Stary Obóz to nie tylko najstarszy, ale i największy obóz w Kolonii Górniczej, znajdujący się w samym jej centrum. Historia głosi, że kiedyś był to zamek zamieszkiwany przez oddziały królewskie, mające na celu wydobywanie magicznej rudy. Liczba więźniów rosła, a wolnych cel malała, co sprzyjało coraz częstszym ucieczkom. Problem ten miała rozwiązać magiczna bariera. By ją stworzyć, sprowadzono najpotężniejszych magów.
Niestety, zaklęcie przerosło możliwości mężczyzn i wymknęło się z ich kontroli. W efekcie powstała znacznie większa bariera, która od tego dnia wyznacza granice Kolonii. Nieciekawą sytuację wykorzystał Gomez, powodując wybuch buntu skazańców. Pragnący krwi i zemsty ludzie zamordowali królewskich strażników i przejęli kontrolę nad zamkiem. Władcą został sam pomysłodawca, Gomez, a otaczający go więźniowie utworzyli dzisiejszą społeczność składającą się na Stary Obóz. Całość uzupełnili Magowie Ognia, przyłączając się do triumfujących skazańców.
Społeczeństwo
Kopacze – stanowią najniższą warstwę społeczną. Całymi dniami pracują w kopalniach, wiodą marne życie.
Cienie – dominują wśród nich handlarze. Choć Cienie nie mają zbyt wiele do powiedzenia w ważniejszych rozmowach i mało kto poważnie traktuje ich zdanie, mogą liczyć na spokój i nie obawiają się o swe życie.
Strażnicy – tworzą ważną warstwę społeczną. Odpowiadają za pilnowanie porządku w Starym Obozie. Jeśli tylko ktoś ma problemy, może, za odpowiednią opłatą, wynająć Strażnika, by ten czuwał nad bezpieczeństwem chętnego.
Magowie Ognia – czarodzieje, którzy przyłączyli się do Gomeza. Pokorni wyznawcy Innosa stanowią zamkniętą grupę. Tylko nieliczni mogą do nich dołączyć. Utrzymują kontakt z Magami Wody oraz zewnętrznym światem.
Magnaci – jedynie kilka osób ma nie tylko zaszczyt, ale i przyjemność należeć do magnaterii. Wszystko z racji tego, że uznawani są za najważniejsze postacie w Kolonii, które, dzięki handlowi rudą z światem zewnętrznym, wiodą życie pełne luksusów i uciech.
Miejsca
Na Stary Obóz składają się dwa pierścienie: zewnętrzny oraz wewnętrzny. Zewnętrzny jest zdecydowanie większy, a mieszkają tam głównie Kopacze oraz Cienie. Do wewnętrznego wstęp mają wybrane osoby, a znajdujące się tam siedziby należą do Magów Ognia, Magnatów oraz Strażników, którzy patrolują zarówno pierścień zewnętrzny, jak i wewnętrzny.
W samym obozie można znaleźć kilka ciekawych miejsc, które warto odwiedzić. Są to m.in:
Arena
Należąca do Scatty'ego arena jest miejscem, na którym systematycznie odbywają się walki stanowiące jedną z niewielu rozrywek, jakie można zaznać w Starym Obozie. Jako że arena znajduje się w zewnętrznym pierścieniu, każdy pojedynek ściąga na siebie uwagę wielu ciekawskich kopaczy. Jeśli tylko gracz zapragnie sławy i uwierzy w swe umiejętności, może wyzwać któregoś z wojowników na potyczkę.
Kuźnia
Budynek ulokowany w wewnętrznym pierścieniu. Za dnia przebywają tam handlarz Skip oraz kowal Stone.
Lochy
Klucz do tego nieciekawego miejsca posiada sam Gomez. Na lochy składają się cztery cele będące pod stałym nadzorem strażników.
Siedziba Magnatów
Miejsce, które dziś nazwalibyśmy ratuszem. W siedzibie magnatów znajdziemy nie tylko tak ważne postacie jak Kruk, Blizna, Arto czy Bartholo, ale i Gomeza, spędzającego każdy dzień w bogato zdobionej sali. Prywatni kucharze, seksowne niewolnice oraz ogólnie pojęty luksus to dla nich norma.
Świątynia Magów Ognia
Wybudowana tuż obok siedziby magnatów świątynia Magów Ognia stanowi na co dzień ich dom. W środku, prócz skromnych komnat, można znaleźć laboratorium.
Targowisko
Jeśli tylko ktoś ma potrzebę kupna czy to pancerza bądź broni, czy jedzenia lub przeróżnych przedmiotów użytku codziennego, a nawet bagiennego ziela, powinien udać się na Targowisko. Właśnie tam na kolejnych klientów czekają najbardziej wpływowi handlarze w Starym Obozie: Fisk i Dexter.
Jak dołączyć?
Aby stać się członkiem Starego Obozu, należy wykonać kilka z wszystkich możliwych misji:
- Kupić u Fiska miecz dla Świstaka.
- Porozmawiać ze Złym, który poprosi nas o odnalezienie Neka. Jego ciało znajdziemy w jaskini nieopodal Starego Obozu. Powinniśmy zabrać amulet i wrócić do Złego.
- Nauczyć się od Rączki jednej z umiejętności złodziejskich (do wyboru: skradanie się, kradzież, otwieranie zamków).
- Udać się do Thorusa, który zleci nam pozbycie się z Starego Obozu Mordraga. Najlepszym sposobem będzie poproszenie niemile widzianego gościa o wskazanie drogi do Nowego Obozu.
- Na polecenie Dextera udać się do Obozu na Bagnie i zdobyć opisaną recepturę, która znajduje się w skrzyni Cor Kaloma.
- By zdobyć uznanie Scatty'ego, trzeba stoczyć na arenie pojedynek z Kirgo, a następnie skrzyżować miecz z Kharimem. Zwycięstwa zrobią wrażenie na właścicielu areny.
- Wykonać dla Diego "testu zaufania". W tym celu należy udać się do Starej Kopalni, odebrać od Iana listę i wrócić do Starego Obozu.
Po wykonaniu kilku z powyższych zadań, Diego uzna, że jesteśmy godni tego, by dołączyć do Starego Obozu. Pozostanie nam rozmowa z Thorusem, następnie z Krukiem, a na końcu z samym Gomezem. Od tego momentu będziemy mogli szczycić się mianem Cienia, pełnoprawnego członka Starego Obozu.
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz