Shadowrun Returns

Twórcy zdają sobie sprawę, że shadowrunowa kampania w Seatlle jest, jak na standardy cRPG, dość krótka i liniowa. Było to, ich zdaniem, zamierzone. Scenariusz miał być wprowadzeniem do gry, przedstawiał tak mało opcji wyboru, bowiem był nastawiony na opowiedzenie jednej, konkretnej historii oraz prezentował możliwości edytora.

shadowrun returns, logo 2

To wszystko ma się zmienić wraz z wyjściem nowej kampanii – "Berlin", która da więcej questów pobocznych i w ogóle... ach ach.

Might & Magic X: Legacy

Umiejętności:

Wszystkie umiejętności (skille) w M&M X mają wpływ na zdolności bojowe postaci gracza. Jak to ujęli dosadnie sami twórcy:

"Umiejętności są powiązane z walką, przypisane do konkretnej postaci oraz można je rozwijać wydając na to punkty. Błogosławieństwa to z drugiej strony, zdolności nie bojowe, działające na całą drużynę."

might and magic x, logo
Pillars of Eternity

60. aktualizację napisał sam Chis Avellone – żywa legenda branży cRPG. W obsiadianowym "Eternity" oraz w inXilowym "Tormencie" odpowiada za prace nad kompanami bohatera gracza. Drużyna z "Projektu" domyślnie ma składać się z sześciu osób, tak jak to miało miejsce w klasycznych grach na silniku Infinity.

chris avellone, karykatura

Oczywiście nikt nie bezie bronił graczowi przechodzenia gry w pojedynkę, tudzież z mniejszą liczbą kompanów na drużynowym pokładzie, jeśli, rzecz jasna, tego zapragnie. Łączną liczba możliwych do zwerbowania npców ma składać się z ośmiu przygotowanych przez twórców (z przygotowaną zawczasu osobowością) oraz ośmiu bohaterów zaprojektowanych przez gracza w "Holu Awanturników".

Risen
risen, wydanie kompletne

W końcu pudełko z oboma części sukcesora cRPGowego cyklu "Gothic" na pokładzie ujrzało światło dzienne. "Risen: Wydanie Kompletne" dostępny jest już w sprzedaży od piątku (który gdy kreślę te słowa, powoli odchodzi do przeszłości) w sugerowanej przez wydawcę cenie 119 zł. Cóż, jeśli ktoś z was do tej pory nie grał w żadną cześć "Risena", to ma teraz dosko...ekhm...dobrą okazję, aby to nadrobić. Jeśli zaś ktoś grał, to myślę, że taniej i lepiej będzie dokupić brakujący produkt. Bo jakby to delikatnie ująć – cena do zbyt atrakcyjnych nie należy.

W rozszerzonej części newsa możecie przeczytać cóż takiego upchnięto do pudła "Risen: Wydanie Kompletne". A ja standardowo – czekam na wasze opinie i komentarze. Ktoś z was w ogóle planuje zakup "dopakowanego" o sequel "Risena"?

Shadowrun Returns

"Shadowrun Returns" to nie tylko adaptacja kultowego systemu RPG, ani też kontynuacja leciwego "Shadowruna" z 1993, ale też pierwsza gra z serii kickstarterowych – miejmy nadzieję, że WIELKICH – cRPG bazujących na sentymencie do "starych, dobrych" rozwiązań z przełomu tysiącleci. Z miejsca nasuwa się jedno pytanie – "czy się udało?". Sprawą zajął się nasz Überredaktor – Hassan', który w przerwie pomiędzy graniem i pisaniem recenzji znalazł czas aby podzielić się z wami, naszymi czytelnikami, swoimi pierwszymi wrażeniami po paru godzinach zabawy z "Shadowrun Returns". Zapraszam do lektury!

shadowrun returns, logo
Divinity: Dragon Commander

Uwielbiam smoki. Od kiedy tylko pamiętam, fascynowałem się tymi stworzeniami i kiedy usłyszałem, że ma pojawić się gra, w której będzie można sterować smokiem, pomyślałem sobie, że muszę w nią zagrać. Ta gra nazywa się "Divinity: Dragon Commander". Czy warto wgłębiać się w ten świat? Przekonacie się już za chwilę, czytając wrażenia z wersji beta, sporządzone przez Hassana.

divinity, dragon commander, wrażenia

"Czytających ten artykuł lojalnie uprzedzam – siadając do gry "Divinity: Dragon Commander" słabo wiedziałem, czego się spodziewać. Jasne, przewinęła mi się gdzieś w kuluarach, ale zdecydowanie bardziej zainteresowany byłem rozwijanym w tym samym czasie "Divinity: Original Sin". Po kilku godzinach gry w betę – ciężko mi się jasno określić.

Jedną z przyczyn moich obaw jest obrazek wyżej czy raczej to, co jest na nim zawarte. "Smoki z jetpackami", określenie (dla niektórych niemalże oksymoron), którym promowany jest "Dragon Commander", wprowadziło mnie w nie lada konfuzję. Spodziewałem się turowej strategii w settingu fantasy, dostałem w zamian (wręcz po łbie) miks strategii turowej i tej czasu rzeczywistego, wykąpany w realiach futuro-retro-steampunku."

Czytaj dalej...

Wiedźmin 3: Dziki Gon

Kurz po zapowiedzi Wiedźmina 3: Dziki Gon jeszcze nie opadł, wciąż napływają nowe informacje, a także kolejne materiały, które tylko podsycają oczekiwanie na trzecią odsłonę przygód Geralta. Postanowiliśmy więc wypytać CD Projekt Red o dręczące nas zagadnienia na temat ich gry, czego wynikiem jest niniejszy wywiad. Rozmowę z nami przeprowadził przedstawiciel studia, Marcin Momot.

wiedźmin 3: dziki gon

Oprócz wywiadu przygotowaliśmy dla Was także konkurs, w którym do wygrania są dwie pierwsze części "Wiedźmina". Wystarczy tylko odpowiedzieć na parę łatwych pytań i mieć szczęście w losowaniu. Powodzenia!

Pomysł na grę pojawił się w naszych głowach dość dawno temu – wyrastaliśmy na opowiadaniach tworzonych przez Pana Andrzeja Sapkowskiego i kochaliśmy gry. Z wariackiego (początkowo) pomysłu zrodziła się realna koncepcja i... zaczęły się prace.

Czytaj dalej...

Might & Magic X: Legacy

Might & Magic X – Ranger

Dodał: , · Komentarzy: 3

W najnowszym uaktualnieniu informacji o grze w ramach cyklu Open Dev, twórcy "Legacy" zajęli się klasą łowcy. Ma to być w założeniu mistrz łuku, o świetnie rozwiniętej percepcji pozwalającej mu dostrzec luki w obronie wroga, dzięki czemu będzie zadawał duże obrażenia swoim nieprzyjaciołom. Łowca nie pozostaje bezbronny gdy przyjdzie do walki w zwarciu, owszem nie będzie "siekał" tak sprawnie jak wojownik, ale "sierotą" pod tym względem ma nie być. Dodatkowo zaś ma władać całkiem sprawnie magią ziemi.

ranger, elf

Pewne bonusy związane są, jak pisaliśmy już o tym jakiś czas temu, z wyborem rasy postaci. Świetna kombinacja na tej linii wychodzi w przypadku rangera elfa. Więcej o tej klasie postaci możecie przeczytać tutaj.

Arcanum: Przypowieść o Maszynach i Magyi

Jak pisaliśmy w lutym, Chris Avellone został zobowiązany w ramach wywiązywania się z obietnicy danej fanom w czasie zbiórki kasy na "Project Eternity" do przejścia legendarnego już "Arcanum". Cóż, delikatnie mówiąc: szybko mu nie idzie to "przechodzenie", ale zważywszy na to, że pracuje zarówno przy "Eternity" jaki i "Tormencie 2", jakoś strasznych pretensji o zaniedbanie akurat tej działki nie mam.

fallout, chris avellone

W każdym razie już wkrótce ma pojawić się seria kliku długich gameplayów w tym cyklu, a póki co możemy się cieszyć prawie godzinnym materiałem. Jeśli jesteś ciekawy co sądzi twórca "Planescape: Torment" o grze swego kumpla, Tima Caina, to zapraszam do rozszerzonej części newsa. Tam znajdziesz omawiane wideo.

South Park: Kijek Prawdy

To będzie naprawdę krótki news – Video Game Sophistry umieściło wideo poświęcone komputerowemu RPG "South Park", tworzonemu przez dobrze nam znany Obsidian Entertainment. Więcej o grze możecie dowiedzieć się czytając zapowiedź "Stick of Truth" autorstwa Medivha. Warto wspomnieć, że zamieszczony poniżej materiał zawiera w sobie sporo gameplay'u z wersji gry zaprezentowanej na targach e3, a także to, że... jest dość krytyczny wobec "Kijka prawdy".

Plik wideo nie jest już dostępny.

Wczytywanie...