Klasy w Vallheru

6 minut czytania

Mowa tu o profesjach, które można wybierać przy tworzeniu postaci. W zależności od dokonanego wyboru, twoja postać będzie miała inne bonusy, możliwości czy zdolności, takie jak kradzież bądź korzystanie z magii.

Klasy występujące w Vallheru to:

  • Wojownik
  • Mag
  • Rzemieślnik
  • Złodziej
  • Barbarzyńca

Każda z podanych wyżej klas jest dostępna dla wszystkich ras. Logicznym jest, że niektóre kombinacje są bardziej opłacalne, np: dużo lepszym wyborem jest przydzielenie krasnoludowi klasy rzemieślnika niż maga. Więcej informacji na ten temat podane jest przy omawianiu poszczególnych ras i klas.

Nowa postać nie ma uzupełnionej karty postaci. Można ją uzupełnić na stronie statystyk postaci, do których link znajduje się w menu "Nawigacja".

Wojownik

Wojownik to jedna z klas postaci w Vallheru, specjalizująca się w walce przy użyciu broni białej i strzeleckiej oraz mogąca używać dowolnych pancerzy. Wojownicy otrzymują premię do umiejętności ataku i uniku, jednak mają niższą w porównaniu do innych postaci inteligencję.

Premie:

  • Premia do umiejętności ataku i uniku w wysokości równej poziomowi postaci.

Ograniczenia:

  • - 0.5 do ilości punktów inteligencji otrzymywanych za jeden AP (np.: człowiek wojownik za 1 AP otrzyma 2 punkty inteligencji zamiast 2.5).

Opis klasy w grze:

Wojownicy są popularną klasą. W większości wojownikami zostają krasnoludy, choć elfy i ludzie też nie rezygnują z tej klasy. Przedstawiciele krzepkiego rodu mają największe zdolności bojowe – najważniejsze dla nich są siła i wytrzymałość, ale nie obejdzie się bez odpowiedniej szybkości i zręczności. W Vallheru wojownicy stanowią największą część społeczeństwa. Podczas walki posługują się bronią białą, a najczęściej odziani są w ciężkie zbroje – choć w Vallheru znajdą się również znakomici szermierze, którym zbroja tylko przeszkadza. Zostają złymi rzezimieszkami, silnymi ochroniarzami, wiernymi obrońcami, przebiegłymi złodziejami lub po prostu neutralnymi poszukiwaczami przygód. Z klasy tej najczęściej korzystają osoby, które szukają okazji do bitki, umożliwiającej przetestowanie swoich zdolności bojowych. Dobrymi powodami są również chęć zemsty, nauka samoobrony bądź pociąg do walki na arenie w imię glorii i chwały. Krasnoludy, które zostają wojownikami są najczęściej nieokrzesane i porywcze, ale i silne oraz bardzo niebezpieczne. Elfi szermierze posługują się lekką bronią i zbroją, aby móc wykorzystać swoją zwinność podczas walki. Z kolei ludzie akceptujący tę profesję zostają równie dobrymi zbrojnymi co zwinnymi wojownikami.

Mag

Mag jest kolejną klasą postaci w Vallheru. Magowie specjalizują się w walce przy użyciu magii oraz w zaklinaniu przedmiotów. Dzięki wysokiej inteligencji są również dobrzy w uprawianiu ziół na farmie. Noszenie pancerza utrudnia im rzucanie zaklęć, dlatego też preferują noszenie szat. Nie mogą używać broni jednocześnie z czarem bojowym. Klasa ta otrzymuje premię do inteligencji.

Premie:

  • + 0.5 do ilości punktów inteligencji otrzymywanych za jeden AP (np.: człowiek mag za 1 AP otrzyma 3 punkty inteligencji zamiast 2.5).
  • Jako jedyni mogą korzystać z czarów bojowych oraz obronnych.

Ograniczenia:

  • Każdy poziom pancerza obniża siłę czarów maga o 1%.

Opis klasy w grze:

Magowie mają swój stereotyp, którego skrupulatnie się trzymają. Najczęściej akceptują tą klasę elfy, choć ludzie nie wydają się być tą profesją mniej zainteresowane, z kolei krasnoludy krzywo na nią patrzą i nie myślą nawet o wykorzystaniu jej. Magów nie obchodzą bronie czy zbroje. Nie uważają, iż siła czy wytrzymałość są najważniejsze – w zasadzie uważają je za zbędne. Siłą maga są jego czary i wysoka inteligencja. W Vallheru magowie tworzą ścisłą elitę i zazwyczaj trzymają się razem. Są mądrzy i charyzmatyczni, inteligentni i roztropni – lecz można również trafić na szalonych i nierozważnych czarodziei, którzy wymyślają nowe, dziwne zaklęcia. Klasę tę wybierają przeważnie osoby, które chcą poznać tajniki wiedzy i potęgi magicznej, aby móc stać się najpotężniejszymi magami swych czasów. Krasnoludy z reguły nie wybierają tej klasy. Trafi się czasem jakiś bękart, który zostaje szalonym wynalazcą. Jest to jednak ulubiona klasa elfów, które są mądre i roztropne. Ludzcy magowie są inteligentni i utalentowani, lecz żyją wśród nich również dziwni ludzie, których za nic na świecie nie powinno się dopuszczać do magii.

Rzemieślnik

Następną klasą w Vallheru rzemieślnik. Przedstawiciele tej klasy rzadko zajmują się walką, często posiadają immunitet. Są dobrzy w różnych dziedzinach rzemiosła – kowalstwie, stolarstwie czy alchemii.

Premie:

  • Premia do umiejętności kowalstwo w wysokości 1/10 poziomu rzemieślnika.
  • Premia do umiejętności stolarstwo w wysokości 1/10 poziomu rzemieślnika.
  • Premia do umiejętności alchemia w wysokości 1/10 poziomu rzemieślnika.
  • Premia do wydobycia minerałów z kopalni w wysokości 1/10 poziomu rzemieślnika.
  • Premia do wyrębu drewna w wysokości 1/10 poziomu rzemieślnika.
  • Premia do hodowli w wysokości 1/10 poziomu rzemieślnika.

W przypadku gnomich rzemieślników wszystkie premie są podwojone.

Ograniczenia:

  • Bonusy nie mogą przekraczać dwukrotności aktualnie posiadanej umiejętności.
  • Kara do siły ataku i obrony w wysokości 25%.
  • W walce turowej nie może używać ataków: agresywnego i defensywnego.

Przywileje:

  • Tylko rzemieślnicy mogą wykonywać pierścienie z bonusami do cech.

Opis klasy w grze:

Tę klasę tworzą rzemieślnicy, kowale, kolekcjonerzy chowańców i kupcy. Grupa ta nie ma określonych ulubionych ras, które wybierają tę profesję. Każdy krasnolud, elf czy człowiek nadaje się na kupca bądź kowala. Rzemieślnicy potrafią najzręczniej posługiwać się kowalskim młotem lub kupieckim, sztucznym urokiem. Używają broni białej, gdyż nie interesują ich zaklęcia – w zasadzie walka także, lecz nigdy nie wiadomo z kim przyjdzie handlować, więc na wszelki wypadek zawsze noszą przy sobie broń. Zostają bogatymi handlarzami, silnymi kowalami, chciwymi szulerami lub przemytnikami. Rzemieślnikami zostają osoby, które prowadzi chęć szybkiego zarobku, a następnie osiedlenia się i rozkręcania interesu. Trafiają się również osoby, które zarabiając nielegalne pieniądze, zakładają potajemne gildie złodziei lub przemytników. Każda rasa ma takie same predyspozycje na obywatela.

Złodziej

Złodziej to kolejna klasa postaci w Vallheru, specjalizująca się w kradzieży złota i przedmiotów. Posiadanie immunitetu uniemożliwia im kradzież kieszonkową, więc ważna jest dla nich również umiejętność walki.

Premie:

  • Złodziej raz na reset otrzymuje 1 punkt kradzieży, który może wykorzystać do okradzenia banku, sklepu lub innej postaci.

Ograniczenia:

  • Jeżeli złodziej dokona nieudanej próby kradzieży i zostanie na niej złapany – trafia do lochów na jeden dzień (czyli 7 resetów) z kaucją (1000 sztuk złota * poziom postaci).

Opis klasy w grze:

"Hej, przyjacielu! Potrzebujesz może pomocy? Mogę ci pokazać parę ciekawych miejsc w naszym pięknym mieście! Chodź, pokażę ci skrót – proszę tą wąską uliczką. Kim są ci uzbrojeni osobnicy? To moi wspólnicy, razem prowadzimy interesy..." Mówi się, że kiedy pojawiła się inteligencja – pojawili się i oni – złodzieje. Ponoć to jeden z najstarszych zawodów świata, jednak z pewnością jeden z mniej poważanych. Nikt nie lubi złodziei, ale każdy chciałby mieć ich po swojej stronie – z jeszcze innej strony zaprzyjaźnienie się z kimś takim, to jak zaprzyjaźnienie się z kobrą. Jedno jest pewne – już nie będziesz się więcej nudzić w towarzystwie złodzieja. Złodzieje to przede wszystkim sprytni osobnicy, którzy ponad siłę i otwartą, honorową walkę stawiają podstępy oraz oszustwo. Kiedy mogą, unikają walki, lecz gdy już do niej staną, starają się użyć wszelkich sposobów, aby wygrać. Niestety to wszystko powoduje, iż nie są zbyt lubiani pośród mieszkańców Vallheru, a już na pewno nie przez siły porządkowe, które próbują zwalczać ich na każdym kroku. Wielu z nich prowadzi podwójne życie, tak aby zabezpieczyć się na wypadek, gdyby coś poszło nie tak, jak pójść powinno. Lecz nawet w tej, wydawałoby się do końca zepsutej kaście, czasami natknąć można się na kogoś kto wspiera innych bez oglądania się na własne korzyści. Tacy najczęściej zostają zwiadowcami karawan czy też przewodnikami grup poszukiwaczy przygód. Jednego można się spodziewać po złodzieju – tego że nic nie jest pewne. Najczęściej tę ścieżkę życiową wybierają hobbici, choć słyszano również o jaszczuroludziach, którzy pałali się tą profesją. Pewne cechy są niezależne od rasy danej postaci.

Barbarzyńca

Barbarzyńca jest ostatnią, możliwą do wyboru klasą postaci w Vallheru. Barbarzyńcy specjalizują się w walce przy użyciu zarówno broni białej, jak i strzeleckiej, a wybór pancerzy mają nieograniczony. W dodatku są odporni na magię, co jednak uniemożliwia im korzystanie z magicznych przedmiotów. Przedstawiciele tej klasy otrzymują premię do umiejętności ataku i uniku.

Premie:

  • Premia do umiejętności ataku oraz uniku w wysokości poziomu postaci.
  • Premia do odporności na magię w wysokości 1/10 poziomu postaci (do maksymalnych 20%).

Ograniczenia:

  • Barbarzyńcy nie mogą używać ani czarów, ani przedmiotów magicznych – mogą nosić je w plecaku, ale nie mogą ich zakładać.

Opis klasy w grze:

"Byłeś wspaniałym przeciwnikiem! Wspomnę twe imię, gdy podczas uczt będę pił najlepsze trunki z twej czaszki!" Gdyby wojownika nazwać synem wojny, barbarzyńcę trzeba by było nazwać jej mężem. Z dalekich i dzikich miejsc całego Vallheru, u bram Altary pojawili się barbarzyńcy, pragnący bogactw i sławy. Ich domem jest pole bitwy, a językiem dźwięk wydawany przez trafiającą na siebie broń. Barbarzyńcy są z pewnością najbardziej nieokrzesaną grupą obywateli wśród mieszkańców Vallheru. Nie cierpią magii ani jakiejkolwiek pomocy ze strony magów. Trzymają się twierdzenia, że o chwale barbarzyńcy decyduje on sam, a nie jakieś nieznane moce. Unikają przez to wszystkich możliwych form magii – czy to czarów czy magicznych broni. Ogromna niechęć sprawia, iż są bardziej odporni na działania uroków niż inne kasty mieszkańców. Nienawiść żywiona do magów spowodowała już kilka wielkich bitew z magami. Na ślady tych walk można czasem natknąć się, podróżując po bezdrożach Vallheru. Najwięcej barbarzyńców można spotkać pośród jaszczuroludzi, najmniej – pośród hobbitów. Ich główną domeną jest walka i podobnie jak wojownicy – jako tako radzą sobie również z kowalstwem czy stolarstwem. Niezależnie czy barbarzyńcą jest krasnolud czy człowiek, kasta ta ma takie same cechy.

A którą klasę ty wybierasz?

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...