Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

DRM w Wiedźminie 2: Zabójcy Królów

Dodał: , · Komentarzy: 2

Po ostatnich wyczynach Ubisoftu DRM to sprawa ogarniająca ogniem wiele internetowych forów. Niemal wszyscy gracze są zgodni, że nadmierne uciążliwości prowadzą tylko do frustracji legalnych posiadaczy gry, a każde zabezpieczenie prędzej czy później zostanie złamane. Nie wiedzieć jednak czemu, mnóstwo spekulacji w tym temacie dotyczyło obecności DRM — może dlatego, że CDProjekt jest w miarę nową postacią na scenie i nie wiadomo było na co się skusi? A może dlatego, że Square Enix, dystrybutor Wiedźmina 2 na Zachodzie wyraził swoje miękkie poparcie dla Ubisoftowych praktyk antypirackich?

Co za różnica. CD Projekt RED wiele już razy mówił o tym, że rozwiązań podobnie drastycznych nie popiera i nie wprowadzi. Dla wszystkich nadal wątpiących, ostateczna wiadomość. Na forach internetowych pojawiły się nie tylko personalne opinie twórców, ale również oświadczenie antypirackiej polityki firmy. DRM – u nie będzie w nowej formie, producent Wiedźmina postawi na rozwiązania klasyczne. Po pełną wypowiedź zapraszam do rozwinięcia newsa, albo na fora CDProjektu. W końcu ileż można przekonywać graczy? Dobrze, że coś takiego się pojawiło.

Gothic

Gothic reaktywacja!

Dodał: , · Komentarzy: 2

Drodzy czytelnicy, szanowni użytkownicy! Dziś, w tę piękną noc, mam niezmierną przyjemność przedstawić Wam szykowaną od dawna niespodziankę. Przez ostatnie trzy tygodnie, ukryty w swej tajemniczej wieży, pracowałem nad artykułami na temat Gothica, bym dziś mógł zaprezentować Wam kompletnie odnowiony dział!

obrazek

Choć Gothic ma na karku kilka dobrych lat, przypuszczam, że wciąż są osoby, które lubią w wolnych chwilach wrócić do tego legendarnego tytułu i na nowo rozkoszować się jego klimatem. To właśnie dla Was, miłośnicy Gothica, stare artykuły zastąpiliśmy nowymi, a pośród nie dorzuciliśmy jeszcze inne, byście mogli znaleźć tu wszelkie poszukiwane informacje: nie tylko opisy atrybutów czy umiejętności, ale spis postaci i lokacji, artykuły poświęcone handlarzom oraz nauczycielom, teksty o kamieniach ogniskujących, materiały na temat wszelkich broni czy wszystkiego tego, co zalicza się do ekwipunku, a nawet opisy Uriziela, Ulu-mulu czy Śniącego posypane artykułem o zaklęciach. Gorąco zachęcam do czytania!

Król Artur

Saksoni u Króla Artura

Dodał: , · Komentarzy: 0

W lutym pojawiły się informacje o dwóch zapowiadanych rozszerzeniach do gry King Arthur: The Role-playing Wargame, która w Polsce została wydana jako Król Artur. Pora na pierwszy z nich, który pozwoli nam wcielić się w rolę przywódcy wojowniczych Saksonów.

krol arturkrol artur, saksoni

Kampania ma zapewnić nam rozgrywkę na 30 godzin, w trakcie których poprowadzimy do boju przeciwko poganom nasze chrześcijańskie wojska. Oznacza to, iż w grze pojawi się 5 nowych jednostek oraz trzy dodatkowe typów oddziałów (w tym pochodzący z innego świata Strażnicy). Dodano także 10 umiejętności dla bohaterów, 5 zdolności oddziałów, 30 artefaktów oraz tyle też zadań pobocznych. Rozbudowie uległ także system dyplomacji, dzięki czemu pojawią się nowe opcje w kontaktach z Kościołem, Sidhe, innymi królami, gildią wyjętych spod prawa, słynnymi rycerzami jak też pięknymi paniami – kandydatkami na naszą żonę.

Twórcy oddadzą do dyspozycji graczy opcję swobodnej gry bez celów narzuconych scenariuszów. Sami będziemy mogli określać warunki zwycięstwa, poziom nasiąknięcia świata magią czy inteligencję sztucznej inteligencji przeciwnika.

Dokłada data premiery nie została jeszcze podana, choć dodatek ma się pojawić "już wkrótce". W drugim rozszerzeniu zobaczymy Walijczyków.

