Dark Souls II

O "Dark Souls II" póki co wiemy bardzo niewiele. Nic zresztą w tym dziwnego, ponieważ gra została zapowiedziana nie tak dawno. Wierząc jednak obietnicom twórców, wszystko będzie lepsze względem pierwszej części – lepsza grafika, lepsza fabuła i lepsza mechanika. Jak faktycznie będzie, przekonamy się najprawdopodobniej w 2013 roku. Póki co musimy nacieszyć oczy grafikami koncepcyjnymi, które powinny przybliżyć co nieco wizję świata wykreowanego przez studio From Software.

dark souls ii, artwoork

W rozwinięciu newsa znajdziecie kilka grafik prezentujących lokacje, bronie, różne przedmioty oraz przeciwników, z których jeden bardzo przypomina Nekromorfa z pewnej produkcji innego studia.

The Book of Unwritten Tales

Nadszedł czas na rozdanie prezentów ufundowanych przez IQ Pubishing, a mianowicie trzech egzemplarzy "The Book of Unwritten Tales", przezabawnej przygodówki, o której więcej możecie dowiedzieć się z naszej recenzji.

okładka, the book of unwritten tales

Zadaniem konkursowiczów było w kilku zdaniach zarekomendować swoją ulubioną przygodówkę. Wspominaliście wiele klasycznych tytułów, które i mnie wielce radowały, a były to m.in. "Syberia", "Black Mirror", "The Longest Journey" czy "Secret Files". Poza tym pojawiły się też pozycje z dawniejszych lat ("Flojd", "Torin's Passage"), których osobiście nie znałem, ale po waszych rekomendacjach z pewnością muszę spróbować.

Inne
steelseries, freedom to play

Najnowszy gadżet dla fanów grania na tabletach i smartfonach jest już dostępny w sprzedaży.

SteelSeries, dobrze znana marka w świecie rozrywki komputerowej, wprowadziła właśnie na polski rynek innowacyjne urządzenie zaprojektowane, by zmienić oblicze przenośnego grania na tabletach i smartfonach – SteelSeries Free Touchscreen Gaming Controls. Gadżet ten, po przyczepieniu do urządzenia mobilnego, pomoże użytkownikom udoskonalić ruch i kliknięcia zwłaszcza w grach, które imitują przyciski grafiką wyświetlaną na ekranie.

steelseries, freedom to play steelseries, freedom to play
Baldur's Gate III

Obsidian pracował przy Baldur's Gate III

Dodał: , · Komentarzy: 8

Feargus Urquhart, dyrektor wykonawczy Obsidianu zdradził, że jego studio miało w planach Baldur's Gate III i podeszło do prac nad nim bardzo poważnie. Niestety, gry nie ukończyli, mimo że ich starania było ogromne, a to potęgowała jeszcze chęć dorównania poprzednim częściom serii.

feargus urquhart
The Cave

W sieci pojawił się nowy zwiastun gry The Cave. Informacje o tym tytule możecie doczytać tutaj, tymczasem resztę osób zapraszam do obejrzenia wideo przedstawiającego siedmiu grywalnych bohaterów, z których będziemy mogli zagrać tylko trzema. Zdecydowaliście już jakimi postaciami będziecie podróżować po pełnej tajemnic jaskini?

The Secret World

Jeśli do tej pory nie mieliście okazji zagrać w sieciowe The Secret World, to Funcom wyciąga ku was pomocną dłoń. We wspomnianym tytule nie uświadczymy już uiszczanego co miesiąc abonamentu. Tym sposobem wydawca chce przyciągnąć do gry nowe osoby.

the secret world, funcom

The Secret World to wciąż tytuł w wielu aspektach nowatorski, zaś zbliżająca się Apokalipsa stała się motorem napędowym nowej akcji promocyjnej. Szybko okazało się, że dotychczasowe wyniki finansowe nie są na tyle zadowalające, by tytuł ten przebił się do czołówki gatunku. Wpierw Funcom sięgał po darmowe weekendy, jednak teraz przyszła pora na całkowitą likwidację abonamentu.

