Lista:
Zwierzęta i stwory
Chrząszcz
Poziom: 1
Siła/Zręczność/Życie/Mana: 1/1/10/0
Doświadczenie: +10
Trofea: 1x Mięso Chrząszcza
Opis: Niegodny uwagi owad, którego celem w życiu jest bezowocne dreptanie. Zwykle spotyka się je na śmietniskach i zgliszczach.
Młody Ścierwojad
Poziom: 4
Siła/Zręczność/Życie/Mana: 6/6/35/0
Doświadczenie: +40
Trofea: 1x Surowe Mięso
Opis: Niegroźny ptak, który posiada tyle życia, że nawet początkujący gracz powinien się z nim uporać.
Młody Kretoszczur
Poziom: 4
Siła/Zręczność/Życie/Mana: 5/5/40/0
Doświadczenie: +40
Trofea: 1x Surowe Mięso
Opis: Dziecię Kretoszczura będące niewymagającym przeciwnikiem, z którym, podobnie jak w przypadku Młodego Ścierwojada, nie powinno być większych problemów.
Ścierwojad
Poziom: 5
Siła/Zręczność/Życie/Mana: 8/8/40/0
Doświadczenie: +50
Trofea: 2x Surowe Mięso
Opis: Bardzo często spotykany ptak, na którego mięso najczęściej polują myśliwi. Ścierwojady sprawiają kłopoty jedynie na początku gry, szczególe wtedy, gdy atakują stadem.
Kretoszczur
Poziom: 5
Siła/Zręczność/Życie/Mana: 8/9/40/0
Doświadczenie: +50
Trofea: 2x Surowe Mięso
Opis: Powszechnie spotykane stworzenie, które bardzo łatwo zabić.
Krwiopijca
Poziom: 7
Siła/Zręczność/Życie/Mana: 30/30/40/0
Doświadczenie: +70
Trofea: 2x Skrzydła, 1x Żądło Krwiopijcy
Opis: Latający owad, który na początku gry może przysporzyć niemałych problemów. Zwykle występuje nad zbiornikami wodnymi i trzyma się w grupie. W późniejszych etapach będzie padać po jednym czy dwóch ciosach.
Jaszczur
Poziom: 8
Siła/Zręczność/Życie/Mana: 40/40/80/0
Doświadczenie: +80
Trofea: 4x Pazury
Opis: Choć wyglądają na flegmatyczne stworzenia, potrafią bardzo szybko szarżować na potencjalną ofiarę. Na początku należy unikać spotkania z Jaszczurami, gdyż z łatwością uporają się z początkującym graczem.
Wilk
Poziom: 9
Siła/Zręczność/Życie/Mana: 40/40/80/0
Doświadczenie: +90
Trofea: 2x Zęby, 1x Skóra Wilka
Opis: Spotykane zwykle w lesie zwierzęta zazwyczaj atakują stadami, często naprawdę licznymi, co powoduje, że nie tak łatwo je pokonać. W walce z wilkami dobrze spisują się bronie dystansowe.
Kąsacz
Poziom: 12
Siła/Zręczność/Życie/Mana: 80/80/80/0
Doświadczenie: +120
Trofea: 2x Zęby, 2x Pazury, 2x Surowe Mięso
Opis: Dwunożny gad, który nie powinien sprawiać zbyt wiele problemów. Choć wyglądają podobnie do Brzytw i Zębaczy, nie stanowią takiego zagrożenia.
Orkowy Pies
Poziom: 12
Siła/Zręczność/Życie/Mana: 80/80/160/0
Doświadczenie: +120
Trofea: 2x Zęby, 1x Skóra Orkowego Psa
Opis: Daleki brat Wilków, wychowywany przez orkowe społeczeństwo. Te silne czworonogi zwykle atakują w stadach, dlatego bywają niebezpieczne. Co więcej, tam gdzie Orkowe Psy, tam i Orkowie.
Pełzacz
Poziom: 13
Siła/Zręczność/Życie/Mana: 65/30/90/0
Doświadczenie: +130
Trofea: 1x Żuwaczki Pełzacza, 1x Wydzielina Pełzacza
Opis: Mieszkaniec kopalni, który uwielbia w mroku wyczekiwać na ofiarę. Choć wyglądają groźnie, nie są trudnymi przeciwnikami i dobrze wyszkolony gracz nie powinien mieć problemów z pokonaniem ich.
Topielec
Poziom: 17
Siła/Zręczność/Życie/Mana: 50/50/90/0
Doświadczenie: +170
Trofea: 2x Pazury, 1x Skóra Topielca
Opis: Niegroźny stwór, który zwykle przebywa w pobliżu zbiorników wodnych, często w pojedynkę. Na początku może sprawiać problem, jednak później będzie bardzo łatwą ofiarą.
Harpia
Poziom: 20
Siła/Zręczność/Życie/Mana: 85/85/200/0
Doświadczenie: +200
Trofea: -
Opis: Spotyka się je zwykle w starych twierdzach. Mogą sprawiać problemy, bowiem często unikają ciosów mieczem wykonując manewry w powietrzu. Z racji tego najlepszym sposobem na ich pokonanie jest użycie broni dystansowej. Często atakują w grupie.
Brzytwa
Poziom: 20
Siła/Zręczność/Życie/Mana: 110/110/200/0
Doświadczenie: +200
Trofea: 2x Zęby, 2x Pazury, 2x Surowe Mięso
Opis: Bardzo groźne gady, które szybko szarżują na przeciwnika. Należy się ich strzec nawet w późniejszych etapach gry.
Ogar
Poziom: 22
Siła/Zręczność/Życie/Mana: 90/90/160/0
Doświadczenie: +220
Trofea: 4x Zęby
Opis: Rzadko spotykany stwór, który zwykle, nawet w pojedynkę, potrafi napsuć krwi graczowi. Występuje w górach.
Pełzacz Wojownik
Poziom: 22
Siła/Zręczność/Życie/Mana: 130/70/200/0
Doświadczenie: +220
Trofea: 1x Żuwaczki Pełzacza, 2x Płytki z Pancerza Pełzacza
Opis: Zdecydowanie silniejsze i bardziej odporne na ciosy od "zwykłych" Pełzaczy. Można je spotkać w Wolnej Kopalni.
Zębacz
Poziom: 22
Siła/Zręczność/Życie/Mana: 80/80/160/0
Doświadczenie: +220
Trofea: 4x Kły, 1x Pazury
Opis: Bardzo szybkie, a co za tym idzie, groźne stworzenia, które zwykle sprytnie szarżują na ofiarę i zatapiają w niej zęby. Co więcej, zazwyczaj atakują w stadach, dlatego należy być bardzo ostrożnych podczas spotkania z Zębaczami.
Pełzacz Świątynny
Poziom: 25
Siła/Zręczność/Życie/Mana: 120/120/300/0
Doświadczenie: +250
Trofea: 1x Żuwaczki Pełzacza, 2x Płytki z Pancerza Pełzacza
Opis: Najgroźniejsza wersja populacji Pełzaczy. Spotykane wyłącznie w Świątyni Śniącego Pełzacze Świątynne są bardzo odporne na ciosy i zadają duże obrażenia.
Cieniostwór
Poziom: 40
Siła/Zręczność/Życie/Mana: 110/110/200/0
Doświadczenie: +400
Trofea: 1x Róg Cieniostwora, 1x Skóra Cieniostwora, 4x Zęby, 4x Surowe Mięso
Opis: Przesiadujący zwykle tam, gdzie nie ma słońca – w jaskiniach czy gęstych lasach, Cieniostwór to bardzo groźne stworzenie. Choć większość dnia spędza na drzemce, należy na niego bardzo uważać, bowiem zwykle zrywa się i z wielką prędkością atakuje ofiarę swym śmiercionośnym rogiem.
Wąż Błotny
Poziom: 40
Siła/Zręczność/Życie/Mana: 140/140/300/0
Doświadczenie: +400
Trofea: 2x Zęby, 1x Skóra Węża Błotnego
Opis: Flegmatyczne bestie zamieszkujące bagna nieopodal Obozu Bractwa. Mimo śmiesznego wyglądu, są bardzo groźne, dlatego najlepiej atakować je z dystansu i nie pozwolić, by trafiły naszego bohatera.
Ognisty Jaszczur
Poziom: 50
Siła/Zręczność/Życie/Mana: 80/80/200/0
Doświadczenie: +500
Trofea: 4x Pazury, 1x Ognisty Język
Opis: Wyjątkowo rzadko spotykane stworzenia. Choć wyglądem nie różnią się za bardzo od "zwykłych" Jaszczurów, w rzeczywistości są zdecydowanie bardziej groźne. Szybko szarżują na ofiarę i atakują ją płomieniem, który skutecznie zmniejsza nasz pasek zdrowia. Trzeba być bardzo ostrożnym podczas walk z Ognistymi Jaszczurami, ponieważ z łatwością mogą uporać się nawet z doświadczoną postacią.
Młody Troll
Poziom: 100
Siła/Zręczność/Życie/Mana: 120/30/600/0
Doświadczenie: +1000
Trofea: 1x Skóra Trolla
Opis: Dziecię Trolla, wbrew pozorom, nie będzie łatwą ofiarą. Trzeba się napocić i walczyć bardzo rozważnie, by nie polec w starciu z tą, i tak, wielką bestią.
Królowa Pełzaczy
Poziom: 200
Siła/Zręczność/Życie/Mana: 100/100/400/0
Doświadczenie: +2000
Trofea: -
Opis: Tylko raz będziemy mieć okazję walczyć z Królową Pełzaczy – w Starej Kopalni. Jest stosunkowo łatwa do pokonania, choć nasze ciosy nie zabierają jej zbyt wiele życia, Królowa nie może się ruszać, co powinnyśmy wykorzystać podczas potyczki z nią.
Troll
Poziom: 200
Siła/Zręczność/Życie/Mana: 160/20/1000/0
Doświadczenie: +2000
Trofea: 2x Zęby, 1x Skóra Trolla
Opis: Jeden z najsilniejszych stworów w grze; posiada niesamowitą odporność na bronie, w szczególności dystansowe. Tylko bardzo dobry miecz jest w stanie zadać obrażenia tej gigantycznej bestii, która zaciekle atakuje swoje ofiary pięściami.
Ludzie, Gobliny i Orkowie
Goblin Zielony (z pałką)
Poziom: 6
Siła/Zręczność/Życie/Mana: 25/20/40/0
Doświadczenie: +60
Trofea: Pałka
Opis: Często spotykany stworek, który, choć jest mały, może sprawić nieco problemów, głównie dlatego, że zwykle atakuje ze wsparciem całej grupy. Gobliny posługujące się pałką są nieco słabsze od tych z mieczem.
Goblin Zielony (z mieczem)
Poziom: 6
Siła/Zręczność/Życie/Mana: 30/20/40/0
Doświadczenie: +60
Trofea: Zardzewiały miecz
Opis: Odrobinę silniejsza wersja Goblina Zielonego, posługująca się mieczem.
Czarny Goblin
Poziom: 12
Siła/Zręczność/Życie/Mana: 55/20/80/0
Doświadczenie: +120
Trofea: Kij z gwoździem
Opis: Czarne Gobliny stanowią większe zagrożenie od Zielonych i, podobnie jak one, atakują stadem. Przeciętna postać może mieć nie lada problem, gdy stanie oko w oko z grupą Czarnych Goblinów.
Ork
Poziom: 15
Siła/Zręczność/Życie/Mana: 50/50/200/0
Doświadczenie: +150
Trofea: Losowe
Opis: Bezbronne Orki, które, w zasadzie, przesiadują cały dzień.
Goblin Wojownik
Poziom: 15
Siła/Zręczność/Życie/Mana: 90/20/105/0
Doświadczenie: +150
Trofea: Kij z gwoździem
Opis: Najgroźniejsza wersja z populacji Goblinów. Atakują szybko i sprawie, zwykle razem.
Ork Myśliwy
Poziom: 20
Siła/Zręczność/Życie/Mana: 40/40/200/0
Doświadczenie: +200
Trofea: Krush Varrok
Opis: Jednostka bojowa Orków, która nie powinna sprawić problemów. Zwykle występują w pojedynkę, dlatego łatwo się z nimi uporać.
Ork Zwiadowca
Poziom: 20
Siła/Zręczność/Życie/Mana: 40/40/200/0
Doświadczenie: +200
Trofea: Krush Varrok
Opis: Niewiele różnią się od Myśliwych, jednak zwykle trzymają się w grupach, dlatego nie tak łatwo zakończyć ich żywot.
Ork Wojownik
Poziom: 25
Siła/Zręczność/Życie/Mana: 55/50/210/0
Doświadczenie: +250
Trofea: Krush Pach
Opis: Orkowie Wojownicy to doświadczone w boju bestie, które wiedzą jak skracać ludzi o głowy. Należy być ostrożnym podczas walki z nimi.
Opętany Nowicjusz
Poziom: 30
Siła/Zręczność/Życie/Mana: 115/50/250/0
Doświadczenie: +300
Trofea: -
Opis: Opętani przez tajemnicze siły ludzie udali się z Cor Kalomem do Świątyni Śniącego, gdzie będą musieli przeciwstawić się bardzo dobrze rozwiniętemu bohaterowi, jako że jest to ostatnia część gry, dlatego nie powinni sprawiać problemów.
Ork Żołnierz
Poziom: 30
Siła/Zręczność/Życie/Mana: 60/50/230/0
Doświadczenie: +300
Trofea: Krush UrRok
Opis: Wyszkolony do trudnych bojów Ork Żołnierz to przeciwnik godzien uwagi. Zwykle występuje w grupach, a taki mini oddział może szybko uporać się nawet z doświadczonym bohaterem.
Fanatyczny Strażnik
Poziom: 50
Siła/Zręczność/Życie/Mana: 70/65/250/0
Doświadczenie: +500
Trofea: -
Opis: Strzegą komnat Świątyni Śniącego, lecz nie powinni sprawiać wielkich kłopotów.
Ork Szaman
Poziom: 50
Siła/Zręczność/Życie/Mana: 100/100/200/50
Doświadczenie: +500
Trofea: -
Opis: Odpowiedzialni za duchowe wsparcie Orkowie Szamani skutecznie posługują się zaklęciem "Kula Ognia", które może przysporzyć problemów naszemu bohaterowi. Najlepiej atakować ich z dystansu, by móc unikać lecących z daleka Kuli Ognia.
Apokaliptyczny Strażnik Świątynny
Poziom: 100
Siła/Zręczność/Życie/Mana: 70/65/250/0
Doświadczenie: +1000
Trofea: -
Opis: Kolejni, których wybrał Cor Kalom do swojej podróży. Przebywają w Świątyni Śniącego i nie należy ich lekceważyć, ponieważ są odporni na "normalną" broń.
Obłąkany Cor Kalom
Poziom: 1000
Siła/Zręczność/Życie/Mana: 70/100/500/500
Doświadczenie: +10000
Trofea: -
Opis: A sami się przekonacie. ;)
Nieumarli, Demony i Golemy
Zombie
Poziom: 20
Siła/Zręczność/Życie/Mana: 140/140/250/0
Doświadczenie: +200
Trofea: -
Opis: Przebywający w ciemnościach Zombie są łatwi do pokonania, dlatego że poruszają się bardzo wolno. Jeśli wykorzystamy ten fakt, szybko i sprawie się z nimi uporamy.
Szkielet
Poziom: 25
Siła/Zręczność/Życie/Mana: 90/30/300/200
Doświadczenie: +250
Trofea: Zardzewiały miecz
Opis: Choć najsłabszy z ich populacji, w grupie może sprawić problemy. Atakuje szybko i zdecydowanie.
Szkielet Zwiadowca
Poziom: 25
Siła/Zręczność/Życie/Mana: 90/30/300/200
Doświadczenie: +250
Trofea: Żniwiarz
Opis: Podobnie jak "zwykły" Szkielet, nie jest łatwym przeciwnikiem.
Szkielet Wojownik
Poziom: 30
Siła/Zręczność/Życie/Mana: 130/30/300/200
Doświadczenie: +300
Trofea: Topór
Opis: Zdecydowanie silniejszy od dwóch pozostałych. Niedoświadczona postać może sobie z nim nie poradzić, dlatego należy walczyć ostrożnie.
Nieumarły Ork Wojownik
Poziom: 40
Siła/Zręczność/Życie/Mana: 120/100/400/0
Doświadczenie: +400
Trofea: Krush Karrok
Opis: Występują w Świątyni Śniącego i nie powinny stanowić przeszkody dla dobrze rozwiniętego bohatera.
Szkielet Mag
Poziom: 50
Siła/Zręczność/Życie/Mana: 80/30/300/200
Doświadczenie: +500
Trofea: 5x Zwój "Przyzwanie Szkieletów", Runa "Lodowy Sopel"
Opis: Sprytny stwór, który podczas walki przywołuje inne szkielety, a naszego bohatera zasypuje Lodowymi Soplami. Gdy już na niego trafimy, najlepiej od razu go zaatakować, a dopiero następnie pokonać przywołane szkielety.
Mostowy Golem
Poziom: 50
Siła/Zręczność/Życie/Mana: 100/100/250/0
Doświadczenie: +500
Trofea: -
Opis: Słabszy od swego Kamiennego brata Mostowy Golem jest podatny na młoty, dlatego nie powinien stanowić problemu. W grze spotykamy ten okaz tylko jeden raz.
Pomniejszy Demon
Poziom: 60
Siła/Zręczność/Życie/Mana: 130/130/250/0
Doświadczenie: +400
Trofea: -
Opis: Bardzo groźna bestia, która atakuje ognistym oddechem.
Demon
Poziom: 50
Siła/Zręczność/Życie/Mana: 75/75/300/0
Doświadczenie: +600
Trofea: -
Opis: Charakteryzujące się jeszcze większą odpornością niż Pomniejszone Demony, te stwory stanowią wyzwanie nawet dla doświadczonego gracza.
Książę Demonów
Poziom: 100
Siła/Zręczność/Życie/Mana: 170/100/400/0
Doświadczenie: +1000
Trofea: -
Opis: Zdecydowanie najsilniejszy z wszystkich demonów. Można go pokonać jedynie Urizielem bądź powstałą z niego runą.
Kamienny Golem
Poziom: 100
Siła/Zręczność/Życie/Mana: 150/150/600/0
Doświadczenie: +1000
Trofea: 1x Serce Kamiennego Golema
Opis: Stworzony z kamienia stwór jest odporny na broń sieczną i jedynie młotem jesteśmy w stanie coś mu zrobić. Atakuje z wielką siłą.
Ognisty Golem
Poziom: 100
Siła/Zręczność/Życie/Mana: 50/150/150/0
Doświadczenie: +1000
Trofea: 1x Serce Ognistego Golema
Opis: Płonąca odmiana golema, którą najlepiej pokonać lodowymi zaklęciami.
Lodowy Golem
Poziom: 100
Siła/Zręczność/Życie/Mana: 150/150/150/500
Doświadczenie: +1000
Trofea: 1x Serce Lodowego Golema, 1x Kawałek Lodowego Golema
Opis: Przeciwieństwo ognistego brata; lodowy stwór jest najbardziej podatny na ogniste czary.
Varrag-Hashor
Poziom: 800
Siła/Zręczność/Życie/Mana: 10/10/1000/100
Doświadczenie: +8000
Trofea: -
Opis: Jeden z pięciu nieumarłych szamanów w Świątyni Śniącego. Zdecydowanie silniejszy od swojego żywego brata, zwykle używa czarów, które mogą zrobić wrażenie na naszym bohaterze. Należy z nimi walczyć szybko i zdecydowanie, bo jest to jedyny sposób na zwycięstwo.
Varrag-Kasorg
Poziom: 800
Siła/Zręczność/Życie/Mana: 10/10/1000/100
Doświadczenie: +8000
Trofea: -
Opis: Jeden z pięciu nieumarłych szamanów w Świątyni Śniącego. Zdecydowanie silniejszy od swojego żywego brata, zwykle używa czarów, które mogą zrobić wrażenie na naszym bohaterze. Należy z nimi walczyć szybko i zdecydowanie, bo jest to jedyny sposób na zwycięstwo.
Varrag-Unhilqt
Poziom: 800
Siła/Zręczność/Życie/Mana: 10/10/1000/100
Doświadczenie: +8000
Trofea: -
Opis: Jeden z pięciu nieumarłych szamanów w Świątyni Śniącego. Zdecydowanie silniejszy od swojego żywego brata, zwykle używa czarów, które mogą zrobić wrażenie na naszym bohaterze. Należy z nimi walczyć szybko i zdecydowanie, bo jest to jedyny sposób na zwycięstwo.
Varrag-Ruushk
Poziom: 800
Siła/Zręczność/Życie/Mana: 10/10/1000/100
Doświadczenie: +8000
Trofea: -
Opis: Jeden z pięciu nieumarłych szamanów w Świątyni Śniącego. Zdecydowanie silniejszy od swojego żywego brata, zwykle używa czarów, które mogą zrobić wrażenie na naszym bohaterze. Należy z nimi walczyć szybko i zdecydowanie, bo jest to jedyny sposób na zwycięstwo.
Grash-Varrag-Arushat
Poziom: 1000
Siła/Zręczność/Życie/Mana: 10/10/300/500
Doświadczenie: +10000
Trofea: -
Opis: Ten "piąty" nieumarły szaman jest jeszcze potężniejszy od pozostałej czwórki. Podobnie jak w ich przypadku, trzeba się strzec i jak najszybciej zakończyć jego żywot, a można tego dokonać albo Urizielem, albo pozyskaną z niego runą.
Śniący
Poziom: 2000
Siła/Zręczność/Życie/Mana: 500/500/1000/500
Doświadczenie: ?
Trofea: -
Opis: Najsilniejsze stworzenie w całym Gothicu.
Komentarze
Dodaj komentarz