Krótki przewodnik po grze

4 minuty czytania

immortal, logo, immo

"Immortal", w skrócie Immo, posiada całkowicie autorski świat bazujący wyłącznie na twórczości administracji, który zawiera zmienne strefy klimatyczne jak i geograficzne. Wątki fabularne toczyć się mogą więc na rozległej pustyni, w potężnych puszczach, gęstych lasach, na bezkresnych równinach oraz w wysokich pasmach górskich, na wybrzeżach mórz, jezior i pograniczach lodowych pustkowi. Ponadto każda z części ogromnej Krainy posiada sięgającą kilkuset lub nawet kilku tysięcy lat bogatą historię nadającą fabularną wartość każdemu odwiedzonemu miejscu i każdej spotkanej postaci. Miejsc do odwiedzenia jest masa. Opuszczone metropolie, podziemne miasta, zniszczone twierdze, grody, jaskinie, kopalnie, kanały, a nawet zigguraty, katakumby i nekropolie.

immortal

Ludzie stanowią fabularne tło i to w ich świecie odnaleźć się muszą długowieczne rasy. Sytuację komplikuje miniona apokalipsa, która pozostawiła świat w gruzach wypełniając jednocześnie śmiertelnie niebezpiecznymi bestiami. Wszystkie, niegdyś wrogie sobie rasy zmuszone zostały do koegzystencji w potężnej Prowincji Ayar, która stała się ostatnią enklawą rozumnych istot. Realia są zmienne, żywe i bardzo dynamiczne. Niekiedy zwroty akcji wywracają wszystko do góry nogami i nie pozwalają na jakąkolwiek monotonię.

"Immortal" przeciwstawia się wszystkim utartym stereotypom, zarówno w dziedzinie dostępnych ras, magii, prowadzenia i pojmowania fabuły czy interakcji między graczami a administracją. Mechanika jest połączona, podparta fabułą, lecz to ta druga wywiera zasadniczy wpływ na kierunek rozwoju świata.

Dostępne elementy w grze

  • 1 główna lokacja (Prowincja Ayar otoczona Murem)
  • Lokacje podmiejskie i pozamiejskie, gdzie możemy zdobyć surowce, skarby, złoto czy też stoczyć walkę z którąś z bestii
  • 4 rasy (wampir, lykanin, dhampir, lykarvis)
  • 6 klas (wojownik, mistyk, barbarzyńca, nikczemnik, rzemieślnik, szaleniec)
  • Podklasy w zależności od wyboru klasy:
    • Wojownik (najemnik, paladyn, skrytobójca, tropiciel, wiedźmin)
    • Mistyk (profeta, czarnoksiężnik, zaklinacz, wiedźma, uzdrowiciel, poszukiwacz)
    • Barbarzyńca (berserk, awanturnik, rewolucjonista, egzekutor, łowca)
    • Nikczemnik (intrygant, renegat, przemytnik, złodziej, szabrownik)
    • Rzemieślnik (alchemik, fleczer, kowal, jubiler, wydobywca, konstruktor)
    • Szaleniec (dewiant, morderca, ryzykant, fanatyk, wieszcz)
  • Możliwość zdobywania doświadczenia mechanicznego, jak i fabularnego! Tak, tak, wasza postać może wbijać oba poziomy!

Mechanika

Podobnie jak w innych grach tekstowych, mamy tu kilka możliwości rozwoju mechanicznego postaci. Możemy zająć się walką, alchemią, jubilerstwem, kowalstwem, handlem, górnictwem itd. Jeśli pragniemy, by nasza postać żyła w spokoju, zawsze możemy w opcjach konta wybrać Immunitet.

Głód – coś, czego jeszcze nie spotkaliście wcześniej – kiedy jego wartość przekroczy 100, energia nie będzie nam narastać. Aby go zbić, należy się posilić. Posilenia tego dokonujemy na innym graczu, fabularnie w karczmie bądź w Żarłodajni pod Wędzoną Mewą w Madorze.

Dom – buduje się tu nieco trudniej, wymaga to złota, mithrilu, surowców.

Mithril możemy kupić w Składzie Miejskim (Stare Miasto), na Rynku w Madorze od innych graczy bądź znaleźć zwiedzając Kanały. Surowce kupujemy w Składzie Miejskim, na Rynku bądź sami wydobywamy. Złoto zdobędziemy:

  • Kanały pod starym miastem
  • Miejska lokata
immortal, immo
  • Walka na 6 różnorodnych arenach dostosowanych do fabuły i poziomu postaci
  • Handel szemrany
  • Praca w porcie
  • Szkolenie dowódców
  • Inicjacja
  • Zagroda Bestii
  • Torfowiska
  • Inicjatywy organizacji
  • Sprzedaż trofeów
  • Sprzedaż przedmiotów
  • Krótkie mechaniczne przygody w miastach
  • Udział w wątkach fabuły ogólnej

Doświadczenie zdobędziemy:

  • Walki z innymi postaciami
  • Walki z potworami
  • Krótkie przygody w miastach
  • Zaklinanie, wzmacnianie, wyrób przedmiotów, pozyskiwanie surowców
  • Szkolenie wojowników
  • Udział w wątkach fabuły ogólnej
immortal, logo, immo

Fabuła

Kraina ma swoją historię i tworząc postać musimy dopasować ją do wydarzeń, które już były bądź które dopiero nastąpią. Sesje publiczne toczą się na Forum Wewnętrznym i w jednej z Karczm do wyboru. Forum Wewnętrzne – (FW) jest miejscem, gdzie odbywają się większe sesje fabularne, czyli takie, których nie można przeprowadzić w Karczmie, są długotrwałe, angażują większą ilość graczy, zazwyczaj przyjmują formę podróży, poszukiwań i kończą się nagrodami dla najlepszych uczestników.

immortal

Wydarzenia, plotki, wiadomości są aktualizowane na bieżąco. Mamy możliwość zdobywania doświadczenia fabularnego i podnoszenia poziomu fabularnego postaci. FPD – czyli fabularny poziom doświadczenia – podnosimy pisząc post na forum wewnętrznym bądź komentarz w wieściach, natomiast potrzebne punkty fabularnego doświadczenia zdobywamy poprzez pisanie postów w sesjach na FW, Karczmie, w komentarzach. Istnieje również możliwość dołączenia do klanu, rodu, organizacji.

Początki

Zanim przystąpimy do rejestracji, polecam wszystkim potencjalnym graczom zalogowanie się na Forum Głównym i dokładne wczytanie się w kanony poszczególnych ras. Wybieramy imię, wpisujemy e-mail i hasło, przepisujemy kod weryfikacyjny. Następnie odbieramy pocztę i klikamy w link aktywacyjny bądź klikamy link szybkiej aktywacji. Po zalogowaniu wita nas ekran powitania, informujący, co dalej należy zrobić. Dostajemy 50 energii i 25000 złota.

Czas udać się do kreatora postaci. Wybieramy płeć, rasę, klasę, podklasę i postawę (po kliknięciu pojawia nam się opis). Następnie musimy przygotować profil i avatar. Dopiero kiedy to zrobimy prawidłowo (zgodnie z obowiązującą fabułą) i zgłosimy jednemu ze strażników, otrzymamy rangę Mieszkańca i będziemy mogli rozpocząć grę.

Podsumowanie z punktu widzenia początkującego gracza

Bez przeczytania niezbędnych informacji na Immopedii czy Forum Głównym, można poczuć się nieco zagubionym, nie rozumieć, czego ci „niedobrzy” strażnicy od nas chcą. Immo nie jest zwykłą vallherką, do jakiej niektórzy z was są być może już przyzwyczajeni. Na wysokim poziomie stoi tutaj fabuła, panuje szereg żelaznych zasad, których przestrzegania się pilnuje, a które dla przeciętnego, początkującego gracza mogą wydawać się niezrozumiałe. Jeśli czegoś nie wiem, wszelkie informacje znajdę na Forum Głównym, Immopedii bądź zapytam którąś z osób rangowych.

Grafika strony jest przejrzysta, wyraźna, panel gracza łatwy w obsłudze, dodatkowo ciekawe, klimatyczne widoczki. Fabuła wyżej rozwinięta niż mechanika, jednakże obie na wysokim poziomie, z szeroką możliwością rozwoju postaci. Podoba mi się wyskakujące okienko, informujące o nowej poczcie. Nie muszę siedzieć przed kompem czekając na odpis, mogę w tym czasie zająć się czymś zupełnie innym.

Artykuł napisany w oparciu o ogólnodostępne informacje o grze oraz męczenie Adminów (żaden Admin nie ucierpiał zbyt mocno).

"Jeśli jeszcze Cię nie zniechęciłem, to zapraszam do wkroczenia w nasz świat, ale uważaj... niektórzy już czują szybsze bicie Twego serca."

An&Dett

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...