Dla nowego gracza oznacza to tyle, iż jedynymi kosztami, jakie będzie musiał ponieść, będą te związane z zakupem samej gry. Pozostali zapewne przyjrzą się bliżej systemowi mikropłatności, który w ramach pakietu członkostwa pozwala na zakup dodatkowych przedmiotów oraz pakietów DLC. Szczegóły znajdują się w oficjalnym obwieszczeniu na stronie głównej gry.

Zobaczymy, czy w ten sposób gra zyska "drugą młodość". Być może TSW wygeneruje odpowiednią ilość pieniędzy, by raczyć graczy swoim interesującym klimatem jeszcze przez kilka lat – o ile wcześniej nie nastąpi ten cały koniec świata.

Dragon Age: Inkwizycja

Wypowiedź Aarynna Flynna ze studia Bioware, o wpływie Skyrim na Dragon Age 3, rozbudziła liczne kontrowersje wśród fanów marki, obawiających się spłycenia wątków fabularnych kosztem większego nacisku na eksplorację. Na odsiecz koledze przybył inny "biodron" – Cameron Lee – który to na forum BioWare Social Network, wypowiedział się tak:

Odnotowałem, że parę osób na BSN [BioWare Social Network – dop. Ranger Krzyś] wydaje się być zaniepokojonych tym, że DA3 skupi się na eksploracji kosztem historii.

dragon age 3

Jak widać wyżej, Cameron zauważył tych „paru” zatroskanych o losy gry („few people”), następnie zdefiniował ichniejszą obawę, po czym przystąpił do dalszych wyjaśnień w tonie koncyliacyjnym:

„Zapewniam was, że DA3 to gra Bioware, co oznacza potężną, pisaną pod bohatera, opowieść rozciągniętą na wiele różnorodnych lokacji”

Czyżby te słowa oznaczały powrót do idei… Baldura!? Opowieść skupiona na konkretnym bohaterze – raz, wiele różnorodnych lokacji – dwa. Hmmm, może coś jest na rzeczy?

Pillars of Eternity

Project Eternity – nowe grafiki

Dodał: , · Komentarzy: 5

Praca nad "Project: Eternity" wre w najlepsze. Nawet po zakończeniu zbiórki środków pieniężnych na Kickstarterze, wciąż pojawiają się nowe informacje, propozycje do przedyskutowania. Skupiały się one w głównej mierze na stronie koncepcyjnej tytułu, choćby na takich sprawach jak nowe podejście Obsidianów do tzw. "punktów życia", czy też kwestiach związanych z uzbrojeniem ochronnym. Niemniej do tej pory nie dane nam było ujrzeć jakiś konkretnych efektów ich pracy, wszystko co mogliśmy poznać, pozostawało jedynie słowną, bądź pisaną informacją. A wiadomo – obraz wart jest więcej niż tysiąc słów, czyż nie?

project eternity

Chyba wreszcie i sami producenci doszli do tego wniosku, publikując kilka grafik. Najbardziej interesujące spośród nich, moim zdaniem, są dwie. Mianowicie, te przedstawiające trójwymiarowe modele postaci: jeden jaki będziemy mogli obserwować walcząc, bądź przemieszczając się po świecie gry; drugi, zdecydowanie bardziej szczegółowy, prezentujący wizerunek bohatera w panelu ekwipunku. Co ciekawe, można na nich zaobserwować dwa różne zestawy pancerzy, w ten sposób graficy chcieli pokazać styl, w jakim projektowane będzie uzbrojenie. Moim zdaniem prezentują się całkiem, całkiem... Dokładniej wypowiem się w artykule podsumowujących dotychczas zebrane informacje, który to powinien ukazać się jakoś po świętach. Oprócz wspomnianych wyżej grafik, zaserwowano także kilka nowych "concept artów", a także screen z kilku piętrowym budynkiem. Pozostaje mi teraz nic innego, jak zaprosić czytelników do dyskusji oraz obejrzenia grafik w rozszerzeniu newsa – zapraszam zatem!

Wczytywanie...