Opis
Nie obudziłem się w pomieszczeniu
Pamiętam
Pamiętam dziwny sen
Grałem w grę
Submachine
Pamiętam także, że ją ukończyłem
Ale nie pamiętam, żebym obudził się z tego snu
W poprzedniej części udało nam się uciec z piwnicy. Okazuje się, że była to jedynie gra. Tym razem znajdujemy się w latarni przed automatem "Submachine", posiadając jednak przy sobie przedmioty z domniemanej gry... W tej odsłonie produkcja powoli zaczyna nabierać rumieńców – pojawiają się wzmianki o portalach przestrzennych oraz o dwóch ważnych postaciach: Murtaughu i Elizabeth. Czym jest latarnia i przede wszystkim – kim ty jesteś?
Twórca: Mateusz Skutnik
Muzyka: ThumpMonks
Zagraj
Solucja
W rozwijanym u dołu ekwipunku możesz zobaczyć stronę pamiętnika oraz Kamień Mądrości z poprzedniej części produkcji. Przybliż automat do gry i weź z prawej strony ze skały małą kulkę – sekret 1/20. Klikanie przycisków nic nie daje. Skieruj się maksymalnie w lewą stronę, a następnie po schodach do góry.
Podnieś z podłogi koło zębate, a z krzesła zabierz sekret 2/20. Zejdź na dół i idź raz w prawo.
Umieść Kamień Mądrości w czymś, co wygląda jak słuchawki. Kliknij małą kulkę, która pojawiła się na szczycie wysięgnika, a następnie idź dwukrotnie w prawo.
Przybliż fonograf i umieść koło zębate w pustym kwadracie z przodu jego obudowy. Naciśnij znajdujący się po prawej stronie przycisk, aby wyłączyć urządzenie. Idź raz w lewo, po czym raz w górę i w prawo.
Przybliż lewy dolny róg maszyny i zapisz sobie, jaka liczba widnieje po "C =". U mnie jest to 2. Cofnij się i idź raz w górę, a następnie trzykrotnie w lewo.
Weź z podłogi klucz do pomieszczenia. Wróć do drabiny i udaj się raz w górę i w prawo.
Z kwadratowego otworu zabierz widelec. W prawym górnym rogu ekranu z otworem znajduje się sekret 3/20. Wróć do drabiny, idź raz w górę, w lewo i dwukrotnie w górę po schodach.
W zawalonych drzwiach po lewej stronie leży sekret 4/20. Teraz raz jeszcze w górę i do końca w prawo.
W tej stercie piachu również znajduje się sekret 5/20. Idź raz w lewo.
Weź ze stojaka broszurę (możesz ją przeczytać z poziomu ekwipunku) i kliknij na obraz latarni. Na prawym końcu strzałki jest druk napisany drobnym maczkiem, który możesz przybliżyć. Zapamiętaj znajdujące się tam symbole. Idź raz w lewo.
Na lampie znajduje się sekret 6/20. Możesz pobawić się we włączanie lampy, ale nic to nie da. Idź trzykrotnie w lewo i przejdź przez lewe drzwi (prawe są zamknięte).
Z półki zabierz wystającą między książkami notatkę o kocie. Teraz otwórz prawe drzwi za pomocą klucza do pomieszczenia.
Z wieszaka zabierz klucz do ścieków. Zejdź na sam dół po schodach, następnie w prawo i jeszcze raz w dół.
Użyj klucza do ścieków na kłódce po lewej stronie, co otworzy wejście do kanałów. Idź dwa razy w lewo, w dół i w prawo.
Zabierz klucz na drugie piętro. Idź w lewo, w górę, dwa razy w lewo i w dół.
Weź z rury po prawej stronie sekret 7/20. Teraz dwa razy w dół, w prawo i w górę.
Zabierz list do Liz oraz sekret 8/20. Idź w dół, w lewo, trzykrotnie w górę i sześciokrotnie w lewo.
Weź sekret 9/20. Teraz dwukrotnie w prawo, w dół i w prawo.
Zabierz stąd pozytywną cewkę. Idź w lewo, w górę, dwukrotnie w prawo, dwukrotnie w dół, w lewo, w dół i w prawo.
Przybliż urządzenie – musisz sprawić, aby wszystkie kropki zapaliły się na niebiesko. Po rozwiązaniu zagadki idź w lewo, w dół, dwa razy w prawo i w górę.
