Fallout
fallout, outro, interplay

Przepraszam za ten "ździebko" tabloidowy tytuł, ale gdy po raz pierwszy o tym usłyszałem, to od razu takie skojarzenie nasunęło się mojej główce. Ale ad rem, ad rem! 8 stycznia roku 2013 wpłynął do urzędu odpowiedzialnego za przyznawanie patentów w USA wniosek o zarejestrowanie marki "Fallout", przedmiotem której ma być program telewizyjny o charakterze rozrywkowym. Czyżbyśmy mieli do czynienia z planami dotyczącymi kręcenia serialu, co panowie i panie z Bethesdy? Zobaczymy, związek z niezapowiedzianym jeszcze "Falloutem 4" wydaje się być oczywisty. Kto wie, może telewizja to dobre miejsce do rozpropagowania tej postapokaliptycznej marki?

Afterfall Reconquest

"Afterfall: Insanity" okazał się niewypałem – łagodnie mówiąc. Oceny zebrał bardzo negatywne, krytykowano szczególnie system walki, schematyczność, błędy techniczne, animacje i tragiczny polski dubbing. Ale firma Nicolas Games się nie poddała – jeszcze – i zdecydowała się zainwestować w kolejną grę z serii o tytule Afterfall: Perła Pustkowi.

afterfall: perła pustkowi

Produkcja ta ma zostać podzielona na trzy epizody trwające od 1,5 do 2 godzin. Każdy z nich opowie o innym bohaterze, a będą to: Reapper, Hope Iriv (jedyna kobieta wśród protagonistów) oraz Rottgar Iriv. Głównym celem naszych postaci jest dotarcie do tytułowej Perły, która jest jedynym szczęśliwym miejscem na Ziemi, zniszczonej przez trzecią wojnę światową. Akcja "Afterfall: Perła Pustkowi" będzie rozgrywała się w 2075 roku, 63. nowej ery. Wszystkie epizody zaczynają się w tym samym miejscu, jednak różnią się drogą, którą będziemy podążać, aby odnaleźć upragnione miejsce.

Inne

No dobrze, może gra nie będzie stricte klasycznym komputerowy roleplayem do jakich przywykliśmy, z rodzaju tych "diablopodobnych" hack&slashy. Na wzór serii SpellForce ma być bowiem hybrydą, z rozgrywką czerpiącą wiele z rozwiązań strategii czasu rzeczywistego. Niemniej statystyki, rozwój herosa będą zajmowały poczesną rolę w grze autorów pamiętnego "Dungeon Siege" – Gas Powered Games.

wildman, gas powered games, kickstarter, hack

Projekt ruszy gdy uda się zebrać sumę 1,1 miliona dolców na Kickstarterze. Twórcy tłumaczą, że zdecydowali się na taki model finansowania, gdyż pragną mocniej związać graczy z tytułem i włączyć ich w proces tworzenia gry. Mówiąc inaczej: pomysły graczy, aktywnych inwestorów, również mają wpłynąć na kształt "Dzikusa". Czyli "Wildman" ma być budowany na równi przez "Gasów" jak i społeczność? Zobaczymy, brzmi to jak zwyczajny chwyt marketingowy. Niemniej tworzenie aktywnej społeczności wokół rozmaitych projektów zdarzało się/zdarza się i przynosiło/przyniesie niezłe rezultaty. Vide z mniejszych choćby Larian Studios, Obsidian Entertainmment, a z większych – Blizzard, Valve.

Wiedźmin 3: Dziki Gon

CD Projekt Red ma ujawnić zapowiedź kolejnej swojej gry już 5 lutego. W międzyczasie podgrzewa atmosferę oczekiwania prezentując przy okazji informacji o postępie prac przy REDkicie, zestawie narzędzi do modowania "Wiedźmina 2", taki o to obrazek:

wiedźmin 3, witcher 3, wiedźmin 2, witcher 2, cd project, cd project red, cdp., crpg

Komentarz twórców brzmi: Na koniec informacja dla wszystkich zastanawiających się nad pochodzeniem przedmiotu w obrazku znajdującym się nad tekstem – tak więc, nie zdradzimy Wam, co to jest, ale liczymy na Waszą wyobraźnię. :)

Might & Magic: Heroes VI

Czarny smok powraca do Herosów!

Dodał: , · Komentarzy: 7

Tak jest, bardzo nam go brakowało, praktycznie od drugiej części "Heroes of Might and Magic" pojawiał się w każdej odsłonie cyklu, aż do części szóstej, w której go brakło. Teraz zaś powraca, wraz z dodatkiem "Shades of Darkness" pojawi się "nowe" miasto – "Loch" – w którym smok będzie miał swą siedzibę. Oczywiście jako najpotężniejsza jednostka z możliwych do zwerbowania. Nie bez przesady poddaję "nowość" miasta w wątpliwość, bo przecież "Dungeon" był i w III i w V części cyklu.

smo, czarny smok, might and magic: heroes vi, might

No dobrze, ale my nie o tym, nie o jednej z największym wad "szóstki" – małej ilości miast. Ale o smoku! I to nie byle jakim, bo: czarnym!

Inne

Informacja prasowa

W 30 odcinku Raportu Obieżyświata przedstawiamy projekt nowego wydawnictwa internetowego, Głosu Fantastyki, które opublikowało w Sieci swój pierwszy numer. Ponadto Elya z Ivelliosem opowiedzą o 14 edycji MatHandel, gdzie gracze wymienić mogą między sobą gry planszowe. Dodatkowo kilka słów o nadchodzącej grze w oparciu o Świat Lodowego Ogrodu oraz atrakcjach związanych z 50-leciem serialu Doctor Who.

Raport Obieżyświata to kanał telewizji internetowej o fantastyce. Znajdziecie na nim informacje o najnowszych doniesieniach, recenzje publikacji książkowych oraz relacje z konwentów, tych największych i tych troszkę mniejszych.

Faerun

Katastrofa magiczna w Faerunie!

Dodała: , · Komentarzy: 11
faerun, wieść

Nowa Era w Faerunie rozkwitłą nowym zapałem graczy mechanicznych. Powróciło kilka starych twarzy, jednak umiarkowanym powodzeniem cieszy się również akcja "kto nie zmienia postaci ten trąba!" W zeszłym tygodniu odbyła się także pierwsza sesja otwierająca wątek główny obecnej ery. Wzięło w niej udział ponad 10 graczy fabularnych prowadzonych przez dwóch Mistrzów Gry – Regnara i Hassan'a. Tradycyjnie też zawierucha naruszyła, cieszącą się największą popularnością we Wrotach Baldura, karczmę, ale na szczęście obyło się bez większych ofiar. Gra doczekała się również swojego fanepage'a na Facebooku.

Wielobarwne łuny, uderzające co rusz pioruny, spadająca z nieba krew... Ci, którzy mieli nieszczęście być tego wieczora we Wrotach Baldura, a szczególnie na jego ulicach, mogli właśnie takie zjawiska obserwować. Po kilku dniach niepokojącej aury, mrok zapadł nad grodem Baldurana. Świadkowie mogli w przerażeniu oglądać owe fenomena, lecz po spektakularnym crescendo i dziwacznym rozbłysku, który przetoczył się przez niebo, okazało się, że magia nie działa, a przedmioty zawierające w sobie magiczny pierwiastek zostały uszkodzone. Przegonił ciężkie chmury, choć może zrobiły to złowrogie słowa niesione niskim, mrukliwym głosem.

Wczytywanie...