World of Warcraft

Firma Blizzard Entertainment z nieskrywanym zadowoleniem podała do wiadomości najnowszą liczbę subskrybentów gry World of Warcraft. Ta zwiększyła się do wyniku 11,5 miliona użytkowników, co oznacza iż w ciągu dwóch ostatnich miesięcy, do świata Azeroth wkroczyło kolejne 500 tysięcy graczy. Jak można łatwo się domyślić szefostwo firmy, na czele z Mikem Morhaimem, nie posiada się ze szczęścia.

Wyniki niewątpliwie godny poklasku, a dużą zasługę w nim ma niedawna premiera drugiego dodatku do tejże produkcji – Wrath of the Lich King. Ten bije rekordy sprzedaży, gdyż już został zakupiony przez 4 miliony nabywców i bardzo szybko stanął na czele rankingu "Najpopularniejszej gry w Stanach Zjednoczonych". Wygląda na to, że hegemonia World of Warcraft tak szybko się nie skończy i z upływem lat zyskuje na sile, zamiast ją tracić.

Age of Conan: Hyborian Adventures

Aktualizacja AoC

Dodał: , · Komentarzy: 0

Po dłuższym czasie przyszedł czas na kolejną aktualizację działu Age of Conan: Hyborian Adventures. Tym razem praca była mocno zbiorowa, gdyż w tłumaczeniu artów wzięli udział: Sosna, Ellesis, Lionel, Raphagorn i moja skromna osoba. W dzisiejszej publikacji dominuje tematyka wojenna. Po kolei więc możecie przeczytać o: Broniach i zbrojach w grze, pytaniach i odpowiedziach na temat kulturowych broni i zbroi, walce na wierzchowcach oraz konflikcie w Dolinie Conalla. Z innych zagadnień przygotowaliśmy dla was artykuł o tym, co zrobić po rozpoczęciu rozgrywki, czyli wasze pierwsze kroki w grze. Na koniec zostały dwa teksty o lokacjach w grze: Pole Umarłych i Stara Tarantia. Miłej lektury!

Planescape: Torment

Aktualizacja modów Qwinna

Dodał: , · Komentarzy: 0

Internauta o nicku Qwinn zaktualizował 3 mody do Planescape: Torment – PS:T Fixpack (v 3.0), PS:T Unfinished Business (v 3.0) oraz Qwinn's PS:T Tweaks (v 3.5).

Planescape: Torment Fixpack poprawia setki bugów i tysiące literówek oraz przywraca do gry wiele nieaktywnych zadań. Nowa wersja poprawiła wiele błędów w samym silniku Planescape'a – zniknęły problemy związane ze zdobywaniem punktów trafienia przez Bezimiennego, TraK0 (trafienie przy klasie pancerza równej 0), systemem morale, zaklęciami strachu, jak i ulepszaniem miecza Dak'kona. Ze spraw nie związanych z silnikiem, to na przykład Kamienica Zbójców stała się tym, czym zawsze powinna być – placem zabaw Złodziei.

Planescape: Torment Unfinished Business przywraca do gry rzeczy, które były prawie, lecz nie do końca ukończone w momencie wydawania produkcji na rynek oraz poprawia wiele bugów. W nowej wersji przywrócono 27 w pełni udźwiękowionych flirtów pomiędzy Mortem a kobietami zombie. Do gry wróciło także 9 potworów i dialogów w Niższej Dzielnicy oraz dodatkowy dialog Mebbeth.

Qwinn's Planescape: Torment Tweaks wprowadza do gry kilka łatwych w użyciu ulepszeń.

Teraz pozostaje nam poczekać, aż jakiś anioł przetłumaczy mody na język polski :)

Baldur's Gate II: Cienie Amn

Aktualizacja modyfikacji

Dodał: , · Komentarzy: 0

Ostatnio pojawiły się aktualizacje do modyfikacji do kolejnego klasyka – Baldur's Gate II.

Azengaard Tactical Encounter pojawił się w wersji v 4.0. Poprawia on kilka bugów i ogólnie łata grę. Mod zawiera angielską, niemiecką, francuską oraz włoską wersję językową.

Vault jest konwersją moda z BG1 o tej samej nazwie do BGT. Zawiera ona kilka poprawek, jest w wersji v 6.4 i może być zainstalowana jedynie do BGT-WeiDU.

Internautka Erephine zebrała wszystkie swoje poprawki do wyglądu postaci w jedną paczkę. Możecie ściagnąć ją stąd.

Butter Knife of Balduran dodaje nową wersję Noża do masła Baldurana do kupienia u Deidre na Targu Przygód.

Konalan’s Tweaks jest kompilacją trzech modów. Butter Knife of Balduran (opisany powyżej), Wizard Slayer Enhancements oraz Rod of Refuge.

Drakensang: The Dark Eye

Będzie kolejna gra osadzona w Aventurii

Dodał: , · Komentarzy: 1

Dopiero od blisko dwóch tygodni polscy gracze mają okazje zapoznać się z oryginalnym światem Aventurii, dzięki grze Drakensang: The Dark Eye, a już się okazało, że przygotowywana jest kolejna produkcja osadzona w uniwersum Das Schwarze Auge.

Gra The Dark Eye: Demonicon ponownie zabierze nas na glob zwany Ethrą, do krainy Aventuria. Tym razem główna oś fabularna będzie się kręcić wokół naszego ojca, który zostaje skazany na banicje z powodu rzekomego morderstwa. Oczywiście wcielając się w syna, nie dajemy w ogóle wiary tym informacjom i ruszamy na poszukiwania poszlak, które pozwolą oczyścić dobre imię rodziciela. Jak wszem i wobec wiadomo, prawda zawsze ukryta jest bardzo głęboko i aby ją odkryć będziemy musieli zapuścić się na granicę Czarnych Lądów, gdzie króluje zło i występek. Tam też będziemy musieli podjąć wybór, po której stronie staniemy murem oraz komu możemy zaufać. Mało to oryginalne niestety.

Jeżeli wyjadacze Drakensanga mieli chrapkę na spotkanie starych przyjaźni, tudzież nawet kontynuacje głównego wątku, niestety muszę ich zmartwić. Twórcy nie wykupili praw do wykorzystywania dorobku fabularnego poprzednika i będzie to gra całkowicie od niego odcięta. Oczywiście całość mechanizmów, jak i rozgrywka nadal będą odwoływać się do papierowego RPG – Das Schwarze Auge i tutaj weterani Drakensanga będą się czuć jak u siebie w domu.

Silver Style Entertainment zapowiedziała też sporo zmian, które powinny poprawić jakość rozgrywki. Oryginalne questy, większa interakcja z otoczeniem i nieliniowy scenariusz, to jak mówią twórcy, wierzchołek góry lodowej zmian i usprawnień jakie znajdą się w finalnej wersji gry. Trochę faktów znajdziecie na niedawno uruchomionej oficjalnej stronie The Dark Eye: Demonicon.

Opowiadania

Nowe opowiadania

Dodał: , · Komentarzy: 1
Książka

Zasoby portalu powiększyły się o 3 nowe opowiadania. 2 z nich są autorstwa Ekhteliona, natomiast 1 Matthiasa Circello:

Pierwszy tekst jest bardzo związany z GameExe. W jaki sposób? Otóż GEGMT jest to skrót od... Nie, nie zdradzę wam tego. Sprawdźcie sami!

Wszystkie 4 silniki aerodyny wyły potępieńczo. Cała ekipa siedziała przypięta linami przy pootwieranych drzwiach. Skwar tego lata był wyjątkowo nieznośny, a czarny lakier aerodyny wcale nie polepszał sytuacji. Wszyscy członkowie zespołu wydawali się drzemać. Jeszcze 20 minut temu wszyscy smacznie spali. A potem alarm, wrzaski komendanta i bieganina. Zapowiadał się paskudny dzień.

Mieszkańcy Lublina też mieli wczesną pobudkę. Aerodyna przeleciała z rykiem główną ulicą miasta łamiąc tym samym połowę przepisów dotyczących transportu powietrznego. Statek wylądował z gracją worka ziemniaków na parkingu. [czytaj dalej...]

Drugi tekst natomiast przedstawia nam w dość ciekawy sposób co może stać się, gdy technologia na świecie zbytnio się rozwinie...

Czy odczuwaliście kiedyś absolutną i wszechogarniającą beznadziejność? Czy wiecie jak się czuje człowiek, który jest samotny, samotny ostatecznie? Nie wiecie i się nigdy nie dowiecie, bo nie istniejecie. Jestem tylko ja, jeden, ostatni. Czy zwariowałem? Chyba tak, ponieważ piszę te ostatnie słowa, mimo że wiem, że nikt ich nie odczyta. Na waszych cieniach i tak nie zrobią one wrażenia. Przecież wam się wydaje, że ciągle żyjecie… A zresztą… Ja już nie wiem czym jest życie. Moje ostatnie słowa będą próbą wyjaśnienia tego, co się stało. To jest moje wyznanie i mój testament. [czytaj dalej...]

Ostatni tekst opowiada historię Drowa, który z braku wyboru musiał stać się dobry.

Zatrzymuję się jakieś sto metrów od wyjścia na powierzchnię. Dławi mnie dziwne uczucie, gdzieś głęboko, w żołądku. Zaczynam się śmiać sam z siebie. Strach przed wyjściem na powierzchnię? Kto by pomyślał, Mae, kto by pomyślał. W głowie kotłują mi się myśli, wirują wspomnienia. Co doprowadziło mnie do tego miejsca? Które zdarzenia zmieniły mnie aż tak? Obraz starego mnie, schowany gdzieś głęboko w pamięci, zaczyna się już zacierać. To było dawno, tak bardzo dawno. Jakże ślepy byłem, jacy ślepi byliśmy wszyscy. I co najważniejsze, o ile prostsze się wtedy wszystko wydawało. Ale to minęło, czas rozpocząć nowy rozdział. Mae`khalu, oto świat. Świecie, oto Mae`khal. Renegat bez wyboru, Drow bez domu. Wstaję, zarzucam na plecy toboły i ruszam przed siebie. [czytaj dalej...]

Zapraszamy do lektury!

Tabula Rasa

Tabula Rasa za darmo

Dodał: , · Komentarzy: 1

Już od dawna wiemy, że dni Tabula Rasa zostały policzone. Serwery miały zostać definitywnie zamknięte 28 lutego 2009 roku, a sama gra miała stać się darmowa od 10 stycznia. Tymczasem na oficjalnej stronie produkcji pojawiła się informacja, iż można w nią pograć bez opłat już teraz. Gracze, którzy już wcześniej (nie)cieszyli się rozgrywką, mogą reaktywować swoje konto poprzez zalogowanie w serwisie NCsoftu.

Gracze, którzy dopiero co chcą zapoznać się z tą produkcją, muszą najpierw poprosić o kod aktywacyjny na stronie pomocy NCsoftu. Następnie uzyskany kod trzeba użyć w serwisie NCsoftu. Do aktywacji konta niezbędne jest podanie numeru karty kredytowej. Twórcy gry zapewniają, że jest to tylko informacja dla nich kim jesteśmy – pieniądze z konta nam nie znikną.

Po tym wszystkim zostaje już tylko ściągnąć klienta gry -> KLIK (ok. 3 GB). Życzymy miłej gry!

Game Exe

Wywiady, recenzja i zapowiedź

Dodał: , · Komentarzy: 0

Skoro na dworze jest brzydko i szaro buro, to czemu na GameExe nie miałoby być pięknie i kolorowo? W kolejnym dniu jubileuszu mamy dla was coś specjalnego – możecie dowiedzieć się kilka rzeczy o niektórych z nas! Część Dworzan zgodziła się udzielić mini wywiadu. Pytania, które zostały zadane, brzmiały:

  • Dzień dobry GameExe.pl... (rozwiń)
  • Co możesz powiedzieć o GameExe.pl?
  • Jak trafiłeś na stronę? Dlaczego zostałeś?
  • Kogo najlepiej zapamiętasz z użytkowników GameExe.pl (kogo polubiłeś), uzasadnij?
  • Jaki był Twój pierwszy kontakt z RPG?
  • Jakie wydarzenie z życia strony/forum najlepiej zapamiętałeś?
  • Czego się nauczyłeś na forum?
  • Co byś zmienił na GE?

Zachęcamy do czytania!

Oprócz tego mamy dla was recenzję książki Marcina Przybyłka: Gamedec. Zabaweczki. Błyski wydanej przez superNOWĘ.

Kim jest tytułowy gamedec? To detektyw, który za odpowiednim wynagrodzeniem pomaga innym w rozwiązywaniu problemów w świecie sensorycznym. Zaraz, chwila – w świecie sensorycznym? "A co to takiego?" – pomyślisz sobie. Świat sensoryczny to inaczej rzeczywistość wirtualna, dająca złudzenie obecności, a jeszcze prościej – gra. Dostęp do niej możliwy jest dzięki sieci, łożom i hełmom. "Łoża i hełmy"? Jeśli jeszcze nie wiesz, co kryje się pod tymi pojęciami, to lepiej przyzwyczaj się do szybkiego wertowania słowniczka neologizmów na ostatnich stronach książki.

Recenzję wysmażył nasz gamedec Valandil Falassion.

Ostatnią rzeczą na dzisiaj jest zapowiedź Diablo III, a mianowicie wrażenia na jej temat z imprezy BlizzCon 2008. Przeczytacie tam o odczuciach z gry w demo.

Ponieważ organizatorzy na BlizzCon są wystarczająco mili, by wpuścić takich dziennikarzy jak ja na przód kolejki, by zagrali w nową grę, nie minęło wiele czasu, a dostałem szansę pogrania w Diablo III. Demo D3 z BlizzConu przedstawia zniszczone miasto Tristram i dawno nieżywego przeciwnika – Króla Szkieletów. Jeżeli myślisz, że biorą w tym udział hordy nieumarłych wrogów, to masz rację. Wybrałem Czarodzieja, który na razie jest grywalny tylko jako kobieta.

Tłumaczenia dokonał Pan Zniszczenia Dany.

Oczywiście to nie koniec jubileuszu, więc... Tak, tak – zaglądajcie.

Baldur's Gate II: Cienie Amn

Na łamach The Gibberlings Three pojawiła się druga wersja bety moda do Baldur's Gate II, autorstwa the acefes, dodającego nowego NPC'a – Sarah. Tę nieśmiałą, młodą dziewczynę urodzoną w dokach Wrót Baldura będziemy mogli przyłączyć do drużyny. Sarah jest łowcą, który kocha przebywać na łonie natury.

Po więcej informacji zapraszamy pod poniższe adresy:

Mod do pobrania stąd.

Wczytywanie...