milionów ludzi. Dobitnie to pokazuje, kto dzieli i rządzi w światku MMO, a szefostwo Blizzarda czytając wyniki sprzedaży swojego największego konkurenta, może tylko uśmiechnąć się z politowaniem, w czasie podpalania swych kubańskich cygar studolarówkami. To taka łyżka dziegciu, na końcu tej beczki miodu.

Wczytywanie...