Opis
Kim jestem?
"Alice is Dead" to jedna z moich ulubionych produkcji flashowych. Świat Krainy Czarów wykorzystywany był wielokrotnie w formie przeznaczonej dla dorosłych – wystarczy wspomnieć grę "American McGee's Alice", gdzie tytułowa bohaterka krwawo rozprawiała się z mieszkańcami świata, czy opowiadanie "Złote popołudnie" Sapkowskiego, w którym to Marcowy Zając doszukiwał się u dziewczynki dziecięcych fascynacji oralnych. Tymczasem ta gra prezentuje jeszcze inną alternatywę. Nasz nieznany bohater znajduje się w zamkniętej przestrzeni razem z, jak sama nazwa wskazuje, zwłokami Alicji. W tle leci niezwykle klimatyczna piosenka. Lewis Carroll zapewne w grobie się przewraca, widząc, jak twórczość na podstawie jego dzieł częściej zbliża się do Braci Grimm niż do niego. Kim jesteś? Dlaczego dziewczynka nie żyje? Czas wyruszyć do Krainy Czarów.
Opracowanie graficzne i historia: Hyptosis
Programowanie i historia: Mike M
Piosenka przewodnia: Henry Hall – "Here Comes The Boogeyman"
Zagraj
Solucja
Pierwsze co zrób, to podnieś z podłogi butelkę. Napisane jest "wypij mnie", ale butelka jest pusta. Cholera. Gdy klikniesz na zwłoki, pojawi się komunikat: Alicja widziała już lepsze dni. Za to niezła sukienka. Zabierz dziewczynie kość udową. Co? Już jej nie używa... Wyjmij jej jeszcze z kieszeni notatkę. Jest w niej napisane: zabij Królika. Gdy przybliżysz twarz kobiety, twoja postać skomentuje: Alicja zapomniała nałożyć makijażu. I: Alicja nie śmieje się już tak bardzo, jak kiedyś. Tych niebieskich drzwi nie sposób otworzyć: Nieważne, jak mocno pchasz bądź ciągniesz, drzwi nie otwierają się. Możesz spojrzeć do góry: To jest dziura, przez którą wpadłeś. Wspinaczka z powrotem jest niemożliwa. Przejdź do lokacji po prawej.
Podnieś z podłogi kamień. Może się przydać. Kliknij na trzonek łopaty, a otrzymasz kij. Tak, zepsułeś szpadel. Twoi rodzice muszą być dumni. Skrzynia jest zamknięta, a to z niej zdaje się dochodzić muzyka. Udaj się w prawo.
W tej lokacji na razie nic nie ma. Możesz przywołać sobie pająka z sieci, klikając na nim. Gdy spróbujesz walnąć go kością, pojawi się komentarz: możesz go uderzyć, ale jeżeli spudłujesz... Idź dalej w prawo.
Weź z zagłębienia w skale dziwnie wyglądającą kartę. Wszystkie przedmioty zebrane, czas trochę pobawić się nimi. Użyj kamienia na kości udowej, żeby otrzymać zaostrzoną kość udową. Udaj się do miejsca z martwą Alicją. Przybliż niebieskie drzwi i użyj nowego przedmiotu na dziurce od klucza. Słyszysz, że coś się odblokowuje. Jednakże nie są to te drzwi. Idź do lokacji ze skrzynią, a zobaczysz, że jest otwarta. Wejdź do środka i zejdź po schodach.
Pień drzewa wypełniony jest kwasem. Użyj na nim butelki, aby otrzymać butelkę z kwasem. Idź w prawo.
Kolejne drzwi, ale tym razem jest przy nich czytnik kart. Cóż zrobić, użyj znalezionej wcześniej karty na nim, a zapali się zielone światełko. Nie otworzy to jednak drzwi. Udaj się więc dalej w prawo.
No proszę, pan Gąsienica. Odgranicza cię od niego sieć. Rzuć więc w nią butelką z kwasem. Sieć zniknie, a ty dodatkowo otrzymasz kawałek szkła. Gąsienica jest średnio rozmowna, więc trzeba będzie się zająć nią w inny sposób. Z drzewa ścieka sok roślinny. Użyj na nim kija, a otrzymasz klejący się kij. Dołącz do niego kawałek szkła i voila – masz włócznię. Dźgnij nią Gąsienicę.
Zginie, a ty otrzymasz soczewkę. Podnieś jeszcze z ziemi dzwonek (możesz sobie nim podzwonić, ale nic się nie stanie) oraz klucz. Idź w lewo. Użyj klucza na drzwiach. Otworzą się, a w środku będzie walizka. Nie znasz jednak kodu. Wróć więc do pomieszczenia z Alicją.
Weź soczewkę i "pojeździj" nią po ścianie. Ujawnią się różne napisy. Jestem głodna. Zabij Królika. Wielokrotnie umrzyj i dlaczego? Przy drzwiach: Po prostu otwórz. Dlaczego nie chcą się otworzyć? Pomocy. Królik? Tęsknię za domem. Nie czuję się dzisiaj zbyt dobrze. Najważniejsza jest jednak cyfra 8, pod którą widnieje napis: nienawidzę cię. Idź w prawo. Ciągle to słyszę. Cyfra 2 i teraz to jest zabawne. Mój przyjaciel. Dlaczego to nie chce się otworzyć? Chyba jestem chora. Udaj się dalej w prawo. Na łańcuchu jest cyfra 9. Chyba dzisiaj tu zostanę. Nie podoba mi się tu. Chcę odejść. Nad pająkiem kolejna cyfra: 2. Dalej w prawo. Byłam zła. Nikt nie wie. Znalazłam to. Dwie cyfry: 0 i 3. Cicho. Masz już wszystkie liczby. Wróć więc do walizki i wpisz: 829 203.
Otworzyłem walizkę...
Wewnątrz walizki jest lustro...
Spojrzałem w nie i przypomniałem sobie, kim jestem...
Jestem Królikiem.
I ktoś w Krainie Czarów chce mnie widzieć martwego.
Zagraj w Alice is Dead 2.
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz