Torment: Tides of Numenera

Pytania związane z kwestią: „Czy powstanie Torment 2?” pojawiają się w zasadzie co parę lat, budząc przy tym żywe dyskusje. W sumie nie ma co się temu dziwić, w końcu „Planescape: Torment” był produkcją wybitną, pokazującą, że gry komputerową mogą wykraczać poza stricte ludyczną rozrywkę i poruszać te „poważne” tematy, wydawałoby się zarezerwowane raczej dla literatury, a także filmu i teatru. A tu mamy coś takiego, co burzy zastane schematy i nobilituje nas graczy… Ekhm, przepraszam, zbaczam z tematu. W każdym razie, powstało na jego cześć tysiące peanów, wygłoszono milion laudacji i… gdzieś tam idea stojąca za grą niezapomnianego Black Isle przygasła.

torment, torment 2

Owszem, co jakiś czas serwowano nam produkcje niejako odgrzewające ją. Czytaj: historie skupione na jednym bohaterze, dźwigającym ciężar przekleństwa, poruszające przy tym tematy związane z człowieczeństwem oraz dziejące się w ciekawym i niekonwencjonalnym uniwersum. Taki był choćby „KotOR 2”, w którym przestawiona wszelkie znane nam z Gwiezdnych Wojen wartości i moc stała się nie darem, a przekleństwem. Taka była również „Maska Zdrajcy”, rewelacyjny dodatek do przeciętnego „Neverwinter Night’s 2”. Co ciekawe za obydwie wymienione produkcje odpowiadali ludzie z „Obsidian Entertainment”, firmy składającej się z uciekinierów z Black Isle, w tym człowieka odpowiedzialnego za trzy czwarte dialogów i fabułę „Udręki” – Chrisa Avallone’a. Ten, przypierany do muru pytaniami o sequel legendy, zdradził, że jeśliby do niego doszło, to mielibyśmy do czynienia nie z dosłowną kontynuacją losów Bezimiennego, ponieważ jego historia została doprowadzona do końca, co raczej grą o podobnych założeniach, ale z innym głównym bohaterem i nowym światem. Co, zapytacie, odpadłby "Planescape"? No właśnie – tak. Niestety polityka „Wizard of the Coast”, właścicieli praw do tego multiwersum, uniemożliwia opowiedzenie kolejnej „tragicznej” historii umiejscowionej w tym świecie.

Dragon Age: Inkwizycja

Biedny BioWare i źli, niedobrzy gracze

Dodał: , · Komentarzy: 5

Jest pewna firma w Edmonton, która szczyci się tym, iż z każdą kolejną produkcją i kolejnymi topionymi w niej milionami zyskuje sobie coraz więcej pogardy i antypatii odbiorców swoich produktów. Można rzec nawet, że narzekanie na BioWare oraz wygłaszanie pod jego adresem słów internetowej, płomiennej nienawiści, stało się swego rodzaju modą, obowiązkową dla wszystkich, którzy "przecież znają się na grach". Wiadomo też, że stało się tak nie bez przyczyny, nie bez przyczyny też temat "hejtu" i relacji BioWare z jego społecznością powraca właśnie teraz, przy okazji prac nad "Dragon Age 3".

dragon age 3

Tym razem robi się o tyle ciekawiej, że swój żal wobec graczy zalewających fora społecznościowe niesłabnącymi falami krytyki wyraził David Gaider, główny pisarz i scenarzysta BioWare, który poza "Dragon Age" ma na koncie prace przy "Star Wars: Knights of The Old Republic", pierwszym "Neverwinter Nights" i obu jego dodatkach, czy także przy nagrodzonym jedenastoma Oscarami "Titanicu".

Remember Me

"Pamiętaj o mnie" – tak mówi tytuł gry od francuskiego studia Dontnod Entertainment, a teraz także i nowy zwiastun, którym rządzi dynamika i, w którym udziela się presja. Na trailerze możemy podziwiać podziwiać cyberpunkowy świat w nieco szerszej oprawie, system walki i bossa – Kid Xmasa. A zastało to ukazane na takim poziomie, że Remember Me może okazać się czarnym koniem 2013 roku i zaskoczyć wszystkich, tak jak to udało się Telltale Games i ich grze przygodowej – "The Walking Dead" – w roku ubiegłym.

Inne

Informacja prasowa

29 odcinek Raportu Obieżyświata to podsumowanie najważniejszych wydarzeń roku 2012 w Polsce i na świecie, oraz tych bezpośrednio związanych z Raportem. Będzie też o tym co czeka nas w roku 2013, który ogłoszony został rokiem Janusza A. Zajdla. Ivellios odpowie także na pytania Pepcoka dotyczące Hobbita, tym razem już z drobnymi spojlerami.

Odcinek można obejrzeć tutaj.

Raport Obieżyświata to kanał telewizji internetowej o fantastyce. Znajdziecie na nim informacje o najnowszych doniesieniach, recenzje publikacji książkowych oraz relacje z konwentów, tych największych i tych troszkę mniejszych.

raport obieżyświata
Inne

Informacja prasowa

Rozpoczynając Consumer Electronic Show w Las Vegas, SteelSeries, producent sprzętu dla graczy, zaprezentował klawiatury Apex oraz Apex [RAW]. Najnowsze klawiatury łączą piękną formę oraz starannie dopracowane funkcje i rozwiązania, jak: nisko profilowane klawisze, wyżej profilowane rzędy przycisków makro dla szybkiego, instynktownego dostępu, oraz modyfikowalne rozmieszczenie kolorów i intensywności podświetlenia. Stworzone, by dostarczyć graczom najkrótszy na świecie czas reakcji, Apex zostały wyposażone w system SteelSeries ActiveZone – połączenie możliwości zaprogramowania mechanicznego (przypisywanie funkcji poszczególnym klawiszom) oraz wizualnego (strefy klawiszy różniące się kolorem i intensywnością podświetlenia).

apex, apex raw, steelseries
The Walking Dead: A Telltale Games Series - Season One

The Walking Dead – Plany Telltale Games

Dodał: , · Komentarzy: 0

Dan Connors, szef studia Telltale Games, odpowiedzialnego za przygodówkę The Walking Dead, która niespodziewanie mocno namieszała w branży gier, zdradził plany swojego zespołu.

the walking dead

Pierwszym krokiem jest stworzenie drugiego sezonu gry o żywych trupach. Nie mogło być inaczej, skoro zakończenie jest otwarte, a wielbicieli pierwszej odsłony jest całkiem sporo. Na dodatek "The Walking Dead" został obsypany nagrodami, w tym także został nazwany grą roku, co jest dużym osiągnięciem. Connors ujawnił, że studio chce, aby zapisy gry z pierwszego sezonu można było przenieść do drugiego, dzięki czemu niektóre podjęte decyzje będą miały znaczenie w kontynuacji. Tym samym możemy chyba powiedzieć, że będzie to sequel – pytanie, o ile akcja gry pójdzie w przód. Na razie jednak twórcy mają tylko luźne pomysły, więc niczego nie można być pewnym.

Guild Wars 2

Trudno mi do tego podejść obiektywnie, ale czy nie jest to mało profesjonalne ze strony ArenaNet, że po raz drugi rozdaje bany za własne błędy?

guild wars 2

Grudniowy event Wintersday umożliwił graczom "Guild Wars 2" szybkie wzbogacenie się, dzięki błędowi, który został nazwany "Snowflake exploit". Polegał on na zdobywaniu nieograniczonej liczby ektoplazmy, surowca, który stanowi podstawę ekonomii w grze. Wystarczyło stworzyć specjalny przedmiot, a następnie go rozłożyć za pomocą Black Lion, zdobywając w ten sposób 2x ektoplazmy. Tę czynność można było powtarzać dowolną ilość razy, a znaleźli się tacy, którzy nie zaprzestali na kilku próbach. Niektórzy może uważali to za prezent świąteczny... Jak zareagowali na to twórcy?

Faerun

Nowa Era Faerunu nareszcie nadeszła!

Dodała: , · Komentarzy: 8

Zgodnie z obietnicami nowo obranej ekipy Faerun odżył. Co więcej, nareszcie, po kilku latach oczekiwania, został wprowadzony mechaniczny reset gry oraz Nowa Era! A wraz z nią nowy porządek!

Wszystkie imiona graczy zostały zmienione na "Nieznajomy", wyczyszczono też profile, a przetasowanie ID odbyło się sekretnie, za zamkniętymi drzwiami. Co więcej kilka dni wcześniej ogłoszono konkurs na ID, w którym każdy chętny mógł się zgłaszać o przeniesienie na wybrane, wolne ID. Zatem teraz na szczycie listy graczy może się znajdować zarówno nowy, jak i stary gracz. Gruntownemu odświeżeniu ma również ulec w najbliższym czasie mechanika oraz wygląd gry. A to tylko wierzchołek zmian planowanych przez całkiem nowy Faerun DevTeam!

faerun, logo, vi era

Nawet ci, którzy złorzeczyli na nieprzyjazne dla ludności Wrót Baldura wydarzenia, w końcu musieli odpuścić. Miasto bowiem, mimo ostrej zimy, tętniło życiem i rozwijało się, wybudzając z letargu. Wielu powtarzało, że ciężkie czasy dla niego już minęły i teraz wszystko będzie parło do przodu.

Diablo III

Jak najlepiej powiedzieć ludziom czekającym na produkt, że nie dajemy im go w trosce o ich satysfakcję? W jaki sposób przedstawić kolejne opóźnienia, niedotrzymane obietnice, niesprawdzone rozwiązania i brak koncepcji na skuteczne wprowadzenie usprawnień, jako wynik starannych decyzji oraz żmudnych prac zespołu specjalistów? Koniec końców – jak zapewnić kilka milionów doświadczonych graczy, że niekompletność gry jednej z największych firm, to najlepszy z możliwych stanów? diablo 3, pvp

O dziwo na te pytania odpowie nam nie Donald Tusk ani żaden z jego politycznych kolegów lub konkurentów, lecz niejaki Jay Wilson, który na nowym blogu dotyczącym trybu Player versus Player informuje nas, co tym razem nie zmieniło się w kwestii prac nad tą właśnie opcją.

Gra o tron

"Gra o Tron" bije rekordy... piractwa

Dodał: , · Komentarzy: 5

Okazuje się, że miarą sukcesu nie muszą być wcale pieniądze i statuetki. "Gra o Tron" w mijającym roku znalazła się na samym szczycie listy przebojów internetowego piractwa, nie mając sobie równych wśród serialowych konkurentów.

gra o tron, game of thrones, littlefinger

Że niby nikogo to nie dziwi? Może i nie, jednak liczby podane przez BBC News, określające popularność serialu wśród internautów, robią już nieco większe wrażenie...

Wczytywanie...