Tłusty Czwartek

Witam w 12 odsłonie Tłustego Czwartku. Na początku chciałbym wyjaśnić, dlaczego w zeszłym tygodniu aktualizacja się nie odbyła. W redakcji stwierdziliśmy, że użytkownikom byłoby zwyczajnie zbyt dobrze, gdyby dwa dni pod rząd otrzymali dwie spore dawki tekstów i mogliby zacząć się przyzwyczajać. Mamy nadzieję, że nasz nowy dział o Drakensangu zaspokoił Wasze zeszłotygodniowe apetyty.

Tytuł aktualizacji nie jest losowy. Mamy dla Was dwie konkurencyjne recenzje gry Diablo II autorstwa Thorina i Lionela. Panowie po prostu nie mogli dojść do porozumienia w kilku sprawach. Teksty znajdziecie pod tym i tym adresem. Trzeci dodany dzisiaj tekst traktuje o surowcach i budynkach w grze bMMO OGame. Medivh postarał się o recenzję "Dziewięciu książąt Amberu" Rogera Zelaznego. Na koniec Dany wypiekł tekst o sztyletach w grze Piraci z Karaibów Online. To wszystko na dzisiaj. Zapraszamy za tydzień!

Krew elfów

Głosuj na Andrzeja Sapkowskiego!

Dodał: , · Komentarzy: 0

Informacja prasowa

Blood of Elves – okładka

Angielskie wydanie Krwi elfów (Blood of Elves) Andrzeja Sapkowskiego zostało nominowane do dorocznej, prestiżowej nagrody David Gemmell Legend Award i znalazło się wśród pięciu książek zakwalifikowanych do ścisłego finału. Gratulujemy Autorowi i trzymamy kciuki. Każdy z nas może wziąć udział w głosowaniu, kierując się pod ten adres, klikając "Vote". Wyniki zostaną ogłoszone 19 czerwca podczas gali w Londynie. Zachęcamy do głosowania!

Dragon Age: Początek

Dragon Age w wersji papierowej

Dodał: , · Komentarzy: 0

Dragon Age: Origins, najnowsza gra studia BioWare, która zostanie wydana jeszcze w tym roku na platformy PC, X360 oraz PS3 doczeka się klasycznej edycji.

Papierowe wydanie gry wzięła na swoje barki Green Ronin Publishing – amerykańska firma mająca na swoim koncie takie RPG'i jak Warhammer Fantasy Roleplay, d20, Thieves' World czy Freeport.

Na koniec warto przypomnieć, że Dragon Age nie jest oparty na żadnym z istniejących systemów. Platformowa gra oparta na autorskiej mechanice studia BioWare zapowiedziana została przez twórców jako spadkobierca tradycji Baldur's Gate.

Neuroshima

W dniu dzisiejszym rozwiązany został konkurs na Neuroshimową reklamę/ogłoszenie. Szczęśliwym zwycięzcą został Maciej Sabat. Serdecznie gratulujemy!

Sam konkurs cieszył się olbrzymią popularnością – przyszło na niego kilkadziesiąt prac. Wybranie tego jednego zwycięzcy było dla wydawnictwa nie lada problemem. Cześć prac byłą nasączona typowym dla Neuroshimy humorem, a część została potraktowana "na poważnie". Na stronie Wydawnictwa Portal znajduje się również lista osób wyróżnionych, które otrzymają zestaw upominków.

konkurs
Zwycięska praca
Konwenty

Jeszcze tylko DO KOŃCA MAJA możesz zgłosić swoją atrakcję do programu AVANGARDY V! Masz pomysł na fajny konkurs? Masz wiedzę na ciekawy temat, którą chcesz się podzielić z innymi? Chcesz poprowadzić spotkanie autorskie z ulubionym pisarzem? Masz jeszcze niecały miesiąc na podjęcie decyzji i zgłoszenie swojego punktu programu.

Chcesz zobaczyć jak wygląda zaplecze dużej imprezy i sprawdzić swoją przydatność w gorączce konwentowej pracy? Jeśli satysfakcja z dobrze wykonanej pracy i udział w sukcesie rozległego przedsięwzięcia to coś, co sprawia Ci radość – masz okazję się wykazać. Dołącz do ekipy obsługującej AVANGARDĘ V! Podejmij decyzję DO 20 CZERWCA!

Jeśli jeszcze się wahasz, zobacz co możesz zyskać...

Filmy fantastyczne
The Hunt for Gollum – plakat

Z amatorskimi produkcjami filmowymi jest taki problem, iż jest ich na pęczki i większość z nich prezentuje co najmniej żenujący poziom. Wszak w dzisiejszych czasach każdy może chwycić kamerę, skrzyknąć kilku przyjaciół i spełnić swe marzenia reżyserskie o stworzeniu epickiego dzieła. O promocje jego też nie trudno, wystarczy tylko kilka kliknięć myszy, a choćby najbardziej tandetna szmira zostanie umieszczona na serwerach najpopularniejszych serwisów internetowych. To wszystko, teraz naszą produkcję mogą oglądać i komentować miliony osób z całego świata. Choć plusy takiej dostępności są nie do przecenienia, to otworzyło to furtkę dla pewnego festiwalu głupoty oraz dla ludzi, którzy nigdy nie powinni mieć kamery w swoich rękach.

Na szczęście są osoby, można wręcz powiedzieć pasjonaci, którzy posiadają nutkę talentu. Pokazują, że nie trzeba trzymać w sejfie milionowych kwot ani posiadać sztabu specjalistów i gwiazd filmowych, aby stworzyć obraz ponadprzeciętny, który ma prawo się podobać czy nawet zachwycić. Jednym z takich dzieł jest film autorstwa Chrisa Boucharda, "The Hunt for Gollum", do którego stworzenia przyczyniła się ponad setka ochotników-entuzjastów. Dopięcie wszystkiego na ostatni guzik zajęło blisko dwa lata, a koszt realizacji wyniósł 3 tys. dolarów. Efektem czego dostaliśmy blisko 40 minut kina nietuzinkowego, które może nie wgniata w fotel, ale zasługuje na szczere słowa uznania.

Czym jednak tak naprawdę urzeka "The Hunt for Gollum"? Przede wszystkim zadziwiająco dobrą charakteryzacją i zdjęciami, jak na produkcję robioną przez fanów dla fanów. Bardzo dobrze ukryto też oczywiste braki w aspekcie efektów specjalnych, spowodowane niedostatkiem budżetowym i brakiem sztabu specjalistów. No i film posiada to co czego niejednokrotnie brak hollywoodzkim filmom – klimat. Obraz jest oczywiście dostępny za darmo, a obejrzeć go możecie pod tym adresem. Co ważne i również godne pochwały, do filmu dołączono także polskie napisy, co pozwoli zapoznać się z produkcją tym, którzy mają na bakier z językiem angielskim. Gorąco polecam.

Fallout 3

Dzisiejszego dnia swoją premierę miał trzeci już DLC do Fallout'a 3 o podtytule Broken Steel. Dodatek jest dostępny w wersjach na konsolę Xbox 360 oraz komputery osobiste w cenie 800 punktów MS.

Broken Steel w porównaniu do dwóch poprzednich dodatków wymaga od gracza ukończenia głównego wątku. Sama akcja ma swoje miejsce 2 tygodnie po końcowych wydarzeniach z podstawki. Główny bohater budzi się w znanej już graczom Cytadeli i stwierdza, że poznany wcześniej postnuklearny świat uległ drastycznym zmianom. Decyduje się pomóc członkom Bractwa Stali w nierównej walce z Enklawą. Głównym zadaniem jest wsparcie przy budowie broni – Działku Tesla. Ukończenie DLC ma zająć graczom około 5 godzin

Firma Bethesda opublikowała także trailer z dodatku. Zainteresowani znajdą go pod tym adresem.

Dragon Age: Początek

Dragon Age bez SecuROM'a

Dodał: , · Komentarzy: 0

Do premiery Dragon Age: Origins pozostało jeszcze trochę czasu, ale studio BioWare chcąc najpewniej uspokoić graczy poinformowało, że w pecetowej wersji gry nie wystąpi krytykowany SecuROM. Informację na forum umieścił Chris Priestly, który odpowiada za kontakt z fanami.

"Jesteśmy szczęśliwi mogąc ogłosić, że pecetowa wersja Dragon Age: Origins użyje jedynie podstawowego systemu sprawdzania dysku i nie będzie wymagać sieciowego potwierdzenia. Innymi słowy, pecetowa wersja gry nie będzie wymagała od Was połączenia z siecią w celach rejestracyjnych, by grać w trybie offline. Zdecydowaliśmy, że nie wykorzystamy SecuROM'u w żadnej wersji dystrybuowanej przez EA bądź BioWare." – napisał na forum przedstawiciel BioWare.

Game Exe

Przeglądając zasoby naszego portalu, część z Was może pomyśleć, że za oknem panuje sroga zima, a redaktorzy Game Exe pozamieniali się w hojnych, świętych Mikołajów. Nic z tego! Po prostu dbamy o naszych czytelników i właśnie z tego względu przygotowaliśmy specjalnie dla Was kolejną recenzję. Nasz pracuś Medivh wziął pod lupę drugą księgę Trylogii Czarnych Kamieni, "Dziedziczkę Cieni". Lecz co by było jeszcze piękniej, dzięki uprzejmości wydawnictwa Initium, zorganizowaliśmy konkurs, w którym do wygrania są 3 egzemplarze wyżej wymienionej książki. Serdecznie zapraszam zarówno do zapoznania się z recenzją, jak i wzięcia udziału w konkursie. W końcu, żeby wygrać, trzeba grać!

Wczytywanie...