Dungeons&Dragons

Battlemind

Dodał: , · Komentarzy: 0
psionic power

W dzisiejszej zapowiedzi podręcznika Psionic Power zaprezentowano nam nową ścieżkę rozwoju dla psionika.

W drugim rozdziale podręcznika znajdziemy zasady tworzenia i gry battlemind'em. Poznamy także nowe, dodatkowe mocy i korzyści płynące z gry tą postacią. Nie zapomniano także o ścieżkach archetypów (paragon paths) – będzie ich aż pięć.

Najwięcej miejsca w zapowiedzi poświęcono jednak buildowi postaci o nazwie Harrier Battlemind. Taka ścieżka rozwoju powinna spodobać się każdemu, kto dotąd uważał, że psionik jest na polu bitwy w pewnej mierze bezradny. Harrier Battlemind zyska możliwość korzystania ze swoich mocy na dużo większą odległość. Co więcej, także sam czas podczas bitwy będzie pod jego wpływem – może znienacka uderzyć, zniknąć, by po chwili pojawić się w innym miejscu i ponowić atak. W ten sposób nasz przeciwnik może się jedynie domyślać, gdzie uderzymy następnym razem. Oczywiście, będziemy celować w większą grupę przeciwników, chcąc maksymalnie wykorzystać nasze zdolności.

Zapowiedź, w języku angielskim, znajduje się pod tym adresem.

Dungeons&Dragons

Elminster Must Die

Dodał: , · Komentarzy: 0
elminster must die

Wczoraj swoją premierę miała najnowsza książka jednego z twórców Forgotten Realms. Elminster Must Die otwiera nową serię – The Sage of Shadowdale.

Zgodnie z tytułem, w głównej roli Ed Greenwood obsadził Elminstera. Ta ikona świata Zapomnianych Krain cieszyła się niezwykłymi łaskami Mystry, dzięki czemu wiekowy mag dysponował mocą przekraczającą najśmielsze oczekiwania. Sytuacja zmieniła się w momencie, gdy jego patronka poniosła śmierć. Elminster jest tylko śmiertelnikiem, który poczuł się nagle starym i zmęczonym człowiekiem. Wciąż dysponuje znaczną potęgą magiczną, ale można go zabić. Kandydatów do zgładzenia maga przez te wszystkie lata przybywało, dlatego czują, że trafia się nie lada okazja, by zabić Elminstera.

Co gorsza, Elminster ma swoje potrzeby – jego ukochana, Simbul, żywi się magicznymi przedmiotami. Tylko dzięki temu jest w stanie utrzymać się przy zdrowych zmysłach. Zdobywanie ich zwabia przeciwników starego maga, znacznie ułatwiając im zadanie.

Książka ta stanowi debiut Elminstera w najnowszej edycji systemu. Dla zainteresowanych udostępniono także fragment powieści, który można pobrać stąd.

Inne gry RPG

Stronghold oficjalnie

Dodał: , · Komentarzy: 3

Informacja prasowa

Oficjalnie potwierdzamy, że na Essen obok 51 stanu szykujemy dodatek do Strongholda – rozszerzenie, które przenosi akcję gry na ziemie ogarnięte przez armię nieumarłych. Gracze otrzymają do rąk narzędzia, które pozwolą im na zupełnie nową rozgrywkę. 24 karty akcji Najeźdźcy, cztery nowe budynki w zamku, reguły strachu, rady dowódców, nowi bohaterowie i inne drobnostki znacząco odmieniają rozgrywkę.

Tym razem obrońcy nie walczą dla chwały, walka jest brutalna i krwawa, bowiem za żadne skarby nie wolno wpuścić nieumarłych do zamku, gdzie kryje się potężny artefakt. Rozgrywka trwa maksymalnie osiem tur jeśli w ciągu ośmiu tur nieumarli nie zdołają wedrzeć się do zamku, ich armia rozpada się w pył. Co więcej, z każdą turą czarnoksiężnik dysponuje mniejszą ilością energii magicznej, a w końcowych turach musi wręcz zdobyć ją z różnych źródeł, inaczej bowiem jego armia zacznie się rozpadać.

Finalne tury gry to starcie wycieńczonych, poranionych obrońców ze słabnącymi, rozpadającymi się powoli wojskami nieumarłych. Dodatek był prezentowany na konwencie Awangarda, będzie w najbliższych dniach możliwość gry na konwencie Kaszubkon, a później na Triconie w Cieszynie.

Dungeons&Dragons

Sea of Silt

Dodał: , · Komentarzy: 0
dark sun

Druga część zapowiedzi podręcznika Dark Sun Campaign Setting prezentuje nam wyjątkowo niegościnne miejsce, jakim jest The Sea of Silt.

Niegdyś obszar ten, zgodnie z częścią obecnej nazwy, był ogromnym morzem, lecz teraz przypomina pustynie. Setki, jak nie tysiące mil szarego pyłu sprawia, że nie wędrują tędy karawany i trudno jest się przedostać przez ten obszar. Dla wielu to nawet niemożliwe – mówi się, że The Sea of Silt to niejako koniec świata, gdyż z tego obszaru nie powrócił nikt, kto byłby w stanie opowiedzieć, co też znajduje się po drugiej stronie.

Ten obszar na południe od Tyru wciąż posiada swoje wyspy, którym daleko do miana bezpiecznych. Mieszkają, lub ukrywają się tu wszyscy, którzy pragną swoje działania zasłonić przed wścibskimi osobami. Tutejsze wysokie szczyty chronią mieszkańców przed destrukcyjnymi wiatrami.

W zapowiedzi, dostępnej w formacie PDF, znajdziemy kilka stron podręcznika, które zaprezentują nam historię, uwarunkowania oraz mieszkańców opisywanego regionu. Nie zabraknie również ręki bogów, a dokładniej jednego, które zdaje się tu rządzić niepodzielnie.

Wspomniane materiały dostępne są pod tym adresem.

Dungeons&Dragons

The Gates of Madness

Dodał: , · Komentarzy: 0

Na głównej stronie Wizards of the Coast pojawił się prequel nadchodzącej The Abyssal Plague.

dungeons

Zatytułowano go The Gates of Madness. Od dziś dostępna jest pierwsza część, którą można pobrać w formacie PDF. Cały prequel składać się będzie z pięciu fragmentów. Na 10 stronach poznamy sam początek przygody, dzięki czemu zapoznamy się z Brendisem i Sherinną, którzy będą oczywiście walczyć ze złem. Zainteresowanych zapraszam pod ten adres.

To oczywiście jedynie wprowadzenie do historii wokół Nerath, która pojawi się w zapowiedzianej na ten miesiąc The Mark of Nerath. Tam też znajdzie się druga część The Gates of Madness.

Dungeons&Dragons
dragon

W 389 numerze płatnego miesięcznika Dragon przeczytamy drugą część artykułu o psionikach.

W poprzedniej części autor, Robert J. Schwalb, wprowadził czytelników w samo pojęcie psioniki, by następnie przedstawić kilka ras posługujących się tą niezwykłą kontrolą umysłu. Druga część ma kontynuować tę myśl, ukazując nam sposób nabywania tych interesujących umiejętności.

Okazuje się, że adepci psioniki nie zawsze uczęszczają do wielkich akademii i innych magicznych szkół – wędrują po świecie, starając się zwielokrotnić już posiadane umiejętności. Spotkać ich można chociażby w Podmroku, gdzie samotnie przemierzają znaczne odległości i starają się przeżyć w niegościnnym środowisku.

Robert J. Schwalb pokaże zatem, iż psionicy to nie tylko wykwalifikowani magowie, którzy poświęcają lata na magiczny trening w znanych bardziej lub mniej placówkach, ale także tajemniczy podróżnicy, którzy wybrali samotną ścieżkę kształcenia, wędrując po wielu fantastycznych krainach.

Więcej o 389 numerze Dragona przeczytacie pod tym adresem.

Inne gry RPG

Koniec papierowego WoDa?

Dodała: , · Komentarzy: 0
wod: mirrors

W podręczniku World of Darkness: Mirrors zamieszczono oświadczenie, według którego tenże będzie ostatnim drukowanym dodatkiem do śmiertelniczej linii Świata Mroku. Czy to oznacza koniec sławnej wampirzej serii?

Na szczęście nie. Na pojedyncze wydania, za pomocą wynalazku Gutenberga, czekają jeszcze Mag, Wilkołak i Wampir. Późniejsze będzie można dostać w wersji PDF z opcją drukowania na żądanie. Czyżby s-f zawitało między rpgowe czcionki? Jak Wam się widzi takie rozwiązanie?

Inne gry RPG

Snajper w Klanarchii

Dodała: , · Komentarzy: 0

Ekipa Klanarchii udostępniła swoim graczom całkiem nowy archetyp do gry. Poznajcie snajpera, jednostkę wyszkoloną w biegłym posługiwaniu się licznymi rodzajami kusz, zdolną zabić wroga jednym, celnym strzałem. Podoba wam się?

klanarchia, snajper
Dungeons&Dragons

Galeria z Dragona #388

Dodał: , · Komentarzy: 0

Od dziś dostępna jest galeria grafik z 388 numeru płatnego miesięcznika Dragon.

Część z prac widzieliśmy w dużym rozmiarze dzięki zapowiedziom zawartości. Teraz udostępniono 17 prac, które w oryginalnym rozmiarze są dostępne wyłącznie dla subskrybentów D&D Insider.

Poniżej kilka prac. Całość jest dostępna pod tym adresem.

dragondragon dragondragondragondragon
Wczytywanie...