Dead Island Riptide

Zwiastun "Dead Island" trudno zapomnieć – wzruszył pewnie niejedną osobę. Niestety gra okazała się być całkiem inną produkcją, choć w dalszym ciągu dobrą. Ale nawet jeśli ktoś nie czeka na jej kontynuację – "Dead Island Riptide", to jego zwiastun warto obejrzeć, bo on także gra na emocjach, choć moim zdaniem gorzej od trailera poprzedniczki.

"Dead island Riptide" jest określany przez twórców bardziej jako spin-off niż pełnoprawny sequel. Akcja gry została przeniesiona na inną wyspę, ale rozgrywka się nie zmieniła, choć można liczyć na pewne nowości, jak nowy system pogodowy – na przykład podczas opadów deszczu, woda może zalać teren, podtapiając przy tym zombie. Możliwe będzie też importowanie postaci z "Dead Island". Czy nowa produkcja Techlandu także okaże się strzałem w dziesiątkę? Przekonamy się o tym w przyszłym roku. A tymczasem – jak wam się podoba zwiastun?

Inne

BioWare ujawnia swoje plany

Dodał: , · Komentarzy: 1
bioware, logo

BioWare straciło dwóch ważnych członków swojego studia, o czym poinformował was Ammon. Jednak to nie ostatnia w tym dniu informacja od kanadyjskiego studia, bo ujawniło ono swoje plany na przyszłość.

Aaryn Flynn, menedżer generalny BioWare Edmonton i BioWare Montreal zdradził, że oprócz wyczekiwanego "Dragon Age 3", pracują także nad dwoma innymi produkcjami – jedną w całkiem nowym uniwersum opartej na nowej technologii (prawdopodobnie chodzi o nowe generacje konsol) i drugą umieszczoną w uniwersum "Mass Effect" – będzie to nowa pełnoprawna gra, nie kontynuacja przygód Sheparda, gdyż ona zakończyła się w trzeciej części. W planach są także DLC do "Mass Effect 3" – zarówno do multi, jak i do kampanii dla pojedynczego gracza – w tym między innymi wyczekiwana przez graczy "Omega".

Inne

Ostatnie kilka miesięcy nie można nazwać udanymi dla studia BioWare. Dwie ostatnie produkcje Kanadyjczyków, "Dragon Age II" i "Mass Effect 3", były średnio udane i spotkały się z dużą krytyką w środowisku graczy. Gdy już wydawać by się mogło, że wraz z zapowiedzią trzeciej odsłony "Dragon Age’a" zła passa zostanie przełamana, oto nadeszła kolejna zła nowina – na oficjalnym blogu studia poinformowano, że Ray Muzyka i Greg Zeschuk odchodzą z BioWare.

ray muzyka, greg zeschuk, bioware

W swoich pożegnalnych listach podziękowali za współpracę swoim pracownikom, wydawcy Electronic Arts oraz wielu innym osobom, z którymi niegdyś współpracowali. Wyrazili również nadzieję, że nowe kierownictwo studia spełni oczekiwania graczy.

Seriale

Oniryzm – Odcinek drugi

Dodał: , · Komentarzy: 1

Niedawno zadebiutował drugi odcinek "Oniryzmu". Czy jest lepszy od pierwszego? Przekonajcie się sami, oglądając poniższe wideo!

Plik wideo nie jest już dostępny.

Moim zdaniem drugi odcinek prezentuje się znacznie lepiej od pierwszego. Klimat, ciekawość dalszego rozwoju wydarzeń i chory na umyśle bohater sprawiają, że ogląda się go całkiem przyjemnie. A i wykonanie jest na plus. Na razie jednak nie czuć tej intrygującej układanki, na którą składa się fabuła, choć interesuje mnie tajemnica, jak zmarła osoba pojawia się bohaterowi w trakcie snu (i poza nim?). Rażą mnie jednak sztuczne dialogi, ale jak na amatorski serial jest nieźle. A wy co sądzicie o drugim odcinku?

Gra o tron

Game of Thrones RPG na Game Exe!

Dodał: , · Komentarzy: 6

Macie ochotę na niezłego RPG-a w klimatach fantasy? A może jesteście fanami sagi "Pieśni ognia i lodu"? Jeśli tak, to radzę wam zapoznać się z recenzją "Game of Thrones RPG". W prawdzie niewiele osób pokładało w nim jakieś nadzieje, ale kto wie? A jeśli to solidna produkcja? Tego właśnie dowiecie się z recenzji.

game of thrones rpg

"Gra o tron" to świetna powieść fantasy, która odniosła na świecie duży sukces. Powstał więc serial, jak się okazało także udany. Czas na grę! Jedna już wyszła i przyznam, że w nią nie grałem (nie darzę rozgrywek strategicznych ciepłymi uczuciami), ale zapoznałem się z ocenami. Łagodnie mówiąc, pozytywne nie były. Na szczęście producenci poszli po rozum do głowy i wpadli na wyśmienity pomysł, który właśnie recenzuję – "zróbmy RPG"!

Czytaj dalej...

