Cyberpunk 2077

Trailer Cyberpunka ujawniony

Dodał: , · Komentarzy: 7

O tym, że CDP planuje zrobić kolejną dobrą grę RPG, wiemy od dawna. Wciąż na Cyberpunk 2077 będziemy musieli czekać, jednak ujawniony trailer rozbudza apetyt. Kim jest tajemnicza kobieta i czy to właśnie jej plany przyjdzie nam pokrzyżować?

cyberpunk 2077

Przyznam szczerze, że zapowiedz trailera traktowałem z przymrużeniem oka. Ot, kolejne parę obrazków wyrwanych z kontekstu tylko po to, by nakręcić wokół danego tytułu medialny szum. Ujawniony filmik co prawda nie zdradza elementów rozgrywki i trudno na jego podstawie powiedzieć cokolwiek na temat mechaniki gry, jednak trzeba przyznać, że ogląda się go bardzo dobrze. Widać, że polskie studio celuje w szersze grono odbiorców i nie zamierza tylko produkować kolejnych "Wiedźminów".

TERA: The Exiled Realm of Arborea

TERA w Europie jako Free-To-Play

Dodał: , · Komentarzy: 0

Na tę decyzję czekali wszyscy fani sieciowej gry TERA na Starym Kontynencie. Potwierdziły się doniesienia o przejściu tytułu na system Free-To-Play. Tym samym gracze w Europie dzięki Gameforge będą się mogli bawić bez potrzeby opłacania abonamentu. Dla tych, którzy do tej pory to roboli, czeka kilka niespodzianek oraz możliwość dalszego wsparcia finansowego gry.

tera, tera mmo

Rezygnacja z abonamentu to znany wybieg, na który – wcześniej czy później – decyduje się większość deweloperów. Zgodnie z doniesieniami z grudnia, od lutego TERA przejdzie na model Free-To-Play. Oznacza to, że nowy gracz będzie miał dostęp do całej zawartości, a więc klas, ras, instancji, części ekwipunku czy ciekawego systemu politycznego. Ograniczeń rzecz jasna nie da się uniknąć, więc spodziewajmy się pomniejszonego plecaka oraz skromnej liczby slotów na postać.

Miła niespodzianka czeka na tych, którzy już grę zakupili. Bez względu na to, czy wciąż opłacamy abonament czy ten już wcześniej wygasł, będziemy mieli dostęp do wszystkiego. Spodziewajmy się dodatkowo nowych tytułów, które będą odróżniać nas od nowicjuszy.

Płatną formą dostępu do całej zawartości gry jest członkostwo w klubie TERA. Aktualni subskrybenci dołączą do niego z automatu, reszta będzie musiała zapłacić, chociaż kwot jeszcze nie ujawniono. Poza zaletami zwykłego konta, oferować ma skrócony czas odnawiania instancji i inne, standardowe dodatki, które mają nam umilić zabawę.

Cóż, skoro gry tak krótko po premierze przechodzą na F2P, to faktycznie rynek musiał się już nasycić. Oby tylko TERA poszła śladem pewnej gry z mieczami świetlnymi, gdzie ograniczenia skutecznie zniechęcają do "darmowej" zabawy.

Torment: Tides of Numenera

Pytania związane z kwestią: „Czy powstanie Torment 2?” pojawiają się w zasadzie co parę lat, budząc przy tym żywe dyskusje. W sumie nie ma co się temu dziwić, w końcu „Planescape: Torment” był produkcją wybitną, pokazującą, że gry komputerową mogą wykraczać poza stricte ludyczną rozrywkę i poruszać te „poważne” tematy, wydawałoby się zarezerwowane raczej dla literatury, a także filmu i teatru. A tu mamy coś takiego, co burzy zastane schematy i nobilituje nas graczy… Ekhm, przepraszam, zbaczam z tematu. W każdym razie, powstało na jego cześć tysiące peanów, wygłoszono milion laudacji i… gdzieś tam idea stojąca za grą niezapomnianego Black Isle przygasła.

torment, torment 2

Owszem, co jakiś czas serwowano nam produkcje niejako odgrzewające ją. Czytaj: historie skupione na jednym bohaterze, dźwigającym ciężar przekleństwa, poruszające przy tym tematy związane z człowieczeństwem oraz dziejące się w ciekawym i niekonwencjonalnym uniwersum. Taki był choćby „KotOR 2”, w którym przestawiona wszelkie znane nam z Gwiezdnych Wojen wartości i moc stała się nie darem, a przekleństwem. Taka była również „Maska Zdrajcy”, rewelacyjny dodatek do przeciętnego „Neverwinter Night’s 2”. Co ciekawe za obydwie wymienione produkcje odpowiadali ludzie z „Obsidian Entertainment”, firmy składającej się z uciekinierów z Black Isle, w tym człowieka odpowiedzialnego za trzy czwarte dialogów i fabułę „Udręki” – Chrisa Avallone’a. Ten, przypierany do muru pytaniami o sequel legendy, zdradził, że jeśliby do niego doszło, to mielibyśmy do czynienia nie z dosłowną kontynuacją losów Bezimiennego, ponieważ jego historia została doprowadzona do końca, co raczej grą o podobnych założeniach, ale z innym głównym bohaterem i nowym światem. Co, zapytacie, odpadłby "Planescape"? No właśnie – tak. Niestety polityka „Wizard of the Coast”, właścicieli praw do tego multiwersum, uniemożliwia opowiedzenie kolejnej „tragicznej” historii umiejscowionej w tym świecie.

Dragon Age: Inkwizycja

Biedny BioWare i źli, niedobrzy gracze

Dodał: , · Komentarzy: 5

Jest pewna firma w Edmonton, która szczyci się tym, iż z każdą kolejną produkcją i kolejnymi topionymi w niej milionami zyskuje sobie coraz więcej pogardy i antypatii odbiorców swoich produktów. Można rzec nawet, że narzekanie na BioWare oraz wygłaszanie pod jego adresem słów internetowej, płomiennej nienawiści, stało się swego rodzaju modą, obowiązkową dla wszystkich, którzy "przecież znają się na grach". Wiadomo też, że stało się tak nie bez przyczyny, nie bez przyczyny też temat "hejtu" i relacji BioWare z jego społecznością powraca właśnie teraz, przy okazji prac nad "Dragon Age 3".

dragon age 3

Tym razem robi się o tyle ciekawiej, że swój żal wobec graczy zalewających fora społecznościowe niesłabnącymi falami krytyki wyraził David Gaider, główny pisarz i scenarzysta BioWare, który poza "Dragon Age" ma na koncie prace przy "Star Wars: Knights of The Old Republic", pierwszym "Neverwinter Nights" i obu jego dodatkach, czy także przy nagrodzonym jedenastoma Oscarami "Titanicu".

Remember Me

"Pamiętaj o mnie" – tak mówi tytuł gry od francuskiego studia Dontnod Entertainment, a teraz także i nowy zwiastun, którym rządzi dynamika i, w którym udziela się presja. Na trailerze możemy podziwiać podziwiać cyberpunkowy świat w nieco szerszej oprawie, system walki i bossa – Kid Xmasa. A zastało to ukazane na takim poziomie, że Remember Me może okazać się czarnym koniem 2013 roku i zaskoczyć wszystkich, tak jak to udało się Telltale Games i ich grze przygodowej – "The Walking Dead" – w roku ubiegłym.

Inne

Informacja prasowa

29 odcinek Raportu Obieżyświata to podsumowanie najważniejszych wydarzeń roku 2012 w Polsce i na świecie, oraz tych bezpośrednio związanych z Raportem. Będzie też o tym co czeka nas w roku 2013, który ogłoszony został rokiem Janusza A. Zajdla. Ivellios odpowie także na pytania Pepcoka dotyczące Hobbita, tym razem już z drobnymi spojlerami.

Odcinek można obejrzeć tutaj.

Raport Obieżyświata to kanał telewizji internetowej o fantastyce. Znajdziecie na nim informacje o najnowszych doniesieniach, recenzje publikacji książkowych oraz relacje z konwentów, tych największych i tych troszkę mniejszych.

raport obieżyświata
Inne

Informacja prasowa

Rozpoczynając Consumer Electronic Show w Las Vegas, SteelSeries, producent sprzętu dla graczy, zaprezentował klawiatury Apex oraz Apex [RAW]. Najnowsze klawiatury łączą piękną formę oraz starannie dopracowane funkcje i rozwiązania, jak: nisko profilowane klawisze, wyżej profilowane rzędy przycisków makro dla szybkiego, instynktownego dostępu, oraz modyfikowalne rozmieszczenie kolorów i intensywności podświetlenia. Stworzone, by dostarczyć graczom najkrótszy na świecie czas reakcji, Apex zostały wyposażone w system SteelSeries ActiveZone – połączenie możliwości zaprogramowania mechanicznego (przypisywanie funkcji poszczególnym klawiszom) oraz wizualnego (strefy klawiszy różniące się kolorem i intensywnością podświetlenia).

apex, apex raw, steelseries
The Walking Dead: A Telltale Games Series - Season One

The Walking Dead – Plany Telltale Games

Dodał: , · Komentarzy: 0

Dan Connors, szef studia Telltale Games, odpowiedzialnego za przygodówkę The Walking Dead, która niespodziewanie mocno namieszała w branży gier, zdradził plany swojego zespołu.

the walking dead

Pierwszym krokiem jest stworzenie drugiego sezonu gry o żywych trupach. Nie mogło być inaczej, skoro zakończenie jest otwarte, a wielbicieli pierwszej odsłony jest całkiem sporo. Na dodatek "The Walking Dead" został obsypany nagrodami, w tym także został nazwany grą roku, co jest dużym osiągnięciem. Connors ujawnił, że studio chce, aby zapisy gry z pierwszego sezonu można było przenieść do drugiego, dzięki czemu niektóre podjęte decyzje będą miały znaczenie w kontynuacji. Tym samym możemy chyba powiedzieć, że będzie to sequel – pytanie, o ile akcja gry pójdzie w przód. Na razie jednak twórcy mają tylko luźne pomysły, więc niczego nie można być pewnym.

Guild Wars 2

Trudno mi do tego podejść obiektywnie, ale czy nie jest to mało profesjonalne ze strony ArenaNet, że po raz drugi rozdaje bany za własne błędy?

guild wars 2

Grudniowy event Wintersday umożliwił graczom "Guild Wars 2" szybkie wzbogacenie się, dzięki błędowi, który został nazwany "Snowflake exploit". Polegał on na zdobywaniu nieograniczonej liczby ektoplazmy, surowca, który stanowi podstawę ekonomii w grze. Wystarczyło stworzyć specjalny przedmiot, a następnie go rozłożyć za pomocą Black Lion, zdobywając w ten sposób 2x ektoplazmy. Tę czynność można było powtarzać dowolną ilość razy, a znaleźli się tacy, którzy nie zaprzestali na kilku próbach. Niektórzy może uważali to za prezent świąteczny... Jak zareagowali na to twórcy?

Faerun

Nowa Era Faerunu nareszcie nadeszła!

Dodała: , · Komentarzy: 8

Zgodnie z obietnicami nowo obranej ekipy Faerun odżył. Co więcej, nareszcie, po kilku latach oczekiwania, został wprowadzony mechaniczny reset gry oraz Nowa Era! A wraz z nią nowy porządek!

Wszystkie imiona graczy zostały zmienione na "Nieznajomy", wyczyszczono też profile, a przetasowanie ID odbyło się sekretnie, za zamkniętymi drzwiami. Co więcej kilka dni wcześniej ogłoszono konkurs na ID, w którym każdy chętny mógł się zgłaszać o przeniesienie na wybrane, wolne ID. Zatem teraz na szczycie listy graczy może się znajdować zarówno nowy, jak i stary gracz. Gruntownemu odświeżeniu ma również ulec w najbliższym czasie mechanika oraz wygląd gry. A to tylko wierzchołek zmian planowanych przez całkiem nowy Faerun DevTeam!

faerun, logo, vi era

Nawet ci, którzy złorzeczyli na nieprzyjazne dla ludności Wrót Baldura wydarzenia, w końcu musieli odpuścić. Miasto bowiem, mimo ostrej zimy, tętniło życiem i rozwijało się, wybudzając z letargu. Wielu powtarzało, że ciężkie czasy dla niego już minęły i teraz wszystko będzie parło do przodu.

Wczytywanie...