Zabierz dźwignię. Udaj się do wyjścia – w dół, w prawo, cztery razy w górę i cztery razy w prawo. Idź dwukrotnie w górę po drabinie i wejdź w dziurę po prawej stronie, idąc aż do końca.
Zamontuj dźwignię, po czym ją naciśnij. Wyjdź z dziury i zejdź raz po drabinie oraz idź raz w lewo.
Kliknij uszkodzony kafelek, a dostaniesz sekret 10/20. Idź po schodach na samą górę, w prawo i przejdź przez drzwi.
Z podłogi zabierz negatywną cewkę. Teraz idź dwukrotnie w górę i użyj na drzwiach klucza na drugie piętro. Wejdź do środka, a następnie wybierz drzwi po lewej stronie.
Z maszyny do pisania weź drugą stronę z pamiętnika. Na samym jej końcu powinna widnieć liczba po "m=". Zanotuj ją (u mnie to 902). Idź w lewo.
Weź stąd kartę pamięci z filmem. Idź dwa razy w prawo i przejdź przez drzwi po prawej.
Kliknij świecącą się maszynę i wpisz kropkowy kod, zanotowany na obrazie z latarnią, po czym kliknij przycisk. Otworzy się skrytka, z której zabierz żarówkę. Idź w prawo.
Kliknij na dziwny przyrząd z mechanicznymi wysięgnikami, z których zabierz sekrety 11, 12, 13, 14/20 (trzeba się chwilę namęczyć z celowaniem). Spomiędzy poduszek weź notkę do samego siebie. Idź dwa razy w lewo i wyjdź przez metalowe drzwi. Następnie idź dwa razy w dół, przejdź przez drzwi, w lewo, na sam dół schodów i w lewo.
Z kamery weź sekret 15/20, a umieść w niej kartę pamięci z filmem i żarówkę. Przełącz wajchę i zajrzyj do obiektywu. Kliknij dowód osobisty na stole, a gdy wypadnie z obiektywu, podnieś go z ziemi. Teraz w prawo, na samą górę schodów, w prawo, przejdź przez drzwi i na samą górę po drabinach.
Przerwany kabel uzupełnij widelcem, po czym pociągnij za dźwignię. Idź w lewo, a następnie do góry.
Przybliż skrzyneczkę. Po prawej stronie masz wydrapane "e". Do tej pory znalazłeś dwie liczby: "c" oraz "m". Kot Einstein przewijający się w notatkach powinien nakierować cię na wzór: e=mc2. U mnie przedstawi się on jako: e=902*(2*2), czyli 3608. Jeżeli kod jest prawidłowy, po oddaleniu się od pudełka lampka umieszczona nad nim powinna świecić się na zielono, nie na czerwono. Idź w dół, dwa razy w prawo i w górę po drabinie.
Weź stąd sekret 16/20, po czym przybliż pudełeczko. Zadanie polega na tym, aby kreski wystające z kółek znalazły się na środku planszy i zapaliły się cztery zielone lampki. Idź w dół, w lewo i dwukrotnie w górę. Wejdź w lewą, słabo widoczną dziurę i idź do końca.
Zabierz sekret 17/20. Wróć do drabiny, wejdź w prawą dziurę i idź do końca.
Użyj pozytywną cewkę i negatywną cewkę odpowiednio przy plusie i minusie. Wróć do drabiny i idź trzykrotnie w górę.
Z podłogi zabierz sekret 18/20, a ze ściany zdejmij notkę o portalu. Idź w prawo.
Weź klucz z wykopaliska i idź dwa razy w lewo.
Włóż tu dowód osobisty. Idź teraz na sam dół drabiny, wyjdź przez drzwi i idź do końca w lewo.
Z framugi okna weź sekret 19/20, a na kłódce użyj klucza z wykopaliska. Wejdź do dziury i idź dwukrotnie w lewo.
Zabierz sekret 20/20 i idź jeszcze raz w lewo.
Weź stąd bezpiecznik. Wróć do pomieszczenia z wielką żarówką na szczycie drabiny i idź w prawo. Włóż tu bezpiecznik. Cofnij się o jeden ekran i pociągnij za dźwignię.
Widzę siebie wychodzącego
Widzę brzeg nad morzem
Czy zabrnąłem za daleko?
Czy może za wcześnie?
To, jak czas i przestrzeń zdają się jednoczyć, jest strasznie zagmatwane.
Ale chwila...
To nie jest...
obraz na ekranie komputera?
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz