Outriders

Denerwujące cutscenki w "Outriders"

Dodał: , · Komentarzy: 0
outriders

Zaledwie wczoraj informowaliśmy o dostępnej wersji demonstracyjnej nadchodzącej 01.04.2021 gry "Outsiders". Pojawienie się dema oraz jego testowanie przez graczy zawsze wiąże się licznymi pytaniami do twórców. Tym razem redaktor Eurogamera, Wesley Yin-Poole, zwrócił uwagę na bardzo długie cutscenki podczas przemieszczania się do nowych obszarów.

Przerywniki pojawiają się, gdy gracz chce otworzyć drzwi czy wspiąć się na przeszkodę. Cutscenka zaczyna się od ściemnienia ekranu przed wykonaniem czynności oraz tak samo kończy się po akcji. Trzeba przyznać, że wygląda to absurdalnie. Dziennikarz nagrał jeden z przerywników ukazujący, jak przeskakuje zarwany most. Filmik trwa 22 sekundy i faktycznie prawie tyle trwa cała "skomplikowana" operacja.

Black Legend
black legend

W sieci pojawił się nowy zwiastun nadchodzącej produkcji "Black Legend" od Warcave. To turowy cRPG w klimatach dark fantasy inspirowany belgijskim oraz holenderskim folklorem, rozgrywający się w fikcyjnym mieście Grant w XVII wieku. Wcielisz się w nim w przywódcę oddziału najemników, który musi wyzwolić miasto z rąk krwiożerczego kultu wielkiego alchemika Mefisto.

Dziad ten sprowadził na Grant mgłę wywołującą wśród mieszkańców szaleństwo. Co więcej, nie działa sam, a ma pod sobą cały kult fanatyków. Będziesz musiał ogarnąć umiejętność władania bronią białą i palną oraz sztukę alchemii, aby zniszczyć Mefista. Do wyboru masz aż piętnaście grywalnych klas. Walka odbywa się w systemie turowym z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Ciekawie przedstawia się system alchemii oparty na teorii humoralnej – możesz korzystać z czterech typów zdolności (niestabilności): nigredo (czerń), albedo (biel), citrinitas (żółć), rubedo (czerwień). Niestabilności te można połączyć w różnych kombinacjach, osiągając różne efekty – przykładowo srebro, będące połączeniem albedo i nigredo, ma obrazować truciznę.

Tortured Hearts - Or How I Saved The Universe. Again.
tortured hearts – or how i saved the universe. again.,tortured hearts

Po 12,5 roku od początku prac nad grą dzisiaj wypada premiera "Tortured Hearts – Or How I Saved the Universe. Again.". To fantasy RPG dla pojedynczego gracza z systemem walki turowej, nieliniową fabułą i wieloma zakończeniami. Produkcja napędzana konwersacjami – 512 tysięcy słów dialogów i 300 tysięcy słów innych tekstów. Produkcja została stworzona głównie przez jedną osobę, z okazyjną pomocą kilku innych. W pewnym sensie to sequel dwóch modów do "Neverwinter Nights" o tytułach "Tortured Hearts I" i "Tortured Hearts II".

W grze wcielasz się w doświadczonego łowcę przygód, gdy pokonuje przeciwności losu, by stać się Wybrańcem w swojej profesji. Stawisz czoła wielu wrogom, spośród których największym jest Burnout. Doskonale zdaje sobie sprawę, że jego życie pełne jest stereotypów – w kółko te same starożytne lochy i zadania na każdym kroku. Chciałby ponownie poczuć dreszczyk emocji, jaki nakierował go na wybranie swojej profesji. W związku z tym w trakcie rozgrywki nie tylko zmierzysz się ze swoim przeznaczeniem, ale też z mniejszymi czy większymi problemami różnych dziwnych istot – od głupawej księżniczki w opałach, przez ważnego kota, po gang szkieletów.

Prometheus Wept
prometheus wept

Indyki na dobre zagościły na rynku growym. Konkurencja jest spora i co chwila pojawiają się wieści o kolejnych produkcjach. Ze względu na osobliwy tytuł moją uwagę przykuł "Prometheus Wept", o którym to twórcy ujawnili kolejne informacje. W opracowaniu pozostaje demo gry.

"Prometheus Wept" to turowa gra RPG rozgrywająca się w niedalekiej przyszłości na post technologicznej Ziemi. Gdy człowiek jeszcze bardziej zżył się z techniką tak, że stała się ona nieodłączną częścią jego życia, pojawił się niezwykle zjadliwy wirus (czy to na pewno przyszłość?), który obrócił wieloletnie ludzkie wysiłki w proch. Wszystko przestało działać – od elektrycznego czajnika, po systemy transportu. W tym ogarniętym chaosem świecie wcielasz się w ocalałego Technologa, wędrującego wśród niedobitków ludzkości, poszukującego sposobu na przywrócenie elektronicznych reliktów do życia.

Underrail

Nowa zawartość w "Underrail"

Dodał: , · Komentarzy: 0
underrail

Pamiętacie jeszcze "Underrail"? Twórcy nie przestają pracować nad tym postapokaliptycznym cRPG. Tym razem produkcja doczekała się kilku nowych zmian. Uaktualnienie nosi nazwę "Crossing the Styx" (Przekraczając Styks). Zawartość ma niewielki związek z główną fabułą. Dla posiadaczy dodatku "Expedition" pojawia się nowa przygoda, w której to gracz staje się ofiarą genetycznej manipulacji. Poza tym dodano kilkanaście lokacji, spośród których część pojawia się losowo (ach, aż się łezka w oku kręci za starym, dobrym "Falloutem"). Są też modyfikacje w mechanice broni.

Pełna lista zmian dostępna pod tym adresem.

Alaloth: Champions of the Four Kingdoms
alaloth: champions of the four kingdoms,alaloth

Twórcy nadchodzącego w tym roku "Alaloth: Champions of the Four Kingdoms" udostępnili kolejną aktualizację o swojej produkcji. Tym razem skupili się na charakterystyce i narracji, czyli jak tworzyć dobre opowieści w RPG. Spokojnie można powiedzieć, że mają w tym doświadczenie, skoro przy scenariuszu grzebał sam Chris Avellone.

Podwaliny świata przedstawionego były położone już dawno temu, w ciągu pierwszych lat tworzenia gry. Wtedy powstały kluczowe idee: złoczyńca, królestwa, bogowie. Pierwszym krokiem dla osób zajmujących się rozwojem tła wydarzeń jest dokładne przestudiowanie zebranego materiału. Każda strona, postać, drzewo i mrówka musi zostać zbadana. Każdy bóg i królestwo muszą zostać zrozumiane.

Outriders

Demo "Outriders"

Dodał: , · Komentarzy: 0

Już pierwszego kwietnia (i to nie jest prima aprilis) nastąpi premiera "Outriders", kooperacyjnej strzelanki z elementami RPG dla 1–3 graczy od polskiego studia People Can Fly ("Bulletstorm", "Painkiller"). Akcja rozgrywa się w dalekiej przyszłości, gdy Ziemia została całkowicie zniszczona. Wcielasz się w jednego z Outriderów – świetnie wyszkolonych żołnierzy, wysłanych na odległą planetę Enoch, by zapewnić przetrwanie ludzkości (czy ja o czymś podobnym przed chwilą nie pisałem?).

Początkowo wszystko idzie gładko, jednak po pewnym czasie osadnicy odbierają dziwny sygnał. Podczas podróży do jego źródła dochodzi do brzemiennej w skutkach katastrofy. Wśród ocalałych znajdujesz się oczywiście ty. Aby przetrwać, zostajesz poddany hibernacji. Budzisz się po 30 latach i odkrywasz, że piękna Enoch zmieniła się w ziemię jałową. Co więcej, po wspomnianym wypadku wiele osób zyskało nadnaturalne moce (ty też!). Wyspany, możesz ponowić poszukiwania źródła tajemniczego sygnału.

Within the Cosmos

Nowe informacje o "Within the Cosmos"

Dodał: , · Komentarzy: 0
within the cosmos

Twórcy nadchodzącego pierwszoosobowego RPG science-fiction dla jednego gracza, "Within the Cosmos", udostępnili nowe informacje na temat swojej produkcji. Tym razem skupili się na systemie skanowania oraz przestępstw.

Akcja gry rozgrywa się w 2278 roku, gdy ludzkość stoi na krawędzi zagłady. Jesteś jedną z 500 osób pracujących dla UESA (United Earth Space Agency), którzy zostali poddani hibernacji i wysłani na planetę "Berith II". Glob znajduje się w ukrytym systemie Adallio – daleko od rozgrywającej się na Ziemi wojny. Po lądowaniu załoga zostaje napadnięta przez nieznanego wroga – do ciebie należy odkrycie, kto stoi za atakiem i jakie są jego pobudki.

Świat Wiedźmina
geralt,moneta-figurka

Mennica Gdańska kolejny raz przygotowała coś dla hardcorowych fanów prozy Sapkowskiego i growego cyklu CD Projekt RED. Instytucja chwali się wyprodukowaniem pierwszej na świecie kolekcjonerskiej “monety-statuy”, która przedstawia właśnie głównego bohatera sagi – Białego Wilka.

Okaz odlany z czystego srebra, został przygotowany z dokładnością o najmniejszy detal. Waży 1 kilogram, a jego nominał wynosi 50 dolarów. Rozmiar “moneto-statuetki” wynosi 95x85x152.6 milimetra, natomiast mennica planuje wykonanie jedynie 100 sztuk, więc wszyscy zainteresowani nie powinni się długo zastanawiać i szybko ustawiać się w kolejce. No i przygotować odpowiedni zapas gotówki, bo jak mawiał klasyk – “to nie są tanie rzeczy, panie wiedźmin”.

Anthem
anthem

Wczoraj dowiedzieliśmy się, że Electronic Arts postanowiło zakręcić kurek z kasą w kwestii dalszego rozwoju “Anthem”, co generalnie oznacza, że tytuł powoli zmierza w kierunku kosza. Teraz korporacja tłumaczy, dlaczego zdecydowała się na taki krok i dała czerwoną kartkę projektowi “Anthem 2.0”.

Laura Miele, piastująca stanowisko nadzorujące zespoły znajdujące się w portfelu EA, podkreśliła, że w przeciwieństwie do “Star Wars: Battlefront 2” korporacja nigdy publicznie nie obiecywała, że naprawi “Anthem”. Zdecydowano także, że lepsze dla przyszłości BioWare i społeczności graczy zebranej wokół studia będzie, gdy skupi się ono na kolejnych częściach “Dragon Age” i “Mass Effect”, a także na dalszym rozwoju sieciówki “The Old Republic”. Tylko taka droga pozwoli na realizację celu, jakim jest “służenie graczom”.

Wczytywanie...