Pillars of Eternity

Na "Project Eternity" zebrano już ponad 1,5 miliona dolarów. Twórcy postanowili więc podzielić się z graczami kolejną dawką informacji.

project eternity

Na razie produkcja jest na wczesnym etapie realizacji, w trakcie tworzenia znajduje się system RPG, ale pewne rzeczy są już pewne. Do takich należą rasy – w pewnym sensie. Nie podano wszystkich, ale tę część, która powinna się pojawić. Wśród nich znajdują się rasy standardowe (człowiek, elf, krasnolud), ale także nowe, określane jako "dziwne". Poszczególni przedstawiciele jednej z ras będą jednak się różnili między sobą. Rozróżnienie będzie polegało na odmienności narodowej i etnicznej, ale także pojawią się różnice w wyglądzie, co ma doprowadzać do poważnych konfliktów.

Risen 2: Mroczne wody

Na brytyjskiej edycji Writer’s Guild Awards jury przyznaje nagrody najlepszym scenariuszom. Jak co roku, pojawiła się kategoria związana z grami. Nominowano trzy scenariusze gier, w tym "Risena 2: Mroczne Wody" autorstwa Gordona Rennie, Alana Barnesa i Emmy Beeby.

writers guild awards

Jego rywalami będą scenariusze "Batmana: Arkham City" stworzonego przez Paula Crockera oraz "Zmobies, Run!", którego fabułę stworzyła Naomi Alderman. Kto wygra? Ja osobiście trzymam kciuki za "Risena 2: Mroczne Wody", nie tylko dlatego, że ta gra bardzo mi się spodobała, ale też ze względu na ciekawą fabułę ze zwrotami akcji – myślę, że mógłby powstać z tego niezły film. Ale nie oszukując samego siebie, przyznam, że najlepszy scenariusz miał "Game of Thrones RPG", który niestety nie został nominowany.

Zwycięscy zostaną wybrani 14 listopada. A scenariusz której gry waszym zdaniem najbardziej zasłużył na wygraną?

Diablo III

Minęły cztery miesiące od premiery Diablo III, a kolejne aktualizacje, łatki i usprawnienia wciąż instalują się na naszych komputerach, poprawiając to, co od samego początku miało prezentować najwyższą jakość. Kilka dni temu twórcy gry w specjalnym dzienniku przedstawili koncepcję osłabienia najpopularniejszych zdolności defensywnych wykorzystywanych przez graczy, co ma nastąpić wraz z wprowadzeniem nowego patcha 1.0.5. Wczoraj, w wywiadzie dla serwisu IGN Wyatt Cheng i Jay Wilson, dwaj wielcy bossowie świata Sanktuarium, opowiedzieli trochę więcej o dwóch kolejnych zmianach tej łatki – systemie Mocy Potworów (Monster Power) oraz równie utęsknionym, co przeklinanym nowym trybie PvP, na który, podobnie jak na grę, czekaliśmy od dobrych dziesięciu lat.

diablo 3

No cóż, wygląda na to, że jeszcze trochę poczekamy.

Dishonored

Chcesz "Dishonored" za darmo? Nie ma problemu!

Dodał: , · Komentarzy: 3

Kojarzycie może utwór z oficjalnego trailera "Dishonored"? Twórcy zrobili ukłon w stronę fanów i udostępnili ten soundtrack, "The Drunken Whaler", za darmo. Jakby tego było mało Bethesda Softworks zorganizowała konkurs, w której można wygrać "Dishonored" oraz gadżety związane z produkcją.

dishonored, arcane studios, tapeta

Co trzeba zrobić? Dystrybutor udostępnił także inne ścieżki, które mają się okazać pomocne do wykonania remixu utworu. Warto w tym miejscu wspomnieć, że przy tworzeniu motywu muzycznego można korzystać tylko z materiałów pochodzących z gry. Swoje prace należy zgłaszać pod tym adresem do 28 września. Dodatkowo z laureatem głównej nagrody Bethesda przeprowadzi wywiad, który opublikuje na łanach swojego bloga.

Utwór "The Drunken Whaler" z trailera Dishonored możecie pobrać tutaj.

Dragon Age: Inkwizycja

Zacznę z "grubej rury" – "Dragon Age 3" będzie nosił pod tytuł "Inquisition" i będzie działał na silniku "Battlefielda 3" – Frostbite 2.

dragon age 3

Myślę, że ta wiadomość może śmiało konkurować o miano największego zaskoczenia miesiąca. Chyba niewiele osób spodziewało się, że trzecia część popularnej serii "Dragon Age" powstanie na silniku Frosbite 2. Gra tworzona jest, jak się okazuje, od dwóch lat przez studia BioWare Edmonton i BioWare Montreal, choć faza intensywnej pracy zaczęła się 18 miesięcy temu.

Przetłumaczony list od Marka Darraha, pełniący funkcję zapowiedzi, znajdziecie tutaj. Wspomina w nim o tym, że "trójka" doczeka się pięknej oprawy graficznej, istotnych wyborów, większego świata i kustomizacji uzbrojenia. Premiera według informacji od EA ma się odbyć pod koniec 2013 roku.

Szczerze powiedziawszy, to największe obawy mam, co do tego, jak będzie wyglądał "Dragon Age 3" na silniku Frostbite 2. A wy?

Wczytywanie...