"Amorion" – tekstowa gra fabularna (TGF) najczęściej pojawiająca się w wyszukiwarkach. Co w niej jest takiego, że najwięcej graczy rejestruje się właśnie tutaj? Jak możemy wyczytać z informacji o grze, "Amorion" to przeglądarkowa, tekstowa gra RPG dla wielu graczy, utrzymana w klimacie fantasy. Aby w nią zagrać, nie trzeba ściągać dodatkowych programów z sieci. Rozgrywka polega na kreowaniu i rozwoju własnej postaci w ramach współzawodnictwa oraz współpracy z innymi graczami. W "Amorion" istnieje możliwość kreowania społeczności, co oznacza, że mamy możliwość zawarcia związku małżeńskiego czy też uczestnictwa w jednym z klanów lub też stworzenia własnego.
Świat
Królestwo Amorion leży na obszarze otoczonym wyspami, położonym pomiędzy Morzem Ryczących Sztormów, Południową Tonią a Wodami Zachodnimi. Stolica królewska, Elakka, otoczona jest mokradłami, górami i lasem Lerven, graniczącym z dwoma pozostałymi miastami: Arrakin i Sith. Las poprzecinany drobnymi strumykami, wpadającymi do małych jezior ukrytych pomiędzy drzewami, z wydeptanymi przez wędrowców, myśliwych i rzemieślników ścieżkami, tętni życiem. Myliłby się jednak ten, kto sądzi, że taki sielski widok lasu skąpanego w porannych promieniach słońca to całe Amorion.
Nieopodal Sith rozciąga się prastara Puszcza, w której można natknąć się na jej dzikich mieszkańców, a spotkanie z nimi niejeden śmiałek przypłacił życiem. Groźne i nieprzystępne Bagna wciągną w swoją otchłań nieostrożnego wędrowca, podążającego w stronę Wybrzeża Syren czy Zielonych Wzgórz. Czy i ty jesteś gotów na wędrówkę?
Dostępne elementy w grze
- 3 rozbudowane miasta (Sith, Elakka, Arrakin)
- 7 ras (człowiek, elf, krasnolud, hobbit, jaszczuroczłek, gnom, wampir)
- 7 klas (wojownik, mag, rzemieślnik, paladyn, łowca, barbarzyńca, złodziej). Oprócz tego, grając człowiekiem, możemy w statystykach wybrać profesję (osiłek, dziecko głuszy, kieszonkowiec, atleta)
- Ponad 150 potworów
- lokacje pozamiejskie, gdzie można znaleźć skarby, zasoby, ekwipunek, zioła itp., ale również stoczyć walkę z którąś z żyjących tam bestii
- kilkadziesiąt chowańców, które można kupić, znaleźć, trenować, rozmnażać
- oprócz opcji mechanicznych, których jest tutaj naprawdę sporo, istnieje również możliwość gry fabularnej
Mechanika
Istnieje wiele ścieżek rozwojowych dla postaci. Można zostać między innymi niepokonanym wojownikiem, potężnym magiem, zręcznym złodziejem, krwiożerczym wampirem, kowalem, hutnikiem, górnikiem, stolarzem, zielarzem czy też nieokrzesanym barbarzyńcą – wybór należy do Gracza. W ramach gry można również stać się właścicielem ziemskim i uciskać poddanych podatkami lub też zająć się handlem i otworzyć sieć własnych sklepów. Inną opcją jest zostanie treserem i zajęcie się treningiem swoich bestii – ich walki to również intratny interes. Jeśli natomiast pragnie się egzystencji z dala od nieprawości i awanturnictwa, wystarczy zdobyć Królewski Immunitet i być spokojnym o swoje domostwo.
Podstawą mechaniki jest oczywiście energia, która przyrasta co godzinę, w wysokości zależnej od poziomu postaci. Im wyższy, tym jej więcej. Można ją zwiększyć poprzez odpoczynek w domu lub skorzystanie ze Studni w siedzibie klanu czy Leśnej Fontanny w Sith. Dom tu buduje się łatwo, potrzebny nam do tego tylko mithril i złoto.
Mithril możemy wykopać w górach bądź kupić na rynku. Złoto zarobić można poprzez walkę na Arenie, okradanie innych (złodziej), handel wyrobami (rzemieślnik), zysk z podatków (strażnicy), zwiedzając góry (znalezione surowce), Biuro Pracy (te akurat przypomina PUP – wiele nie zyskasz, a energię stracisz).
Doświadczenie potrzebne do zdobycia kolejnego poziomu uzyskujemy poprzez walki na arenie bądź też wykonując określone czynności rzemieślnicze – na przykład górnictwo, drwalnictwo.
