Being One 3: Dark Matter

9 minut czytania

flash, gra flash, being one, dark matter, being one – dark matter

Opis

Uciekłeś z kadzi w laboratorium naukowym i odkryłeś, że eksperymentowano tam na "Kosmitach".

Następnie pokonałeś drogę na wyższe piętro tylko po to, aby odnaleźć kolejne laboratorium, gdzie eksperymentowano na "Wampirach".

Z pewnością przeprowadzają tutaj dziwne badania i musisz dowiedzieć się, co zrobili tobie!

Różne wspomnienia wracają do ciebie, ale są mocno poszatkowane. Znowu zaczynasz czuć się dobrze i jest tylko kwestią czasu, zanim powrócisz do pełni zdrowia i przypomnisz sobie wszystko.

W międzyczasie musisz kontynuować swoją ucieczkę i odkryć więcej faktów na temat tego, kim jesteś!

W poprzedniej części "Being One" udało ci się uciec z laboratorium wampirów, pokonawszy kolejnego strażniczego mecha. Kompleks naukowy, w którym się znalazłeś, jest olbrzymi i poszukiwanie wyjścia z pewnością zajmie więcej czasu. Na co natkniemy się tym razem? Mroczna materia, brzmi ciekawie?

Twórca: Psionic

Zagraj

Solucja

flash, gra flash, being one, dark matter, being one – dark matter

Grę zaczynamy z kilkoma przedmiotami w ekwipunku – narzędziem wielofunkcyjnym, pistoletem oraz latarką. Zaczniemy od zebrania trzech bezpieczników. Przy rurach po prawej stronie znajdziemy czerwony bezpiecznik, po lewej stronie zielony bezpiecznik, zaś przy drzwiach również po lewej stronie leży niebieski bezpiecznik. Z podłogi przed tobą weź Jednostkę Łamiącą Kody. Na dole, po prawej stronie, kliknij na skrzynkę z bezpiecznikami.

flash, gra flash, being one, dark matter, being one – dark matter

Za pomocą narzędzia wielofunkcyjnego odepnij zaciski po obu stronach skrzynki, po czym zdejmij pokrywę. Jak nietrudno się domyślić, musisz włożyć odpowiednie bezpieczniki w miejsca, gdzie odpowiada im kolor kabelków. Jeżeli zrobisz to poprawnie, zaświeci się zielona lampka.

flash, gra flash, being one, dark matter, being one – dark matter

Teraz zbliż się do skrzynki wysokiego napięcia wiszącej na ścianie po prawej stronie. Obecnie napięcie wynosi -120 woltów, a według napisu na skrzynce, powinno wynosić +240 woltów. Każdy z przełączników ma inną wartość. Górny rząd od lewej: +120, +20, +100. Dolny rząd od lewej: +20, +60, +80. Aby osiągnąć pożądane napięcie, aktywuj przełączniki: górny lewy (+120), górny prawy (+100), dolny środkowy (+60) i dolny prawy (+100).

flash, gra flash, being one, dark matter, being one – dark matter

Gdy udało nam się przywrócić prąd, zbliż się do panelu kontrolnego na drzwiach naprzeciw. Dostaniesz wiadomość: "Jednostka Łamiąca Kody pozwala ci łamać kody na drzwiach! Masz 3 próby, po czym musisz spróbować ponownie. Kod nie zmienia się, więc koniec końców poradzisz sobie z nim. Po prostu nie przestawaj próbować". Użyj więc Jednostki Łamiącej Kody na panelu. Musisz teraz zgadywać kod. Gdy wpiszesz złą cyfrę, urządzenie podpowie ci, czy prawidłowa jest wyższa (higher), czy też niższa (lower). Po trzech nieudanych próbach musisz próbować od początku. Dla leniuchów prawidłowy kod to: 66692. Drzwi stoją otworem, więc przejdź przez nie.

flash, gra flash, being one, dark matter, being one – dark matter

Znajdziesz się w windzie, która po chwili się zepsuje. Kliknij na panel po lewej stronie drzwi i użyj narzędzia wielofunkcyjnego do odkręcenia śrub. Zdejmij panel. Kliknij górną część ekranu, tę z czerwonymi kropkami. Musisz sprawić, aby wszystkie świeciły na zielono. Żółte trójkąty u góry i po bokach wpływają na swój rząd/kolumnę w ten sposób, że zamieniają kolory odpowiadających im kulek – czerwone stają się zielone, a zielone – czerwone. Aby rozwiązać zagadkę, kliknij: drugą kolumnę, czwartą kolumnę, drugi rząd.

flash, gra flash, being one, dark matter, being one – dark matter

Otworzy się sufit, przez który oczywiście przejdź. Po prawej stronie masz drabinę. Kliknij na nią i zacznij się wspinać. Po lewej stronie będziesz mijał różne ośrodki badawcze: likantropia, dinozaury, nieumarli, botanika i na końcu mroczna materia. Wejdź do ostatniego laboratorium.

flash, gra flash, being one, dark matter, being one – dark matter

Po lewej stronie koło rur leży Notatnik, który podnieś.

"Drzwi Zasilane Ciśnieniem. Drzwi do windy serwisowej zostaną zresetowane w wyniku odcięcia zasilania. Jeżeli to się kiedykolwiek stanie (bardzo nieprawdopodobne), będziesz musiał uruchomić tłoki. Następnie musisz ustabilizować ciśnienie na panelu obok drzwi, zanim te będą mogły być aktywowane za pomocą komputera. Wątpię, czy kiedykolwiek będzie trzeba to robić, jako że dr Rycroft ma systemy wsparcia do wszystkiego".

Na beczce po prawej stronie leży rentgen.

"Skany mózgu wykazują ogólną zwiększoną aktywność oraz zwykłą aktywność w obszarach, które my, ludzie, rzadko używamy. Może to wskazywać na lepsze funkcjonowanie mózgu lub być częścią okropnych ran, jakie poniósł przed przybyciem. Cokolwiek by to nie było, sprawa jest fascynująca".

Złammy teraz kod na panelu po lewej stronie. Kod to: 97238. Wejdź do pomieszczenia.

flash, gra flash, being one, dark matter, being one – dark matter

Przeczytaj leżący na podłodze Notatnik.

"Schemat Serwisowania Tłoków. Tłoki wymagają regularnego serwisowania, przykładowo cotygodniowego, i muszą w tym celu zostać wyłączone. Gdy zostaną unieruchomione i serwisowane, musisz ponownie je uruchomić, aby ustawić odpowiednie ciśnienie i czas, gdyż łatwo mogą zbudować ciśnienie do katastrofalnych proporcji i wysadzić to miejsce. Wszystkie środki ostrożności muszą zostać podjęte, aby zresetować system".

flash, gra flash, being one, dark matter, being one – dark matter

Zbliż się do bliższego tłoka po lewej stronie. Napis głosi, że ciśnienie musi wynosić 140. Koło po lewej stronie zwiększa poziom ciśnienia o 10 od 0 do 70, natomiast to prawej mnoży wynik z lewej strony o wartości od 1 do 8. Przy każdym tłoku istnieje kilka rozwiązań, tutaj będę podawał po jednym. Przy pierwszym lewe koło obróć dwukrotnie (20), a prawe sześciokrotnie (7). Możesz również lewe obrócić siedmiokrotnie (70), a prawe raz (2).

flash, gra flash, being one, dark matter, being one – dark matter

Drugi tłok musi być ustawiony na 240. Obróć lewe koło sześciokrotnie (60), a prawe trzykrotnie (4).

flash, gra flash, being one, dark matter, being one – dark matter

Trzeci tłok musi być ustawiony na 560. Obróć lewe koło siedmiokrotnie (70), a prawe również siedmiokrotnie (8).

flash, gra flash, being one, dark matter, being one – dark matter

Czwarty tłok musi być ustawiony na 180. Obróć lewe koło sześciokrotnie (60), a prawe dwukrotnie (3). Wszystkie tłoki zostały uruchomione. Wróć do poprzedniego pomieszczenia. Po lewej stronie drzwi naprzeciwko ciebie masz panel, który przybliż. Każdy z czterech guzików musi zostać wciśnięty wtedy, gdy żółta linia będzie dokładnie w połowie paska. Możesz klikać cały czas te przyciski, aż linia sama ustawi się w prawidłowym miejscu.

flash, gra flash, being one, dark matter, being one – dark matter

Złam teraz kod na panelu po lewej stronie. Kod to: 19285. Wejdź do pomieszczenia.

flash, gra flash, being one, dark matter, being one – dark matter

"Podłącz komputer do sieci i spójrz na niektóre pliki dr Rycrofta. Myślę, że będziesz zaskoczony. Negatywnie". Naprzeciwko ciebie leży Notatnik, który przeczytaj.

"Technik – Venus Callahan. Dr Rycroft ostatnio eksperymentuje z mroczną materią. Jestem przestraszona, gdyż po prostu nie wiemy, jak ona zareaguje. Stworzył pole kontrolujące, które zdaje się przetrzymywać istotę dosłownie z innego wymiaru. Jest ona nieuformowana i nie jest w stanie w pełni utrzymać swojej struktury w naszym wszechświecie. Światło wpływa na nią dosyć mocno. Opowiadał mi również o jego głównym eksperymencie nad nową istotą (tzw. "Istota Pierwsza" (Being One)). Została mu dostarczona ostatnio w bardzo kiepskim stanie, ale cudownie uleczyła się w kilka miesięcy. Trzymana była na niższych poziomach tego miejsca. Jest pewien, że jest to coś, czego nikt jeszcze nie widział i jest bardzo podekscytowany, żeby odkryć, czym ona jest. Mam zamiar dowiedzieć się więcej!".

Po lewej stronie leży rentgen.

"Obiekt ma bardzo podobną strukturę szkieletu do ludzkiej, ale jest ona inna w bardzo subtelny sposób, nie wspominając o oczywistej wielkiej sile i zmniejszonej masie. Ma również dodatkowe kości w miejscach, gdzie my ich nie mamy. Potrzebne są dodatkowe badania".

Po prawej stronie na podłodze leży jeszcze jeden rentgen.

"Obiekt ma niesamowity szkielet, który jest dużo bardziej zaawansowany niż ludzki. Zrasta się bardzo szybko. Jeżeli weźmie się pod uwagę, że podczas przybycia brakowało mu połowy czaszki, fakt, że się zregenerował czy w ogóle przeżył, jest niesamowity".

Możesz przybliżyć szybę naprzeciwko. Jest na niej napisane: "Rozerwiemy wasz wszechświat na strzępy!". Gdy się wycofasz, pojawi się potwór, ale nie zaatakuje cię. Po prawej stronie przy podłodze, obok gaśnicy, znajdziesz panel awaryjnego zasilania, który przybliż i otwórz. Przełącz żółty przycisk. "Czy na pewno chcesz kontynuować?" – Tak (Yes). "Czy jesteś wykwalifikowanym elektrykiem?" – Tak. "Czy wybuchł pożar lub w powietrzu są jakieś trucizny?" – Nie (No). "Czy masz autoryzację od dr Rycrofta, aby aktywować awaryjne zasilanie?" – Tak. "Aktywować awaryjne zasilanie?" – Tak. "Awaryjne zasilanie aktywowane. Wyjść?" – Tak. Przybliż komputer po prawej stronie.

"Dark Matter – mroczna materia. Mroczna materia jest anomalią. Uważa się, że stanowi duży procent wszechświata, ale nie może być wykryta promieniowaniem, a jedynie wpływem grawitacji. Jest to nieznana siła, mroczna energia, która nie wchodzi w interakcję z atomami w normalny sposób, jednakże ma na nie wpływ. Stworzyłem małą porcję mrocznej materii w moim laboratorium poprzez wiązanie pewnych chemicznych elementów w ściśle tajnym procesie do każdej "cząstki" mrocznej materii, co pozwala mi obserwować ją przez krótki czas. Do tej pory obserwowaliśmy ją tylko kilka minut, ale dane, jakie zarejestrowaliśmy w tym krótkim czasie, są pokaźne. Kilkanaście dni temu zaobserwowaliśmy twarz albo może raczej moja wyobraźnia uformowała twarz z wirującego kłębowiska mrocznej materii".

"Saboteurs – sabotażyści. Ostatnio mój asystent techniczny "Venus" zniknęła i zaczynam podejrzewać, że jest zaangażowana w sekretną sektę, która wie o niektórych moich pracach w tym miejscu. Wierzą w różnych bogów i nie chcieliby niczego innego, niż zakończyć moje badania naukowe, bez względu na ich zbawczy wpływ dla ludzkości. Mieliśmy ostatnio wypadki naruszenia bezpieczeństwa, więc aktywowałem wszystkie Roboty Strażnicze, aby chroniły moje obiekty badawcze ze śmiertelnym skutkiem, jeżeli sytuacja będzie tego wymagała. Stworzyłem tę bazę samodzielnie, aby Ziemia nie mogła wpływać na moją pracę, chyba że uda mi się pozbyć wszystkich znanych chorób i ukończyć moją życiową pracę. Czasami, w mroczniejszych chwilach, zastanawiam się nad użyciem mojej wiedzy w znacznie bardziej destrukcyjny sposób. Miałbym wtedy więcej spokoju... Ale kogóż bym miał wtedy leczyć?".

"Being One – Istota Pierwsza. Mam teorię na temat "Istoty", która ostatnio wpadła w moje ręce. Jest to pierwsza i jedyna taka istota na świecie. Przewyższa nas pod każdym względem, a jednocześnie dzieli z nami tyle fragmentów DNA, że musi w pewien sposób być częścią nas. Oczywistą teorią jest to, że przybyła z innego miejsca, na przykład innego świata. Fanatycy religijni powiedzieliby, że została "stworzona" i przebywa pośród naszej rasy, gdy nie ma innego wyboru. Doskonały banita. Wydaje się, że nie można jej zniszczyć. Nieważne, co się jej zrobi, zbiera okoliczne atomy i regeneruje się w pewien sposób. W taki sposób zawsze żył pośród nas, nigdy nie starzejąc się, łącząc z naszymi kobietami prawdopodobnie od czasów jaskiniowców, którzy prawdopodobnie wykonali niesamowity skok ewolucyjny dzięki niej. Ale to jest tylko tymczasowa teoria".

"Being One – Research – badania na Istotą Pierwszą. Powodem, dla którego wysnułem teorię o tym, że jest ona obecna wśród nas od eonów, są skrupulatne badania. Szukałem jej i jej podobnych przez wiele lat, ale nigdy nie spodziewałem się, że uda mi się ją znaleźć. Mam szczegółowe akta wskazujące na połączenia poprzez wieki, historie o człowieku, który był inny, przywódca, jakiego jeszcze nie było. Człowiek ten zdawał się posiadać moce wykraczające poza normalność. Teraz jednakże wiemy, że był po prostu wzmocniony naukowo i technologicznie. To, co teraz wiemy, kiedyś wydawałoby się sztuką wiedźm, a to on dał nam to wszystko. Mam historie o człowieku, który był jedynym ocalałym z katastrofy lotniczej, który spadł z wysokiego budynku i po prostu odszedł, który wykazał się bohaterstwem w Wojnach Światowych. Człowiek, który wydawał się niezniszczalny. Z tego powodu trzymałem go tutaj i pozwoliłem w pełni się zregenerować. Zamierzam badać go dla jego sekretów w każdy możliwy sposób. Ocaliłby miliony, po prostu zgadzając się na nasze badania".

"Satellite Image #1 – obraz z satelity #1. Baza usytuowana jest na asteroidzie orbitującej dookoła Ziemi, znajdującej się tam od 2020 roku po zderzeniu z Księżycem. Jesteśmy w orbicie geosynchronicznej i nie wpływa na nas ziemska pogoda ani grawitacja, aczkolwiek zainstalowaliśmy tu generatory ciążenia. Wpływa jednak na nas promieniowanie kosmiczne ze Słońca, które jednakże jest nieistotne. Baza znajduje się w doskonałym miejscu do badania różnych istot i fenomenów, bez potrzeby angażowania się w ziemską biurokrację".

"Base layout image #1 – plan bazy #1".

