Solasta: Crown of the Magister
solasta,solasta: crown of the magister

Tactical Adventures, twórcy nadchodzącego taktycznego, turowego cRPG opartego na zasadach 5. edycji Dungeons & Dragons, "Solasta: Crown of the Magister", oznajmili, że szykują kreator lochów do gry. Dzięki niemu gracz będzie mógł tworzyć własne przygody w królestwie. Swoje obietnice poparli nie tylko screenami, ale także filmikiem pokazującym, jak to będzie działało.

Kreator lochów będzie przez dłuższy czas w fazie beta, w związku z czym nie zostanie udostępniony wraz z premierą gry. Używać będzie można jedynie zaimplementowanych już w grze przedmiotów oraz potworów, twórcy nie planują możliwości importowania wymyślonych przez graczy elementów. Nie ukrywają jednak, że furtka pozostaje otwarta, jeżeli ktoś stworzy odpowiedni mod.

Hood: Outlaws & Legends
hood: outlaws & legends,hood,robin hood

"Hood: Outlaws & Legends" to rozgrywająca się w średniowiecznym uniwersum skradanka multiplayer, oparta na opowieści o Robin Hoodzie, w której to weseli bandyci okradają bogatych i rozdają łup biednym... lub zatrzymują dla siebie. Gra próbuje ponownie opowiedzieć tę historię w nowoczesnej wersji, więc będzie ona mroczna, charakterna i całkiem brutalna. Wcielisz się w jednego z członków czteroosobowej drużyny, rywalizującej z inną ekipą o państwowe skarby, silnie strzeżone w różnych twierdzach.

Twórcy gry ujawnili pierwszą z postaci, Łowcę, bazującą na samym Robin Hoodzie. Specjalizuje się on w zdejmowaniu wrogów z dystansu, najlepiej zanim w ogóle zdadzą sobie sprawę z jego obecności. Niezbędną umiejętnością jest mistrzowskie opanowanie Długiego łuku, dzięki któremu zapewnisz kolegom osłonę bądź zabijesz wroga headshotem. Łuk przyda się również do strzelania do lin wspinaczkowych, pozwalając im na rozwinięcie się, a tobie na ominięcie w ten sposób mocno strzeżonych wejść do twierdzy.

Hogwarts Legacy
hogwarts legacy
Widzisz, Mackowąsie, teraz mogę być kim tylko zechcę. Nawet czarodziejem

Jak donosi serwis Bloomberg, w nadchodzącej produkcji o czarodziejach, "Hogwarts Legacy", będzie można grać transpłciowym bohaterem. Twórcy pozwolą graczom na wybór głosu, typu budowy ciała oraz płci swojego magika. Nietrudno powiązać wprowadzane elementy z licznymi wypowiedziami twórczyni książkowej serii, J.K. Rowling, odebranymi przez wielu jako transfobiczne.

W procesie tworzenia postaci można nadać jej męski lub żeński głos, niezależnie od rodzaju budowy ciała – donoszą osoby zaznajomione z produkcją gry, które pragną pozostać anonimowe. Następnie otrzymamy dwie opcje do wyboru: "czarodziej" lub "czarodziejka" – ma to wpływ na nasze dormitorium w Hogwarcie oraz sposób, w jaki inni bohaterowie się do nas zwracają.

Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2

Fala zwolnień w Hardsuit Labs

Dodał: , · Komentarzy: 1
vampire: the masquerade – bloodlines 2
Chodź, czas pokazać ci najstraszliwszą część nieśmiertelności – bezrobocie i życie na zasiłku

Jak można się było tego spodziewać, Hardsuit Labs, studio odpowiedzialne jeszcze do niedawna za wciąż oddalające się "Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2", dotknęła fala zwolnień. Niedawno informowaliśmy, że wydawca, Paradox Interactive, zleca produkcję gry nowemu, jeszcze nieujawnionemu zespołowi.

"Z wielką przykrością ogłaszam, że zostałam zwolnienia z mojej posady twórcy narracji (narrative designer) w Hardsuit Labs – razem z resztą zespołu odpowiedzialnego za narrację (i wieloma innymi). Całą czwórką szukamy nowych możliwości. Chciałabym podziękować wszystkim współpracownikom: deweloperom w HSL (dawnym i obecnym), każdej osobie zarządzającej zespołami, kontrahentom, aktorom głosowym – to oni sprawili, że studio było wspaniałym miejscem pracy. Jestem im bardzo wdzięczna. Proszę wspierajcie ich, kiedy tylko możecie. Jesteśmy zdruzgotani, ale damy sobie radę. Jestem wdzięczna każdemu, z kim pracowałam w HSL (i tym, którzy już wyciągnęli do nas rękę). Serio, tam byli jedni z najlepszych i najinteligentniejszych deweloperów w branży. Zjednoczcie przemysł growy.

napisała na Twitterze Anna C. Webster, była narrative designer w Hardsuit Labs
Outriders

Denerwujące cutscenki w "Outriders"

Dodał: , · Komentarzy: 0
outriders

Zaledwie wczoraj informowaliśmy o dostępnej wersji demonstracyjnej nadchodzącej 01.04.2021 gry "Outsiders". Pojawienie się dema oraz jego testowanie przez graczy zawsze wiąże się licznymi pytaniami do twórców. Tym razem redaktor Eurogamera, Wesley Yin-Poole, zwrócił uwagę na bardzo długie cutscenki podczas przemieszczania się do nowych obszarów.

Przerywniki pojawiają się, gdy gracz chce otworzyć drzwi czy wspiąć się na przeszkodę. Cutscenka zaczyna się od ściemnienia ekranu przed wykonaniem czynności oraz tak samo kończy się po akcji. Trzeba przyznać, że wygląda to absurdalnie. Dziennikarz nagrał jeden z przerywników ukazujący, jak przeskakuje zarwany most. Filmik trwa 22 sekundy i faktycznie prawie tyle trwa cała "skomplikowana" operacja.

Black Legend
black legend

W sieci pojawił się nowy zwiastun nadchodzącej produkcji "Black Legend" od Warcave. To turowy cRPG w klimatach dark fantasy inspirowany belgijskim oraz holenderskim folklorem, rozgrywający się w fikcyjnym mieście Grant w XVII wieku. Wcielisz się w nim w przywódcę oddziału najemników, który musi wyzwolić miasto z rąk krwiożerczego kultu wielkiego alchemika Mefisto.

Dziad ten sprowadził na Grant mgłę wywołującą wśród mieszkańców szaleństwo. Co więcej, nie działa sam, a ma pod sobą cały kult fanatyków. Będziesz musiał ogarnąć umiejętność władania bronią białą i palną oraz sztukę alchemii, aby zniszczyć Mefista. Do wyboru masz aż piętnaście grywalnych klas. Walka odbywa się w systemie turowym z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Ciekawie przedstawia się system alchemii oparty na teorii humoralnej – możesz korzystać z czterech typów zdolności (niestabilności): nigredo (czerń), albedo (biel), citrinitas (żółć), rubedo (czerwień). Niestabilności te można połączyć w różnych kombinacjach, osiągając różne efekty – przykładowo srebro, będące połączeniem albedo i nigredo, ma obrazować truciznę.

Tortured Hearts - Or How I Saved The Universe. Again.
tortured hearts – or how i saved the universe. again.,tortured hearts

Po 12,5 roku od początku prac nad grą dzisiaj wypada premiera "Tortured Hearts – Or How I Saved the Universe. Again.". To fantasy RPG dla pojedynczego gracza z systemem walki turowej, nieliniową fabułą i wieloma zakończeniami. Produkcja napędzana konwersacjami – 512 tysięcy słów dialogów i 300 tysięcy słów innych tekstów. Produkcja została stworzona głównie przez jedną osobę, z okazyjną pomocą kilku innych. W pewnym sensie to sequel dwóch modów do "Neverwinter Nights" o tytułach "Tortured Hearts I" i "Tortured Hearts II".

W grze wcielasz się w doświadczonego łowcę przygód, gdy pokonuje przeciwności losu, by stać się Wybrańcem w swojej profesji. Stawisz czoła wielu wrogom, spośród których największym jest Burnout. Doskonale zdaje sobie sprawę, że jego życie pełne jest stereotypów – w kółko te same starożytne lochy i zadania na każdym kroku. Chciałby ponownie poczuć dreszczyk emocji, jaki nakierował go na wybranie swojej profesji. W związku z tym w trakcie rozgrywki nie tylko zmierzysz się ze swoim przeznaczeniem, ale też z mniejszymi czy większymi problemami różnych dziwnych istot – od głupawej księżniczki w opałach, przez ważnego kota, po gang szkieletów.

Prometheus Wept
prometheus wept

Indyki na dobre zagościły na rynku growym. Konkurencja jest spora i co chwila pojawiają się wieści o kolejnych produkcjach. Ze względu na osobliwy tytuł moją uwagę przykuł "Prometheus Wept", o którym to twórcy ujawnili kolejne informacje. W opracowaniu pozostaje demo gry.

"Prometheus Wept" to turowa gra RPG rozgrywająca się w niedalekiej przyszłości na post technologicznej Ziemi. Gdy człowiek jeszcze bardziej zżył się z techniką tak, że stała się ona nieodłączną częścią jego życia, pojawił się niezwykle zjadliwy wirus (czy to na pewno przyszłość?), który obrócił wieloletnie ludzkie wysiłki w proch. Wszystko przestało działać – od elektrycznego czajnika, po systemy transportu. W tym ogarniętym chaosem świecie wcielasz się w ocalałego Technologa, wędrującego wśród niedobitków ludzkości, poszukującego sposobu na przywrócenie elektronicznych reliktów do życia.

Underrail

Nowa zawartość w "Underrail"

Dodał: , · Komentarzy: 0
underrail

Pamiętacie jeszcze "Underrail"? Twórcy nie przestają pracować nad tym postapokaliptycznym cRPG. Tym razem produkcja doczekała się kilku nowych zmian. Uaktualnienie nosi nazwę "Crossing the Styx" (Przekraczając Styks). Zawartość ma niewielki związek z główną fabułą. Dla posiadaczy dodatku "Expedition" pojawia się nowa przygoda, w której to gracz staje się ofiarą genetycznej manipulacji. Poza tym dodano kilkanaście lokacji, spośród których część pojawia się losowo (ach, aż się łezka w oku kręci za starym, dobrym "Falloutem"). Są też modyfikacje w mechanice broni.

Pełna lista zmian dostępna pod tym adresem.

Alaloth: Champions of the Four Kingdoms
alaloth: champions of the four kingdoms,alaloth

Twórcy nadchodzącego w tym roku "Alaloth: Champions of the Four Kingdoms" udostępnili kolejną aktualizację o swojej produkcji. Tym razem skupili się na charakterystyce i narracji, czyli jak tworzyć dobre opowieści w RPG. Spokojnie można powiedzieć, że mają w tym doświadczenie, skoro przy scenariuszu grzebał sam Chris Avellone.

Podwaliny świata przedstawionego były położone już dawno temu, w ciągu pierwszych lat tworzenia gry. Wtedy powstały kluczowe idee: złoczyńca, królestwa, bogowie. Pierwszym krokiem dla osób zajmujących się rozwojem tła wydarzeń jest dokładne przestudiowanie zebranego materiału. Każda strona, postać, drzewo i mrówka musi zostać zbadana. Każdy bóg i królestwo muszą zostać zrozumiane.

Wczytywanie...