piorun_kulisty

My-Fantasy

Sosna czwartek, 26 lutego 2009

Wstęp

Kiedy po raz pierwszy zobaczyłem tę grę w 2005 roku, od razu mnie zaciekawiła, gdyż pokazała mi, że gry przez przeglądarkę internetową nie muszą być koniecznie tekstówkami, bez większej ilości grafiki. Twórcy gry opracowali własny, zupełnie oryginalny system walki turowej, która umożliwiała nam pojedynkowanie się z potworami i innymi graczami, spotykanymi w niemałym świecie gry. Od tego czasu minęły około 3 lata, podczas których my-fantasy zmieniło się nie do poznania. Starą wersję gry zastąpiono zupełnie nową, znacznie bardziej rozbudowaną.

Fabuła

W grze wcielamy się w postać młodego chłopca z niewielkiej wioski Dili. Nasza przygoda zaczyna się od porwania naszego młodszego brata Natiusa przez opętanego ciemnymi mocami Thanarga. Naszym zadaniem jest jego uwolnienie. W trakcie pogoni poznajemy nowe miasta, pokonujemy kolejnych bossów i wykonujemy zlecane misje. Z czasem dowiadujemy się, że tak naprawdę sprawa jest o wiele poważniejsza niż się nam z początku zdawało. Okazuje się bowiem, że szaleniec chce wykorzystać naszego brata do rytuału przyzwania potężnego Demona, z trudem uwięzionego przed stu laty.

Fabuła gry, choć wydaje się bardzo prosta, potrafi wciągnąć. Poza tym świetnie pasuje do świata gry i umożliwia nam jego łatwiejsze poznawanie.

Mechanika gry

W grze poruszamy się po ładnie i przejrzyście wykonanej mapie w 2D, przy pomocy klawiatury bądź myszki. Ilość kroków, jakie możemy wykonać, zależy od ilości punktów ruchu. Na początku gry każda postać ma 100 takich punktów, które odtwarzają się co 3 minuty (pojedynczo). Nasz aktualny poziom ogranicza liczbę maksymalnej ilości ruchów. Z każdym poziomem ten limit powiększa się o 3 punkty. Moim zdaniem jest to bardzo korzystne rozwiązanie, gdyż uniemożliwia to przejście całej fabuły w bardzo krótkim czasie, jak również zmniejsza szanse na uzależnienie się od niej.

Esencją tej gry są walki. Rozgrywane są w systemie turowym. W trakcie walki nie mamy wpływu na poczynania naszego bohatera (wyjątkiem są walki z bossami), akcja rozgrywa się automatycznie. To, jaki przebieg będzie miała potyczka, zależy od ustawionej przez nas wcześniej „inteligencji”. Jest to zestaw komend, które pozwalają nam ustalić, kiedy nasza postać ma się uleczyć, jakich gemów będzie używać i z jaką częstotliwością ma używać danego rodzaju ataku.

W grze występują 3 rodzaje walk:

  • Walka z potworami – W prawie każdym miejscu na mapie może nas zaatakować losowy potwór lub ich grupa (gatunek stwora zależy od tego w jakim rejonie świata się znajdujemy). Z walki tej otrzymujemy jedynie raport, tak więc nie mamy w jej trakcie wpływu na poczynania bohatera. Walka kończy się remisem, jeśli nikt jej nie wygra po 30 turach. Za zwycięstwo otrzymujemy Punkty Doświadczenia, AP oraz złoto. Porażka oznacza utratę części monet.

  • Walka z graczami – Podobnie jak w pojedynkach z potworami, nie mamy w ich trakcie wpływów na postępowanie naszej postaci. Po skończonej walce zwycięzca odbiera przegranemu część złota, doświadczenia, jak również 10% posiadanych przez rywala punktów rankingowych. Czasem zdarza się też, że zdobędziemy jeden z jego nieużywanych przedmiotów z ekwipunku.

  • Walka z bossami – Walka z nimi różni się od w/w. W jej trakcie mamy wpływ na to co robi nasz bohater, możemy wybrać rodzaj ataku (magiczny lub fizyczny), oraz kiedy ma się uleczyć. Po jego pokonaniu otrzymujemy sporą ilość doświadczenia, złota, punktów AP i jeden ze ściśle określonych przedmiotów.

Na zachowanie postaci w trakcie walki wpływa kilka statystyk, które możemy polepszyć z każdym poziomem lub przy pomocy różnego rodzaju przedmiotów:

  • Siła – zwiększa ilość zadawanych obrażeń przy ataku fizycznym przez naszą postać oraz zwiększa siłę obrażeń krytycznych.

  • Żywotność – zwiększa liczbę punktów życia.

  • Magia – statystyka to zwiększa liczbę posiadanej przez nas Many, oraz pozwala zadawać większe obrażenia przy użyciu magii.

  • Witalność – dzięki niej nasza postać jest bardziej odporna na ataki fizyczne.

  • Inteligencja – dzięki niej nasza postać jest bardziej odporna na ataki magiczne.

  • Szczęście – zwiększa szanse na uniknięcie ciosu zadawanego przez wroga, oraz pozwala wojownikom częściej zadawać ciosy krytyczne.

  • Szybkość – pozwala zadawać podwójne ciosy w trakcie walki.

Atrybuty

Atrybuty zdobywamy poprzez modlitwę w miejskich świątyniach (wykorzystując punkty ruchu bądź wydając pieniądze na ofiarę), lub przy pomocy niektórych z przedmiotów. W grze występują ich cztery rodzaje, odpowiadające czterem żywiołom: ogień, wiatr, ziemia, lód. Im więcej punktów mamy w danym atrybucie, tym większą odporność mamy na ataki magiczne odpowiadające temu żywiołowi. Magowie zadają dzięki nim większe obrażenia. Maksymalna liczba każdego z atrybutów wynosi 50. Pamiętajcie jednak, że podwyższając jeden z atrybutów obniża się atrybut jemu przeciwny (pary te to: Ogień – Lód, Wiatr – Ziemia).

Klasy

W my-fantasy istnieją 2 główne klasy: mag i wojownik (choć początkowy wybór klasy nie ma żadnego znaczenia, to kim będziemy zależy tak właściwie od tego jak będziemy rozdawać statystyki). Mimo to w grze wyróżnia się parę stylów gry:

  • Anty – to styl wykorzystywany głównie przez graczy kładący duży nacisk na walki z innymi graczami. Wyróżniamy dwa rodzaje anty: anty-magów i anty-wojowników. Ich taktyka polega na tym, iż nie dają żadnych punktów w Inteligencję bądź wytrzymałość, dzięki temu mają więcej punktów do rozdania w statystykach. Wadą tej taktyki jest to, że ten rodzaj postaci nie nadaje się do walki z klasą przeciwną.

  • Hybryda – to strategia skupiająca się na dawaniu jak największej ilości punktów w Inteligencję i Wytrzymałość, przez co bohater staje się bardzie odporny na ataki rywala. Taka postać ma z reguły słabszy atak i jest wolniejsza od innych.

  • Lucker – typowa taktyka dla wojownika, skupia się na inwestowaniu jak największej ilości punktów w Szczęście. Pozwala mu to zadawać większą ilość krytyków, a zarazem częściej unikać ciosów.

  • Speeder – ten rodzaj strategi jest preferowany przez magów, choć zdarza się, że stosują go także wojownicy. Polega on na dawaniu dużej ilości punktów w szybkość, pozwala to częściej zadawać podwójne ciosy.

  • Hitter – (zwany również noobstat) postać stosująca tą taktykę ma bardzo słabą obronę, posiada bardzo dużą liczbę HP i Siły/Magii, przez co umie często powalić rywala pierwszym ciosem.

Gemy

Gemy to przedmioty posiadające magiczną moc, którą można wykorzystać w zależności od jego typu. Możemy je podzielić na:

  • Gemy ofensywne – wykorzystywane przez magów do zadawania większych obrażeń. Dzielą się one na gemy: ognia, lodu, wiatru i ziemi. Aktualnie istnieje 6 gemów każdego rodzaju (np. Ogień 1, Ogień 2, Ogień 3 itd.). Każdy gem możemy wzmocnić poprzez wygrywanie walk z potworami i bossami (punkty AP), oraz ulepszyć na 5 poziomów (gwiazdek). Do ich użycia potrzebna jest odpowiednia ilość many.

  • Gemy leczące – wykorzystywane głównie przez magów, ale czasem również przez wojowników. Tak samo jak ofensywne, dzielą się na 6 poziomów po 5 gwiazdek. Dzięki nim możemy się dodatkowo leczyć w trakcie walki (na wyższych poziomach są silniejsze niż większość mikstur). Do ich użycia potrzebna jest odpowiednia ilość many.

  • Gemy wspomagające – podwyższają (w zależności od ilości gwiazdek) procentowo daną statystykę. Gemy wspomagające dzielą się na: gem inteligencji, wytrzymałości, siły, magii, szybkości, szczęścia oraz MP Plus i HP Plus.
Ocena Game Exe 6  
Ocena użytkowników 8,71 Średnia z 117 ocen
Twoja ocena

Komentarze

Gość_Land* · czwartek, 18 marca 2010, 11:20
0
Co do tektu jest napisały super. Informacje się zgadzają. a mam do ciebie pytanie, jak robisz woja antywoja ( speeder ) na sw3, z małą ilością szczęścia to wspomagać lucka gemami czy dawać tylko gemy speeda

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...