Czysta krew

Klipy i zdjęcia z True Blood 3

Dodał: , · Komentarzy: 0

Fani za oceanem z niecierpliwością oczekują trzeciego sezonu serialu True Blood, który w Polsce wyświetlany był pod nazwą Czysta Krew. Do pierwszego odcinka kolejnej serii zostało raptem parę dni, dlatego też kampania promocyjna pracuje na jeszcze wyższych obrotach.

Efektem tego jest pokaźna liczba nowych plakatów promocyjnych. To jednak nic w porównaniu z klipami, które również pojawiły się w sieci. Co tu więcej mówić, lepiej zabrać się za oglądanie! Nie zapomnijcie oczywiście zerknąć do rozszerzenia newsa.

true blood 3true blood 3true blood 3
Tłusty Czwartek

Nie wierzę w samoloty. Nie, absolutnie nie, kategorycznie nie! To nie jest możliwe, aby taka ciężka kupa złomu unosiła się na niebie. To jest fizycznie niemożliwe. W łodzie, statki i inne pierdoły też nie wierzę. No przecie co? Kapitan łodzi to jakiś oświecony, jakiś 'wybrany', żeby łódź na wodzie mógł utrzymać? W ogóle w niebo i w wodę to ja też nie wierzę. Na temat tego drugiego jestem jeszcze skłonna wysłuchać jakichś wytłumaczeń, ale niebo uważam za wielki kawałek brystolu, który został po prostu nalepiony na sufit pokoju, w którym się znajdujemy. Zmieniają od czasu do czasu obrazek i człowiek się cieszy – ktoś mówił, że dużo potrzeba do szczęścia? Namalują ci płonącą kulę na niebieskim tle, a już skaczesz i się śmiejesz. Ostatnio słyszałam, że jakaś 'potężna siła' jest w stanie utrzymać wodę na ziemi i powstrzymać ją od spadania w dół – na jakiej zasadzie działa zatem deszcz? No? Boże, w co ci ludzie wierzą? Widzisz i nie grzmisz!

Przejdźmy do jeszcze mniej realnych rzeczy niż latające kupy złomu i 'niespadająca' woda. Dzisiejsza aktualizacja obejmuje głównie, a tak po prawdzie to tylko, działy Neverwinter Nights. Nie grałam, nie wiem, mnie proszę o to nie pytać i za wszystko winić Lionela. Opisy klas, jakieś tam informacje, wskazówki i inne dziwności przeczytać możecie poniżej. Kazali mi powiedzieć, że dzisiaj prezentujemy nowy dział, tak recytuję z pamięci tutaj, który jaśnie oświecony pan Lionel również raczył dla Was przygotować. Dział ów nosi zaszczytną nazwę 'Neverwinter Nights 2: Wrota Zachodu'. Z tego wszystkiego podoba mi się tylko nazwa 'Arena Drżący Kciuk'.

Tłusty czwartek

Muszę sobie znaleźć nową pracę.

Deus Ex: Bunt Ludzkości

Deus Ex 3 od wnętrza

Dodał: , · Komentarzy: 8

Ostatnimi czasy Eidos Montreal, wraz z Square Enix, zakasali rękawy i zaczęli promować z większą pompą swoją kolejną produkcję – Deus Ex: Human Revolution. Niedawno ujawniono video, o którym informowaliśmy, a dziś mamy okazję zaprezentować wam plik zrzutów ekranowych w wysokiej rozdzielczości prosto z gry. Jest więc na czym zawiesić oko.

deus ex, human revolution, rpg, fps, adamdeus ex, human revolution, rpg, fps, adam
Star Wars: The Old Republic

Stara Republika oferuje nowe produkty

Dodał: , · Komentarzy: 0

Na oficjalnej stronie Star Wars: The Old Republic pojawiła się informacja o nowych rzeczach, jakie można zakupić ze sklepu Star Wars. Pierwszą z nich jest figurka Łowczyni Nagród, Shae Vizli. Dołączyła ona do floty Sithów w czasie Splądrowania Coruscant. Imperium zatrudnia ją w zadaniach charakteryzujących się dużym ryzykiem.

shae vizla, splądrowanie coruscant, sithowie, figurka shae vizla, splądrowanie coruscant, sithowie, figurka

Statuetka jest dostępna w pre-orderze za jedyne 79.99 dolarów. Nie wiadomo, czy można sugerować się powyższymi obrazkami, ponieważ jeden z napisów głosi, że figurka nie jest ukończona, a końcowy efekt może być nieco inny.

Guild Wars 2

Arena Net postanowiła w końcu uraczyć graczy informacjami dotyczącymi nowej klasy, która pojawi się w Guild Wars 2. Do tego pojawiła się mała niespodzianka, czyli System Cech, stanowiący w serii nowość.

guild wars 2

Na początek informacje dotyczące wojowników, których uświadczyliśmy już w pierwszej części gry. Tam pełnili rolę wabików na wrogów, wiążąc ich ataki i pozwalając reszcie spokojnie dokończyć dzieła. W Guild Wars 2 oczywiście klasa ta przejdzie modyfikacje. Przed wszystkim dotyczy ona dostępnego oręża. Jak wiemy, pojawi się broń palna, tak więc nasz odziany w grubą zbroję bohater będzie mógł posługiwać się strzelbą oraz... łukiem. To ostatnie rozwiązanie wzbudziło pewne kontrowersje w szeregach graczy, z których część myślała, że ten typ broni dystansowej będzie dostępny wyłącznie dla klasy łowcy, której jak dotąd jednak nie zaprezentowano. Profesja wojownika na pewno będzie posługiwała się nim inaczej niż nominalny mistrz walki tym orężem, posiadać będzie też inne umiejętności.

Jak już przy nich jesteśmy – przygotowano pięć filmików, które prezentują wybrane umiejętności wojownika. Patrząc na nie można odnieść wrażenie, iż są nieco przesłodzone i bliższe japońskim grom, niemniej element ten i tak może zostać wielokrotnie zmieniony. Z drugiej strony twórcy dotrzymali słowa i każda klasa (z dotąd zaprezentowanych) ma swoje własne animacje umiejętności.

Fallout: New Vegas

Dzięki uprzejmości firmy Cenega Poland mamy dziś dla was kolejny wywiad z cyklu "Inside the Vault", traktującego o projekcie Fallout New Vegas. Miłego czytania. ;)

Słyszycie to? To dźwięk kolejnego Inside the Vault. W tym tygodniu spotykamy się ze Scottem Lawlorem, Kierownikiem dźwięku gry Fallout New Vegas w Obsidian Entertainment

Czym się zajmujesz w Obsidianie? scott, fallout new vegas

Jestem kierownikiem dźwięku w Obsidian Entertainment i nadzoruję audio we wszystkich projektach firmy. To oznacza że wszystko co usłyszycie w każdej grze Obsidiana – od muzyki, poprzez efekty dźwiękowe do dialogów, w pewnym momencie przechodzi przeze mnie.

Możesz nam przedstawić ogólne wrażenie z tego co wchodzi w skład efektów dźwiękowych w New Vegas? Jak dużo zrobiliście?

Zrobiliśmy masę oryginalnych nagrań do New Vegas. Dużo dźwięków okazało się w miarę łatwe do zreplikowania. Na przykład dźwięki skrzynek i butelek odbijających się od podłoża są w pewnym sensie proste. Po prostu szukamy obiektu który będzie wydawał dźwięk taki jaki chcemy i rzucamy nim przez jakiś czas po naszym studiu nagraniowym. Te nagrania są edytowane do używalnych efektów dźwiękowych i w sumie trafiają prosto do gry.

Z drugiej strony, niektóre dźwięki są zdecydowanie bardziej skomplikowane do odtworzenia. Nawet coś tak prostego jak nagranie odgłosu kroków może stać się nie lada procesem. Chcieliśmy żeby odgłos kroków na drewnie miał bardzo dokładną jakość. Musi być mocny i solidny, ale także trochę piaszczysty i spróchniały zarazem. Praca nad osiągnięciem tego efektu przedłużała się niedorzeczne długo. Przywieźliśmy do studia różne rodzaje drewna i desek, ale nadal czuliśmy że czegoś brakuje. Finałowy efekt dźwiękowy jest w rzeczywistości miksem kilku różnych odgłosów kroków na drewnie. Jeden pochodzi z deski z drewnianego wózka, który znaleźliśmy podczas naszej wycieczki do Paramount Ranch, stary plan filmowy gdzie kręcili kiedyś westerny. Kolejną warstwą tego dźwięku pochodzi z opuszczonego miasta Panamint City znajdującego się na krawędzi Narodowego Parku Dolina Śmierci. Po sześciomilowej wspinaczce przez wodospady i skaliste ścieżki dotarliśmy do miasta i znaleźliśmy kilka starych chat ze spróchniałą drewnianą podłogą, która wydawała dźwięk o jakości której szukaliśmy.

Konwenty

Miło mi poinformować, że w dniu dzisiejszym portal GameExe.pl objął patronatem medialnym konwent Avangarda 6. Jak sama nazwa wskazuje, to już 6 odsłona warszawskiej imprezy, która planuje zebrać w tym roku w jednym miejscu blisko 1500 osób! Więcej informacji znaleźć możecie na oficjalnej stronie Avangardy.

avangarda 6

Organizatorzy konwentu przypominają dziś, że propozycje programowe można zgłaszać jeszcze tylko do 18 czerwca.

Kolejne newsy wkrótce!

Wczytywanie...