riese

Being One 1: Escape the Lab

flash, gra flash, being one, escape the lab, being one – escape the lab

Opis

Obudziłeś się w kadzi pełnej bulgoczącego płynu...

Nie masz pojęcia, gdzie jesteś, kim jesteś ani nawet czym jesteś.

Chwilę ci zajmuje przystosowanie oczu do otoczenia.

Musisz wydostać się ze zbiornika i uciec z tego ohydnego laboratorium...

"Being One" to pierwsza część wspaniałej sagi, w której spotkasz wiele niesamowitych stworów z legend. Nie wiesz, kim ani czym jesteś, ale moment przebudzenia uświadomił ci, że musisz jak najszybciej stąd uciec. Na szczęście masz tu niezidentyfikowanego sprzymierzeńca, który pomoże ci się wydostać. Zmierz się z nieznanym i wyrusz w przygodę, która z pewnością zmieni twoje życie.

Twórca: Psionic

Zagraj

Solucja

SPOILER
flash, gra flash, being one, escape the lab, being one – escape the lab

Ruszając myszką po ekranie, wyświetli się kilka wiadomości. Naprzeciwko widzisz swoje zamazane odbicie. "Czy to ja?". Gdy najedziesz na zbiornik: "Jestem w swego rodzaju kadzi. Jak... jak się tu dostałem?". Możesz jeszcze najechać na przewody: "To są jakieś rury, podtrzymujące mnie w jakiś sposób". Przed tobą wiszą dwa luźne kable. Kliknij oba, aby podłączyć je do urządzenia na środku. Następnie odblokuj zamki po lewej i prawej stronie ekranu. Kliknij teraz urządzenie, aby otworzyć zbiornik.

flash, gra flash, being one, escape the lab, being one – escape the lab

Podnieś z ziemi telefon. "Jestem tu, aby ci pomóc. Będę wysyłać opisy przedmiotów i może kodów, jeżeli będziesz ich potrzebować. Przykro mi, że ci to zrobili. Mam nadzieję, że spotkamy się później. Teraz po prostu wydostań się jak najszybciej z laboratorium". Zamknij telefon i kliknij żółtą strzałkę, aby się podnieść. Naciśnij kolejną, aby się rozejrzeć.

flash, gra flash, being one, escape the lab, being one – escape the lab

Na skrzyni z prawej strony ekranu leży probówka, którą podnieś. Kliknij na czerwony kubek, a ten się przesunie, ujawniając klucz do szuflady. Kliknij górną szufladę biurka i przeczytaj dokument.

"HASŁO: Angel

Numer referencyjny K8765-S4321-T9932

Wstępny raport – obiekt jest dość niesamowity. Jest pierwszym, który wytrzymał terapię rekombinacji genów i nie wykazał efektów ubocznych (przynajmniej do teraz). Będziemy kontynuować monitorowanie obiektu do odwołania i wyślemy raporty do góry, jak zawsze.

Raport na temat krwi – wstępne próbki krwi wykazały brak jakiejkolwiek mutacji lub znaków choroby. Krew jest niesamowicie czysta i ma dziwne właściwości. Będziemy wiedzieli więcej, jako że przeprowadzamy właśnie ostatnie testy.

Dr Rycroft".

Z tego wszystkiego warto zapisać hasło – Angel. Użyj klucza do szuflady, aby otworzyć dolną szufladę. Weź z niej drugą probówkę. Kliknij na monitor i wpisz hasło (Angel). "Potrzebujesz więcej próbek, aby aktywować system. Niewystarczająca ilość danych w analizatorze. Wymaganych 8 próbek". Po lewej stronie ekranu zobaczysz kosz na śmieci. Weź z niego trzecią probówkę. Wycofaj się i obróć w prawo.

flash, gra flash, being one, escape the lab, being one – escape the lab

Po lewej stronie u dołu ekranu leży czwarta probówka. Zauważ cyfry napisane na ścianie naprzeciwko ciebie – 5921. Możesz kliknąć na płyn, który wyciekł z kadzi. "To płyn ze zbiornika. Naprawdę nie chcesz wiedzieć, co zawiera... Chociaż pewnie już zgadłeś!". Po kliknięciu na zbiornik: "To kadź, która utrzymywała cię przy życiu i przemieniała przez ostatnie kilka miesięcy. Karmiła cię, myła i pozbywała odpadów. Nieźle, nie?". Po lewej stronie zbiornika zobaczysz przełącznik. Przybliż go i kliknij kilka razy, aby ustawić wajchę na "On". Możesz sobie przybliżyć również mapkę naprzeciwko ciebie. Obróć się w prawo.

flash, gra flash, being one, escape the lab, being one – escape the lab

Po lewej stronie jest komoda, w której możesz otworzyć dwie dolne szafki. Weź z nich piątą probówkę. Na rozwidleniu skręć w prawo, do "Science Equipment".

flash, gra flash, being one, escape the lab, being one – escape the lab

Ze środkowej półki weź szóstą probówkę. Jest tu też analizator próbek, ale jeszcze nie zebraliśmy wszystkich, aby zadziałał. Po lewej stronie ekranu jest drugi przełącznik, którym zajmij się jak poprzednio. Obróć się w lewą stronę.

flash, gra flash, being one, escape the lab, being one – escape the lab

Kliknij na drzwi, a wyświetli się komunikat: "To jest droga do wyjścia. Znajdź trzy karty dostępu (czerwoną, zieloną i niebieską), przestaw trzy przełączniki, po czym aktywuj drzwi poprzez komputer". Po lewej stronie masz ostatni przełącznik, który oczywiście przestaw. Obróć się w lewo.

flash, gra flash, being one, escape the lab, being one – escape the lab

Weź z ziemi siódmą probówkę. Kliknij na raport o osobniku numer 1.

"Na początku wykazywał wielki potencjał, ale nagle popadł w szaleństwo i szał. Uciekł z kadzi, po czym zabił dwóch naukowców w przerażający sposób, zanim rozkazano strażnikom go zabić. Ręka/ramię to praktycznie wszystko, co z niego zostało. Włożyliśmy je do magazynu w celu dalszej analizy – dr Rycroft".

Kliknij teraz na panel pierwszy. Wpisz kod, który widziałeś koło swojej kadzi – 5921.

flash, gra flash, being one, escape the lab, being one – escape the lab

W środku faktycznie znajdziesz trójpalczastą rękę. Odłącz kabel zasilania od zbiornika. Wycofaj się. "Znalazłeś zieloną kartę dostępu. Potrzebujesz wszystkich trzech, aby otworzyć główne drzwi. Musisz również przestawić trzy przełączniki. Jak się czujesz? Chyba ciężko? Nie martw się, wyciągniemy cię stamtąd". Otrzymałeś zieloną kartę dostępu. Przeczytaj teraz raport o osobniku numer 2.

"Osobnik numer 2 jest niezwykle groźny, wykazuje zdolności swego rodzaju telepatii. Po zmanipulowaniu naukowca, aby sam się zabił, nie mieliśmy wyboru i anulowaliśmy eksperyment. Nie muszę mówić, że obiekt nie odszedł w spokoju. Kilkunastu strażników zgłosiło olbrzymie bóle głowy i krwawienia z nosa podczas tej operacji. Obecnie umieszczony w magazynie – dr Rycroft".

W prawym górnym rogu kartki widnieje kod – 7782. Wpisz go na panelu drugim.

flash, gra flash, being one, escape the lab, being one – escape the lab

Odłącz kabel zasilania od kadzi. "Pomóż nam! Wycofaj się. "Znalazłeś czerwoną kartę dostępu. Potrzebujesz wszystkich trzech, aby otworzyć główne drzwi. Musisz również przestawić trzy przełączniki. Sprawdź tabele na ścianach po więcej informacji, jeżeli będziesz miał czas". Otrzymałeś czerwoną kartę dostępu. Przeczytaj raport na temat osobnika numer 3.

