Baldur's Gate III

Obsidian pracował przy Baldur's Gate III

Dodał: , · Komentarzy: 8

Feargus Urquhart, dyrektor wykonawczy Obsidianu zdradził, że jego studio miało w planach Baldur's Gate III i podeszło do prac nad nim bardzo poważnie. Niestety, gry nie ukończyli, mimo że ich starania było ogromne, a to potęgowała jeszcze chęć dorównania poprzednim częściom serii.

feargus urquhart
The Cave

W sieci pojawił się nowy zwiastun gry The Cave. Informacje o tym tytule możecie doczytać tutaj, tymczasem resztę osób zapraszam do obejrzenia wideo przedstawiającego siedmiu grywalnych bohaterów, z których będziemy mogli zagrać tylko trzema. Zdecydowaliście już jakimi postaciami będziecie podróżować po pełnej tajemnic jaskini?

The Secret World

Jeśli do tej pory nie mieliście okazji zagrać w sieciowe The Secret World, to Funcom wyciąga ku was pomocną dłoń. We wspomnianym tytule nie uświadczymy już uiszczanego co miesiąc abonamentu. Tym sposobem wydawca chce przyciągnąć do gry nowe osoby.

the secret world, funcom

The Secret World to wciąż tytuł w wielu aspektach nowatorski, zaś zbliżająca się Apokalipsa stała się motorem napędowym nowej akcji promocyjnej. Szybko okazało się, że dotychczasowe wyniki finansowe nie są na tyle zadowalające, by tytuł ten przebił się do czołówki gatunku. Wpierw Funcom sięgał po darmowe weekendy, jednak teraz przyszła pora na całkowitą likwidację abonamentu.

Dla nowego gracza oznacza to tyle, iż jedynymi kosztami, jakie będzie musiał ponieść, będą te związane z zakupem samej gry. Pozostali zapewne przyjrzą się bliżej systemowi mikropłatności, który w ramach pakietu członkostwa pozwala na zakup dodatkowych przedmiotów oraz pakietów DLC. Szczegóły znajdują się w oficjalnym obwieszczeniu na stronie głównej gry.

Zobaczymy, czy w ten sposób gra zyska "drugą młodość". Być może TSW wygeneruje odpowiednią ilość pieniędzy, by raczyć graczy swoim interesującym klimatem jeszcze przez kilka lat – o ile wcześniej nie nastąpi ten cały koniec świata.

Dragon Age: Inkwizycja

Wypowiedź Aarynna Flynna ze studia Bioware, o wpływie Skyrim na Dragon Age 3, rozbudziła liczne kontrowersje wśród fanów marki, obawiających się spłycenia wątków fabularnych kosztem większego nacisku na eksplorację. Na odsiecz koledze przybył inny "biodron" – Cameron Lee – który to na forum BioWare Social Network, wypowiedział się tak:

Odnotowałem, że parę osób na BSN [BioWare Social Network – dop. Ranger Krzyś] wydaje się być zaniepokojonych tym, że DA3 skupi się na eksploracji kosztem historii.

dragon age 3

Jak widać wyżej, Cameron zauważył tych „paru” zatroskanych o losy gry („few people”), następnie zdefiniował ichniejszą obawę, po czym przystąpił do dalszych wyjaśnień w tonie koncyliacyjnym:

„Zapewniam was, że DA3 to gra Bioware, co oznacza potężną, pisaną pod bohatera, opowieść rozciągniętą na wiele różnorodnych lokacji”

Czyżby te słowa oznaczały powrót do idei… Baldura!? Opowieść skupiona na konkretnym bohaterze – raz, wiele różnorodnych lokacji – dwa. Hmmm, może coś jest na rzeczy?

Pillars of Eternity

Project Eternity – nowe grafiki

Dodał: , · Komentarzy: 5

Praca nad "Project: Eternity" wre w najlepsze. Nawet po zakończeniu zbiórki środków pieniężnych na Kickstarterze, wciąż pojawiają się nowe informacje, propozycje do przedyskutowania. Skupiały się one w głównej mierze na stronie koncepcyjnej tytułu, choćby na takich sprawach jak nowe podejście Obsidianów do tzw. "punktów życia", czy też kwestiach związanych z uzbrojeniem ochronnym. Niemniej do tej pory nie dane nam było ujrzeć jakiś konkretnych efektów ich pracy, wszystko co mogliśmy poznać, pozostawało jedynie słowną, bądź pisaną informacją. A wiadomo – obraz wart jest więcej niż tysiąc słów, czyż nie?

project eternity

Chyba wreszcie i sami producenci doszli do tego wniosku, publikując kilka grafik. Najbardziej interesujące spośród nich, moim zdaniem, są dwie. Mianowicie, te przedstawiające trójwymiarowe modele postaci: jeden jaki będziemy mogli obserwować walcząc, bądź przemieszczając się po świecie gry; drugi, zdecydowanie bardziej szczegółowy, prezentujący wizerunek bohatera w panelu ekwipunku. Co ciekawe, można na nich zaobserwować dwa różne zestawy pancerzy, w ten sposób graficy chcieli pokazać styl, w jakim projektowane będzie uzbrojenie. Moim zdaniem prezentują się całkiem, całkiem... Dokładniej wypowiem się w artykule podsumowujących dotychczas zebrane informacje, który to powinien ukazać się jakoś po świętach. Oprócz wspomnianych wyżej grafik, zaserwowano także kilka nowych "concept artów", a także screen z kilku piętrowym budynkiem. Pozostaje mi teraz nic innego, jak zaprosić czytelników do dyskusji oraz obejrzenia grafik w rozszerzeniu newsa – zapraszam zatem!

Kingdom Come: Deliverance

Warhorse, studio założone przez byłych pracowników 2K Czech, pracuje nad RPG-iem z otwartym światem osadzonym w historycznych realiach. I chociaż nie wiemy o nim zbyt wiele, nie licząc tego, że zostanie stworzony na silniku CryEngine 3, to zapowiada się ciekawie – przynajmniej dla wielbicieli historii. Na czeskiej konferencji Game Developers Session twórcy udostępnili poniższy film, przedstawiający lokacje w grze – i trzeba im przyznać, że wyglądają one świetnie, choć wideo zostało nakręcone kamerą. Produkcja Warhorse ujrzy światło dzienne w 2014 lub 2015 roku na konsolach następnej generacji i komputerach osobistych.

Assassin's Creed III

Kolejny Assassin's Creed w Brazylii?

Dodał: , · Komentarzy: 2

W rozmowie z brazylijskim serwisem TechTudo, Ubisoft zdradził, gdzie planuje umieścić akcję kolejnego Assassin's Creed, choć nie wiadomo, czy ma to być czwórka czy samodzielny dodatek do trójki.

assassin's creed iii

Bertrand Chaverot, szef Ubisoft Brasil ujawnił, że zespół developerski ma pomysły na nową intrygę umiejscowioną w Brazylii, która doskonale będzie pasowała do tysiącletnich zmagań asasynów z templariuszami. Nie jest jednak pewne, w jakich czasach miałaby się toczyć akcja gry ani, czy mowa jest o jednym z wątków fabularnych czy pełnoprawnej historii. Decyzji w związku z tym na razie nie podjęto. Uwaga – mały spoiler. W "Assassin's Creed III" Desmond odwiedza Sau Paulo, więc możliwe, że szefowi Ubisoft Brazil chodzi o dodatek do trójki. W każdym razie – co o tym myślicie? Bo ja nadal marzę o feudalnej Japonii, chociaż Brazylia to interesująca opcja.

Inne

Mamy świetną wiadomość dla wszystkich sympatyków gier spod szyldu Pirahna Bytes. Niemiecka firma rozpoczęła pracę nad nowym tytułem, o czym poinformował Sascha Henrichs, główny projektant poziomów.

pirahna bytes

Niestety, więcej informacji o nowej produkcji nie podano. Wiemy jedynie, że będzie to gra z gatunku RPG, ale czy mowa tu o kontynuacji "Risen 2: Mroczne wody", kolejnej części z serii "Gothic", czy może chodzi o coś całkiem nowego – nie wiadomo. W sumie – każda z opcji wydaje się interesująca. Po pirackim klimacie w ostatniej produkcji Pirahna Bytes, mam ochotę na więcej, powrót do korzeni, czyli do "Gothica" w mrocznym klimacie, przyjąłbym z podobnym entuzjazmem, a całkiem nowa gra może także okazać się smakowitym kąskiem. A wy, którą z opcji przyjęlibyście z największą radością?

Wczytywanie...