Fabuła
Część sesji RPG prowadzona jest na forum gry. Niestety jest ich tam mało, a i sam dział zdaje się kuleć. Do tego Forum wydaje się w części niezaktualizowane, ale przymknijmy na to oko, kiedyś to pewnie nadrobią. Większość sesji odbywa się poprzez pocztę pomiędzy graczami bądź na forach poszczególnych klanów.
Miłośnicy pisania mają możliwość odgrywania swojej postaci w Izbie Tawerny. Mogą też "zarezerwować" plotkę i prowadzić sesję w jej komentarzach bądź pisać ją na łamach gazety. Gazeta Królewska „Głos Amorion” prowadzona jest na bieżąco i zawiera m.in. nowinki z krainy, wywiady, humor.
Początki
Cóż... pora zatem wejść na stronę główną i dokonać rejestracji, utrzymanej w klimacie fantasy.
Krótki film instruktażowy o tym, jak to zrobić:
Gdyby komuś nie chciało się jednak oglądać filmu, opis poniżej.
Wybieramy imię, wpisujemy adres e-mail, hasło, określamy płeć postaci, wpisujemy wygenerowany kod, akceptujemy regulamin i prawie gotowe. Teraz odbieramy z poczty link aktywacyjny i możemy się logować, by dopełnić formalności. Wybieramy rasę i klasę. Po kliknięciu na wybraną rasę, pojawia nam się jej dokładny opis, wraz z informacją o punktach AP, cechach specjalnych i początkowych wartościach statystyk i umiejętności. Wybierając człowieka, mamy też możliwość wyboru jednej z czterech profesji.
Następnie przychodzi pora na wybór jednej z siedmiu klas. Kiedy już się z tym uporamy, wybieramy bóstwo i wyznanie, wgrywamy avatar (bądź możemy zrobić to potem, jeśli nie mamy gotowej grafiki pod ręką), wybieramy sobie jedną z czterech nakładek kolorystycznych gry oraz określamy, w jakim mieście chcemy rozpocząć grę naszą postacią.
Gotowe. Pora wkroczyć do krainy! Na początku czeka na nas miłe powitanie na poczcie od administratorów gry, otrzymujemy również 20 Punktów Astralnych do rozdania, 100 energii, 5000 złota i 25 mithrilu. Następnie przechodzimy do statystyk i uzupełniamy charakter postaci, stan cywilny, styl gry.
Na samej górze mamy przejrzysty panel dotyczący statystyk postaci, bogactw, które posiadamy, ekwipunku, klanu, pamiętnika, w którym możemy pisać sobie notatki, opcji konta oraz konta premium. Po lewej stronie w podręcznym menu znajduje się m.in. odnośnik do pomocy podręcznej i FAQ, które są naprawdę dobrze napisane, rzetelnie i dokładnie. Można pokusić się o stwierdzenie, że to istna skarbnica wiedzy dla początkującego gracza.
Jeśli planujemy grę fabularną bądź mechaniczno-fabularną, powinniśmy jeszcze wgrać odpowiedni dla naszej postaci avatar oraz uzupełnić profil. Warto też przeczytać regulamin i zasady dotyczące gry, by niepotrzebnie nie łamać prawa.
Podsumowanie z punktu widzenia początkującego gracza
"Amorion" to gra rozbudowana, mająca wiele opcji mechanicznych, co na początku może trochę przerażać „świeżaka”, jednak owo przerażenie szybko zostaje rozwiane. Wystarczy pochodzić po lokacjach, pooglądać, co mieści się pod nazwami w mieście i niebawem czujemy się jak u siebie w domu (no chyba że ktoś w domu notorycznie się gubi).
Nikt mnie nie ściga o niewłaściwy klimatycznie avatar, brak takowego czy nieuzupełniony profil. Pod tym względem jest tu swoboda i w pierwszej chwili można mieć wrażenie, że nikt tutaj tego nie sprawdza i nie kontroluje. Błąd w myśleniu. Jeśli przekroczy się granice dobrego smaku, zostanie nam zwrócona uwaga. Spora ilość graczy online pozwala na wymianę korespondencji na poczcie, jest z kim pograć i rozpisać sesje. Jeśli czegoś nie wiem, na 95% znajdę odpowiedź w FAQ, pomocy podręcznej, a pozostałe 5% wątpliwości rozwieje gracz będący na liście Pomocy Online. I nawet nie będzie za bardzo marudził, jak kolejny raz spytam o to samo. Co prawda mam wrażenie, że mechanika stoi tu wyżej niż fabuła, początkowo wydaje mi się ona wręcz niewidoczna, ale logiczne jest, że jeśli chcę grać fabularnie, to trzeba się w owych sesjach zacząć udzielać.
Artykuł napisany w oparciu o ogólnodostępne informacje o grze i gnębienie jednego z rangowych – Nightmare (rangowy przeżył).
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz