Dragon Age II

Targi Comic Con 2011 rozczarowały na pełnej linii. Powyższe zdanie piszę z ogromnym smutkiem, gdyż zapowiedzi różnorakich paneli, które zostały przygotowane na imprezę w San Diego, skutecznie nęciły wszystkich pasjonatów i rozbudzały wyobraźnie ludzi, wyposzczonych przez sezon ogórkowy. Z dużej chmury, mały deszcz.

dragon age: dawn of the seeker, funimationdragon age: dawn of the seeker, funimationdragon age: dawn of the seeker, funimation

Dobrym przykładem, potwierdzającym powyższy akapit, jest BioWare, który zapowiadał ostrą ofensywę marketingową na konwencie i podzielenie się kilkoma soczystymi kawałkami informacji na temat jego najbliższych projektów, a skończyło się na niesmaku. Fragmenty rozgrywki z „Mass Effect 3”, to tak naprawdę lekko odgrzane materiały znane z E3. „Dragon Age II: Dziedzictwo”? Bez zmian, nic nowego. Może ekranizacja „Mass Effect”, której przyznano nawet osoby panel? Pudło, oprócz wyświechtanych frazesów nie usłyszeliśmy zupełnie nic. Nuda, idealnie obrazująca okres wakacyjny w branży elektronicznej rozrywki.

dragon age: dawn of the seeker, funimationdragon age: dawn of the seeker, funimationdragon age: dawn of the seeker, funimation

Szczęśliwie, BioWare coś tam jednak ujawnił i, jeżeli odpowiednio mocno przymkniemy oczy i popatrzymy na wszystko przez palce, można uznać, że jednak wrócił ze słonecznej Kalifornii z tarczą. Mianowicie, cały hałas spowodowała firma Funimation, która ujawniła pierwsze informacje związane z filmem animowanym (bo wokół serialu z Felicią Day panuje grobowa cisza) umieszczonym w świecie Thedas. Dobra, nie są to może fakty, które przyprawią nas o żywsze bicie serca i rumieńce na policzkach, ale trudno kręcić nosem. Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma.

Star Wars: The Old Republic

Dopiero co zakończył się Comic-Con 2011, a już uzbierało się sporo nowych wiadomości na temat SW: TOR. Poza paroma informacji na temat rozgrywki, otrzymujemy zestaw minimalnych wymagań sprzętowych, a także nowy trailer gry. Wszystko to po to, byśmy wreszcie zdecydowali się, po której stronie galaktycznego konfliktu staniemy.

star wars the old republic
Mass Effect 3
david silverman

...ale jednocześnie niby ma zachować rdzeń komputerowej gry fabularnej, znany chociażby z pierwszej części cyklu. Też czujecie się mocno skonfundowani wypowiedziami pracowników BioWare i macie dość tego marketingu opartego głównie na bełkocie oraz fałszu? Jak się to ma do wcześniejszych zapowiedzi położenia większego nacisku na cRPG? Dlaczego mydlą nam nadal oczy, pomimo tego, że wiemy dobrze, co jest na rzeczy?

Tak sobie myślę, że ekipa dłubiąca przy „Mass Effect 3” może przejechać się na tym podejściu jak Laidlaw na „Dragon Age II”. Tytuł sprzeda się wyśmienicie i będzie zdobywał „dziesiątki” u „krytyków”, ale wzbudzi ostry sprzeciw społeczności skupionej wokół firmy, a to przecież ona jest głównym źródłem zarobku Kanadyjczyków. Czeka nas masowe déjà vu? Jedno jest pewne, szambo znów wybije w marcu, skoro słowa Davida Silvermana już wzbudziły ferment w sieci. Jestem tylko ciekaw, co się wtedy stanie z BioWare? Sytuacja z uniwersum „Dragon Age” nie wygląda zbyt ciekawie, a moralna porażka (odwrócenie się fanów od drugiego sztandarowego tytułu) „Mass Effect 3” może wywołać nieprzyjemne konsekwencje. Choć nie będę ukrywał, że chłopcom z Edmonton przydałby się w końcu lodowaty prysznic.

„[Położenie większego nacisku na akcję] jest zdecydowanie najlepszą okazją do przełamania w serii i wkroczenia na ścieżkę prawdziwego blockbustera. Mamy tutaj pewien punkt wyjścia: gigantyczna obca rasa rozpoczyna wojnę totalną, musimy zebrać wszystkie siły we wszechświecie i sprawdzić, czy uda się ich pokonać. To całkiem klarowane.

Liczymy na wielki hit. To najlepsza gra, jaką kiedykolwiek stworzyliśmy. Rzeczy, które robimy – popchnięcie rozgrywki w stronę przygodowej gry akcji, którą można śmiało porównywać do czołowych przedstawicieli tego gatunku, przy równoczesnym rozwinięciu pewnych elementów cRPG, jakich zabrakło w przypadku „Mass Effect 2” – to strzał w dziesiątkę.

TERA: The Exiled Realm of Arborea

TERA – nowe screenshoty!

Dodał: , · Komentarzy: 1

Informacja prasowa

Pozostały trzy tygodnie do targów Gamescom, na których firma Frogster ujawni więcej informacji na temat nadchodzącego MMORPG TERA. Aby zaostrzyć Wasz apetyt, przedstawimy kolejną porcję screenshotów.

tera, frogster, screenshot, screen

Najnowsze screeny przedstawiają wojowników Vulcans: piekielnie niebezpiecznych żołnierzy, mających wyjątkowo mroczną przeszłość w świecie TERA. Zamieszkujący „Timeless Woods”, Vulcans strzegą terytorium uważanego przez ich mistrzów – Lokians – za święte. Bądź czujny, a już wkrótce zauważysz, że wcześniejsza lojalność wcale nie ciąży na sumieniu tych niebezpiecznych bestii.

Magicka

Magicka – dziś premiera!

Dodał: , · Komentarzy: 0

Informacja prasowa

magicka, cenega, okładka, paradox interactive

Cenega, oficjalny partner firmy Paradox Interactive w Polsce, Czechach, na Słowacji i na Węgrzech z przyjemnością informuje, że dziś ma swoją premierę Magicka, satyryczny hack’n’slash umieszczony w realiach fantasy, opartych na mitologii nordyckiej. Pudełkowa, polska wersja językowa gry na PC już dziś dostępna jest we wszystkich dobrych sklepach w Polsce.

Magicka jest grą umieszczoną w fantastycznym świecie Midgardu, gdzie zasady ustala magia żywiołów, gobliny i trolle są zupełnie nieszkodliwe (no może trochę…), a w wioskach mieszkają sami sarkastyczni mądrale. Historia zaczyna się w czasie wielkiego kryzysu, składając na twe barki odpowiedzialne zadanie – stolica Hávindr jest pod ostrzałem, musisz więc opuścić swój wygodny, wypełniony pysznymi hot-dogami i fantazyjnymi serami zamek, ruszając w pośpiechu na pomoc królowi. Podczas podróży będziesz przedzierać się przez 13 poziomów, a każdy z nich jest jeszcze bardziej wymagający od poprzedniego. Będziesz korzystać z pomocy magicznych zaklęć, łączonych dowolnie z ośmiu elementów. Z biegiem czasu nabywać będziesz coraz subtelniejszych umiejętności w pięknej sztuce unicestwienia wrogów – pomoże ci w tym niesamowita, starożytna magia. Gdyby tego było mało, możesz sprawdzić się w wielu trybach wyzwań i pojedynkować się ze swoimi przyjaciółmi (lub wrogami) w trybie walki PvP.

Mythos

Informacja prasowa

Biedne potwory! Już wystarczająco długo ostrza były tępione na przeróżnych bestiach, zamieszkujących świat Uld. Nadszedł czas, aby gracze wykorzystali je do pocięcia kogoś innego! Nowa aktualizacja Mythos pozwoli oderwać się od codziennego pustoszenia lochów. Oprócz nowego systemu Mistrza Lochów i podniesienia maksymalnego poziomu postaci do 51, czeka na Was system PvP o nazwie Lamento. W widowiskowych pojedynkach na arenie, fani Hack’n’Slash będą mogli pokazać, kto rządzi na ubitej ziemi.

Wraz z osiągnięciem poziomu 50, gracze mogą udać się na Niebiańską Wyspę i u Mistrza Lamento zgłosić się do walki na arenie. Samemu lub z towarzyszem, gracze mogą wziąć udział w walkach 1 na 1 bądź 2 na 2. Przeciwnik zostanie dobrany losowo, a następnie wszyscy zostaną przeniesieni na miejsce jatki. Czeka ich wieczna chwała lub gorzki koniec w kałuży krwi.

Nie dla pijących

Na arenach w kształcie okręgu, walczący staną przeciwko sobie, otoczeni wrzawą żądnej krwi publiki. Nie będą jednak sami. Oprócz wrogiej drużyny na arenie znajdzie się też trochę potworów – mięso armatnie dla klas, które wykorzystują zwłoki do swoich sztuczek. Wraz z granatami i opatrunkami, na tym kończy się lista dostępnej pomocy. Mikstury nie mogą być używane. W razie przedwczesnej (co na arenie może się zdarzyć) śmierci, polegli mogą oglądać poczynania swojego partnera z drużyny w starciu z wrogiem. Wygrywa ta drużyna, której członek pozostanie przy życiu do samego końca. Zwycięzcy pojedynku otrzymują nagrody w postaci punktów Lamento, które mogą wymienić na niezidentyfikowane, ale wyjątkowo potężne bronie, zbroje, a nawet zwierzaki u specjalnego handlarza.

Deus Ex: Bunt Ludzkości
deus ex: bunt ludzkości

Wielokrotnie już wspomniałem, że „Deus Ex: Bunt Ludzkości”, obok intrygi opierającej się na zemście Adama Jensena, będzie starał się przekazać głębszą myśl, skłaniającą do refleksji i ożywczych dysput. Skomplikowane dylematy bioetyczne, to tak naprawdę śliska i niesamowicie trudna do rozstrzygnięcia kwestia. Idee poprawy niedostatków, przywrócenia pełnej funkcjonalności osobom niepełnosprawnym i wykluczonym społecznie czy zwalczanie bezpłodności, są niezwykle szczytne oraz warte promowania. Problem jednak leży w tym, czy ludzkość będzie znała umiar i nie uzależni się od technologii? Nie zatraci w pewnym momencie swojego człowieczeństwa i nie zacznie bawić się w Boga? Jaka jest szansa, że piękna inicjatywa nie przerodzi się w coś zatrważającego? W końcu każdy zna historię Alfreda Nobla i jego dynamitu.

Podobnie jest z augmentacją – początkowo miała ona pomóc ciężko chorym ludziom powrócić do społeczeństwa, zagwarantować im równość i możliwości, które, zdawało się, bezpowrotnie utracili. Potem jednak do głosu zaczęły dochodzić korporacje i biznesmeni stojący za nimi. Osoby nie zainteresowane dobrem bliźniego, a stanem swojego konta i mozolnym powiększaniem potęgi. Wszczepy, implanty i nowoczesne protezy, stały się dostępne dla wszystkich i zaczęły wypaczać pierwotną ideę (wykorzystywanie augmentacji do celów wojennych, nowoczesny wyścig szczurów, krystalizowanie się nowych form dyskryminacji). Bezduszni przedsiębiorcy, starający się zrobić ze swojego gatunku bezwolne owce, zależne od ich woli? Może wizjonerzy, którzy doprowadzili do kolejnej ewolucji organizmu ludzkiego?

Ciężkich orzech do zgryzienia. Eidos Montreal pokazał nam już piękną wizję świata, promowaną przez Sarif Industries, a dziś zdecydował się zaprezentować drugą stronę barykady. Rzeczywistość okazuje się nie tak różowa i pokazuje swoje brutalne oblicze. Szczerze polecam, jeden z najciekawszych zwiastunów tego roku.

Might & Magic: Heroes VI

Wczoraj nad ranem nastąpiło wgrywanie patcha 1.2 do bety nadchodzącej szóstej części "Herosów", czyli Might&Magic: Heroes VI.

Ubisoft przygotował dla fanów nie lada niespodziankę. Patch dodał pierwszą misję Twierdzy, zmiany pojawiły się w menu, poprawiono także wykryte do tej pory bugi i kwestię balansu.

might

Beta będzie dostępna do 25 lipca. Następny ich etap rozpocznie się miesiąc przed premierą gry – 10 sierpnia. Nie wiadomo, kto dostąpi możliwości zabawy w poprawioną wersję, ale pewni jej mogą być klienci UbiShopu oraz ci, którzy zamówili ten tytuł poprzez sieć Steam.

The Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar

Dla wszystkich, którzy nie mogą doczekać się rozszerzenia do Lord of the Rings Online, czyli Rise of Isengard, serwis MMORPG.com zdobył od Turbine sześć nowych screenów.

rise of isengard, lord of the rings onlinerise of isengard, lord of the rings online

Rise of Isengard to kolejne pełnoprawne rozszerzenie do LOTR:O, które zawierać będzie zupełnie nowe trzy regiony do eksploracji. Premiera została wyznaczona na 27 wrzesień tego roku.

Resztę nowych screenów znajdziecie w rozszerzeniu newsa.

Star Wars

Na EW.com spodziewać możemy się w najbliższym czasie informacji z ComicConu, ale już dzisiaj pojawił się mały przedsmak imprezy w postaci kolejnego klipu z czwartego sezonu kreskówkowego serialu Star WarsThe Clone Wars.

Odcinek, z którego pochodzi poniższy klip, to debiut reżyserski Katee Sackhoff, którą wielu na pewno kojarzy z roli Starbuck z odświeżonej wersji "Battlestar Galactica". Zobaczymy na nim pierwszą w TCW i jedną z nielicznych w całym uniwersum SW Mandaloriankę.

Plik wideo nie jest już dostępny.

Wczytywanie...