
Wszystkie karty w kwestii dostępnych w Guild Wars 2 profesji zostały odkryte. Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią, dziś na stronie głównej gry ukazał się opis i charakterystyka Mesmerów.

Hasłem przewodnim tej klasy jest: "Kiedy z tobą skończę, nie zaufasz już własnemu umysłowi". Jak widać, twórcy gry nie zdecydowali się na zmianę nazwy i tak jak w poprzedniej części, tak też w GW2 nasza postać będzie mogła wcielić się w Mesmera. Wiadomość ta nie była bynajmniej zaskoczeniem, gdyż gracze już dawno rozwiązali tę zagadkę i namierzyli ślady świadczące o obecności Mesmerów, niemniej w końcu mamy nie tylko filmiki, ale i sam opis klasy.
Podstawą ich działań będzie specjalny typ ataków, powodujący brak zdecydowania u przeciwników. Rozkojarzenie to nie będzie jednak zwyczajną zabawą w berka, ale zabezpieczeniem przed uczciwą walką twarzą w twarz. Nie chodzi o to, by zmierzyć się wprost z przeciwnikiem, ale o to, by za pomocą magii i taktyki rozstrzygnąć starcie na swoją korzyść. Kiedy w końcu wróg zorientuje się w tym, że ma przed sobą Mesmera, ten zacznie tworzyć swoje iluzje i posyłać własne klony, dzięki czemu trudno będzie mieć oko na tego właściwego przeciwnika.