Mass Effect
david gaider

W tym tygodniu gruchnęła wieść o tym, że Amazon jest bardzo bliski podpisania umowy z Electronic Arts na stworzenie pełnoprawnego serialu z uniwersum “Mass Effect”. Społeczność skupiona wokół uniwersum entuzjastycznie przyjęła te informacje, tym bardziej, że wspomniana platforma streamingowa kilkakrotnie pokazała, że potrafi zwalczyć presję i zaserwować naprawdę konkretny kawał kina. Jak jednak widać, nie wszyscy są zachwyceni tym pomysłem. Do grona sceptyków dołączył właśnie David Gaider, były scenarzysta studia BioWare.

Choć Gaider stał bardziej za sukcesem fantastycznych produkcji korporacji, szczególnie spod szyldu “Dragon Age”, to jak sam przyznał – aż wzdrygnął się na pomysł o serialowej adaptacji kosmicznego kuzyna marki i uważa, że jest on deczko bez sensu.

Dragon Age: Straż Zasłony
matt goldman

Kolejny zasłużony weteran odchodzi z kanadyjskiego studia. Matt Goldman pracował w BioWare praktycznie od początku działalności tego zespołu, a więc od 1998 roku. Dłubał między innymi przy “Baldur's Gate II”, “Jade Empire”, “Mass Effect: Andromeda”, a w szczególności wielce przyczynił się do rozwoju serii “Dragon Age”. Ostatnimi czasy zajmował stanowisko starszego dyrektora kreatywnego “Dragon Age IV”.

O fakcie rozstania poinformował Gary McKay, szef BioWare, który stwierdził, że rozstanie przebiegło w duchu “wzajemnego porozumienia stron”, lecz nie ujawnił, co było przyczyną takiej a nie innej decyzji developera. Nie ukrywa także, iż rozbrat z Goldmanem może mieć pewien wpływ na wizję i dalszy rozwój “Dragon Age IV”.

Mass Effect
mass effect

Amazon sukcesywnie rozbudowuje swoją ofertę streamingową i jego Prime Video staje się naprawdę poważnym graczem na rynku VOD. To dzięki korporacji mogliśmy się cieszyć serialową kontynuacją cyklu “The Expanse”, natomiast od niedawna możemy podziwiać ekranizację kultowego “Koła Czasu” Roberta Jordana. Dodatkowo firma planuje serial umiejscowiony w postapokaliptycznym uniwersum “Fallout”, a także wysokobudżetową produkcję osadzoną w tolkienowskim Śródziemiu.

Sporo, ale wszystko wskazuje na to, że korporacja nie zamierza zdejmować nogi z gazu i ma apetyt na kolejną kultową markę gamingową – “Mass Effect”. Amazon rozpoczął rozmowy z Electronic Arts, co potwierdziła Jennifer Salke, szefowa platformy, która zaznacza, że są one w bardzo zaawansowanej fazie a firmy są bliskie podpisania lukratywnej umowy.

Lords of the Fallen 2
lords of the fallen

Kontynuacja polskiej odpowiedzi na serię “Dark Souls” nadal powstaje, choć wielu graczy zdążyło zapomnieć o fakcie ogłoszenia takich planów lub, w najlepszym wypadku, machnąć na grę ręką. Trudno się temu dziwić – “Lords of the Fallen 2” zapowiedziano w 2014 roku. Tytuł zdążył już dwa razy zmienić studio, które nad nim pracuje. W 2015 roku prawa do niego utracił “nienależycie wywiązujący się z umowy” Deck13 (twórcy pierwszej części), a w 2018 roku Defiant Studios, z którym po roku w niejasnych okolicznościach zakończono współpracę. Choć obecnie jest on w rękach Hexworks, a developerzy często i gęsto deklarują, że prace nad grą idą pełną parą, to przez te wszystkie lata nie otrzymaliśmy ani sekundy fragmentu rozgrywki, czy nawet konkretnego screena.

To ma się jednak wkrótce zmienić, bo jak informuje CI Games (który trzyma w rękach prawa do marki), w okolicach kwietnia 2022 roku tytuł powinien być na etapie “w pełni do przejścia, z niemal całą zaplanowaną zawartością”. Dodatkowo rozpoczęcie kampanii promocyjnej “Lords of the Fallen 2” ma się rozpocząć w pierwszym lub drugim kwartale przyszłego roku.

Pillars of Eternity II: Deadfire
pillars of eternity ii,josh sawyer

W starych, dobrych czasach – kiedy jeszcze nikt nie wiedział co to jest koronawirus, a o pandemii czytało się tylko w historycznych książkach – Josh Sawyer (scenarzysta i jeden z głównych twórców studia Obsidian) obiecał, że zaśpiewa piosenkę “I Will Always Love You”, gdy dwunastu graczy ukończy arcytrudne wyzwanie “The Ultimate” w “Pillars of Eternity II”.

Zajęło to lekko ponad dwa lata, ale w końcu znalazło się tylu śmiałków, którym udała się sztuka ubicia 15 przerażających bossów – solo, z wyłączonymi wszystkimi ułatwieniami, a także z zablokowanym dostępem do modyfikacji i komend developerskich.

Guild Wars 2
jade sea,guild wars 2

ArenaNet przyspiesza kampanię marketingową już trzeciego rozszerzenia do sieciowego świata "Guild Wars 2". W pierwszej kolejności ujawniono skamieniały ongiś las zajmowany przez wielkie domy Kurzicków, zaś tym razem dane nam będzie zobaczyć znajome od czasów "jedynki" Jadeitowe Morze. Niegdyś równie piękne co zabójcze świadectwo walki ze zdradzieckim Shiro, teraz stanowi ważny filar siły kintajskiego Cesarstwa.

Elex II

Elex II także zostanie spolonizowany

Dodał: , · Komentarzy: 3
elex 2

Co w przypadku tej gry nie jest to wielkim zaskoczeniem, bo zdecydowana większość produkcji ze stajni Piranha Bytes takową lokalizacje otrzymywała, ale wciąż jest to miła wieść. Podobnie jak w przypadku Disco Elysium o polonizację zadba dystrybutor gry na nasz kraj, Koch Media. Co ważne oprócz tłumaczenia kinowego, możemy również liczyć na rodzimy dubbing. Pysznie!

Informację, a także swoisty przedsmak polskich głosów, potwierdza najświeższy zwiastun, który przedstawia frakcje, jakie będziemy mogli napotkać podczas przygód w “Elex II”.

Disco Elysium
disco elysium

Aż chce się napisać… W KOŃCU!

Doskonałe wieści dla wszystkich graczy, którzy od dawna chcieli ograć jednego z lepszych cRPG ostatnich lat, ale na przeszkodzie stawał im na tym brak rodzimej lokalizacji. Biorąc pod uwagę olbrzymią ilość tekstu, który nierzadko ociera się o poetyckość i kwiecistość wypowiedzi, był to nawet problem dla pasjonatów, którzy zazwyczaj nie kręcili nosem na brak polonizacji.

O polską wersję zadba rodzimy dystrybutor gry – Koch Media. Specjalna łatka zadebiutuje 9 grudnia, czyli w dniu premiery pudełkowej wersji gry. Choć fizyczne wydanie produkcji zaliczyło prawie miesięczny poślizg, to wydaje się, że ogłoszenie debiutu polskiej lokalizacji powinno skutecznie udobruchać zainteresowanych graczy i zachęcić ich do ewentualnego zakupu.

Mass Effect 5

Kolejny Mass Effect na nowej grafice promocyjnej

Dodał: , · Komentarzy: 2
mass effect 4

Choć po wpadce z “Andromedą” BioWare dał odpocząć zasłużonej marce “Mass Effect”, to nadal doskonale zdaje sobie sprawę z jej ogromnej siły i z całą pewnością nie zamierza jej porzucać. Od jakiegoś czasu wiemy, że studio pracuje nad kolejną częścią serii, lecz tym razem developerzy nie chcą się śpieszyć z premierą i na nową opowieść poczekamy do przynajmniej 2025 roku.

Z drugiej strony BioWare doskonale zdaje sobie sprawę, że wyposzczony fan, to dobry fan, który ma krótką pamięć i jest wrażliwy na nostalgię. Wobec tego studio raz na jakiś czas wypuszcza proste materiały związane z kolejną częścią gry, będące podatnym gruntem pod spekulacje. Tak jest i tym razem, bo na zakończenie N7 Day twórcy postanowili wypuścić specjalną grafikę promującą kontynuację serii.

Elden Ring

Pierwszy rzut oka na gameplay Elden Ring

Dodał: , · Komentarzy: 0

Ooooooo Elden Ring... Po ponad dwóch latach od oficjalnej zapowiedzi najnowsza produkcja From Software wyszła w końcu na prostą. Najlepszym dowodem na to jest zaprezentowany poniżej półgodzinny gameplay. Znajdziemy w nim wszystko czego możemy się spodziewać po dziełach Miyazakiego, chociaż niektórzy złośliwi mogą stwierdzić, że nawiązań do poprzednich gier jest zbyt wiele, gdyż wiele animacji, tekstur etc. wydaje się żywcem przeniesionych z serii "Dark Souls".

elden ring
Wczytywanie...