Opis
Pamiętam mgłę…
Pamiętam noc…
I pamiętam jasne światło, gdy wyszedłem ze swojego bunkra
Oto początek „The Fog Fall 2” – postapokaliptycznej gry flash, stworzonej przez Polaków ze składu Pastel Games. Jesteś tym samym gościem, co w poprzedniej części. Rozpoczynasz rozgrywkę tuż po opuszczeniu bunkra. Wydostałeś się… I co dalej? Trzeba rozejrzeć się trochę po okolicy i postarać się opuścić tę dziurę w poszukiwaniu lepszego życia.
Historia: Karol Konwerski
Artworki: Maciej Pałka
Programowanie: Mateusz Skutnik
Muzyka: Brian Wohlgemuth
Zagraj
Solucja
Z tej lokacji możesz udać się w trzy miejsca. Kliknij na kawałek blachy w prawym dolnym rogu ekranu, żeby skierować się do schronu, z którego dopiero co wyszedłeś... Wejdź do środka i kliknij dwa razy u dołu ekranu, aby znaleźć się przy schodach. Wejdź przez drzwi po prawej stronie.
Przesuń dwukrotnie szklane drzwi, gdzie w poprzedniej części znajdował się kombinezon, i weź pusty kanister na benzynę. Możesz się rozejrzeć po pozostałych pomieszczeniach bunkra, ale nic nie znajdziesz, a i tak nie dane będzie ci zejść po schodach. Wyjdź ze schronu do lokacji początkowej i udaj się w kierunku pomarańczowego auta.
Kliknij na okno przednich drzwi kierowcy i weź z siedzenia łom. Następnie naciśnij na widoczne w oddali budynki, a znajdziesz się w mieście. Wybierz budynek po lewej stronie i wejdź do środka.
Znajdziesz tam nieżywego żołnierza, rodem z okładek Fallouta. Przybliż go i zdejmij z niego pas amunicji. Raczej nie będzie mu już potrzebny. Wróć do widoku miasta i przybliż pierwszy budynek po prawej – garaż.
Użyj łomu, aby wyłamać zasuwę i wejdź do środka.
Kliknij na szafkę po lewej stronie i zdejmij z niej młotek. Więcej na razie tu nie zdziałamy, więc wyjdź do miasta i przybliż jedyny pozostały dom.
Zagadaj do żyjącego tym razem żołnierza. Powie ci: "Jeżeli szukasz kluczyka do ciężarówki, nie zawracaj sobie nim głowy. Ja go mam. Przynieś mi coś cennego, może będziemy mogli się wymienić". Cóż, co zrobić. Idź dalej drogą. Jedynym miejscem, do którego możesz się udać, jest budynek daleko po prawej stronie, który okazuje się być stacją benzynową z prześmiewczym napisem "Fahrenheit 451".
Przybliż drzwi wejściowe i kliknij kartkę po prawej stronie. Napis głosi: "Karty Mastercard, Visa, American Express, Diners Club oraz gotówka nie są tu akceptowane". Wejdź do środka.
Zagadaj do gościa za ladą. Mówi: "Nie przyjmuję kart kredytowych ani gotówki. Tylko handel wymienny. Jeżeli masz coś do jedzenia, możemy ubić interes". Czas więc zdobyć jakiś pokarm. Wróć do schronu, a dokładniej aż do schodów i wejdź przez drzwi po lewej.
Okazuje się, że nie cały bunkier zwiedziliśmy w poprzedniej części. Weź młotek i rozbij nim ścianę naprzeciwko. Idź do końca korytarza.
Weź z półki po prawej stronie spaghetti. Na stole leży pamiętnik. Przeczytasz w nim:
"16 kwietnia – Drzwi już dłużej nie wytrzymają. Zabrałem wodę oraz jedzenie i zamurowałem się przy tylnym wyjściu. Jeżeli uda im się tu przedrzeć, ciągle mam szansę, żeby uciec".
"3 maja – Nie mogę otworzyć włazu. Te istoty musiały go zepsuć. Moje życie jest w rękach Boga".
Wyjdź z bunkra do lokacji początkowej. Skręć w prawo na ścieżkę i kliknij na okno domu. Przejdź przez drzwi.
Kliknij na studnię i weź z niej akumulator. Wróć do ścieżki i idź nią aż do końca. Niestety, drogę blokują ci zombie. Idź więc do wieżyczki strażniczej, którą mijałeś po drodze. Wejdź po drabinie i załaduj pas z amunicją do karabinu snajperskiego.
Kliknij na broń i ustrzel pięciu mutasów. Nie martw się, jeżeli nie trafisz w stojących nieruchomo zombie (?!). Amunicji masz nieskończoną ilość, więc najwyżej załadujesz ją jeszcze raz. Zejdź z wieżyczki i udaj się dalej ścieżką. W miejscu mutantów stoi kobieta, z którą porozmawiaj.
Mówi: "Dziękuję za zabicie tych istot. Zostaliśmy przez nie otoczeni tydzień temu i od tamtej pory próbujemy przetrwać. Chciałabym cię wynagrodzić za to, co zrobiłeś dla mnie i mojej rodziny. Byłabym bardziej niż szczęśliwa, gdybyś przyjął ten naszyjnik – jest zrobiony z kłów wilka i zapewniam cię, ma tutaj swoją wartość jako trofeum myśliwskie". Przyjmij naszyjnik i wróć do gościa w mieście, który chce coś cennego. Daj mu otrzymaną przed chwilą nagrodę. "Niezłe trofeum. Wezmę je". W zamian dostaniesz kluczyk do ciężarówki. Teraz udaj się na stację benzynową. Daj sprzedawcy spaghetti. "Spaghetti... Gdzie je znalazłeś? Nieważne. Mogę dać ci w zamian galon benzyny. Daj mi swój kanister". Podaj mu więc pusty kanister, a dostaniesz pełny kanister. Wróć do garażu.
Wlej benzynę do baku. Wejdź do samochodu i przełącz dźwignię po prawej, dzięki czemu otworzysz maskę. Podnieś ją i włóż do środka akumulator. Zamknij maskę i wejdź ponownie do samochodu. Włóż kluczyk w dziurkę po prawej stronie kierownicy i odjedź w siną dal.
Czy właśnie uciekłem?...
Zagraj w The Fog Fall 3.
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz