Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

„Wiedźmin 2” – nowe informacje

Dodał: , · Komentarzy: 0
wiedźmin 2

No i zaczęło się, pierwszy zwiastun otworzył tylko „Puszkę Pandory” zawierającą masę informacji na temat drugiej części „Wiedźmina”. Wczoraj otrzymaliśmy ucztę dla oczu i uszu, a dziś przyszedł czas na bardziej konkretne wieści. Co przyniosą nam więc „Zabójcy Królów”? Nowy system walki, zmiany w aspekcie dialogów, bardziej rozbudowany i mroczniejszy wątek fabularny, możliwość podróżowania i wypełniania zadań wraz z towarzyszami czy usprawnienie interfejsu. No i jeżeli macie w sobie naturę chomika i przechowaliście swoje stany gry z pierwszej części, na lepsze czasy, to możecie sobie pogratulować – te, podobnie jak w przypadku chociażby „Mass Effect 2”, przydadzą się i to bardzo. Potencjalna premiera – pierwszy kwartał 2011 roku.

Opisywanie w tym newsie tych wszystkich zmian jest dość deficytowym pomysłem, gdyż źródłem tych danych, są dwa duże polskie serwisy traktujące o grach komputerowych, które brały udział w ekskluzywnym pokazie „Wiedźmina 2”. Oznacza to, że o wszystkich nich możecie przeczytać w naszym rodzimym języku. Dlatego też po prostu odeśle Was do wspomnianych relacji:

Natomiast w rozszerzeniu nowy zwiastun, który właśnie pojawił się w sieci, stworzony na podstawie jednego z przerywników filmowych.

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

Informacja prasowa

agora sa

Firmy Agora, CD Projekt RED i CD Projekt podpisały umowę, na mocy której Agora została koproducentem polskiej wersji gry Wiedźmin 2 na PC, zaś CD Projekt jej wydawcą w Polsce. Agora, jako koproducent gry "Wiedźmin 2", wykorzysta swoje możliwości dystrybucyjne i marketingowe.

"Ta współpraca to kamień milowy w przemyśle gier komputerowych w Polsce. Po raz pierwszy duża grupa medialna angażuje się w produkcję tego typu. Wierzę, że uda nam się stworzyć nowe standardy w kwestii promocji i dystrybucji gier w Polsce" – powiedział Marcin Marzęcki, członek zarządu CD Projekt RED odpowiedzialny za marketing.

"Udział w koprodukcji "Wiedźmina 2" to kolejne bardzo ważne doświadczenie w całkowicie nowym dla nas obszarze – świecie gier komputerowych. Wierzymy wspólnie z partnerami z firm CD Projekt RED i CD Projekt, że będziemy mieli możliwość wykorzystania naszych kompetencji, które zdobyliśmy przy produkcjach książkowych, muzycznych i filmowych" – powiedział Robert Kijak, dyrektor pionu Projekty Specjalne Agory.

Inne

Wszyscy jesteśmy palantami...

Dodał: , · Komentarzy: 2
wszyscy jesteśmy palantami...

Tak... Odwieczny archetyp praktycznie każdego cRPG. Od zera do bohatera, od wieśniaka do żywej legendy. Umówmy się, każdy z nas ma już dość tej sztampy i marazmu, jaki toczy gatunek komputerowych gier fabularnych, ale ciągle zjadamy ten rozmamłany oraz odgrzewany na wszystkie sposoby kotlet. Ba, jeszcze sprawia nam to wielką przyjemność i domagamy się nieczęsto dokładki, o ile schaboszczak był ładnie udekorowany i nie śmierdział. Oczywiście można inaczej, co niejednokrotnie potwierdzano, ale po co ryzykować? Przecież każdy lubi sprawdzone dania, a przez coś nowego możemy nabawić się niestrawności.

Byłbym strasznym arcyłgarzem, gdybym nie przyrównał swojej skromnej osoby do powyższego akapitu. Lubię czasem zapomnieć o szarej rzeczywistości, wdziać lśniącą zbroje, osiodłać wiernego rumaka i skopać tyłek kilku kmiotkom czy jakiemuś tałatajstwu. Przecież „Zbawca ludzkości” czy „Tarcza Pustkowi” brzmi dumnie, nieprawdaż? No, ale aby dojść to wielkich tytułów czy poklasku niewiast, trzeba wpierw zdobyć doświadczenie, jakiś pieniądz i przydatny ekwipunek (najlepiej magiczny). Jak je początkowo najłatwiej osiągnąć? Oczywiście ograbiając chaty biednych oraz dobrodusznych mieszczan, czyli innymi słowy – być wielkim palantem.

Mass Effect 2: Projekt Hefajstos

„Hammerhead” wylądował!

Dodał: , · Komentarzy: 11
m57 hammerhead, mass effect 2

Znów będzie krótko, bo w sumie o dodatku „Firewalker” napisaliśmy już raczej wszystko i do tego zbyt długo oraz namiętnie. Dlatego też tylko raczej z gameexe’owskiego obowiązku należy wspomnieć, że wspomniane rozszerzenie można już pobrać całkowicie za darmo z platformy „The Cerberus Network”. Czy spełni nasze oczekiwania? Czy to będzie kolejne, niezapominanie półtorej godziny? Czy faktycznie będziemy mogli wcisnąć „gaz do dechy” i poczuć wiatr we włosach? Czy też może ponownie okaże się, że BioWare znów nie przyłożyło się do sterowania i skończymy nasze planetarne wojaże na pierwszej, lepszej skalnej półce? Zaraz się przekonamy.

Dragon Age: Początek

Wyniki konkursu Dragon Age

Dodał: , · Komentarzy: 6

Miło mi poinformować, że wyłoniliśmy dziś trzech zwycięzców konkursu zorganizowanego z okazji premiery dodatku do gry Dragon Age: Początek. "Przebudzenie", bo tak właśnie nazywa się ten dodatek, było impulsem dla nas i firmy Electronic Arts, aby dać naszym czytelnikom szansę na zdobycie podstawowej wersji gry wraz z książką i koszulką. Zwyciężyli:

  • Arkadiusz K. z Koszalina
  • Łukasz Z. z Czernina
  • Patryk M. z Jastrzębia Zdroju

Wszystkim serdecznie gratulujemy i zachęcamy do udziału w kolejnych konkursach!

Drakensang: Phileasson's Secret

„The River of Time” – dodatek już w drodze

Dodał: , · Komentarzy: 0
drakensang: phileasson\'s secret

No proszę, gry „Drakensang: The River of Time” nie ma jeszcze na światowych rynkach (tytuł dostępny jest póki co tylko w Niemczech), a jej twórcy, studio Radon Labs, już zapowiedzieli oficjalny dodatek do tej produkcji. Czyżby firma gwizdała na wyniki sprzedaży i jest tak pewna sukcesu prequela „The Dark Eye”? A może spore zainteresowanie naszych odwiecznych niemieckich przyjaciół wystarczy jej za dobry prognostyk do dalszego tworzenia?

Tak czy siak, rozszerzenie „Drakensang: Phileasson's Secret” skoncentruje się, niespodzianka, na obliczu niejakiego Asleifa Phileassona. Postać to wręcz legendarna w Aventurii, niczym Drizzt Do'Urden dla Zapomnianych Krain. Tytuł ten skupi się na wspólnych podróżach ze wspomnianym bohaterem i będzie swoistą kontynuacją „The River of Time” oraz kampanii „Saga Phileassona”, znanej z kart podręczników uniwersum „The Dark Eye”.

Gry planszowe i karciane

Plan wydawniczy Kuźni Gier na 2010 rok

Dodał: , · Komentarzy: 0

Informacja prasowa

kuźnia gier

Na stronie Kuźni pojawił się plan wydawniczy dotyczący RPG, gier karcianych i planszowych na 2010 rok. Jeśli chodzi o gry fabularne, możemy spodziewać się trzech kolejnych dodatków do Wolsunga. Będą to: "Lyonesse: Miasto, Mgła, Maszyna", "Almanach Nadzwyczajny: niezbędnik Damy i Dżentelmena" oraz "W pustyni i w puszczy". Wśród wielu gier planszowych, które pojawią się w tym roku, warto wspomnieć o nowej edycji karcianki Wiedźmina, wzbogaconej o liczne elementy.

Dokładniej o wymienionych oraz pozostałych pozycjach można przeczytać tutaj. Zapraszam do lektury!

Final Fantasy

Final Fantasy XIII u miliona Amerykanów

Dodał: , · Komentarzy: 0

Square-Enix, studio odpowiedzialne za wydaną niedawno trzynastą część serii Final Fantasy, przedstawiło wyniki sprzedaży swojego dzieła na rynku amerykańskim.

final fantasy xiii, final fantasy 13, square-enix

Po pięciu minionych dniach od premiery gra trafiła do miliona amerykańskich domów. Uwzględniając przy tym również świetną sprzedaż w Europie można śmiało stwierdzić, że te pięć dni było najlepszymi w historii całej serii. Sukces ten nie byłby jednak możliwy, gdyby gra nie została wydana jednocześnie w Europie i Stanach Zjednoczonych, co nie miało miejsca w przypadku poprzednich odsłon. Wtedy to gracze mieszkający na starym kontynencie musieli się liczyć ze sporymi opóźnieniami względem amerykańskich premier. Do sukcesu (nie)pechowej "trzynastki" przyczynił się również najprawdopodobniej fakt, że gra została wydana jednocześnie na dwie konsole – Playstation 3 oraz Xbox 360.

Słowem przypomnienia: cztery dni od premiery w Kraju Kwitnącej Wiśni najnowszy Final Fantasy został zakupiony przez 1,5 mln Japończyków. Wydawca licząc na dalszą sprzedaż tytułu wypuścił do sklepów na całym świecie 5 mln pudełek, z których 2 mln trafiły na rynek japoński.

Grim Dawn

Wioska pełna zombie

Dodał: , · Komentarzy: 0

Kolejna seria screenów z Grim Dawn. Tym razem mamy okazję ujrzeć miasteczko zombie, jakąś latającą gadzinę oraz jedną ze zdolności operowania mieczem. Jak na mój gust, tytuł jest ciekawy, a przynajmniej na taki wygląda, i wyczuwam w nim lekki powrót do przeszłości, gdzie grafika nie była aż tak ważna, a kanciaste tekstury nie raziły oczu.

grim dawngrim dawn
Wczytywanie...