"Problems – problemy. Ostatnio dokowały tutaj statki, na których przybywali asasyni i sabotażyści. Moje Mechy Strażnicze wykonywały dobrą robotę w wyszukiwaniu i pozbywaniu się ich, ale pozostaje kwestią czasu, gdy ktoś dostanie się tu niewykryty. Zatrudniam więcej strażników i uruchamiam więcej Mechów, ale to może nie wystarczyć. Te świry są zdeterminowane. Wygląda na to, że niektórzy na Ziemi słyszeli plotki o tym, co tutaj robię i każda religijna sekta, frakcja polityczna czy biurokratyczny departament stara dowiedzieć się więcej. Mam nadzieję, że uda mi się zniknąć, zanim tu przybędą. Wszystko, co znajdą, to pusta baza. Cóż, może zostawię im kilka nieprzyjemnych rzeczy za sobą – będzie to dla nich ładna niespodzianka".

Ostatnim przyciskiem aktywujesz drzwi. Brama w poprzednim pomieszczeniu jest teraz otwarta, więc przejdź przez nią.

flash, gra flash, being one, dark matter, being one – dark matter

Cóż, korytarz jest zablokowany. "Przedostań się przez poziomy magazynów do portu lotniczego, żebyśmy mogli w końcu cię stąd wydostać!". Na samym dole po prawej stronie jest Notatnik, który przeczytaj.

"Dziwne wydarzenia. Ostatnio działy się tu bardzo dziwne rzeczy. Ja tylko przenoszę sprzęty z punktu A do punktu B, ale zauważyłem parę incydentów, jak aktywność sejsmiczna, dziwne buczenie w uszach i inne niewytłumaczalne zdarzenia. Czasami wydaje mi się, że ściany się do siebie przybliżają, jakby wyginały się, ale pewnie powinienem pójść do okulisty... To już 20 lat minęło".

Przejdź przez drzwi po lewej stronie.

flash, gra flash, being one, dark matter, being one – dark matter

Znajdziesz się w pomieszczeniu z wielką ilością kadzi. "Dr Rycroft posiada tysiące osobników ze "wszystkich" ras, istot, mitów i legend. Jego zło nie ma końca". Na podłodze zobaczysz Notatnik.

"Kadzie magazynujące. Trzymamy tu setki kadzi i magazynujemy je do czasu, aż Dr Rycroft ich zażąda. To łatwa i dobrze płatna robota, o ile trzymamy gęby na kłódkę. Ostatni osobnik jest najwidoczniej jakiś specjalny. Mówi się, że to jego drugie przybycie, przynajmniej według religijnych typów. Dostarczyłem ciało (jeżeli można tak je nazwać) do dr Rycrofta samodzielnie. Niewiele z niego zostało, więc naprawdę nie wiem, jak może być jakieś specjalne".

Idź dalej.

flash, gra flash, being one, dark matter, being one – dark matter

Natrafisz na kolejne kadzie. "Widzisz teraz, dlaczego musimy stąd uciec i wysadzić to miejsce? Szukaliśmy cię przez bardzo długi czas...". Na podłodze leży kolejny Notatnik.

"Konserwacja. Kadzie wymagają stałej konserwacji i moim zadaniem jest tego dopilnować. Niektórzy z techników są, prawdę mówiąc, bezużyteczni. Ciągle szepczą o "Pierwszej Istocie". Co to w ogóle ma znaczyć, do cholery? Wiem, że mamy tutaj sporo dziwnych istot, ale żeby mieć tę najpierwszą istotę... w ogóle? Wydaje mi się to nieprawdopodobne. Słyszałem plotki o eksperymentach Dr Rycrofta nad mroczną materią i jak światło wpływa na nie negatywnie. Cieszę się, że nigdy nie siada tu zasilanie. Ostatnią rzeczą, jakiej bym chciał, to wpaść po ciemku na bestię stworzoną z mrocznej materii!".

Idź dwukrotnie do przodu i przygotuj się.

flash, gra flash, being one, dark matter, being one – dark matter

Nie bój się, bo nie możesz zginąć. Stwora nie zabijesz pistoletem. Musisz aktywować cztery reflektory w rogach platformy. Potwór zniknie, a ty będziesz mógł wyjść z windy.

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...