"Osobnik numer 3 był mocno zmutowany, wytwarzając oczy i kończyny w losowym ułożeniu. Mutacje postępowały, aż zarządcy projektu uznali za konieczne pozbycie się osobnika w sposób "humanitarny". Patrząc na to biedne stworzenie, zastanawiam się, czy robimy dobrze, ale korzyści zdecydowanie przeważają nad wadami".

Póki co nie masz kodu do otwarcia tych drzwi, więc obróć się w lewo.

flash, gra flash, being one, escape the lab, being one – escape the lab

Po prawej stronie znajduje się zamknięta szafka. Przybliż ją, a znajdziesz ósmą i zarazem ostatnią probówkę. Wróć do "Science Equipment". Przybliż analizator próbek i kliknij zielony trójkąt – "Wysłać próbki do komputera?" "Wszystkie próbki wysłane". Wróć do komputera przy biurku i zaloguj się.

"Initial blood reports – wstępne wyniki badania krwi – przyszły wstępne wyniki badania krwi i byliśmy nimi zaskoczeni. Krew była nie tylko niesamowicie czysta, ale miała również wiele właściwości, których nie spodziewaliśmy się znaleźć. Właściwości regeneracyjne są oczywiste, ale są tam również inne rzeczy, których jeszcze nie rozumiemy. Musimy zrobić więcej testów, aby poznać jej sekrety".

"Recent status report – wstępny raport – obiekt jest pierwszym, który wytrzymał terapię rekombinacji genów i nie odrzucił jej od razu. Inni wytrwali kilka dni albo okazali się zagrożeniem bezpieczeństwa i musiano się nimi zająć. Ten obiekt jest najstabilniejszym okazem, jaki widzieliśmy do tej pory. Coś w jego genach pozwala mu dostosować się do "obcego" DNA. Jego umysł wydaje się być spokojny i zrelaksowany, jednak sporo czasu spędza w fazach REM. Często zastanawiam się, czy śni o Ziemi, czy o innym miejscu? Musimy przeprowadzić więcej testów, zanim go w pełni obudzimy, jako że może być dla niego szokiem, że się tu znalazł. Również myślę, że jak dowie się, co mu zrobiliśmy, nie będzie zadowolony. Będziemy go cały czas monitorować".

"Tissue samples – próbki tkanek – skóra obiektu ma wiele dziwnych właściwości. Jest niesamowicie elastyczna, wracając na miejsce, gdy zostanie maksymalnie naciągnięta. Ma również pewną właściwość kinetyczną, która sprawia, że twardnieje pod wpływem siły. Generalnie, im mocniej uderzasz, tym twardsza się staje – tymczasowo. Jest to swego rodzaju reagujący pancerz. Teraz wiemy, dlaczego mieliśmy tyle kłopotów ze zniszczeniem kilku poprzednich obiektów. Uznaliśmy również jego właściwości regenerujące za niesamowite. Pod mikroskopem możesz dosłownie zobaczyć, jak się odnawiają. Te cechy będą bardzo użyteczne dla rasy ludzkiej, ale dalsze badania są wymagane. Ostatnia rzecz, jaką chcemy, to ucieczka tej "rzeczy"".

"Brainwave activity – aktywność fal mózgowych – aktywność fal mózgowych wskazuje, że mózg jest w fazie snu REM przez większość czasu. Są również różne odczyty, które nie mieszczą się w naszych tabelach i po prostu nie możemy w tej chwili ich wytłumaczyć. Kolejne testy są niezbędne, jako że wiemy, iż te rzeczy mogą manipulować nami samą mocą umysłu. Jest to oczywiście niezmiernie przerażające, ale ta umiejętność może być dla nas niewyobrażalnie przydatna".

"Image #1 – zdjęcie #1 – próbka skóry #20123. Regeneracja tkanek – nawet po ekstremalnym zranieniu, tkanka zdaje się "zrastać" w niepokojącym tempie, dużo większym niż ludzkie ciało. Te właściwości mogą być niezmiernie użyteczne dla naszej pracy tutaj".

"Image #2 – zdjęcie #2 – osobnik #432. Oczy – te "rzeczy" zdają się być zdolne do widzenia w skąpym oświetleniu, a nawet w absolutnej ciemności. Musimy przeprowadzić więcej badań nad ich oczami, jako że są prawdziwie niesamowite i mogą być niezmiernie korzystne dla ludzkiej rasy."

"Specimen 3 – status report – osobnik numer 3 – raport – osobnik numer 3 był anomalią, a przynajmniej mamy taką nadzieję. Tworzył ramiona, kończyny, oczy w losowych miejscach, jakby jego DNA nieustannie się rekombinowało. Nie mogliśmy tego powstrzymać, a to wydawało się niesamowicie cierpieć. Podjęliśmy decyzję, aby to zniszczyć, jednak nie wszystko uległo destrukcji. To, co zostało, trzymamy w magazynie. W momencie śmierci to ustatkowało się w czterorękiej formie. Zastanawiamy się, czy to jest jego prawdziwa forma, czy taka po prostu była w tym czasie. Musimy przeprowadzić więcej badań, gdyż, jeżeli mamy dołączyć to DNA do ludzkiego, nie możemy ryzykować transformacji ludzi w wielokończynowe "obce" formy. Obecnie przebywa w magazynie do czasu, gdy będziemy mieli czas na dalsze badania. Kod do osobnika numer 3 – 1259".

Ostatniej opcji aktywacji drzwi wybrać nie możesz, bo nie posiadasz niebieskiej karty. Zanotuj kod do osobnika numer 3 – 1259. Udaj się do korytarza z osobnikami i wpisz powyższy kod do panelu numer 3.

flash, gra flash, being one, escape the lab, being one – escape the lab

Odłącz kabel zasilania od kadzi. Wycofaj się. "Znalazłeś niebieską kartę dostępu. Potrzebujesz wszystkich trzech, aby otworzyć główne drzwi. Musisz również przestawić trzy przełączniki i aktywować drzwi poprzez komputer". Otrzymałeś niebieską kartę dostępu. Wróć do komputera i aktywuj drzwi. Udaj się do wyjścia i przejdź przez otwarte wrota.

flash, gra flash, being one, escape the lab, being one – escape the lab

W tym momencie możesz już zginąć, pokonany przez mecha ("w tej rzeczywistości... zawiodłeś... Ale w alternatywnej możesz spróbować raz jeszcze!"). Nie ma jednak strachu, bo możesz spróbować raz jeszcze zmierzyć się z robotem. Aby go pokonać, musisz włączyć prąd dźwignią z prawej strony i przekręcić cztery kółka. Po rozwaleniu maszyny, kliknij żółtą strzałkę.

Zniszczyłeś robota strażniczego

Zagraj w Being One 2: Bloodbath.

Komentarze

0
·
Haha! Po przeczytaniu samego wstępu i obejrzenia obrazków, bez spoglądania na solucję, widzę, że to pomysł, który kupuję Przysiądę sobie niebawem.
0
·
Ja już przeszedłem poprzednio publikowane gry. Ten tytuł zostawię sobie, gdy już będą wszystkie części
0
·
Ano jakoś w czerwcu na pewno wezmę się za kolejne części Początkowo cykl zakończył się na czterech częściach, ale jakoś w zeszłym roku niespodziewanie pojawiła się piąta. Autorzy mają naprawdę ciekawe pomysły i uważam, że warto zagrać. Co więcej na oficjalnej stronie (http://www.beingonega...com/index.html) gier znajdują się różne opowiadania, zapiski z dzienników etc., wzbogacające fabułę - a to uzupełnienie luki między częściami, jakieś opisy wydarzeń sprzed/po tych przedstawionych we flashówkach.

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...