Bestiariusz

Lista:

Zwierzęta i stwory

Chrząszcz

stwór

Poziom: 1

Siła/Zręczność/Życie/Mana: 1/1/10/0

Doświadczenie: +10

Trofea: 1x Mięso Chrząszcza

Opis: Niegodny uwagi owad, którego celem w życiu jest bezowocne dreptanie. Zwykle spotyka się je na śmietniskach i zgliszczach.

Młody Ścierwojad

stwór

Poziom: 4

Siła/Zręczność/Życie/Mana: 6/6/35/0

Doświadczenie: +40

Trofea: 1x Surowe Mięso

Opis: Niegroźny ptak, który posiada tyle życia, że nawet początkujący gracz powinien się z nim uporać.

Młody Kretoszczur

stwór

Poziom: 4

Siła/Zręczność/Życie/Mana: 5/5/40/0

Doświadczenie: +40

Trofea: 1x Surowe Mięso

Opis: Dziecię Kretoszczura będące niewymagającym przeciwnikiem, z którym, podobnie jak w przypadku Młodego Ścierwojada, nie powinno być większych problemów.

Ścierwojad

stwór

Poziom: 5

Siła/Zręczność/Życie/Mana: 8/8/40/0

Doświadczenie: +50

Trofea: 2x Surowe Mięso

Opis: Bardzo często spotykany ptak, na którego mięso najczęściej polują myśliwi. Ścierwojady sprawiają kłopoty jedynie na początku gry, szczególe wtedy, gdy atakują stadem.

Kretoszczur

stwór

Poziom: 5

Siła/Zręczność/Życie/Mana: 8/9/40/0

Doświadczenie: +50

Trofea: 2x Surowe Mięso

Opis: Powszechnie spotykane stworzenie, które bardzo łatwo zabić.

Krwiopijca

stwór

Poziom: 7

Siła/Zręczność/Życie/Mana: 30/30/40/0

Doświadczenie: +70

Trofea: 2x Skrzydła, 1x Żądło Krwiopijcy

Opis: Latający owad, który na początku gry może przysporzyć niemałych problemów. Zwykle występuje nad zbiornikami wodnymi i trzyma się w grupie. W późniejszych etapach będzie padać po jednym czy dwóch ciosach.

Jaszczur

stwór

Poziom: 8

Siła/Zręczność/Życie/Mana: 40/40/80/0

Doświadczenie: +80

Trofea: 4x Pazury

Opis: Choć wyglądają na flegmatyczne stworzenia, potrafią bardzo szybko szarżować na potencjalną ofiarę. Na początku należy unikać spotkania z Jaszczurami, gdyż z łatwością uporają się z początkującym graczem.

Wilk

stwór

Poziom: 9

Siła/Zręczność/Życie/Mana: 40/40/80/0

Doświadczenie: +90

Trofea: 2x Zęby, 1x Skóra Wilka

Opis: Spotykane zwykle w lesie zwierzęta zazwyczaj atakują stadami, często naprawdę licznymi, co powoduje, że nie tak łatwo je pokonać. W walce z wilkami dobrze spisują się bronie dystansowe.

Kąsacz

stwór

Poziom: 12

Siła/Zręczność/Życie/Mana: 80/80/80/0

Doświadczenie: +120

Trofea: 2x Zęby, 2x Pazury, 2x Surowe Mięso

Opis: Dwunożny gad, który nie powinien sprawiać zbyt wiele problemów. Choć wyglądają podobnie do Brzytw i Zębaczy, nie stanowią takiego zagrożenia.

Orkowy Pies

stwór

Poziom: 12

Siła/Zręczność/Życie/Mana: 80/80/160/0

Doświadczenie: +120

Trofea: 2x Zęby, 1x Skóra Orkowego Psa

Opis: Daleki brat Wilków, wychowywany przez orkowe społeczeństwo. Te silne czworonogi zwykle atakują w stadach, dlatego bywają niebezpieczne. Co więcej, tam gdzie Orkowe Psy, tam i Orkowie.

Pełzacz

stwór

Poziom: 13

Siła/Zręczność/Życie/Mana: 65/30/90/0

Doświadczenie: +130

Trofea: 1x Żuwaczki Pełzacza, 1x Wydzielina Pełzacza

Opis: Mieszkaniec kopalni, który uwielbia w mroku wyczekiwać na ofiarę. Choć wyglądają groźnie, nie są trudnymi przeciwnikami i dobrze wyszkolony gracz nie powinien mieć problemów z pokonaniem ich.

Topielec

stwór

Poziom: 17

Siła/Zręczność/Życie/Mana: 50/50/90/0

Doświadczenie: +170

Trofea: 2x Pazury, 1x Skóra Topielca

Opis: Niegroźny stwór, który zwykle przebywa w pobliżu zbiorników wodnych, często w pojedynkę. Na początku może sprawiać problem, jednak później będzie bardzo łatwą ofiarą.

Harpia

stwór

Poziom: 20

Siła/Zręczność/Życie/Mana: 85/85/200/0

Doświadczenie: +200

Trofea: -

Opis: Spotyka się je zwykle w starych twierdzach. Mogą sprawiać problemy, bowiem często unikają ciosów mieczem wykonując manewry w powietrzu. Z racji tego najlepszym sposobem na ich pokonanie jest użycie broni dystansowej. Często atakują w grupie.

Brzytwa

stwór

Poziom: 20

Siła/Zręczność/Życie/Mana: 110/110/200/0

Doświadczenie: +200

Trofea: 2x Zęby, 2x Pazury, 2x Surowe Mięso

Opis: Bardzo groźne gady, które szybko szarżują na przeciwnika. Należy się ich strzec nawet w późniejszych etapach gry.

Ogar

stwór

Poziom: 22

Siła/Zręczność/Życie/Mana: 90/90/160/0

Doświadczenie: +220

Trofea: 4x Zęby

Opis: Rzadko spotykany stwór, który zwykle, nawet w pojedynkę, potrafi napsuć krwi graczowi. Występuje w górach.

Pełzacz Wojownik

stwór

Poziom: 22

Siła/Zręczność/Życie/Mana: 130/70/200/0

Doświadczenie: +220

Trofea: 1x Żuwaczki Pełzacza, 2x Płytki z Pancerza Pełzacza

Opis: Zdecydowanie silniejsze i bardziej odporne na ciosy od "zwykłych" Pełzaczy. Można je spotkać w Wolnej Kopalni.

Zębacz

stwór

Poziom: 22

Siła/Zręczność/Życie/Mana: 80/80/160/0

Doświadczenie: +220

Trofea: 4x Kły, 1x Pazury

Opis: Bardzo szybkie, a co za tym idzie, groźne stworzenia, które zwykle sprytnie szarżują na ofiarę i zatapiają w niej zęby. Co więcej, zazwyczaj atakują w stadach, dlatego należy być bardzo ostrożnych podczas spotkania z Zębaczami.

Pełzacz Świątynny

stwór

Poziom: 25

Siła/Zręczność/Życie/Mana: 120/120/300/0

Doświadczenie: +250

Trofea: 1x Żuwaczki Pełzacza, 2x Płytki z Pancerza Pełzacza

Opis: Najgroźniejsza wersja populacji Pełzaczy. Spotykane wyłącznie w Świątyni Śniącego Pełzacze Świątynne są bardzo odporne na ciosy i zadają duże obrażenia.

Cieniostwór

stwór

Poziom: 40

Siła/Zręczność/Życie/Mana: 110/110/200/0

Doświadczenie: +400

Trofea: 1x Róg Cieniostwora, 1x Skóra Cieniostwora, 4x Zęby, 4x Surowe Mięso

Opis: Przesiadujący zwykle tam, gdzie nie ma słońca – w jaskiniach czy gęstych lasach, Cieniostwór to bardzo groźne stworzenie. Choć większość dnia spędza na drzemce, należy na niego bardzo uważać, bowiem zwykle zrywa się i z wielką prędkością atakuje ofiarę swym śmiercionośnym rogiem.

Wąż Błotny

stwór

Poziom: 40

Siła/Zręczność/Życie/Mana: 140/140/300/0

Doświadczenie: +400

Trofea: 2x Zęby, 1x Skóra Węża Błotnego

Opis: Flegmatyczne bestie zamieszkujące bagna nieopodal Obozu Bractwa. Mimo śmiesznego wyglądu, są bardzo groźne, dlatego najlepiej atakować je z dystansu i nie pozwolić, by trafiły naszego bohatera.

Ognisty Jaszczur

stwór

Poziom: 50

Siła/Zręczność/Życie/Mana: 80/80/200/0

Doświadczenie: +500

Trofea: 4x Pazury, 1x Ognisty Język

Opis: Wyjątkowo rzadko spotykane stworzenia. Choć wyglądem nie różnią się za bardzo od "zwykłych" Jaszczurów, w rzeczywistości są zdecydowanie bardziej groźne. Szybko szarżują na ofiarę i atakują ją płomieniem, który skutecznie zmniejsza nasz pasek zdrowia. Trzeba być bardzo ostrożnym podczas walk z Ognistymi Jaszczurami, ponieważ z łatwością mogą uporać się nawet z doświadczoną postacią.

Młody Troll

stwór

Poziom: 100

Siła/Zręczność/Życie/Mana: 120/30/600/0

Doświadczenie: +1000

Trofea: 1x Skóra Trolla

Opis: Dziecię Trolla, wbrew pozorom, nie będzie łatwą ofiarą. Trzeba się napocić i walczyć bardzo rozważnie, by nie polec w starciu z tą, i tak, wielką bestią.

Królowa Pełzaczy

stwór

Poziom: 200

Siła/Zręczność/Życie/Mana: 100/100/400/0

Doświadczenie: +2000

Trofea: -

Opis: Tylko raz będziemy mieć okazję walczyć z Królową Pełzaczy – w Starej Kopalni. Jest stosunkowo łatwa do pokonania, choć nasze ciosy nie zabierają jej zbyt wiele życia, Królowa nie może się ruszać, co powinnyśmy wykorzystać podczas potyczki z nią.

Troll

stwór

Poziom: 200

Siła/Zręczność/Życie/Mana: 160/20/1000/0

Doświadczenie: +2000

Trofea: 2x Zęby, 1x Skóra Trolla

Opis: Jeden z najsilniejszych stworów w grze; posiada niesamowitą odporność na bronie, w szczególności dystansowe. Tylko bardzo dobry miecz jest w stanie zadać obrażenia tej gigantycznej bestii, która zaciekle atakuje swoje ofiary pięściami.

Ludzie, Gobliny i Orkowie

Goblin Zielony (z pałką)

stwór

Poziom: 6

Siła/Zręczność/Życie/Mana: 25/20/40/0

Doświadczenie: +60

Trofea: Pałka

Opis: Często spotykany stworek, który, choć jest mały, może sprawić nieco problemów, głównie dlatego, że zwykle atakuje ze wsparciem całej grupy. Gobliny posługujące się pałką są nieco słabsze od tych z mieczem.

Goblin Zielony (z mieczem)

stwór

Poziom: 6

Siła/Zręczność/Życie/Mana: 30/20/40/0

Doświadczenie: +60

Trofea: Zardzewiały miecz

Opis: Odrobinę silniejsza wersja Goblina Zielonego, posługująca się mieczem.

Czarny Goblin

stwór

Poziom: 12

Siła/Zręczność/Życie/Mana: 55/20/80/0

Doświadczenie: +120

Trofea: Kij z gwoździem

Opis: Czarne Gobliny stanowią większe zagrożenie od Zielonych i, podobnie jak one, atakują stadem. Przeciętna postać może mieć nie lada problem, gdy stanie oko w oko z grupą Czarnych Goblinów.

Ork

stwór

Poziom: 15

Siła/Zręczność/Życie/Mana: 50/50/200/0

Doświadczenie: +150

Trofea: Losowe

Opis: Bezbronne Orki, które, w zasadzie, przesiadują cały dzień.

Goblin Wojownik

stwór

Poziom: 15

Siła/Zręczność/Życie/Mana: 90/20/105/0

Doświadczenie: +150

Trofea: Kij z gwoździem

Opis: Najgroźniejsza wersja z populacji Goblinów. Atakują szybko i sprawie, zwykle razem.

Ork Myśliwy

stwór

Poziom: 20

Siła/Zręczność/Życie/Mana: 40/40/200/0

Doświadczenie: +200

Trofea: Krush Varrok

Opis: Jednostka bojowa Orków, która nie powinna sprawić problemów. Zwykle występują w pojedynkę, dlatego łatwo się z nimi uporać.

Ork Zwiadowca

stwór

Poziom: 20

Siła/Zręczność/Życie/Mana: 40/40/200/0

Doświadczenie: +200

Trofea: Krush Varrok

Opis: Niewiele różnią się od Myśliwych, jednak zwykle trzymają się w grupach, dlatego nie tak łatwo zakończyć ich żywot.

Ork Wojownik

stwór

Poziom: 25

Siła/Zręczność/Życie/Mana: 55/50/210/0

Doświadczenie: +250

Trofea: Krush Pach

Opis: Orkowie Wojownicy to doświadczone w boju bestie, które wiedzą jak skracać ludzi o głowy. Należy być ostrożnym podczas walki z nimi.

Opętany Nowicjusz

stwór

Poziom: 30

Siła/Zręczność/Życie/Mana: 115/50/250/0

Doświadczenie: +300

Trofea: -

Opis: Opętani przez tajemnicze siły ludzie udali się z Cor Kalomem do Świątyni Śniącego, gdzie będą musieli przeciwstawić się bardzo dobrze rozwiniętemu bohaterowi, jako że jest to ostatnia część gry, dlatego nie powinni sprawiać problemów.

Ork Żołnierz

stwór

Poziom: 30

Siła/Zręczność/Życie/Mana: 60/50/230/0

Doświadczenie: +300

Trofea: Krush UrRok

Opis: Wyszkolony do trudnych bojów Ork Żołnierz to przeciwnik godzien uwagi. Zwykle występuje w grupach, a taki mini oddział może szybko uporać się nawet z doświadczonym bohaterem.

Fanatyczny Strażnik

stwór

Poziom: 50

Siła/Zręczność/Życie/Mana: 70/65/250/0

Doświadczenie: +500

Trofea: -

Opis: Strzegą komnat Świątyni Śniącego, lecz nie powinni sprawiać wielkich kłopotów.

Ork Szaman

stwór

Poziom: 50

Siła/Zręczność/Życie/Mana: 100/100/200/50

Doświadczenie: +500

Trofea: -

Opis: Odpowiedzialni za duchowe wsparcie Orkowie Szamani skutecznie posługują się zaklęciem "Kula Ognia", które może przysporzyć problemów naszemu bohaterowi. Najlepiej atakować ich z dystansu, by móc unikać lecących z daleka Kuli Ognia.

Apokaliptyczny Strażnik Świątynny

stwór

Poziom: 100

Siła/Zręczność/Życie/Mana: 70/65/250/0

Doświadczenie: +1000

Trofea: -

Opis: Kolejni, których wybrał Cor Kalom do swojej podróży. Przebywają w Świątyni Śniącego i nie należy ich lekceważyć, ponieważ są odporni na "normalną" broń.

Obłąkany Cor Kalom

stwór

Poziom: 1000

Siła/Zręczność/Życie/Mana: 70/100/500/500

Doświadczenie: +10000

Trofea: -

Opis: A sami się przekonacie. ;)

Nieumarli, Demony i Golemy

Zombie

stwór

Poziom: 20

Siła/Zręczność/Życie/Mana: 140/140/250/0

Doświadczenie: +200

Trofea: -

Opis: Przebywający w ciemnościach Zombie są łatwi do pokonania, dlatego że poruszają się bardzo wolno. Jeśli wykorzystamy ten fakt, szybko i sprawie się z nimi uporamy.

Szkielet

stwór

Poziom: 25

Siła/Zręczność/Życie/Mana: 90/30/300/200

Doświadczenie: +250

Trofea: Zardzewiały miecz

Opis: Choć najsłabszy z ich populacji, w grupie może sprawić problemy. Atakuje szybko i zdecydowanie.

Szkielet Zwiadowca

stwór

Poziom: 25

Siła/Zręczność/Życie/Mana: 90/30/300/200

Doświadczenie: +250

Trofea: Żniwiarz

Opis: Podobnie jak "zwykły" Szkielet, nie jest łatwym przeciwnikiem.

Szkielet Wojownik

stwór

Poziom: 30

Siła/Zręczność/Życie/Mana: 130/30/300/200

Doświadczenie: +300

Trofea: Topór

Opis: Zdecydowanie silniejszy od dwóch pozostałych. Niedoświadczona postać może sobie z nim nie poradzić, dlatego należy walczyć ostrożnie.

Nieumarły Ork Wojownik

stwór

Poziom: 40

Siła/Zręczność/Życie/Mana: 120/100/400/0

Doświadczenie: +400

Trofea: Krush Karrok

Opis: Występują w Świątyni Śniącego i nie powinny stanowić przeszkody dla dobrze rozwiniętego bohatera.

Szkielet Mag

stwór

Poziom: 50

Siła/Zręczność/Życie/Mana: 80/30/300/200

Doświadczenie: +500

Trofea: 5x Zwój "Przyzwanie Szkieletów", Runa "Lodowy Sopel"

Opis: Sprytny stwór, który podczas walki przywołuje inne szkielety, a naszego bohatera zasypuje Lodowymi Soplami. Gdy już na niego trafimy, najlepiej od razu go zaatakować, a dopiero następnie pokonać przywołane szkielety.

Mostowy Golem

stwór

Poziom: 50

Siła/Zręczność/Życie/Mana: 100/100/250/0

Doświadczenie: +500

Trofea: -

Opis: Słabszy od swego Kamiennego brata Mostowy Golem jest podatny na młoty, dlatego nie powinien stanowić problemu. W grze spotykamy ten okaz tylko jeden raz.

Pomniejszy Demon

stwór

Poziom: 60

Siła/Zręczność/Życie/Mana: 130/130/250/0

Doświadczenie: +400

Trofea: -

Opis: Bardzo groźna bestia, która atakuje ognistym oddechem.

Demon

stwór

Poziom: 50

Siła/Zręczność/Życie/Mana: 75/75/300/0

Doświadczenie: +600

Trofea: -

Opis: Charakteryzujące się jeszcze większą odpornością niż Pomniejszone Demony, te stwory stanowią wyzwanie nawet dla doświadczonego gracza.

Książę Demonów

stwór

Poziom: 100

Siła/Zręczność/Życie/Mana: 170/100/400/0

Doświadczenie: +1000

Trofea: -

Opis: Zdecydowanie najsilniejszy z wszystkich demonów. Można go pokonać jedynie Urizielem bądź powstałą z niego runą.

Kamienny Golem

stwór

Poziom: 100

Siła/Zręczność/Życie/Mana: 150/150/600/0

Doświadczenie: +1000

Trofea: 1x Serce Kamiennego Golema

Opis: Stworzony z kamienia stwór jest odporny na broń sieczną i jedynie młotem jesteśmy w stanie coś mu zrobić. Atakuje z wielką siłą.

Ognisty Golem

stwór

Poziom: 100

Siła/Zręczność/Życie/Mana: 50/150/150/0

Doświadczenie: +1000

Trofea: 1x Serce Ognistego Golema

Opis: Płonąca odmiana golema, którą najlepiej pokonać lodowymi zaklęciami.

Lodowy Golem

stwór

Poziom: 100

Siła/Zręczność/Życie/Mana: 150/150/150/500

Doświadczenie: +1000

Trofea: 1x Serce Lodowego Golema, 1x Kawałek Lodowego Golema

Opis: Przeciwieństwo ognistego brata; lodowy stwór jest najbardziej podatny na ogniste czary.

Varrag-Hashor

stwór

Poziom: 800

Siła/Zręczność/Życie/Mana: 10/10/1000/100

Doświadczenie: +8000

Trofea: -

Opis: Jeden z pięciu nieumarłych szamanów w Świątyni Śniącego. Zdecydowanie silniejszy od swojego żywego brata, zwykle używa czarów, które mogą zrobić wrażenie na naszym bohaterze. Należy z nimi walczyć szybko i zdecydowanie, bo jest to jedyny sposób na zwycięstwo.

Varrag-Kasorg

stwór

Poziom: 800

Siła/Zręczność/Życie/Mana: 10/10/1000/100

Doświadczenie: +8000

Trofea: -

Opis: Jeden z pięciu nieumarłych szamanów w Świątyni Śniącego. Zdecydowanie silniejszy od swojego żywego brata, zwykle używa czarów, które mogą zrobić wrażenie na naszym bohaterze. Należy z nimi walczyć szybko i zdecydowanie, bo jest to jedyny sposób na zwycięstwo.

Varrag-Unhilqt

stwór

Poziom: 800

Siła/Zręczność/Życie/Mana: 10/10/1000/100

Doświadczenie: +8000

Trofea: -

Opis: Jeden z pięciu nieumarłych szamanów w Świątyni Śniącego. Zdecydowanie silniejszy od swojego żywego brata, zwykle używa czarów, które mogą zrobić wrażenie na naszym bohaterze. Należy z nimi walczyć szybko i zdecydowanie, bo jest to jedyny sposób na zwycięstwo.

Varrag-Ruushk

stwór

Poziom: 800

Siła/Zręczność/Życie/Mana: 10/10/1000/100

Doświadczenie: +8000

Trofea: -

Opis: Jeden z pięciu nieumarłych szamanów w Świątyni Śniącego. Zdecydowanie silniejszy od swojego żywego brata, zwykle używa czarów, które mogą zrobić wrażenie na naszym bohaterze. Należy z nimi walczyć szybko i zdecydowanie, bo jest to jedyny sposób na zwycięstwo.

Grash-Varrag-Arushat

stwór

Poziom: 1000

Siła/Zręczność/Życie/Mana: 10/10/300/500

Doświadczenie: +10000

Trofea: -

Opis: Ten "piąty" nieumarły szaman jest jeszcze potężniejszy od pozostałej czwórki. Podobnie jak w ich przypadku, trzeba się strzec i jak najszybciej zakończyć jego żywot, a można tego dokonać albo Urizielem, albo pozyskaną z niego runą.

Śniący

stwór

Poziom: 2000

Siła/Zręczność/Życie/Mana: 500/500/1000/500

Doświadczenie: ?

Trofea: -

Opis: Najsilniejsze stworzenie w całym Gothicu.

Komentarze

0
Gość_Gość* ·
Jest jeszcze odmiana zwykłego orka, która cię atakuję, a poza tym jest jeszcze ork strażnik.
0
Gość_* ·
Oprócz orków wymienionych w tym artykule jest jeszcze Ork Wiarus. Gdy nie masz Ulu-mulu atakują Cię jak wszyscy orkowie, zaś gdy masz tę broń, nic Ci nie robią, ale chodzą za tobą krok w krok, przez co nie można nawet oświetlić sobie drogi magią
0
Gość_* ·
zapomnieli o opiekunach świątyni
0
Gość_* ·
opiekun swiątyni to nieumarły ork wojownik
0
Gość_Gość* ·
Jeżeli spróbujesz porozmawiać z wiarusem to się od ciebie odczepi i przestanie za tobą chodzić.
0
Gość_* ·
jak ja się cieszyłem gdy pierwszego orka zabiłem póżniej drugiego (ale i tak pokonałem ich sposobem)

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...